Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 6/5/2020 om 13:16, stradge zei:

Lekker, echt lekker! Blijft één van m'n droomauto's, veel idealer wordt een daily niet :inlove:

Ik ben ook grote fan van RWD, maar kan me voorstellen dat de achterbanden een burnout krijgen als ze met 730 Nm be(/opge)stookt worden. Dan is een speels 4WD-systeem aangenamer in de meeste omstandigheden bij zo'n auto die je als daily gebruikt en spelen zal nog wel lukken als je de handling van de M340i ziet.

Voor mij een zilveren D3 Touring op de 19"ers, met bruin interieur en chromen nieren aub.

Ik heb daar dus 0.0 last van hoor, ook al is het 30nm minder 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Wat me opviel: de D3 is zo bonkers (bijna bruut) dat hij je veel meer aanzet tot "zot" rijden, dan de B3. Die laatste is véél smakelijker bij gewoon rijgedrag, meer een genietersauto.
Ik volg je in je oordeel, ik denk dat de B3 meer "grows on you" dan de D3 die instant f*cking impressive is (en blijft) maar wel een tik minder genieterskar is.

B3 zou sowieso ook mijn keuze zijn, zeker met de weinig km die ik doe.

Dat klopt volgens mij wel. Heb nu al 2x met een B3 gereden (waaronder die van @B3noît) en initieel de eerste keer met die van Benoit had ik iets van “Ik had dit sneller verwacht”. Maar het is gewoon omdat die B3 een zoveel edeler karakter heeft. Die auto is meer Alpina dan de D3. Die D3 kan soms als een bruutzak uit de hoek komen, in de manier waarop ie zijn power geeft. De B3 met bijpassende soundtrack is 🥰 Maar het verbruik en de angst om een slecht blok te kopen deden me richting diesel gaan.

Achteraf gezien is t verbruik minder een argument gebleken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik heb daar dus 0.0 last van hoor, ook al is het 30nm minder 😉 

Ook als het niet helemaal droog is? Een sper met deftige banden en wat Alpinamagic zal al wonderen doen, de mijne verslikt zich soms al in de eerste 3 versnellingen met "amper" 400 Nm als het wat vochtig is :D Begrijp me niet verkeerd, wat tractie"problemen" zijn leuk als het goed controleerbaar is en als je het uitlokt, maar 730 Nm leek me gewoon"fysisch" te veel voor enkel de achterwielen als het onder alle omstandigheden efficiënt moet blijven.  Als ik me vergis, is het eens zo spijtig dat RWD niet meer kan. Is de uwe wat betrouwbaar gebleken tot hiertoe? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, stradge zei:

Ook als het niet helemaal droog is? Een sper met deftige banden en wat Alpinamagic zal al wonderen doen, de mijne verslikt zich soms al in de eerste 3 versnellingen met "amper" 400 Nm als het wat vochtig is :D Begrijp me niet verkeerd, wat tractie"problemen" zijn leuk als het goed controleerbaar is en als je het uitlokt, maar 730 Nm leek me gewoon"fysisch" te veel voor enkel de achterwielen als het onder alle omstandigheden efficiënt moet blijven.  Als ik me vergis, is het eens zo spijtig dat RWD niet meer kan. Is de uwe wat betrouwbaar gebleken tot hiertoe? 

Als het ietwat vochtig licht merk je t wel maar hij sleurt er zich bijvoorbeeld pakken beter door dan de 330e die ik recent in het natte tesste.

Banden, sper, ... het doet allemaal veel. Ik ga niet zeggen dat je het niet merkt maar hatelijk is het niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sper doet extreeem veel, op dat vlak. Zot hoeveel beter die daarmee tractie heeft i.e. hoe minder snel/vaak de tractiecontrole moet ingrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zonder sper had toch wel last hoor op het natte. 

ALPINA magic of niet, 700nm op de achterwielen in't natte is gewoon te veel, zelfs met sper.
Maar goed... zou ik daarom een AWD kiezen? Nooit! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, ir_fuel said:

Je kan natuurlijk ook eens proberen de gas te doseren?

Dat veronderstelt dat je nog deftig kan rijden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Maxime S said:

De mijne zonder sper had toch wel last hoor op het natte. 

ALPINA magic of niet, 700nm op de achterwielen in't natte is gewoon te veel, zelfs met sper.
Maar goed... zou ik daarom een AWD kiezen? Nooit! 

OK, 700Nm kan ik wel inkomen. Met de S63 (die minder koppel heeft), moet ge bij regen ook altijd met een ei inder uw voet rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2020 om 01:18, Rabbit zei:

Als het ietwat vochtig licht merk je t wel

Taalnazi's aan kassa 3 gevraagd.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Frekkel said:

Taalnazi's aan kassa 3 gevraagd.

Moeten ze een GAS boete geven, zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frekkel zei:

Taalnazi's aan kassa 3 gevraagd.

Oei oei 😛 autocorrect en nachtelijke uurtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Je kan natuurlijk ook eens proberen de gas te doseren?

Een pedaal heeft toch maar 2 standen, je mag ze wel niet tezelfdertijd induwen!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2020 om 13:11, ir_fuel zei:

Je kan natuurlijk ook eens proberen de gas te doseren?

situatieschets:

Op een dag sta je als eerste aan de lichten net na een regenbui en komt er pakweg een 997 naast je staan.
De chauffeur kijkt je aan en terwijl ie zn arm goed legt op het portier en zn tiptronic in S zet , maak je je klaar voor een sprintje.
Je weet dat je die mits een goede start lelijk op zn bakkes kan geven op't droge... dus je wil dat nu ook proberen.
Zeker omdat die 991 velgen totaal niet passen onder zijn oude 911.
Helaas.

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Maxime S zei:

situatieschets:

Op een dag sta je als eerste aan de lichten net na een regenbui en komt er pakweg een 997 naast je staan.
De chauffeur kijkt je aan en terwijl ie zn arm goed legt op het portier en zn tiptronic in S zet , maak je je klaar voor een sprintje.
Je weet dat je die mits een goede start lelijk op zn bakkes kan geven op't droge... dus je wil dat nu ook proberen.
Zeker omdat die 991 velgen totaal niet passen onder zijn oude 911.
Helaas.

 

Was het een 996 met 997-mod, chef?

:lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2020 om 22:17, gTa zei:

Was het een 996 met 997-mod, chef?

:lolz: 

Neenee, die had sowieso op zijn bakkes gehad. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hetgeen me wel opvalt is dat dat S58 blok in de B3 gevoelig meer CO2 uitstoot dan de N55 van de vorige B3(s). 228g/km vs 195g/km. Of komt dit door de andere manier van meten? Huidige B5 met 4.4 V8 zit aan 256g/km.

Mercedes C63(S) AMG zit eveneens aan 228-229g/km CO2

Als we dit vertalen naar BIV en jaarlijkse verkeersbelasting wanneer we de wagen vandaag zouden inschrijven in Vlaanderen:

B3:

BIV 6896€, verkeersbelasting 979€

B5:

BIV 11336€, verkeersbelasting 2968€ 

BMW M340i Xdrive Touring (CO2 172g/km):

BIV 1666.57€, verkeersbelasting 838,6€

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

🤤 onwaarschijnlijk dik. 

Onlangs op de E314 nog een tijd treintje gereden met een bordeaux D3 (1SVP...). Blijft toch een schitterende verschijning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jenkins zei:

Onlangs op de E314 nog een tijd treintje gereden met een bordeaux D3 (1SVP...). Blijft toch een schitterende verschijning. 

Da's nog een vrij bekende. Weet niet of de beste man op dit forum vertoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Goesting zei:

Da's nog een vrij bekende. Weet niet of de beste man op dit forum vertoeft.

Ik dénk dat ik die auto eens op de site of social media van @Wax-it.be heb zien passeren, klopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid