Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3


Rabbit

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, B3noît zei:

Bedankt voor de livestream daarnet!
Hier nog eentje via officiële alpina livestream:

pRoMNw3.png

Haha no problem altho a bit choppy 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Phil zei:

Motorblok van de toekomstige M3 vind ik wel straf, als het effectief de S58 is.

Zou mij verbazen. Zal wel gewoon de B58 zijn :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

Zou het ook denken...

Der Reihensechszylinder-Motor des neuen BMW Alpina B3 G21 basiert auf dem B58-Motor, wurde in Buchloe aber tiefgreifend überarbeitet und auf eine Biturbo-Konfiguration umgebaut. Die Nennleistung von 462 PS liegt zwischen 5.000 und 7.000 Umdrehungen pro Minute an, dem Triebwerk mangelt es aber auch bei niedrigeren Drehzahlen keineswegs an Kraft: Alpina verspricht ein maximales Drehmoment von 700 Newtonmeter und stellt dieses schon früh zu großen Teilen zur Verfügung: Schon ab 2.000 U/min stehen 500 Newtonmeter zur Verfügung. Das volle Drehmoment liegt ab 3.000 Umdrehungen pro Minute an und macht es der Achtgang-Switchtronic leicht, einen passenden Gang zu finden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Thebiemerke said:

Der Reihensechszylinder-Motor des neuen BMW Alpina B3 G21 basiert auf dem B58-Motor

Logisch want gebaseerd op M340i.

29 minutes ago, Stancke said:

Dik spel maar who the fuck heeft die wagen besteld met de standaard LED koplampen? :D 

Idd, ook die opmerking al gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yum. Eigenlijk compleet zoals verwacht (ik dacht nog een verrassingske te vinden in enkele details van de voorbumper, maar zelfs dat is 1-op-1 BMW; de S58 uit de openingspost geloofde ik ook niet) en toch weer zoooo lekker. Getoonde kleurencombinatie vind ik erg smakelijk, maar 't wordt me een beetje te cliché de laatste tijd, dat groen en vooral groen-met-beige. Het zou van mij meer naar een beige-, brons- of zelfs (groen)goudtint mogen gaan. Champagner Quartz, bv. Ben ook niet wild van de Dynamic-velgen, maar de (nogmaals licht geupdatete) Classics vind ik magistraal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid