Ga naar inhoud

Škoda Octavia Mk4


Phil

Aanbevolen berichten

Dat staat er niet bij in het hoger vermelde artikel, dus ik vermoed gewoon een diesel zonder hybride technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Waarom zou je überhaupt nog een VW kopen als Skoda goedkoper is? Los van het exterieur...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk



Skoda is indd goedkoper dan VW maar het verschil is er ook wel, ik ondervind dat nu zelf. Het is niet noemenswaardig maar als je van kwalitatieve bekleding houdt en zot wordt van rammels in je interieur ga je toch beter voor de passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Jules_W zei:


Skoda is indd goedkoper dan VW maar het verschil is er ook wel, ik ondervind dat nu zelf. Het is niet noemenswaardig maar als je van kwalitatieve bekleding houdt en zot wordt van rammels in je interieur ga je toch beter voor de passat

Rammels? Twee Skoda’s gehad, volgende in bestelling... zitten stevig in elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rammels? Twee Skoda’s gehad, volgende in bestelling... zitten stevig in elkaar.

Ik zeg er bij dat het niet noemenswaardig is omdat ik nogal een pietje precies ben. Ik wordt zot van het minste piepen en kraakje en ik vind dat mijn Skoda dat veel harder heeft dan mijn vorige auto’s. De kwaliteit van de vloer- en kofferbekleding; de tapijten, dat is toch bagger?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een aantal Skodas al gereden en nooit rammels gehad. Of zelfs enig verschil met VWs en Audis gemerkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jules_W zei:


Ik zeg er bij dat het niet noemenswaardig is omdat ik nogal een pietje precies ben. Ik wordt zot van het minste piepen en kraakje en ik vind dat mijn Skoda dat veel harder heeft dan mijn vorige auto’s. De kwaliteit van de vloer- en kofferbekleding; de tapijten, dat is toch bagger?

Dat is ‘eenvoudig’ ja, maar stoort mij eigenlijk niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een aantal Skodas al gereden en nooit rammels gehad. Of zelfs enig verschil met VWs en Audis gemerkt. 

Ik reed een jaar of 3-4 geleden heel veel km’s en had bijgevolg een 1.6tdi Audi A3 8p2. Dat zat echt goed in elkaar. De A4 van mijn madam nu ook, ik vind dat qua afwerking een klasse hoger.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/1/2020 om 12:55, Krikkie zei:

Komt die 239 pk uit een 2.0tdi? Of komt er ook hybride technologie aan te pas? 

Zonder hybride techniek vermoed ik. Diesel Bi-turbo 2.0 TDI met 240 pk en 500 Nm. Zoals in de Kodiaq RS TDI. https://www.autowereld.be/autotests/eerste-test/skoda-kodiaq-rs-2019_5d2dd0be79512.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...
Op 17/1/2020 om 13:30, knight-rider zei:

Als ik het artikel goed begrijp dan zouden er 3 versies van de RS komen, een benzine (290 pk), een diesel (239 pk) en een hybride (241 pk)?

Dit zijn uiteindelijk de motorisaties geworden:

1jtuL0o.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch een stuk minder als wat er in dat artikel gezegd werd. Alleen de cijfers voor de hybride versie blijven nog ongeveer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2020 om 12:06, Jochen zei:

Ik de naft 4x4 manueel.

Die is er niet, enkel TDI mogelijk met 4x4 te nemen. Hopelijk komt die er wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Speedhunter zei:

Die is er niet, enkel TDI mogelijk met 4x4 te nemen. Hopelijk komt die er wel. 

Dat was net mijn punt ;)

Zal er wel niet komen gok ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2020 om 11:47, Speedhunter zei:

Ik zou de hybride nemen. 

Ik ook als ik tussen de bovenstaande versies moet kiezen. Als de benzine versie 290pk had zoals in dat artikel hoger, dan zou ik misschien eerder daarvoor gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hij is ook te groot geworden. De overhangen maken hem lelijk, en al helemaal met kleinere wielen. De vorige Octavia, zeker als Combi, stond strakker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid