Ga naar inhoud

Skoda Enyaq


Rabbit

Aanbevolen berichten

Raar dat hier nog geen topic van bestond.

Dit is het goedkopere en -voor mij- mooiere broertje van de VW ID4. Leuk is ook dat er volgend jaar een VRS uitkomt.

De Skoda Enyaq iV bouwt op het modulaire MEB-platform waarom de VW-groep een heleboel elektrische voertuigen plant. De basisversies houden het bij achterwielaandrijving, zoals dat het geval is bij de Volkswagen ID.3. Maar de krachtigere varianten krijgen een extra elektromotor op de vooras en beschikken dus over vierwielaandrijving (en krijgen een x in de typeaanduiding). Skoda lanceert de Enyaq iV met drie batterijpakketten: de accu's hebben een capaciteit van 55, 62 of 82 kWh, maar de versies heten respectievelijk 50, 60 of 80. 

Het gamma trapt af met de Enyaq 50 iV, die 150 pk sterk en 340 km haalt op een enkele lading. De Enyaq 60 iV en de Enyaq 80 iV zetten daar respectievelijk 180 pk/390 km en 204/510 km tegenover. De vierwielaangedreven x-versies van de Enyaq 80 iV ontwikkelen 265 of zelfs 306 pk in het geval van de RS, maar geraken wel maar 460 kilometer ver. De sportieve topversie sprint in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 180 km/u, tegenover 160 km/u voor de andere varianten. De vierwielaangedreven Enyaq mag 1,4 ton trekken, tegenover 1,2 ton voor de achterwielaangedreven iV's.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Precies een nieuw model van BMW.

spacer.png

Vind ik dus ook en het is net daar dat ik hebm best mooi vind eigenlijk, op jouw foto. ALs ze daar nu eens een bmw van gemaakt hadden, dat ging volgens mij zot verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, BMWMB said:

Precies een nieuw model van BMW.

spacer.png

De snuit heeft idd wel wat BMW-vibes. :D Heel geslaagde auto vind ik, stuk knapper dan de generisch ogende ID.4, zoals Rabbit al zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De coupe is configureerbaar. En raar maar waar de RS variant komt goedkoper uit dan de gewone coupé, als ik wat samenstel. 72K voor de RS en 73K voor de niet rs variant.

De gewone variant kwam op 67K.

Heel knap trouwens de RS variant. De lelijke kont is daarmee weg.

2Y2Yd9omuEzqk683B0v-8k.bFz1O4KfxB_oM3Uc-

2Y2Yd9omuEzqk683B0v-8k.bFz1O4KfxB_oM3Uc-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Een SUV Coupé, ik zal het nooit snappen.

Ik snap dat meestal ook niet, maar bij deze vind ik het echt een meerwaarde. Is echt een knappe kist zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Een SUV Coupé, ik zal het nooit snappen.

het noemt suv en coupe.

maar voor mij is dit geen van beide. een suv staat hoger op zijn poten (genre Q7, GLE ) en een coupe heeft geen 5 deuren ( in mijn kortzichtige gedachten)

wat is het dan wel? ik weet het niet, en dat boeit me ook niet wat voor naam ze er aan geven, want het ziet er goed uit.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

het noemt suv en coupe.

maar voor mij is dit geen van beide. een suv staat hoger op zijn poten (genre Q7, GLE ) en een coupe heeft geen 5 deuren ( in mijn kortzichtige gedachten)

wat is het dan wel? ik weet het niet, en dat boeit me ook niet wat voor naam ze er aan geven, want het ziet er goed uit.

 

 

wat ze dus eigenlijk cross-overs noemen, een mengeltje van verschillende categorieën, in het begin om de kleinste beetjes marktpotentieel te vinden, maar nu bijna de nieuwe standaard geworden (met traditionele modellen die meer en meer wegvallen)

Eerlijk is eerlijk, de meeste auto's worden vandaag SUV genoemd, maar als de CHR hier naast de Yaris geparkeerd stond, is er nauwelijks verschil in hoogte (5 cm), waarvan pakweg een centimetertje meer bodemvrijheid, en voor de rest designfratsen om het een SUV look te geven : geen hokjesdenken meer 😉

On topic, auto interesseert me persoonlijk helemaal niet, en al zeker niet voor 70K, maar naar mijn mening inderdaad meer geslaagde achterkant dan het origineel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid