Ga naar inhoud

Skoda Enyaq


Rabbit

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Niko80 zei:

Kan mijn volgende leasing worden, ik kan hem smaken de Enyaq.

Idem…. Ik hoop stilletjes dat hij in mijn budget past tegen dat ik moet kiezen als we dan toch elektrisch gaan rijden. Volgens de geruchten in de wandelgangen zou er gewerkt worden aan een verhoging van onze leasebudgetten 🤞.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 18/1/2023 om 19:13, Ugeken zei:

Idem…. Ik hoop stilletjes dat hij in mijn budget past tegen dat ik moet kiezen als we dan toch elektrisch gaan rijden. Volgens de geruchten in de wandelgangen zou er gewerkt worden aan een verhoging van onze leasebudgetten 🤞.

Is hier momenteel ook hot topic, voor ons als middenkader ging voor de beslissing om puur EV te rijden een budget van 65k€ voldoende zijn. Als je nu dezelfde klasse wil rijden mag je daar easy 15k€ bij doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken terug es zo een RS Coupé kunnen rijden. Ietwat teleurstellend. Op foto erg mooi, vond ik, zowel binnen als buiten. In het echt is de auto te groot om elegant te zijn en binnenin "te leeg" om cosy te zijn. 

Dit moest gewoon een fastback geweest zijn, geen hoge SUV ook proberen van maken.

Ook qua rijden was het één van de "minste" EV's die ik al reed (niet dat ik er met zoveel reed, maar een Tesla 3 of Polestar 2 rijden een heel stuk "normaler" en beter). Hier had ik de indruk dat ik op de tram zat. 

 

Op 18/1/2023 om 12:01, Fred zei:

Dat er veel gedrochten te koop staan heb ik ook gezien op het salon maar de Enyaq kan ik wel smaken. Enige wat de wenkbrauwen doet fronsen is de prijzen die men hanteert. Voor de doorsnee mensen onbetaalbaar.

Die zijn op AM niet toegelaten.

 

Op 18/1/2023 om 14:14, d_s zei:

Voor de doorsnee zelfstandige ook.

Idem.

En voor een zelfstandige is dat wel betaalbaar. Die laat >50% van zijn wagen betalen door de andere Belgen. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Niko80 zei:

Is hier momenteel ook hot topic, voor ons als middenkader ging voor de beslissing om puur EV te rijden een budget van 65k€ voldoende zijn. Als je nu dezelfde klasse wil rijden mag je daar easy 15k€ bij doen.

Heb je dan nog de keuze niet puur electrisch te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

En voor een zelfstandige is dat wel betaalbaar. Die laat >50% van zijn wagen betalen door de andere Belgen. 😉 

Die tijd is al lang voorbij (als die er al ooit geweest is). 50% btw terugvorderbaar en 20% op de rest (bij 100% aftrekbaar) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, d_s zei:

Die tijd is al lang voorbij (als die er al ooit geweest is). 50% btw terugvorderbaar en 20% op de rest (bij 100% aftrekbaar) 

Hoe marcheert da?

Als je 100% van de kost kan aftrekken, betaal je ook geen belastingen op de kost. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Hoe marcheert da?

Als je 100% van de kost kan aftrekken, betaal je ook geen belastingen op de kost. 

 

En die is 20% bij een vennootschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, d_s zei:

En die is 20% bij een vennootschap

En er bestaat geen mogelijkheid om zelfstandig te zijn zonder vennootschap? 

Wij kunnen bvb zelfstandig zijn zonder vennootschap. Dat trek je je kosten van eigen inkomen gewoon af. 

3 minuten geleden, Niko80 zei:

Neen EV is de standaard.

 

Als je dus thuis niet kan laden, niet echt practisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

 

Als je dus thuis niet kan laden, niet echt practisch.

Klopt, voor mij persoonlijk geen probleem, maar kan voor sommige een probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

En er bestaat geen mogelijkheid om zelfstandig te zijn zonder vennootschap? 

Wij kunnen bvb zelfstandig zijn zonder vennootschap. Dat trek je je kosten van eigen inkomen gewoon af. 

Als je dus thuis niet kan laden, niet echt practisch.

Kan je hier ook met de spelregels die daar rond hangen maar de "gouden" jaren voor inbreng wagens is wel voorbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, d_s zei:

Kan je hier ook met de spelregels die daar rond hangen maar de "gouden" jaren voor inbreng wagens is wel voorbij

Wat bedoel je met de spelregels? Hoe zijn die veranderd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Wat bedoel je met de spelregels? Hoe zijn die veranderd? 

De regels van inbreng ed. De juiste regels ken ik daar niet omdat deze voor mij niet van toepassing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, d_s said:

Die tijd is al lang voorbij (als die er al ooit geweest is). 50% btw terugvorderbaar en 20% op de rest (bij 100% aftrekbaar) 

50%? haha

maak daar maar 35% van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, The Swede said:

Wat bedoel je met de spelregels? Hoe zijn die veranderd? 

Als je als natuurlijk persoon zelfstandig bent is er geen VAA, maar je kan wel enkel je auto aftrekken voor het werkelijke beroepsgebruik. Rijd je dus maar 20% van je kilometers rond voor het werk en de rest privé, kan je maar 20% aftrekken, en op die 20% moet je de aftrekbeperking nog eens toepassen in functie van de CO2 uitstoot.

Dus uwe populistische zever kan je ergens anders verkondigen 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2023 om 08:42, ir_fuel zei:

Als je als natuurlijk persoon zelfstandig bent is er geen VAA, maar je kan wel enkel je auto aftrekken voor het werkelijke beroepsgebruik. Rijd je dus maar 20% van je kilometers rond voor het werk en de rest privé, kan je maar 20% aftrekken, en op die 20% moet je de aftrekbeperking nog eens toepassen in functie van de CO2 uitstoot.

Dus uwe populistische zever kan je ergens anders verkondigen 🙂 

Wat is daar populistisch aan? 

Dit is tenminste een juiste regel. Is in elk normaal land zo.

Enige waar ze in Vlaandrenland niks aan doen is dat je de belastingdiensten kan wijsmaken dat elke verplaatsing met je sportkar professioneel is. Je moet nergens een log bijhouden bvb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
1 minuut geleden, Ugeken zei:

Niet duidelijk of ze overal goedkoper worden…

Maar in Vlaanderen gaat er ook een premie komen tot een bepaalde catalogusprijs dus het zou ook goed kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, d_s zei:

Maar in Vlaanderen gaat er ook een premie komen tot een bepaalde catalogusprijs dus het zou ook goed kunnen.

Ja al hoor ik dit op wagens zal slaan met goedkopere catalogusprijs. Ach ja het is wat het is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid