Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Wat doen jullie allemaal met de ramen open? :D Ik gebruik dat echt nooit tenzij ik een ticket moet pakken ofzo.

Veel rokers denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:



Bij mijn Volvo stopte het sluiten van de ruit trouwens ook als de passagier de deur open deed.
Mijn vrouw heeft hiervoor meermaals slagen gekregen.

Daar kickt ze misschien op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jochen zei:

Ik rij heel vaak met mijn raam op een kiertje. In de zomer kan dat al een hele kier zijn of volledig open.

Doe ik ook vaak, ik mis mijn schuifdak nog wat uit mijn 9-3 denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat doen jullie allemaal met de ramen open? :D Ik gebruik dat echt nooit tenzij ik een ticket moet pakken ofzo.

- ingang parking, raam open om binnen te raken, dan snel parkeren, motor af. Raam nog open, twee keer op start knop duwen, raam toe, nog eens op startknop om af te zetten.

- smalle garage, met raam open gaat inladen en uitladen makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Le Capri Mauve said:

- ingang parking, raam open om binnen te raken, dan snel parkeren, motor af.

Amai, da moet nogal ne parking zijn waar je sneller kan parkeren dan je raam dicht is :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ir_fuel said:

Net getest.

Wat je zegt klopt. Je kan echter wel op dat moment de knop van dat raam gebruiken om verder te sluiten. Edoch de automatische modus werkt niet meer. Je moet dus aan de knop trekken tot het raam dicht is.

Inderdaad. 

3 hours ago, de messias said:

Of je kan op het BMW logo blijven duwen op de sleutel, dan gaan de ramen ook omhoog.

EDIT: geen idee of dit bij de sleutels van de meer premium modellen ook het geval is.

Dat zei ik ook. Alleen heb ik geen zin om een extra manipulatie steeds te moeten doen. Eens die auto stilstaat is het : raam dicht, contact uit, eruitspringen, dichtgooien, wegwandelen en ondertussen op de knop van de afstandsbediening gauw nen duw geven dat hij dicht is. 

Waarom moet ik speciaal wachten omdat het raam stopte midden de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, ir_fuel said:

Amai, da moet nogal ne parking zijn waar je sneller kan parkeren dan je raam dicht is :D 

Sommigen rijden nog met een auto waar een motor inligt. En sommigen zijn hier nog fans van autos en luisteren misschien nog es graag naar de uitlaatklank. 🙄

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Krikkie said:

Mijn VW kan dat ook, handig voor in de zomer! 

Volgens mij kon mijn ex Lexus is 300 dat ook al 🤔@The Swede??? 

Nooit geprobeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel rokers denk ik

Ook ergerlijk in het verkeer (en gisteren nog aan dit topic zitten denken toen ik het weer zag gebeuren); rokers die hun nog brandende peuken (wat niet wil zeggen dat gedoofde peuken wel mogen) achteloos door hun raam tikken, waardoor die af en toe op je auto terecht komen als je erachter rijdt... Gemakkelijk, maar asociaal.

 

 

 

Alleen heb ik geen zin om een extra manipulatie steeds te moeten doen. Eens die auto stilstaat is het : raam dicht, contact uit, eruitspringen, dichtgooien, wegwandelen en ondertussen op de knop van de afstandsbediening gauw nen duw geven dat hij dicht is.  Waarom moet ik speciaal wachten omdat het raam stopte midden de operatie?

 

Wees blij dat het al automatisch is, en niet met manuele raamzwengel (zoals in beide van m'n 124's bvb wel nog het geval is). Bestuurdersraam of zo doe ik (of het nu manuele of automatische ramen zijn) eerst dicht voor het uitstappen, niet terwijl ik aan het uitstappen ben.

 

Bij m'n E39 kan ik ook met de sleutel alle ramen dicht doen. Wel handig, als ik het schuifdak vergeten dichtklappen ben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Amai, da moet nogal ne parking zijn waar je sneller kan parkeren dan je raam dicht is :D 

ik kan nogal vlot parkeren :)

nee, ik moet alleen opletten als ik eerst parkeer en dan pas raam toedoe. Dan moet ik wachten met de motor afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Ian said:

Ook ergerlijk in het verkeer (en gisteren nog aan dit topic zitten denken toen ik het weer zag gebeuren); rokers die hun nog brandende peuken (wat niet wil zeggen dat gedoofde peuken wel mogen) achteloos door hun raam tikken, waardoor die af en toe op je auto terecht komen als je erachter rijdt... Gemakkelijk, maar asociaal.

 

 

 

 

 

Wees blij dat het al automatisch is, en niet met manuele raamzwengel (zoals in beide van m'n 124's bvb wel nog het geval is). Bestuurdersraam of zo doe ik (of het nu manuele of automatische ramen zijn) eerst dicht voor het uitstappen, niet terwijl ik aan het uitstappen ben.

 

Bij m'n E39 kan ik ook met de sleutel alle ramen dicht doen. Wel handig, als ik het schuifdak vergeten dichtklappen ben.

 

 

 

Mijn W124 hebben electrische ramen en zelfs die gaan dicht terwijl ik uitstap

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Ian zei:

Ook ergerlijk in het verkeer (en gisteren nog aan dit topic zitten denken toen ik het weer zag gebeuren); rokers die hun nog brandende peuken (wat niet wil zeggen dat gedoofde peuken wel mogen) achteloos door hun raam tikken, waardoor die af en toe op je auto terecht komen als je erachter rijdt... Gemakkelijk, maar asociaal.

En ook, niet te vergeten, slecht voor het milieu.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Sommigen rijden nog met een auto waar een motor inligt. En sommigen zijn hier nog fans van autos en luisteren misschien nog es graag naar de uitlaatklank. 🙄

Dat moet ge dan zeggen tegen de persoon met 2 6-cilinders in de garage :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, knight-rider said:

En ook, niet te vergeten, slecht voor het milieu.

Niet alleen voor het milieu.

Dat was de oorzaak van de brand in de Mont Blanc tunnel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/23/2019 at 9:29 AM, The Swede said:

Nog een reden om dus al die brol niet in huis te hebben.

zeg eens "ok google" tegen een android GSM. standaard luistert die mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn W124 hebben electrische ramen en zelfs die gaan dicht terwijl ik uitstap

Ik heb poor man's 4-cilinder W124's. default_biggrin.gif (en beiden nog eens van '86 dus standaard al kariger uitgevoerd dan de laatste modeljaren)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe bediening van de comand in de amg gtr
Wat was er verkeerd om de draaiknop?
Nu moet je echt zoeken om iets te vinden



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu al gezien bij de X5, de 7 en de 5.
Je legt de auto stil (raam helemaal naar beneden nog), je duwt op de knop en eens het raam naar boven begint te gaan, stap je uit. Het moment dat de deur opent, stopt het raam. 


Denk dat het bij de meesten zo gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jochen zei:

Ik rij heel vaak met mijn raam op een kiertje. In de zomer kan dat al een hele kier zijn of volledig open.

Schuifdak :inlove: 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VW kan dat ook, handig voor in de zomer! 
Volgens mij kon mijn ex Lexus is 300 dat ook al [emoji848] [mention=297]The Swede[/mention]??? 


Mijne Golf uit 1995 kon dat al.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid