Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

ja maar waarom gebruik je dan je tesla als referentie, die ultra hybrid zal wel een pak minder wegen dan.
trouwens, toch maar vreemd hoor, zo'n model S zou toch een lagere luchtweerstand moeten hebben dan een kona. en dacht dat gewicht eigenlijk geen rol speelde aan constante snelheid... 
 


In de zomer kan je 190wh hebben aan 130kph met een model S
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Germinal said:

 


In de zomer kan je 190wh hebben aan 130kph met een model S

 

Dat het verbruik afhangt van de omstandigheden weten we. 
gemiddeld genomen is de kona toch aanzienlijk zuiniger.

volgens spritmonitor 21 kwh voor de model s versus 15 voor de kona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het verbruik afhangt van de omstandigheden weten we. 
gemiddeld genomen is de kona toch aanzienlijk zuiniger.
volgens spritmonitor 21 kwh voor de model s versus 15 voor de kona.


Denk niet dat een kona 460pk heeft he ?

Lager gewicht en kleinere, minder krachtige elektromotoren zullen ook wel leiden tot minder verbruik, beetje naar analogie met verbrandingsmotoren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar maar ik had toch een minder groot verschil verwacht. Luchtweerstand van de tesla is gunstiger en ik zou verwachten dat op constante snelheid dat een grotere rol speelt dan het gewicht. En op zich zie ik niet direct een reden waarom een elektromotor met meer pk minder zuinig zou zijn, hoe vaak spreek je effectief die 400 pk aan? Af en toe een felle acceleratie zou niet zo veel mogen uitmaken (de motor moet dan minder lang werken). Dus waar zit het grote verlies hem dan?

Bij een nafte is er een verschil in verbruik tussen een lichte en zware motor, dat kan fysisch verklaard worden. Bij diesel verbruikt een krachtige motor (2.0d met 200pk) nauwelijks meer dan een 1.6d met 110pk, zelfs een 3.0d is nog relatief zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kona heeft vmax 167, en 204 pk, dus da's zeker geen slak, kan je wel eens vlot mee optrekken.

Nu rijd ik meestal 120 en niet sneller dan dat, want dat scheelt veel in 't verbruik, dan blijft het rond de 200 wh/km, zelfs in de winter.

Hoeveel verbruikt je tesla S aan 120 km/u?

Mijn ervaring met een model 3 AWD is dat hij iets meer verbruikt dan de kona, en ir_fuel had een hoog verbruik aan 120 km/u met een model 3 performance, terwijl een standard range RWD zuiniger is.

Het AWD aspect speelt zeker een rol, blijkbaar het gewicht ook dan.

Maar ik ben echt enthousiast dus over de kona, toch qua range en verbruik dan, hij komt echt ver met 64 kwh en FWD. Het jammere is dat de voortrein die 204 pk niet goed kwijt kan, op nat wegdek slip je door als ge het stroompedaal eens induwt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Germinal said:

Lager gewicht en kleinere, minder krachtige elektromotoren zullen ook wel leiden tot minder verbruik, beetje naar analogie met verbrandingsmotoren.

 

Denk niet dat je die 2 simpelweg mag en kan vergelijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

Ik had vroeger en Model S, vond de afwerking maar niets en had als plan b een Mercedes S.

Ik dacht ik zal maar een Hybride kopen dan heb ik het beste van beide werelden.

Wat blijkt? De fiscus zegt dus na aankoop, neen dit is een fake hybride.

Wat ik heel raar vind en waar eigenlijk dat iedereen dit accepteert is het feit dat de immatriculatie  bewijs van de pana 62 gram geeft maar de wetgever zegt neen dat is een fake hybride en dus wordt er totaal geen rekening mee gehouden..

Ik rij 3.5 l/100km gemiddeld  en tank eenmaal per maand maar toch is het en fake hybride dus wat de gegevens van de auto betreft wordt er geen gevolg gegeven.

Is er niemand die daar een opstoot aan geeft of dit eventueel wilt aankaarten eventueel Raad van Staten of zo iets met een class action.

Ten eerste de auto is zwaarder, duurder dus vva ook veel hoger en toch niemand in actie ?

 Mvg

Henri

aangepast door Henri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heb je je S-klasse ingeschreven? De spelregels waren toch bekend voor de aanschaf van de wagen?



Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling van de pana was op 12-2018, maar toen was enkel geweten dat de batterij aan bepaalde criteria moest voldoen (denk ik toch) en niet dat je enkel +/- 3 km kon rijden , en dat vond ik toch logisch maar dat zij nu ook de co2 naast zich legen vind ik niet kunnen. Enfin mijn gedacht toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het gaat hier over een panamera. 

Maar de issue dat ik wil aankaarten is niet enkel voor een panamera maar eigenlijk voor alle Plug in Hybride auto’s.

Het kan toch niet zijn dat bij  inschrijving van een auto de immatriculatie gegevens achteraf gewoon genegeerd worden.

Of ben ik nu zo fout ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling van de pana was op 12-2018, maar toen was enkel geweten dat de batterij aan bepaalde criteria moest voldoen (denk ik toch) en niet dat je enkel +/- 3 km kon rijden , en dat vond ik toch logisch maar dat zij nu ook de co2 naast zich legen vind ik niet kunnen. Enfin mijn gedacht toch!
Het was toen toch al lang bekend dat alle bestelbonnen na 31/12/2017 hun fiscale voordelen gingen verliezen? En dus ook van de Panamera.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik niet van op de hoogte, maar dan toch blijft nog de issue van de C02 dat zij daar totaal geen rekening mee houden.  Dus meer dan  50 gr C02 en dan is het een fake hybride ???  Kan dit zomaar ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis de roverheid , die kan alles als het voor u af te rippen is😕

kijk enkele jaren terug naar het vaa verhaal met di Rupo , plots vaa x10 bij slechte co ,zelfs voor toen bestaande reeds ingeschreven wagens.  

Die doen wat ze willen , ze hebben geld nodig, zoals altijd en jij met je fake hybrid bent het eenvoudigste slachtoffer op dat moment niet meer, niet minder , ...   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat begrijp ik, maar kunnen wij totaal niets aan doen? Class Action of iets degelijks ?

Vaa,  ja dat is een verhoging van de belasting,  zij kunnen dit doen met elk belasting zie dividend, beurstaksen etc maar cijfers zoals de inschrijving van de auto negeren gaat iets te ver

vind ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat begrijp ik, maar kunnen wij totaal niets aan doen? Class Action of iets degelijks ?
Vaa,  ja dat is een verhoging van de belasting,  zij kunnen dit doen met elk belasting zie dividend, beurstaksen etc maar cijfers zoals de inschrijving van de auto negeren gaat iets te ver
vind ik.
 

Dat hebben ze met het VAA toch ook gedaan ? Dat was een letterlijke plundering. VLD is me toen kwijtgeraakt als kiezer....... dat was echt “mottig”
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat VAA betreft ben ik met jouw eens, dus ben ook gepluimd 🙂    maar zoals ik eerder zei dat zijn belastingen en deze kunnen maar enkel stijgen. Nu gaat het enkel over het feit dat een papier uitgegeven en geaccepteerd door onze (r)overheid gewoon genegeerd wordt. Indien niemand dit nuttig vind zal ik maar op mijn eigen beginnen zeker ?

Alle, je koopt een gewoon auto daar staat bv 100 gr CO2 en onze overheid zegt neen uw belasting zal op 200 CO2 worden berekend.

Enfin ................

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Henri said:

Wat VAA betreft ben ik met jouw eens, dus ben ook gepluimd 🙂    maar zoals ik eerder zei dat zijn belastingen en deze kunnen maar enkel stijgen. Nu gaat het enkel over het feit dat een papier uitgegeven en geaccepteerd door onze (r)overheid gewoon genegeerd wordt. Indien niemand dit nuttig vind zal ik maar op mijn eigen beginnen zeker ?

Alle, je koopt een gewoon auto daar staat bv 100 gr CO2 en onze overheid zegt neen uw belasting zal op 200 CO2 worden berekend.

Enfin ................

Je krijgt niet veel bijval omdat je niet duidelijk bent. 

Daarnaast wordt het gelijkvormigheidsattest niet betwist noch genegeerd door de overheid. Het staat hen echter wel vrij een nieuwe formule te gebruiken met die waardes ter berekening van BIV, rijtaks en VAA.  Dat is het enige wat is gebeurd, en nog zal gebeuren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Henri zei:

Daar was ik niet van op de hoogte, maar dan toch blijft nog de issue van de C02 dat zij daar totaal geen rekening mee houden.  Dus meer dan  50 gr C02 en dan is het een fake hybride ???  Kan dit zomaar ?

 

Dat was al midden 2017 geweten, dus zie het probleem niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tommie zei:

Dat was al midden 2017 geweten, dus zie het probleem niet?

Stel:

Je had nog wat wagens te verkopen of af te nemen van de importeur/fabriek

Het lukt niet om alles op tijd te verkopen voor diegenen die daarmee nog onder de 'oude' regeling vallen.

Wat doe je? Verkoop je aan de onwetende klant zonder de toelichting en ben je blij dat je van jouw onverkoopbare auto af bent? Of kies je een andere route?

 

Ik denk niet dat er geen probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tommie zei:

Maar er wordt toch niet geklaagd over de verkoper? Er wordt geklaagd over de overheid. En de overheid heeft de regels gecommuniceerd.

Als de overheid daar anders mee om zou gaan was er geen issue.

Maar het is niet dat elke consument op de hoogte is van hoe de overheid daar nu feitelijk mee omgaat. En de verkopers weten dat goed genoeg, het is hun werk. Als ik het verhaal zo lees is het op dat front misgegaan, maar je hebt gelijk, dat staat er niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid