Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

Absoluut maar waar geef ik daar toe aan mijn reistijd/comfort? Het is voor mij eerder een motivatie geweest om sneller te kopen dan gepland. 

Voor u is zo’n hybride idd de beste keuze. Maar het ging over het feit dat ‘uitsparen’ bij deze budgetten volgens u overdreven is, en daar ben ik het dus niet mee eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zie electrische rijden enkel goed voor degene die dagelijks zijn 30km pendelt... en dan is de trein een beter alternatief.

Als je max 150km per dag doet gaat dat toch perfect?

De trein is enkel een valabele optie als je ietwat in de bewoonde wereld woont :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:


Voor u is zo’n hybride idd de beste keuze. Maar het ging over het feit dat ‘uitsparen’ bij deze budgetten volgens u overdreven is, en daar ben ik het dus niet mee eens.

Een Taycan kost? 

In jong tweede hands koop je topkarren aan 75-85.000 euro. Ge hebt dus 100.000 euro toe te fietsen met uw TCO :D

De eerste E auto van Porsche............ nieuwe technologie, nieuw model, dat is, laat ons eerlijk zijn, vooral een ego-emo beslissing. Want je WEET dat je daar shit gaat mee hebben, dat is vooral een "hebbeding", daar is ABSOLUUT niets mis mee, maar laat ons ook wat eerlijk zijn? 

- Daar gaat zeker miserie mee zijn

- Het laadnetwerk voor dit soort auto's is vrij dramatisch op dit ogenblik. (Een "toekomstig" netwerk < > effectief beschikbaar). 

 

Zelfs hun eerst "conventionele" Panamera's hadden troubles genoeg. (niet allleen ik). 

 

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

150km, en veel meer ook.

Laten we zeggen dat met 150-200km per dag en een zware voet je enkel thuis nog moet laden :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we zeggen dat met 150-200km per dag en een zware voet je enkel thuis nog moet laden [emoji4] 

Maak daar, met een zware hooligan voet, maar 250-300km van, en bij een normale en toch nog heel vlotte rijstijl 325-375 van.

 

Ik heb met mijn Tesla over de 55k km die ik gereden heb een gemiddeld verbruik van 239Wh. Tel daar 15% bij voor verlies van andere verbruikers, dan kom ik op 370km gemiddelde actieradius. Dat is heel veel meer dan uw 150km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak daar, met een zware hooligan voet, maar 250-300km van, en bij een normale en toch nog heel vlotte rijstijl 325-375 van.
 
Ik heb met mijn Tesla over de 55k km die ik gereden heb een gemiddeld verbruik van 239Wh. Tel daar 15% bij voor verlies van andere verbruikers, dan kom ik op 370km gemiddelde actieradius. Dat is heel veel meer dan uw 150km.


Dan is met drijfkracht thuis elektrisch rijden heel toegankelijk voor de meesten; tenminste als je een auto van dergelijk budget kan betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden nog (te) veel reden gezocht om niet elektrisch te gaan rijden bij aankoop van een nieuwe wagen. Op termijn gaan we geen keuze meer hebben en moeten we voor een EV gaan. Technologie zal dan al verder staan. Maar de non-believers zullen dan enkel nog kunnen beschikken over paard en kar ( te herladen aan iedere wei met wat haver). 
Volgende firmakrel zal waarschijnlijk ook een EV worden. Deels omdat ik geen andere keuze zal hebben. Deels omdat ik op die manier ook wil bijdragen aan een betere leefomgeving. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, BMWMB said:

Een Tesla enkel voor mensen die 30km pendelen...emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Wat een sukkelaar moet ik dan wel niet zijn? Ik doe 35-40k km per jaar.

 

Aan 370km actieradius en rijden als een nicht... Ik herinner me nog dat je destijds zogezegd 6.7L of zoiets verbruikte met je 740d. Ik verbruik meer met ne velo.

 

31 minutes ago, Polygoon said:

Als je max 150km per dag doet gaat dat toch perfect?

De trein is enkel een valabele optie als je ietwat in de bewoonde wereld woont :) 

Gans Vlaanderen is volgebouwd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ambi zei:

Dat bijdragen aan een betere leefomgeving is maar zeer relatief en vooral goed om uw geweten te sussen.

Voor mij goed genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Ambi said:

Dat bijdragen aan een betere leefomgeving is maar zeer relatief en vooral goed om uw geweten te sussen.

Heb de indruk dat er ook veel mee rondrijden om te stoefen. Electrische rijden is een status symbool. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de indruk dat er ook veel mee rondrijden om te stoefen. Electrische rijden is een status symbool. 


Dat en fiscaliteit zijn de hoofdrekenen waarom 90% van de EV’s rondrijden; Maar dat geven ze natuurlijk niet graag toe.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu al dikwijls te snel, want heb voor bijna €400 aan snelheidsboetes betaald met de Tesla dit jaar. In dit land is het onverantwoord om sneller te rijden dan wat ik rijd. Een nicht ben ik allesbehalve!

Link naar reactie
Delen op andere sites



Dat en fiscaliteit zijn de hoofdrekenen waarom 90% van de EV’s rondrijden; Maar dat geven ze natuurlijk niet graag toe.

Ik wel. Het fiscale voordeel heeft zeker bijgedragen tot de aankoop van mijn Tesla. Moest dat niet geweest zijn, dan reed ik nu een M550d of een CLS53 AMG.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gans Vlaanderen is volgebouwd.


Maar aan uw verbruik kan ook niemand uit hoor; Ik denk dat gij bijna constant gas onder rijd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BMWMB zei:


Ik wel. Het fiscale voordeel heeft zeker bijgedragen tot de aankoop van mijn Tesla. Moest dat niet geweest zijn, dan reed ik nu een M550d of een CLS53 AMG.

Ik kan dat wel begrijpen omdat je nog heel wat ander materiaal in de garage hebt staan. Maar als enige auto zou je als autoliefhebber zijnde toch de CLS53 AMG niet laten staan omwille van het fiscale voordeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Heb de indruk dat er ook veel mee rondrijden om te stoefen. 

Daarvoor hebben ze de RR Velar op de markt gebracht. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, The Swede zei:

Heb de indruk dat er ook veel mee rondrijden om te stoefen. Electrische rijden is een status symbool. 

Voor een groot deel van de kopers absoluut wel denk ik . Maar op zich niks mis mee dat het als uithangbord dient om aan populariteit te winnen. Het gaat er om dat men dat niet wil toegeven. 

Anderzijds om van A naar B te gaan in België en het reikwijdte probleem is minimaal voor uw gebruik.................. het is een soort gemak

- bijna nooit tanken (wegens thuis aan de "pries")

- technologie die toch een pak meer interessante opties heeft

- fiscaal interessant wegens meer status of gemak voor minder geld

 

Milieu als drijfveer mag je laten vallen. Als gasten daarmee aan komen draven denk ik direct aan het type dat jij beschrijft "status symbool". 

Maar goed het ging hier over een man die een auto zocht, liefst of mogelijk in tweedehands? :D

 

Bij de huidige kopers zit een heel groot deel waar die auto een "luxe" product is. Voor heel velen is het niet hun "enige" auto. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar een veelrijder kan nog altijd niks met zo een ding.
Daarnaast is er nog maar weinig bekend over de evolutie van die laadtijd en dat rijbereik. Als het is zoals met alle electronische rommel die we tegenwoordig gebruiken, dan is het rijbereik van je nieuwe electrische auto 300km en moet je na 3 jaar al om de 60km aan de stekker gaan hangen...


Ik kan daarover zeggen dat ik al ongeveer 8kwh kwijt ben na 60.000 km op een 100kwh batterij!

Nu op zich is het belangrijkste niet uw range wél de snelheid van laden en de hoeveelheid laders die beschikbaar zijn. Idealiter aan elk tankstation :)

Met de tesla heb ik wel nog geen enkele keer range anxiety gehad. Met de taycan zou ik niets anders hebben dan range anxiety.

Anderzijds laadt de tesla te traag aan suc en hebben ze de snelheid nog verlaagd.

De huidige SuC stations zullen niet geüpgraded worden naar nieuwe V3 SuC die 250kw laden mogelijk moet maken.

Moest tesla zijn SuC’s openstellen voor andere merken zou ik direct een Taycan kopen. Nu, No Thanks.

Gaan skiën met de taycan dan moet je toch een masochist zijn.

Het tesla laadnetwerk.


962b0991c8d63bd299eb2d643cdc8760.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Ambi said:

Ik kan dat wel begrijpen omdat je nog heel wat ander materiaal in de garage hebt staan. Maar als enige auto zou je als autoliefhebber zijnde toch de CLS53 AMG niet laten staan omwille van het fiscale voordeel?

't is nu niet dat een CLS zo een "rijderswagen" is. Als je op zoek bent naar comfort staat dat los van de motor, en dan kan je zelfs stellen dat een elektrische wagen u meer comfort gaat geven dan zo een trillend blok ijzer, dat een hoop lawaai maakt en waar een versnellingsbak aan vast hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor u is zo’n hybride idd de beste keuze. Maar het ging over het feit dat ‘uitsparen’ bij deze budgetten volgens u overdreven is, en daar ben ik het dus niet mee eens.


Tesla model S is jaarlijks 12.000 euro “goedkoper” dan de panamera hybrid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid