Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

Een Taycan kost? 
In jong tweede hands koop je topkarren aan 75-85.000 euro. Ge hebt dus 100.000 euro toe te fietsen met uw TCO [emoji3]
De eerste E auto van Porsche............ nieuwe technologie, nieuw model, dat is, laat ons eerlijk zijn, vooral een ego-emo beslissing. Want je WEET dat je daar shit gaat mee hebben, dat is vooral een "hebbeding", daar is ABSOLUUT niets mis mee, maar laat ons ook wat eerlijk zijn? 
- Daar gaat zeker miserie mee zijn
- Het laadnetwerk voor dit soort auto's is vrij dramatisch op dit ogenblik. (Een "toekomstig" netwerk effectief beschikbaar). 
 
Zelfs hun eerst "conventionele" Panamera's hadden troubles genoeg. (niet allleen ik). 
 
 
 

Iemand met verstand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak daar, met een zware hooligan voet, maar 250-300km van, en bij een normale en toch nog heel vlotte rijstijl 325-375 van.
 
Ik heb met mijn Tesla over de 55k km die ik gereden heb een gemiddeld verbruik van 239Wh. Tel daar 15% bij voor verlies van andere verbruikers, dan kom ik op 370km gemiddelde actieradius. Dat is heel veel meer dan uw 150km.


64a9fc0ab014ecdd1b39ccbb61ac354e.jpg

242wh bij mij.

Dan heb jij toch ook een vlotte rijstijl [emoji23]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Voor een groot deel van de kopers absoluut wel denk ik . Maar op zich niks mis mee dat het als uithangbord dient om aan populariteit te winnen. Het gaat er om dat men dat niet wil toegeven. 

 

Als ik zie wie er hier uithangbord speelt, dan wil ik in geen 100 jaar in zo een Ev gezien worden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Anderzijds om van A naar B te gaan in België en het reikwijdte probleem is minimaal voor uw gebruik.................. het is een soort gemak

- bijna nooit tanken (wegens thuis aan de "pries")
- technologie die toch een pak meer interessante opties heeft

Exact de reden waarom ik ook zou durven overstappen naar EV :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Jokke_vlo said:

Voor een groot deel van de kopers absoluut wel denk ik . Maar op zich niks mis mee dat het als uithangbord dient om aan populariteit te winnen. Het gaat er om dat men dat niet wil toegeven. 

Anderzijds om van A naar B te gaan in België en het reikwijdte probleem is minimaal voor uw gebruik.................. het is een soort gemak

- bijna nooit tanken (wegens thuis aan de "pries")

- technologie die toch een pak meer interessante opties heeft

- fiscaal interessant wegens meer status of gemak voor minder geld

 

Milieu als drijfveer mag je laten vallen. Als gasten daarmee aan komen draven denk ik direct aan het type dat jij beschrijft "status symbool". 

Maar goed het ging hier over een man die een auto zocht, liefst of mogelijk in tweedehands? :D

 

Bij de huidige kopers zit een heel groot deel waar die auto een "luxe" product is. Voor heel velen is het niet hun "enige" auto. 

 

 

 

Op een serieuze noot, je slaat nagels met koppen. Meer status voor minder geld en nooit als enige auto.

Soit, de topicstarter wil inderdaad een andere luxewagen die redelijk is van kost.

We zijn bij de 7, de S en de Panamera al geweest. Audi A8 nooit vernoemd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Milieu als drijfveer mag je laten vallen. Als gasten daarmee aan komen draven denk ik direct aan het type dat jij beschrijft "status symbool". 

Als je in een stad rondloopt waar merendeel mazoutstoven rijden, tov merendeel EV, dan denk ik wel degelijk dat dat een impact zal hebben op de bloemetjes die in de voortuintjes staan. En op de kinderen die nietsvermoedend spelen op het lokale speelpleintje. 

Dat EV's massaal gekocht werden omwille van het financiële  voordeel, is een feit. Maar dat betekend niet dat er geen mensen zijn die dit soort wagens kopen om ideologische overtuigingen. En of dat nu save-the-world adepten zijn of ouders die begaan zijn met hun opgroeiende kinderen voor een betere luchtomgeving is me om het even. Als ze om die reden gekocht worden, is het alleen maar toe te juichen.

Zoals ik ook iedere fietser die bij de bakker stopt, zelfs al moet hij 5 kilometer rijden, en dit doet omwille van milieu-ideologie , ook bewonder. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat wel begrijpen omdat je nog heel wat ander materiaal in de garage hebt staan. Maar als enige auto zou je als autoliefhebber zijnde toch de CLS53 AMG niet laten staan omwille van het fiscale voordeel?

Waarheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, utah said:

Maar dat betekent niet dat er geen mensen zijn die dit soort wagens kopen om ideologische overtuigingen

Moest Tesla enkel verkopen aan dat soort mensen, ze waren al lang opgedoekt.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, BMWMB said:


Volgens @The Swede zijn we nichten. emoji16.png

Niet "we", en niet alleen volgens mij naar wat ik hoor van de whatsapp groep. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ir_fuel zei:

Moest Tesla enkel verkopen aan dat soort mensen, ze waren al lang opgedoekt.

Is geen wereldnieuws. Net zoals de meeste LV's ook enkel gekocht worden om hun financiële voordelen. 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, utah zei:

Als je in een stad rondloopt waar merendeel mazoutstoven rijden, tov merendeel EV, dan denk ik wel degelijk dat dat een impact zal hebben op de bloemetjes die in de voortuintjes staan. En op de kinderen die nietsvermoedend spelen op het lokale speelpleintje. 

Dat EV's massaal gekocht werden omwille van het financiële  voordeel, is een feit. Maar dat betekend niet dat er geen mensen zijn die dit soort wagens kopen om ideologische overtuigingen. En of dat nu save-the-world adepten zijn of ouders die begaan zijn met hun opgroeiende kinderen voor een betere luchtomgeving is me om het even. Als ze om die reden gekocht worden, is het alleen maar toe te juichen.

Zoals ik ook iedere fietser die bij de bakker stopt, zelfs al moet hij 5 kilometer rijden, en dit doet omwille van milieu-ideologie , ook bewonder. 

Alleen wordt er vergeten dat het produceren en recycleren van die batterijen een veel grotere milieu-impact hebben dan de milieuwinst die ze leveren dus haal het argument van ideologische overtuiging niet aan om de keuze voor de EV te verantwoorden.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar lees je ergens dat het ontwikkelen EN recycleren zeer schadelijk is?  

Bebat is al een tijd bezig met EV batterijen te recycleren en demonteren. 

Er zijn reeds alternatieven klaar om de afgedankte EV batterijen een tweede leven te geven. (http://www.logistiek.be/transport-en-distributie/mooi-elektrisch-transport-maar-wat-met-de-ev-batterijen)

Bijkomend: waar je passeert met een EV blijft de lucht wel zuiver. Terwijl dat bij verbrandingsmotoren ( behalve waterstof dacht ik) niet zo is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok waar de EV passeert is het beter, maar dat verschuift naar de vervuiling van de elektriciteitscentrales... Dus die mensen daar krijgen dubbele lading...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok waar de EV passeert is het beter, maar dat verschuift naar de vervuiling van de elektriciteitscentrales... Dus die mensen daar krijgen dubbele lading...


Tenzij wind, zon, hydro ... het is mogelijk de energiemix te vergroenen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mij kan die opgedrongen milieu zever me eigenlijk geen bal schelen.

Laat ons eerlijk zijn het merendeel koopt een ev omdat het fiscaal interessant is, een andere manier van rijden is , de prestaties next level zijn, maar waar of hoe er meer uitstoot is ik denk dat weinigen ik inclus daar van wakker liggen


Ja, ik heb ook een pak zonnepanelen liggen , met als reden dat dit met de groenestroomcertificaten en gratis electriciteit een goede investering was. 
 

milieu had daar niks mee te maken , gaat idem zijn indien ik een ev koop😉

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt maar gezeurd over de batterijen, en over de elektriciteitscentrales. Wat er wordt vergeten is dat elke liter brandstof nu wordt opgepompt aan de andere kant van de wereld, daar in olietankers wordt geduwd, die weken onderweg zijn. Daarna wordt het in de haven overgepompt in vrachtwagens, die dan rijden tot aan het tankstation. Hoeveel CO2 is er al verbruikt vooraleer we het in onze auto duwen? Ook moet er om de zoveel kilometer olie vervangen worden, en waar gaat de vervuilde olie naartoe?

Batterijen zijn zeker niet perfect, maar men is op zoek naar verbeteringen. En wat de elektriciteitscentrales betreft, daar zitten we ook midden in een transitie. Hernieuwbare energie (Mijn Tesla wordt al voor 85% geladen door zonnepanelen), gascentrales die omgebouwd kunnen worden tot waterstofcentrales,... of nog een andere nieuwe techniek. Alleszins, de verandering is ingezet en is niet meer te stoppen. Voor diesel en benzine is er geen toekomst meer...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BMWMB zei:

Er wordt maar gezeurd over de batterijen, en over de elektriciteitscentrales. Wat er wordt vergeten is dat elke liter brandstof nu wordt opgepompt aan de andere kant van de wereld, daar in olietankers wordt geduwd, die weken onderweg zijn. Daarna wordt het in de haven overgepompt in vrachtwagens, die dan rijden tot aan het tankstation. Hoeveel CO2 is er al verbruikt vooraleer we het in onze auto duwen? Ook moet er om de zoveel kilometer olie vervangen worden, en waar gaat de vervuilde olie naartoe?

Batterijen zijn zeker niet perfect, maar men is op zoek naar verbeteringen. En wat de elektriciteitscentrales betreft, daar zitten we ook midden in een transitie. Hernieuwbare energie (Mijn Tesla wordt al voor 85% geladen door zonnepanelen), gascentrales die omgebouwd kunnen worden tot waterstofcentrales,... of nog een andere nieuwe techniek. Alleszins, de verandering is ingezet en is niet meer te stoppen. Voor diesel en benzine is er geen toekomst meer...

 

Niemand heeft ook beweerd dat fossiele brandstoffen goed zijn voor het milieu. En uw ertsen om die batterijen te maken die zitten ook niet in de bodem naast de fabriek😉. Punt is gewoon dat de keuze voor elektrisch niet ingegeven is op basis van ecologisch standpunt maar vooral op basis van economisch standpunt. Laat ons eerlijk zijn, als het fiscale niet speelde dan had je zelfs nog niet gekeken naar een Tesla, laat staan dat je er 1 zou kopen.  Daar is niets mis mee maar geef het dan ook toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gunstige fiscale regeling voor EV’s heeft een oorsprong: onze CO2 moet naar beneden en de overheid oordeelt dat dat hen wat geld mag kosten.

De gunstige fiscale regeling voor bedrijfswagens heeft ook al lang een oorsprong: de loonlasten zijn te hoog maar de socialisten willen deze niet verlagen (gezichtsverlies voor hen). Zonder deze regeling zou er nauwelijks een duitse dure wagen verkocht worden hier in belgie.

Ik zie niet in wat er aan het ene beter of slechter is dan het andere.

Het is de taak van de overheid om bepaalde dingen te belasten en anderen te subsidieren.

Indien niet, kan men beter de overheid afschaffen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Absoluut maar waar geef ik daar toe aan mijn reistijd/comfort? Het is voor mij eerder een motivatie geweest om sneller te kopen dan gepland. 

Gisteren nog zitten over denken, eigenlijk is dat niet waar. Mocht ik bv vinden dat een Audi RS6 of E 63AMG als auto helemaal mijn ding was of is, dan zou ik dat zeker kopen. 

50 jaar, altijd vrij hard gewerkt en verantwoordelijkheid gedragen, je ziet mensen om je heen wegvallen door ziekte of ongeluk. Nee ik pas echt wel het YOLO principe toe, als ik iets echt goed of leuk vind en ik wil dat, in de mate dat ik het kan betalen, dan doe ik dat ook. 

Sinds een 5 tal jaar hanteer ik het YOLO principe, maakt zeker niet ongelukkiger ;)

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, d_s said:

Alleen wordt er vergeten dat het produceren en recycleren van die batterijen een veel grotere milieu-impact hebben dan de milieuwinst die ze leveren

Waar haal je dat vandaan? Een batterij maken en recycleren heeft een grotere milieu-impact dan 250.000km rijden met een benzine- of dieselmotor, van raffinage tot aan de pomp, inclusief het maken van die motor en alle onderhoud dat eraan moet gebeuren? En laten we niet vergeten hoeveel diesel/olie er in het milieu terecht komt door lekkende voertuigen en smossende mensen aan de pomp.

 

1 hour ago, d_s said:

Niemand heeft ook beweerd dat fossiele brandstoffen goed zijn voor het milieu. En uw ertsen om die batterijen te maken die zitten ook niet in de bodem naast de fabriek😉.

Batterijen kan je recycleren. Elektriciteit kan je milieuvriendelijk opwekken (zon, wind, ...), zelfs lokaal zodat je transport beperkt blijft. Zolang je benzine niet kan recycleren na gebruik en/of aanmaken in je tuin, is bovenstaande nonsens.

 

1 hour ago, d_s said:

Punt is gewoon dat de keuze voor elektrisch niet ingegeven is op basis van ecologisch standpunt maar vooral op basis van economisch standpunt. 

Dat gaat over de keuze van de individuele koper om over te gaan tot de aanschaf van zo een ding. Dat staat los van wat je in voorgaande punten zegt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.forbes.com/sites/jamesellsmoor/2019/05/20/are-electric-vehicles-really-better-for-the-environment/#1483908276d2

De globale impact van een EV is dus lager (al is het niet drastisch, in Duitsland winnen ze nauwelijks door de vervuilende manier van elektriciteit op te wekken).

Maar je hebt zowel globale winst (CO2) dan lokale winst (uitstoot in de stad), dus ik zie geen reden om de transitie niet te doen.

De impact van de productie van de accu is zowat hetzelfde dan de impact van de productie van de rest van de wagen. Maar als een EV langer mee gaat (aandrijflijn verslijt nauwelijks, batterijen degraderen ook slechts beperkt), valt dat nog best mee. 

Ik vind een batterij van 100 kwh (tesla S) wel overkill, 50 kwh zou moeten volstaan als er een deftig laadnetwerk is (incl snellaadmogelijkheden). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, stijn82 said:

(incl snellaadmogelijkheden). 

Het probleem is dat dat zo niet werkt.

50kWh bijladen in een 100kWh batterij gaat pakken sneller dan 50kWh bijladen in een 50kWh batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd vrij hard gewerkt en verantwoordelijkheid gedragen, je ziet mensen om je heen wegvallen door ziekte of ongeluk. Nee ik pas echt wel het YOLO principe toe, als ik iets echt goed of leuk vind en ik wil dat, in de mate dat ik het kan betalen, dan doe ik dat ook. 

Sinds een 5 tal jaar hanteer ik het YOLO principe, maakt zeker niet ongelukkiger [emoji6]

 

 

 

Gelukkig zijn er toch nog slimme mensen op dit forum [emoji106]

 

Probeer dat ook toe te passen.. maar k ga op 14.01 nog naar autosalon voor eens in de Taycan te zitten.

 

Blijf twijfelen tussen de 992 ( YOLO ) en Taycan, al zijn het compleet verschillende auto’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid