Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

 

Hoe lang duurt het om die van bv 1 naar 100% te laden zonder drijfkracht?

Geen idee want ik heb thuis drijfkracht (AGA kookfornuis), en kan daar laden in 8u tijd. Op de firma heb ik meer vermogen en laad ik in 5,5 uur.

Drijfkracht ga je bij iedere EV nodig hebben om een beetje deftig te kunnen laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Naish zei:

:lolz:

Elk voordeel heeft een nadeel ;)

Als je een extra uur rekent per traject omdat je moet laden, dus 2 uur per jaar dan verdien je op die 2 uur wel een pak geld imo...

Als je ervan uit gaat dat hij 1x per jaar op reis gaat heb je een punt. Maar goed dan koop ik wel een auto van 30.000 euro minder waar ik de luxe heb om niet wakker te liggen van reikwijdte. Als we met auto's van +150.000 euro beginnen spreken over geld uitsparen :) allez kweetni..................... AM style zeker? 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee want ik heb thuis drijfkracht (AGA kookfornuis), en kan daar laden in 8u tijd. Op de firma heb ik meer vermogen en laad ik in 5,5 uur.
Drijfkracht ga je bij iedere EV nodig hebben om een beetje deftig te kunnen laden.


Drijfkracht is dus wel een must ind, niet onbelangrijk als je de afweging maakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, BMWMB zei:

Als ik een 4S configureer met de opties die ik wil, want die ik nu al heb op mijn Model S (appelen met appelen), dan kom ik op ruim 150k! Dat is meer dan 50% meer voor een auto die ik dan nergens deftig kan laden. Neen, dank u.

Daar twijfel ik aan... Welk leder pak je bvb?

Nergens geen optie zoals andere kleur gordels, verduisterde ramen, sportdesign,... want als je appels en peren vergelijkt mag je ook al die opties niet aanklikken...

11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Als je ervan uit gaat dat hij 1x per jaar op reis gaat heb je een punt. Maar goed dan koop ik wel een auto van 30.000 euro minder waar ik de luxe heb om niet wakker te liggen van reikwijdte. Als we met auto's van +150.000 euro beginnen spreken over geld uitsparen :) allez kweetni..................... AM style zeker? 

Ik sprak over mijn situatie en wij gaan 1 keer per jaar op reis met de auto, al de rest is met de vlieger... 

En het gaat hem in geld uitsparen vooral over het fiscale aspect... Auto van madam staat op de zaak en ik vergelijk dan nu met een dure kar met heel slechte fiscale voorwaarden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Naish said:

En het gaat hem in geld uitsparen vooral over het fiscale aspect... Auto van madam staat op de zaak en ik vergelijk dan nu met een dure kar met heel slechte fiscale voorwaarden :lolz:

Vergeet niet van BMWMB's boekhouder eerst te bellen. Die gaat je zelfs geld doen VERDIENEN met je elektrische kar!

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, BMWMB said:

Dat dik worden is onzin, want je staat eigenlijk heel weinig aan Superchargers. Iedereen denkt dat 'm daar even dikwijls staat als nu aan een tankstation, maar dat is niet het geval. Een EV laadt je thuis en/of aan de firma, waardoor je zelden nog buitenuit moet gaan 'tanken'. Ik doe 35k km  per jaar, en ik sta geen 10x per jaar aan een Supercharger, en als ik er sta is het max. 20 minuten.

Het blijft achterlijk van elke rit te moeten x keer onderbreken om te gaan laden. En hoe ver geraak je dan met je 20' laden? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft achterlijk van elke rit te moeten x keer onderbreken om te gaan laden. En hoe ver geraak je dan met je 20' laden? 
 

Elke rit? Bijlange niet! Ik doe niet zo heel veel dagen meer dan 350km (en in de zomer zelfs 450km). Als ik dan toch eens meer moet rijden, dan laad ik in 20 minuten 150-200km erbij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus op donderdagavond efkes van Frankfurt terug naar London bollen, en je moet 5 keer 20' gaan staan koekeloeren? Van Nice naar Brussel sta je dan 7-8 keer te blinken... Handig zo een Moulinex op wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

Dus op donderdagavond efkes van Frankfurt terug naar London bollen, en je moet 5 keer 20' gaan staan koekeloeren? 

Maar dat is nu toch niet bepaald het profiel van de gemiddelde automobilist.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Maar dat is nu toch niet bepaald het profiel van de gemiddelde automobilist.

Nee, maar een veelrijder kan nog altijd niks met zo een ding.

Daarnaast is er nog maar weinig bekend over de evolutie van die laadtijd en dat rijbereik. Als het is zoals met alle electronische rommel die we tegenwoordig gebruiken, dan is het rijbereik van je nieuwe electrische auto 300km en moet je na 3 jaar al om de 60km aan de stekker gaan hangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Dus op donderdagavond efkes van Frankfurt terug naar London bollen, en je moet 5 keer 20' gaan staan koekeloeren? Van Nice naar Brussel sta je dan 7-8 keer te blinken... Handig zo een Moulinex op wielen.

Dan koop je nu nog geen EV...

Beste dan is ergens een 2l diesel en je gespaarde geld gebruiken om een grotere tank in de koffer te steken...

Dat is nog interessanter dan een X5, S-klasse,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Dus op donderdagavond efkes van Frankfurt terug naar London bollen, en je moet 5 keer 20' gaan staan koekeloeren? Van Nice naar Brussel sta je dan 7-8 keer te blinken... Handig zo een Moulinex op wielen.

Als ge die trajecten veel doet lijkt het me toch handiger om dat per vlieger te doen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Daarnaast is er nog maar weinig bekend over de evolutie van die laadtijd en dat rijbereik. Als het is zoals met alle electronische rommel die we tegenwoordig gebruiken, dan is het rijbereik van je nieuwe electrische auto 300km en moet je na 3 jaar al om de 60km aan de stekker gaan hangen...

Er is daar al genoeg rond bekend.

Tesla's rijden rond sinds 2013.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Polygoon said:

Als ge die trajecten veel doet lijkt het me toch handiger om dat per vlieger te doen :D 

Dat is niet altijd mogelijk. Een vlieger wacht niet tot jij je vergaderingen gedaan hebt, laat je niet altijd toe alle rimram mee te voeren en het is niet altijd de meest economische oplossing.

Ik heb vorig jaar een heel aantal keer Frankfurt - London moeten doen omdat ik de laatste vlucht niet meer kon vastkrijgen of de vluchten waren zodanig duur dat je gewoon efkes bolt.

Je hoeft ook niet die lange internationale ritten te doen. Ik ken genoeg zelfstandigen in Belgie die op een dag makkelijk 500km bollen.

Ik zie electrische rijden enkel goed voor degene die dagelijks zijn 30km pendelt... en dan is de trein een beter alternatief.

 

Just now, ir_fuel said:

Er is daar al genoeg rond bekend.

Tesla's rijden rond sinds 2013.

En?

Ik hoor over de plug-in hybrides toch veel klachten dat het rijbereik in volledig electrische modus helemaal niet is wat de constructeur belooft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

Ik hoor over de plug-in hybrides toch veel klachten dat het rijbereik in volledig electrische modus helemaal niet is wat de constructeur belooft.

Ik hoor over verbrandingsmotoren toch veel klachten dat het rijbereik helemaal niet is wat de constructeur belooft.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Ik hoor over verbrandingsmotoren toch veel klachten dat het rijbereik helemaal niet is wat de constructeur belooft.

Ja, alleen bestaan er daarvoor sinds 100 jaar benzinestations... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Tesla enkel voor mensen die 30km pendelen...[emoji23][emoji23][emoji23]

Wat een sukkelaar moet ik dan wel niet zijn? Ik doe 35-40k km per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Fiscaal spaar je vandaag behoorlijk veel geld uit. Daarom heb jij toen toch ook nog snel een hybride gekocht...

 

Absoluut maar waar geef ik daar toe aan mijn reistijd/comfort? Het is voor mij eerder een motivatie geweest om sneller te kopen dan gepland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

 

Ik zie electrische rijden enkel goed voor degene die dagelijks zijn 30km pendelt... en dan is de trein een beter alternatief.

 

 

Elektrische fiets !!! 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid