Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, BMWMB zei:

Hybride is noch vis noch vlees. Elektrisch kan je er maar een paar km mee rijden, en alle andere km’s verbruik je meer omdat je dat extra gewicht moet meesleuren. Ecologisch is het dus in de meeste gevallen nog slechter. Het is echt een oplossing uitgevonden door de fabrikanten met verbrandingsmotor, omdat ze niet bekwaam zijn om een echte EV te bouwen.

 

Ik heb 't al gezegd, maar je volhardt in de boosheid. In elke PHEV verbruik je minder dan de gelijke benzinevariant, omdat je motor minder arbeid moet leveren door het elektrokoppel dat altijd beschikbaar is. Ik deed 11,8l in m'n X5 40i, 10,2l in de 45e enkel benzine. Identieke rijstijl. 45e weegt nochtans 200kg meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn vader geraakt met zn X5 45e elektrisch tot op het werk en laadt hem elke avond thuis. 

Maar heeft wel het voordeel dat ie er mee op skivakantie kan. 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier.
M'n vader zit met z'n XC60 T8 op een gemiddeld verbruik van pakweg 3 liter. 
Zelfde gaat op voor m'n schoonvader, S500 V6 hybride, die haalt gemiddeld zelfs sub 3 liter.

Beide tonen ook wel interesse in elektrisch, maar ze zien op tegen het reizen, de beperkte laadinfrastructuur alsook het opladen thuis (capaciteit is niet altijd evident).
 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Hybride is noch vis noch vlees. Elektrisch kan je er maar een paar km mee rijden, en alle andere km’s verbruik je meer omdat je dat extra gewicht moet meesleuren. Ecologisch is het dus in de meeste gevallen nog slechter. Het is echt een oplossing uitgevonden door de fabrikanten met verbrandingsmotor, omdat ze niet bekwaam zijn om een echte EV te bouwen.

 

Dat is nogal kort door de bocht vrees ik en ruikt een beetje naar WOOTER TESLA MINDED :D

De redenen zijn meer volgens mij te zoeken in de richting van de verwachtingen van de klant rond een auto van een bepaald merk. Maar ook vooral in feit dat ze bij Tesla gewoon gestart zijn voor een elektrische auto te maken en dat ze dat ook als pionier hebben gedaan.

 

Ik ben wel akkoord met je nog mossel nog vis stelling want die adverteer ik al jaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Ik heb 't al gezegd, maar je volhardt in de boosheid. In elke PHEV verbruik je minder dan de gelijke benzinevariant, omdat je motor minder arbeid moet leveren door het elektrokoppel dat altijd beschikbaar is. Ik deed 11,8l in m'n X5 40i, 10,2l in de 45e enkel benzine. Identieke rijstijl. 45e weegt nochtans 200kg meer.

Veel korte afstanden dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ceke zei:

Mn vader geraakt met zn X5 45e elektrisch tot op het werk en laadt hem elke avond thuis. 

Maar heeft wel het voordeel dat ie er mee op skivakantie kan. 

 

Met een gewone X5 kan je dat ook, en vooral zuiniger, en met mijn Tesla kan ik dat zeker ook. 

Ik zeg het nogmaals. Als je veel korte afstanden doet, dan kan een hybride iets ecologischer zijn, maar in de meeste gevallen dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier.

M'n vader zit met z'n XC60 T8 op een gemiddeld verbruik van pakweg 3 liter. 

Zelfde gaat op voor m'n schoonvader, S500 V6 hybride, die haalt gemiddeld zelfs sub 3 liter.

 

Beide tonen ook wel interesse in elektrisch, maar ze zien op tegen het reizen, de beperkte laadinfrastructuur alsook het opladen thuis (capaciteit is niet altijd evident).

 

 

 

 

Sorry maar als je zo met een hybrid rijdt moet ik eens lachen..

 

Heb je daar 400pk maar je rijdt 90% van de tijd op een elektromotor van 100pk, waar je 25km ver mee komt. Kan je beter een elektrisch step nemen .

 

Soit.. een hybrid houdt Mss nog steek wanneer je zoals jokke rijdt.. ( constant op de verbrandingsmotor) en t puur fiscaal bekijkt.

 

Neen, ik volg BMWMB. Vlees noch vis.

 

Heel t jaar 300kg extra meesleuren met als enig doel 1 keer per jaar op vakantie niet een paar te moeten stoppen om op te laden [emoji849]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn vader geraakt met zn X5 45e elektrisch tot op het werk en laadt hem elke avond thuis. 
Maar heeft wel het voordeel dat ie er mee op skivakantie kan. 
 


Dat snap ik echt niet.. koop dan een e tron ofzo als je t zo leuk vindt om elektrisch te rijden.

Elektrisch rijden die plug ins voor geen meter ( spreekt uit ervaring )

Toch altijd dat argument van die skivakantie.. [emoji2357]
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Germinal said:

 


Dat snap ik echt niet.. koop dan een e tron ofzo als je t zo leuk vindt om elektrisch te rijden.

Elektrisch rijden die plug ins voor geen meter ( spreekt uit ervaring )

Toch altijd dat argument van die skivakantie.. emoji2357.png

 

is puur fiscaal. Nood aan een grote gezinswagen maar geen geloof in het elektrische alternatief. Dan is dit het beste van 2 werelden. Hij is mega tevreden dus kan hem het schelen dat ie met een ander model 200km ver kan rijden elektrisch..

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/8/2020 at 9:30 AM, Tommie said:

Klopt niet. 2020 is nog steeds 50gr om een 'echte' hybrid te hebben.

WLTP gaat pas in voege in 2021 en dan nog enkel voor de voertuigen die vanaf dan ingeschreven worden, niet voor reeds ingeschreven wagens.

In hoeverre is dat laatste nu al zeker? Er zijn ook bronnen waar je kan vinden dat WLTP van toepassing wordt op alle wagens ingeschreven sinds ... Niet enkel op nieuwe inschrijvingen vanaf 2021. 

Zelf twijfel ik daar ook aan, en hoop ik vooral op wat je aangeeft :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Monterey Jack zei:

In hoeverre is dat laatste nu al zeker? Er zijn ook bronnen waar je kan vinden dat WLTP van toepassing wordt op alle wagens ingeschreven sinds ... Niet enkel op nieuwe inschrijvingen vanaf 2021. 

Zelf twijfel ik daar ook aan, en hoop ik vooral op wat je aangeeft :D 

99% zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2020 om 22:15, Germinal zei:

 

Sorry maar als je zo met een hybrid rijdt moet ik eens lachen..

 

Heb je daar 400pk maar je rijdt 90% van de tijd op een elektromotor van 100pk, waar je 25km ver mee komt. Kan je beter een elektrisch step nemen .

 

Soit.. een hybrid houdt Mss nog steek wanneer je zoals jokke rijdt.. ( constant op de verbrandingsmotor) en t puur fiscaal bekijkt.

 

Neen, ik volg BMWMB. Vlees noch vis.

 

Heel t jaar 300kg extra meesleuren met als enig doel 1 keer per jaar op vakantie niet een paar te moeten stoppen om op te laden emoji849.png

Niemand die zegt dat het autoliefhebbers zijn hé of overal vol op het gas gaan. De hybrides worden nu eenmaal aangeboden met veel pk.
Voor hen is dat ideaal & als je goed leest, is het ook niet altijd evident is om overal elektriciteit te gaan halen.

En wacht nog eens 1 of 2 jaar en dan is de kans groot dat ze toch voor elektrisch zwichten. Niet iedereen koopt nb +- jaarlijks een nieuwe auto. Of loopt er een jaar over te twijfelen.
Tesla vinden ze alletwee brol, het mag gezegd.

Veel plezier met uw elektrische step in West-Vlaanderen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het idee van 400pk verbrandingsmotor + 100pk elektrisch ook absurd. 
Beter 200 pk elektrisch (+instant koppel), eventueel aangevuld met range extender.

Der is nen oostenrijker die een trillingsvrije tweecilinder in de frunk van een model 3 gepropt heeft en driekwart van de batterij er heeft uitgehaald. Dat vind ik nog wel een interessant idee.

https://www.google.be/amp/s/www.elektrischeauto.nl/nieuws/obrist-bouwt-tesla-model-3-om-naar-plug-in-hybride/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een range extender nodig hebben als je 350-400km kan rijden, en je thuis kan laden, en om de 50km kan Superchargen? Je merkt dat ze in Oostenrijk veel te weinig Superchargers hebben, want anders zouden ze zich hiermee niet bezig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja simpel, batterijen voor 300-400 km range zijn alsnog duur en zwaar en zijn ook milieubelastend om te produceren. Een tesla met 15 kwh batterij en range extender zou een pak minder kosten in aanschaf en nog steeds lage running costs hebben.

Volledig elektrisch vind ik ook op zich de meest interessante optie maar zo’n “ultra hybrid” lijkt mij interessanter dan een klassieke plugin hybrid. Dus die laatste mag samen met de klassieke verbrandingsmotor, naar het museum wat mij betreft.

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat: 40 kw motor met rendement van 40%. Dus dan zou die 16 kw elektriciteit leveren. Wat ongeveer het verbruik is van de elektromotor. (als je 120 km/u rijdt aan 18 kwh/100 km zal je dik 20 kw verbruiken dus dan zakt de batterij wel, maar je rijdt niet continu 120).

Ik vind het concept interessant maar vrees dat het niet snel door bestaande fabrikanten zal worden opgepikt. Te interessant  voor de consument, te weinig aan te verdienen.

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook wel meer voorstander van.. paar 100kg minder batterij om dat te vervangen door een soort van noodgenerator [emoji106]

 

Dus ipv zware motor en dan een hulp elektro waar je 30km ver mee komt de boel gewoon omdraaien.. beetje wat de i3 heeft/had.

 

Minder dan 60kwh batterij mag je wel niet steken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met 60kwh is die noodgenerator niet echt nodig me dunkt. 

BMW i3 rex was geen slecht idee maar wel niet goed uitgevoerd. Had ook te maken met de belachelijk kleine tank, die nodig was om als EV gequalificeerd te worden. Steek er een grotere tank in, noem hem hybride en klaar is kees. Ohja en het lawaai klinkt enorm lullig. 

 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat: 40 kw motor met rendement van 40%. Dus dan zou die 16 kw elektriciteit leveren. Wat ongeveer het verbruik is van de elektromotor. (als je 120 km/u rijdt aan 18 kwh/100 km zal je dik 20 kw verbruiken dus dan zakt de batterij wel, maar je rijdt niet continu 120).

Ik vind het concept interessant maar vrees dat het niet snel door bestaande fabrikanten zal worden opgepikt. Te interessant  voor de consument, te weinig aan te verdienen.

 

Ja maar, mijn Tesla verbruikt op de snelweg, aan wettelijke snelheid, 280Wh/km. Als je dus een uur snelweg doet, dan heb je meer dan 30kWh verbruikt. Hoe ga je dat dan doen? En hoe ga je ermee op skivakantie? [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote slurper dan hoor. Ik doe met een kona (64 kwh batterij) 300 km aan 120 per uur in de winter. Dus da’s ongeveer 210 wh en zeker geen 280. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar waarom gebruik je dan je tesla als referentie, die ultra hybrid zal wel een pak minder wegen dan.

trouwens, toch maar vreemd hoor, zo'n model S zou toch een lagere luchtweerstand moeten hebben dan een kona. en dacht dat gewicht eigenlijk geen rol speelde aan constante snelheid... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid