Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Erwin zei:

Gisteren mijn bestelling geplaatst bij de dealer. Was de 4de in de lijst van personen die er ook al eentje gereserveerd hadden. Vanaf komende dinsdag kunnen de dealers de bestellingen ingeven. 

Hier ook bestelling doorgegeven,

Pearl white, Manueel met premium pack (zonder velgen).

Als er effectief maar 150 voor Belgische markt komen, dan zijn die binnen de week weg.

 

Nu zag ik net een filmpje over de nieuwe, en die reviewer zei dat hij eigenlijk heel goed kon zitten op de achterbank. Zou die ook gezakt zijn, want de oude versie zei letterlijk iedereen dat je als volwassene daar niet kon zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, pieter2 zei:

Manueel of aut.genomen ?

Automaat met Premium Pack + Forged wheels. 

Precious metal.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Erwin zei:

Automaat met Premium Pack + Forged wheels. 

Precious metal.

En waarom juist voor de automaat gegaan? Ik snap dat ze hem uitbrengen, maar die auto schreeuwt toch voor manuele bak?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, anders zei:

En waarom juist voor de automaat gegaan? Ik snap dat ze hem uitbrengen, maar die auto schreeuwt toch voor manuele bak?

Na mijn vorige 2 GR's wil ik nu toch voor de automaat gaan. Een paar jaar geleden zou ik iemand anders ook voor zot verklaard hebben om automaat te rijden in dit type auto maar ik zou persoonlijk nu niet meer anders willen. Kwestie van wat ouder worden zeker? Blijkbaar ben ik niet de enige want de andere orders zijn tot nu toe ook allemaal automaten bij mijn Toyota verdeler. Weet er iemand wat de bestelcode is voor het interieur met rode stiksels? EA20 of EA30 ? De dealer kon het niet bevestigen momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Erwin zei:

Na mijn vorige 2 GR's wil ik nu toch voor de automaat gaan. Een paar jaar geleden zou ik iemand anders ook voor zot verklaard hebben om automaat te rijden in dit type auto maar ik zou persoonlijk nu niet meer anders willen. Kwestie van wat ouder worden zeker? Blijkbaar ben ik niet de enige want de andere orders zijn tot nu toe ook allemaal automaten bij mijn Toyota verdeler. Weet er iemand wat de bestelcode is voor het interieur met rode stiksels? EA20 of EA30 ? De dealer kon het niet bevestigen momenteel.

Ik heb hun document doorgestuurd gekregen, en daar staat dat verschil effectief niet in gespecificeerd...

Wachten tot morgen, denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pdf opent hier niet, maar hier kan je wel iets uit afleiden

Screenshot_2024-03-04-15-42-29-59_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, anders zei:

De pdf opent hier niet, maar hier kan je wel iets uit afleiden

Screenshot_2024-03-04-15-42-29-59_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Dan gaat het waarschijnlijk EA30 zijn. Morgen weten we meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Erwin zei:

Na mijn vorige 2 GR's wil ik nu toch voor de automaat gaan. Een paar jaar geleden zou ik iemand anders ook voor zot verklaard hebben om automaat te rijden in dit type auto maar ik zou persoonlijk nu niet meer anders willen. Kwestie van wat ouder worden zeker? Blijkbaar ben ik niet de enige want de andere orders zijn tot nu toe ook allemaal automaten bij mijn Toyota verdeler. Weet er iemand wat de bestelcode is voor het interieur met rode stiksels? EA20 of EA30 ? De dealer kon het niet bevestigen momenteel.

toch vreemd. gij hebt al 2 manuele gehad, maar dat de meerderheid voor een automaat gaat, nu het nog kan met een manueel is toch straf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

toch vreemd. gij hebt al 2 manuele gehad, maar dat de meerderheid voor een automaat gaat, nu het nog kan met een manueel is toch straf.

Eerst Putin, nu dit. De wereld is omzeep

  • Grappig 4
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

toch vreemd. gij hebt al 2 manuele gehad, maar dat de meerderheid voor een automaat gaat, nu het nog kan met een manueel is toch straf.

Het typische idee dat een automaat sneller is, zeker?

Waarom verkoopt een PDK bij Porsche als zot, terwijl er ook een manuele is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nee, die turbo is zo overheersend dat dat met een automaat, 75% van de tijd veel aangenamer gaat rijden

en, toegeven, het 'went' toch ook wel, automaat rijden (en ik ben ook geen 35 meer 😞 )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PDK is sneller, maar ook comfortabeler. Vroeger schakelde een automaat trager, en fnuikte het de sportiviteit van de auto, maar vandaag is dat niet meer het geval, integendeel, want het schakelt sneller. Ook heb je bij een automaat het voordeel dat je 'lui' automatisch kan rijden, maar dat je toch nog manueel kan schakelen met de paddles aan het stuur op momenten dat je meer betrokkenheid wil. Manueel is gewoon harder werken, en altijd werken, en dat zorgt voor een andere beleving, maar niet iedereen wil dat nog.

Gevoelsmatig zou ik zo'n hothatch ook steeds manueel kiezen, maar dat komt omdat ik zo'n auto nog nooit met automaat heb gereden, want misschien verander ik dan wel van gedachte. Moest ik zo'n Yaris GR willen kopen, ik ging ze beiden testrijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, BMWMB zei:

Moest ik zo'n Yaris GR willen kopen, ik ging ze beiden testrijden. 

Good luck 😛 daar heb je de tijd niet voor ... Gaan al lang uitverkocht zijn voor eerste levering.

Nu, de Yaris gaat nooit de allersnelste op circuit zijn, dus daarvoor moet je het niet doen. Als je hem als daily gebruikt, misschien wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Toyota België morgen al te zien in de showroom 🤦‍♂️

image.png.3a044bc3c8510245de1e54ee9cf6f380.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je alle kleuren al in bestelling staan met een interval van 3 maand voor de leveringen? :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, mrbbs zei:

Volgens Toyota België morgen al te zien in de showroom 🤦‍♂️

image.png.3a044bc3c8510245de1e54ee9cf6f380.png

Morgen langsgaan dan!!! 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, anders zei:

Good luck 😛 daar heb je de tijd niet voor ... Gaan al lang uitverkocht zijn voor eerste levering.

Nu, de Yaris gaat nooit de allersnelste op circuit zijn, dus daarvoor moet je het niet doen. Als je hem als daily gebruikt, misschien wel...

Dan zou ik voor de manuele gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/2/2024 om 19:59, mrbbs zei:

Belgische prijzen:

handbak: 48-49k
auto: 51-52k
premium pack (verwarmde stoelen/stuur, parkeersensoren, dodehoek waarschuwing, jbl-geluidssysteem: 1-2k
premium pack + gesmede bbs velgen 3,5-4,5k
kleuren
wit: inbegrepen
antraciet, zwart: 650
wit/rood: 975

Ben nog zeker niet als ik wel in België ga kopen. Ik wacht nog even op de Duitse en Nederlandse prijzen.

In Polen zitten ze toch rond dezelfde prijs precies: https://pdf.sites.toyota.pl/spec_gr_yaris.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, mrbbs zei:

Volgens Toyota België morgen al te zien in de showroom 🤦‍♂️

image.png.3a044bc3c8510245de1e54ee9cf6f380.png

Straf, van het vorige model zijn ze zelfs nog niet allemaal geleverd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allé, de bestelling zijn verschoven naar morgen.

Had je daar dus mooi gestaan om te bestellen na hun mail van gisteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Jules_W zei:

Straf, van het vorige model zijn ze zelfs nog niet allemaal geleverd

Laatste zouden in april komen idd (en ze moeten sowieso voor juni er zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En net bevestiging dat ze terug zijn uitverkocht 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid