Ga naar inhoud

DS-9


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik zag hier nog geen topic over deze.

De terugkeer van de grote Franse berlines? Na de Peugeot 508, vind ik dit toch wel weer een knap stukje design. En itt de zwarte Duitse treurnis dingen, trekken ze hier het “concept car wordt productie”-design ook door tot in het interieur.

Waarom VAG, BMW, Mercedes en co ons al die futuristisch ogenende nieuwe modellen voorschotelen waarbij, eens je de deur opendoet, je plots weer in 1997 zit, begrijp ik niet. Als Citroën het kan, moeten zij dit ook kunnen.

Steek hier een deftige motor in, en ze mogen dat direct komen afzetten. 

https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/ds-9.html
 

 

C357416F-B31E-4F80-AEC2-A5C6B3D4CFB9.jpeg

018E7041-6639-4A72-B228-C6EE77ADE046.jpeg

F7A98033-8BA9-4A5F-9399-749618A1DCFF.jpeg

BFD49088-285A-475E-945C-CCE75F6F6F9D.jpeg

49046840-9186-4BBC-A21A-C041A8E5DE4A.jpeg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, The Swede zei:

Knap detail is de richtingaanwijzer bovenaan het dak achteraan :)

Doet me denken aan dit. Den Duits in de jaren stillekes.

D77-A3-F54-9-C2-E-47-C2-9-B30-6-B54-EE4-

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, utah zei:

Doet me denken aan dit. Den Duits in de jaren stillekes.

D77-A3-F54-9-C2-E-47-C2-9-B30-6-B54-EE4-

Mij eerder aan de Citroen DS...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, knight-rider said:

Doe mij maar gewoon  de Peugeot 508.

Staat op zelfde platform als de 508.

Vind dat trouwens ook een erg knappe kist. Spijtig dat je het enkel als 1.6 kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gaat hier in rijden? Macron en misschien een paar Franse kaderleden.

Profiel en achterkant vind ik nog ok. Snuit en interieur trekken op niet veel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Ik ben fan van 't eerste uur van DS en vind dat ze tot nu toe enkele leuke modellen brachten, maar dit ... nah ... niet zo denderend aantrekkelijk. De neus is het toch niet, z'n profiel van driekwart achteraan bekeken vind ik wel best lekker. Anderzijds: de oplossing met de knipperlichten bovenaan de achterruit vind ik trouwens extreem cheap gedaan én het zorgt er ook nog eens voor dat de lijn die dakboog en dak scheidt, niet mooi rechtdoor loopt naar beneden langs de achterruit. Absoluut geen fan van.
Dat interieur ... mjah ... we kijken weer op de topversie met de (vermoedelijk opnieuw optionele) interieurbekleding, een uitvoering die zga nooit genomen wordt. Ik snap niet wat aan dat interieur zo extreem veel beter/leuker/mooier is dan heel wat interieurs van de concurrentie. Niet dat het op niks trekt, dat heb ik ook niet gezegd, maar dit ophemelen alsof de rest (en zeker die zgn. stijlloze Duitsers) er niks van bakt ... da's toch echt bij de haren gegrepen.
Om wat te kaderen: ik ben ook geen grote fan van de Peugeot 508. In topversie is er nog wel iéts voor te zeggen en er zitten enkele pennentrekken in die zeker hun merite hebben ... maar het ding heeft m.i. ook enkele serieuze flaws qua looks en het is bijlange niet knap genoeg om de hoofden te doen blijven draaien. Ik persoonlijk ben 'm al beu gezien en ik vrees dat dat een model is dat met een knal z'n intrede maakte maar waarvan het initieel hevig brandend vlammetje ook erg snel uitgebrand gaat zijn. Hardly an evergreen.

Ik vrees toch voor het succes van de DS9. Met een leuk ogende compacte Polo-concurrent kom je nog goed weg bij een pak private klanten ... met dit moet je quasi integraal in de leasemarkt gaan opboksen tegen de gevestigde waarden, waar het (gezien de doorgaans veel mindere restwaarde) prijsmatig quasi onmogelijk wordt om een vuist te maken tegen Mercedes, Audi, Volvo, BMW, enz.  Kijk naar de DS7, die het bijzonder moeilijk heeft en waarvan de topversie (de enige die eigenlijk écht leuk wordt, met 't knappe lederen interieur e.d.)  in lease (grosso modo) maandelijks even veel kost als een BMW '5 of Mercedes E met 4-cilinder diesel en een ordentelijke uitrusting. Niet moeilijk dan, dat velen dan voor iets anders gaan - you can't really blame them.

 

Trouwens @The Swede het mag een toontje lager met dat denigrerend gedoe alsof er hier naast jou zga niemand iets van auto's van vroeger kent (laat staan een icoon als de Citroën DS). Houd zo'n posts of opmerkingen gewoon voor je, schrijf ze niet neer. Het brengt niemand iets bij, het is ergerlijk, het is bijzonder onsympathiek en vooral: het slaat ook nergens op, want hier zit een pák volk met een gezonde kennis van automotive heden en verleden.

  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Phil zei:

Wie gaat hier in rijden? Macron en misschien een paar Franse kaderleden.

Profiel en achterkant vind ik nog ok. Snuit en interieur trekken op niet veel.

Dit dacht ik ook de eerste keer toen ik deze zag.

Weeral gedoemd om te floppen en dat is jammer.

De Citroën C6 vond ik veel specialer eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interieur is gewoon het interieur met leder. Is dat een topversie?

Als we zo autos gaan beoordelen, dan moeten we met dezelfde maten en gewichten ook de nieuwe BMWs en Audis beoordelen die ook steeds met fancy interieur, opties en velgen worden naar voor geschoven en opgehemeld terwijl de doordeweeks gekochte versie met zwart stoffen interieur komt en kleine, CO2 vriendelijke, velgen...

Of er dat veel gaan kopen in Vlaanderen of niet, doet trouwens niets aan de kwaliteiten van een wagen af. Als we zijn succes als leaseauto moeten als maatstaf nemen om te oordelen of een auto goed of aantrekkelijk is of niet, dan weten we echt niet meer van welk hout pijlen maken.

Ik beoordeel een auto als autofan, niet als fleetmanager. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, W201 said:

Dit dacht ik ook de eerste keer toen ik deze zag.

Weeral gedoemd om te floppen en dat is jammer.

De Citroën C6 vond ik veel specialer eigenlijk...

De C6 was binnenin veel klassieker en zelfs minder gedurfd dan de C5 van die generatie.

En, zoals gezegd, of hij een verkoopssucces wordt of niet, doet niets aan de kwaliteit van de auto af. 
De XM was geen verkoopssucces, maar het was één van de beste berlines die je kon rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Staat op zelfde platform als de 508.

Vind dat trouwens ook een erg knappe kist. Spijtig dat je het enkel als 1.6 kan krijgen.

Het is niet alleen hetzelfde platform, het is gewoon dezelfde auto.
Alleen de details verschillen.

Tja, die 1.6 is zo slecht nog niet, vooral de sport engineered die normaal gezien 400 pk ging hebben, maar is ondertussen al gezakt naar 350 pk dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid