Ga naar inhoud

DS-9


The Swede

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Joske zei:

Ik hoor die discussies vaak. Hoe dikwijls op een rit verandert iemand de temperatuur?

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren wanneer t de laatste keer geweest is dat ik nog aan de knop van mijn verwarming gedraaid heb...
Die schermkes en heel die rataplan hebt ge niet nodig om met de auto te rijden. Ge moet op de weg letten, en met t verkeer bezig zijn.

 

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Jij hebt duidelijk geen BMW :lol: 

Ik wel, met automatische klimaatregeling. Dat staat al sinds dag 1 dat we 'm hebben op 20,5 bij mij en op 22 bij Renske en dat is sindsdien nagenoeg nooit aangepast. Werkt perfect. Ook in mijn vorige (E61 '5) en die daarvoor (E81 '1) en die daarvoor (E46 '3).

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, ex-Mooseman said:

met de dubbele achterruit, om tocht voor de achterpassagiers te vermijden 

Jup. Zalig detail. 

Ding had ook de hydractive II ophanging en de meesturende achteras. Als je iemand es goed wil ziek maken, een ritje langs een bochtige weg hiermee en je mag de plastic zakjes bovenhalen :lolz:  (Mijn ex schoonmoeder ooit gelapt :P )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan geduld? Renske heeft dat ook. Drie seconden na het starten van de motor verwijt ze dat dat nog niet de ingestelde temperatuur heeft. :fp:  :D  Ik heb haar al tientallen keren uitgelegd dat ze dat systeem eventjes de tijd moet geven om de binnentemperatuur op 't niveau te brengen dat ingesteld staat. En daar komt 't uiteindelijk ook, na enkele minuten. Maar niet onmiddellijk, neen. Zelfs niet "snel", 't is wel eventjes wachten.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

In al mijn BMW's werkt(e) dat even goed:

slecht

Ik kan u alleen maar gelijk geven. Alleen al sinds Januari 2019 heb ik welgeteld 17 verschillende BMW's gehad, gaande van 1 week tot 3 maand. En geen enkele waar de airco geen gepruts was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Jij hebt al met die DS-9 gereden? 

:ninja:

Sorry. Ik bedoelde DS-7

Maar is exact hetzelfde platform. Denk niet dat ze er zoveel aan gaan veranderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er sinds 1917 al (op de kop af) 4.635 gehad (en dan houd ik nog geen rekening met de 1.312 exemplaren die ik te leen kreeg tijdens onderhoud of vervanging) en er was geen enkele waar die airco wél een gepruts was.

Waarmee ik bedoel: het ligt vooral aan de persoon, minder aan de auto. Ja, dat heeft eventjes tijd nodig. Neen, je moet daar niet continu aan zitten prutsen om dat deftig ingesteld te krijgen, integendeel: hoe méér je prutst, hoe langer het duurt eer je de ingestelde temperatuur krijgt omdat je de automatische modus doorkruist. Ja, er zijn er waarschijnlijk die 't beter doen. Ja, er zijn er ook die 't slechter doen.
Wat enorm helpt, zijn infrarood-werend ruiten. Die houden de stralingswarmte goed tegen, die ons "overvalt" van zodra de zon komt piepen. Als je dan (1) geen geduld hebt en (2) nen airco-prutser zijt, dan zit ge meteen aan de instellingen te prullen, yep, dat kan ik me inbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

 

Ik wel, met automatische klimaatregeling. Dat staat al sinds dag 1 dat we 'm hebben op 20,5 bij mij en op 22 bij Renske en dat is sindsdien nagenoeg nooit aangepast. Werkt perfect. Ook in mijn vorige (E61 '5) en die daarvoor (E81 '1) en die daarvoor (E46 '3).

ik heb me altijd afgevraagd wat je precies met dat draaiwieltje tussen de middelste ventilatiemonden moest doen, zowel op mijn E87 als op mijn E46

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

ik heb me altijd afgevraagd wat je precies met dat draaiwieltje tussen de middelste ventilatiemonden moest doen, zowel op mijn E87 als op mijn E46

Da's het enige waar ik wel geregeld aan kom. (Goed dat je 't vermeldt.) Daar stuur ik wat bij ngl. ik meer/minder koude of warme lucht rechtstreeks geblazen wil hebben. Als je een warme auto afgekoeld wil zien maar via de bovenkant (ramen) en via de voeten, om minder koude lucht rechtstreeks op 't lichaam te hebben, is dat handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Waarmee ik bedoel: het ligt vooral aan de persoon, minder aan de auto. 

Nee dus.

Je denkt toch niet dat ik verwacht na 2 minuten de perfecte temperatuur te hebben?

Dat ding weet niet wat het doet. Na 20 minuten rijden is het nog steeds veel te warm in mijn auto, en van de blaassnelheden snap ik al helemaal geen jota. Soms begint die dan out of the blue keihard te blazen zonder reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ex-Mooseman said:

ik heb me altijd afgevraagd wat je precies met dat draaiwieltje tussen de middelste ventilatiemonden moest doen, zowel op mijn E87 als op mijn E46

Een automatische airco met manuele warm/koud regeling. Nog zoiets :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee dus.

Je denkt toch niet dat ik verwacht na 2 minuten de perfecte temperatuur te hebben?

Dat ding weet niet wat het doet. Na 20 minuten rijden is het nog steeds veel te warm in mijn auto, en van de blaassnelheden snap ik al helemaal geen jota. Soms begint die dan out of the blue keihard te blazen zonder reden.

Dan ligt dat aan je auto. Net als dat muzieknummer dat altijd speelt na 't starten. Lijken me zaken te zijn die niet normaal zijn. Mijn BMW's hebben tot nu toe nooit ongewenst liedjes afgespeeld bij 't starten van de auto en de auto.klimaatregeling werkt naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Parsifal said:

Sorry. Ik bedoelde DS-7

Maar is exact hetzelfde platform. Denk niet dat ze er zoveel aan gaan veranderen...

DS-9 staat zoals de meeste producten van PSA die wat groter zijn op het EMP2 platvorm. Maar zo staan de meeste VAG producten, van Skoda tot Lamborghini op hetzelfde platform.

Belangrijk is dat de DS-9 een wielbasis heeft van 290cm. Dat is 20 meer dan een DS-7. Daarnaast ligt de wagen ook een heel stuk lager, waardoor he geen onnodig stijve veren en dempers nodig hebt om het rollen tegen te gaan. Als resultaat krijg je een totaal andere auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een automatische airco met manuele warm/koud regeling. Nog zoiets :fp: 

Werkt echt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Da's het enige waar ik wel geregeld aan kom. (Goed dat je 't vermeldt.) Daar stuur ik wat bij ngl. ik meer/minder koude of warme lucht rechtstreeks geblazen wil hebben. Als je een warme auto afgekoeld wil zien maar via de bovenkant (ramen) en via de voeten, om minder koude lucht rechtstreeks op 't lichaam te hebben, is dat handig.

mja, 'k snap het toch nog niet

 

1 minuut geleden, gTa zei:

Dan ligt dat aan je auto. Net als dat muzieknummer dat altijd speelt na 't starten. Lijken me zaken te zijn die niet normaal zijn. Mijn BMW's hebben tot nu toe nooit ongewenst liedjes afgespeeld bij 't starten van de auto en de auto.klimaatregeling werkt naar behoren.

En dat ligt niet aan de BMW, maar aan de iPhone.  De mijne doen allebei hetzelfde als ik 'media' durf te selecteren, en 't is al een tijdje geleden dat ik die geluidsbron nog gebruikt heb: 'Ai Se Eu Te Pego' van Michel Telo, een zomerhit van een paar jaar terug.  Moet ik ook nog eens verwijderen van mijn telefoons.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Nee dus.

Je denkt toch niet dat ik verwacht na 2 minuten de perfecte temperatuur te hebben?

Dat ding weet niet wat het doet. Na 20 minuten rijden is het nog steeds veel te warm in mijn auto, en van de blaassnelheden snap ik al helemaal geen jota. Soms begint die dan out of the blue keihard te blazen zonder reden.

Ik denk dat jij helemaal niks afkent van autos.  

6 minutes ago, ex-Mooseman said:

ik heb me altijd afgevraagd wat je precies met dat draaiwieltje tussen de middelste ventilatiemonden moest doen, zowel op mijn E87 als op mijn E46

Ik snap dat ook niet. Als ik een temperatuur instel, en die airco is automatisch, dan moet die gewoon warme of koude lucht blazen waar die nodig is. Waarom  moet ik in godsnaam dan nog beslissen of ik warme of koude lucht uit de luchtmonden wil?

Die dingen zijn er mijn gedacht gewoon om hun airco manueel te corrigeren.
Bij de 750i zette ik de airco op 22C en als het te warm werd, zette ik de verluchtingsmonden op koud en als het te koud werd, zette ik ze wat meer naar de warme kant. :fp: 

Waarom de klimaatregeling gewoon niet 22C in de wagen wou aanhouden en daarmee uit, dat gaat de de paus mij moeten uitleggen. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ex-Mooseman said:

En dat ligt niet aan de BMW, maar aan de iPhone.  De mijne doen allebei hetzelfde als ik 'media' durf te selecteren, en 't is al een tijdje geleden dat ik die geluidsbron nog gebruikt heb: 'Ai Se Eu Te Pego' van Michel Telo, een zomerhit van een paar jaar terug.  Moet ik ook nog eens verwijderen van mijn telefoons.

Dat herinnert uw BMW zich nog.
Maar dat ik hem stilleg in Sportstand en de laatste 4635 ritten ook in Sportstand reed, dat wil dat rotding maar niet onhouden. Bij het starten moet ge altijd op twee knoppen drukken. De startknop en de Sport knop. Wanneer gaat er eindelijk es iemand toelaten dat je een persoonlijk voorkeur ingeeft kwa stand en dat die auto ook in die stand blijft? 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een automatische airco met manuele warm/koud regeling. Nog zoiets :fp: 

wat is daar nu weer mis mee? Geeft je perfect de mogelijkheid om de relatieve vochtigheid te regelen. 
Lijkt er inderdaad op dat jij aan vrouwregelingitis lijdt ipv een vervelende airco hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

wat is daar nu weer mis mee? Geeft je perfect de mogelijkheid om de relatieve vochtigheid te regelen. 
Lijkt er inderdaad op dat jij aan vrouwregelingitis lijdt ipv een vervelende airco hebt. 

Ok

Ik maak mezelf wat wijs dat het te warm is in mijn auto terwijl hij op 21 graden staat en het buiten 30 graden is.

En wat zit je "de relatieve vochtigheid" te regelen? Dat is puur een mengsel tussen warm en koud. Je hebt die dan nog zowel vooraan als achteraan in de auto zitten.

Mijn Renault Megane had al die prutsen niet en daar moest ik nooit aan de airco komen. Dat werkte gewoon correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tjeu said:

wat is daar nu weer mis mee? Geeft je perfect de mogelijkheid om de relatieve vochtigheid te regelen. 
Lijkt er inderdaad op dat jij aan vrouwregelingitis lijdt ipv een vervelende airco hebt. 

Hoe regel ik de relatieve vochtigheid met een koud/warm knop?

En ik geloof dat fuel en ik hier gewoon hetzelfde vragen: een automatische airco die doet wat hij moet doen: automatisch de temperatuur stabiel houden.

Waarom kan Mercedes dat en BMW niet? Waarom kan de airco in een 320E van 1992 dat zonder probleem maar die in een 7 of X5 / X7 van 2020 kan dat niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ex-Mooseman said:

En dat ligt niet aan de BMW, maar aan de iPhone.  De mijne doen allebei hetzelfde als ik 'media' durf te selecteren, en 't is al een tijdje geleden dat ik die geluidsbron nog gebruikt heb: 'Ai Se Eu Te Pego' van Michel Telo, een zomerhit van een paar jaar terug.  Moet ik ook nog eens verwijderen van mijn telefoons.

Dit idd.

Iedere keer als je "media" selecteert is het prijs.

Ik heb het soms nog erger voor. Ik zet Spotify op bij vertrek en 10 seconden later beslist mijn auto "nah, dit gaan we niet doen" en stopt hij met Spotify spelen en begint dat bewuste nummer af te spelen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Hoe regel ik de relatieve vochtigheid met een koud/warm knop?

En ik geloof dat fuel en ik hier gewoon hetzelfde vragen: een automatische airco die doet wat hij moet doen: automatisch de temperatuur stabiel houden.

Waarom kan Mercedes dat en BMW niet? Waarom kan de airco in een 320E van 1992 dat zonder probleem maar die in een 7 of X5 / X7 van 2020 kan dat niet? 

 

Nee het ligt aan mij Swede.

Toch raar dat mijn Porsche dat perfect doet. Zit nochtans dezelfde idioot achter het stuur om aan de airco knoppen te prutsen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ir_fuel said:

Ok

Ik maak mezelf wat wijs dat het te warm is in mijn auto terwijl hij op 21 graden staat en het buiten 30 graden is.

En wat zit je "de relatieve vochtigheid" te regelen? Dat is puur een mengsel tussen warm en koud. Je hebt die dan nog zowel vooraan als achteraan in de auto zitten.

Mijn Renault Megane had al die prutsen niet en daar moest ik nooit aan de airco komen. Dat werkte gewoon correct.

Opgelet, fuel. Je mag BMW niet bekritiseren hier op AM. Voor je het weet krijg je een rode kaar... 

Technically right. | Reaction Images | Know Your Meme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid