Ga naar inhoud

DS-9


The Swede

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, ir_fuel said:

Man ....

mijn BMW. Telkens ik de auto start begint hij hetzelfde liedje van mijn telefoon af te spelen :fp: 

:lolz:

ZOOO herkenbaar. En ergens zit er op een iPhone een liedje standaard ingebouwd, geloof ik want elke keer krijg ik dat zelfde irritante liedje afgespeeld (en ik heb nog altijd niet gevonden WAAR het in godsnaam op mijn telefoon zit). 

Het zijn deze dingen die het tegenwoordig gewoon zo irritant maken. Je kan niet meer instappen, sleutel omdraaien en vertrekken. Je moet de sleutel nergens meer insteken, maar je moet wel alle soorten settings en andere rommel die constant verkeerd staat resetten voor je kan rijden. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Ja, want in Belgie is de GSM ontvangst zoveel beter. :fp: 

Ja.

Ik ben nog nooit zonder onvangst gevallen in België. In Frankrijk is dat schering en inslag onderweg.

Op het circuit van Dijon bv heb je op bepaalde plaatsen qua data enkel edge, en dan nog ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Ja.

Ik ben nog nooit zonder onvangst gevallen in België. In Frankrijk is dat schering en inslag onderweg.

Op het circuit van Dijon bv heb je op bepaalde plaatsen qua data enkel edge, en dan nog ....

In mijn vroegere ouderlijke thuis krijgt ge nul de botten ontvangst. Waar mijn kleine op school zat in Waterloo, had je ook nul ontvangst. Rij van Leuven naar Aachen en je valt gegarandeerd een paar keer uit. Rond Kortenberg op de E40, idem. Als je op Zaventem landt, moet je eerst een kwartier zitten prutsen voor je GSM een netwerk wil aannemen... 

Voor zo een klein land, hebben ze toch geen excuus. Als ik in het midden van nergens in Lapland 4G heb, dan moet dat in Belgie toch ook overal aanwezig zijn. 't Is zoals die klimaatregeling: get the basics right. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

In mijn vroegere ouderlijke thuis krijgt ge nul de botten ontvangst. Waar mijn kleine op school zat in Waterloo, had je ook nul ontvangst. Rij van Leuven naar Aachen en je valt gegarandeerd een paar keer uit. Rond Kortenberg op de E40, idem. Als je op Zaventem landt, moet je eerst een kwartier zitten prutsen voor je GSM een netwerk wil aannemen... 

Voor zo een klein land, hebben ze toch geen excuus. Als ik in het midden van nergens in Lapland 4G heb, dan moet dat in Belgie toch ook overal aanwezig zijn. 't Is zoals die klimaatregeling: get the basics right. 

Ik heb het over data-streaming. Als ik over internet muziek zit te streamen heb ik in België nog nooit een probleem gehad. Bij het doorkruisen van Frankrijk valt Spotify regelmatig uit wegens minutenlang geen data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK dacht dat 3G eerder ging uitvallen dan een telefoongesprek. Als em op Edge staat, kan je nog altijd redelijk bellen, maar niet naar de radio luisteren.

Maar dat stuk tussen Reims en Dijon is inderdaad een dode hoek. Nadien is het beter tot je echt in het Zuiden zit. 

 

Doch, terug on topic: bovengaande discussie toont 2 dingen aan: de vereisten die elkeen heeft van een ICE zijn anders en we zijn nog altijd aan het worstelen met de beperkingen van het systeem.

 

Over de DS-9: ik wil daar zeker es mee gaan rijden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Over de DS-9: ik wil daar zeker es mee gaan rijden.  

Overlaatst met een DS-7 meegereden. Qua rijgedrag is dat niks meer of minder dan een voorspelbare middenklasser zoals een 308... veilig weggedrag, middelmatige demping. Niks ergs... Maar voor dat geld wel teleurstellend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Parsifal zei:

Overlaatst met een DS-7 meegereden. Qua rijgedrag is dat niks meer of minder dan een voorspelbare middenklasser zoals een 308... veilig weggedrag, middelmatige demping. Niks ergs... Maar voor dat geld wel teleurstellend.

Wat vind je in die (prijs?)klasse dan wel verrassend rijden? 

zowat alles van VAG mag je toch ook op een hoopje vegen... Hyundai Kia zijn, op de Stinger na ook moeilijk begeesterend te noemen. Renault in die klasse zeker niet. De jappen ook niet. 
ik zou het niet weten... Het aantal echt leuke wagens neemt toch aanzienlijk af. Het wordt allemaal wat meer eenheidsworst. 

Mss een Ford... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet een beetje het probleem dat alle auto's "zo goed" worden dat de limiet zo ver komt te liggen?
En dat alles in t dagelijks verkeer "saai", "veilig", "voorspelbaar" is/wordt.

Als ik zelfs lees dat een Porsche 911 in basis trim leuker is dan een 911 Gt3 op de openbare weg. 

 

En eerlijk, de gemiddelde autoconstructeur verkoopt auto's voor de grote massa, niet voor de 0.75% mensen die echt auto willen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Parsifal said:

Overlaatst met een DS-7 meegereden. Qua rijgedrag is dat niks meer of minder dan een voorspelbare middenklasser zoals een 308... veilig weggedrag, middelmatige demping. Niks ergs... Maar voor dat geld wel teleurstellend.

Wat verwacht je dan van een luxe-wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kist kostte evenveel dan mijn Volvo XC60... en dat was qua rijden toch een serieus verschil.

Met een XC60 heb je alvast geen gevoel met een te zware Golf of Hyundai Tuscon rond te bollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Tjeu said:

Wat vind je in die (prijs?)klasse dan wel verrassend rijden? 

zowat alles van VAG mag je toch ook op een hoopje vegen... Hyundai Kia zijn, op de Stinger na ook moeilijk begeesterend te noemen. Renault in die klasse zeker niet. De jappen ook niet. 
ik zou het niet weten... Het aantal echt leuke wagens neemt toch aanzienlijk af. Het wordt allemaal wat meer eenheidsworst. 

Mss een Ford... 

BMW. (wegens de achterwielaandrijving) . 

41 minutes ago, Joske said:

Als ik zelfs lees dat een Porsche 911 in basis trim leuker is dan een 911 Gt3 op de openbare weg. 

Uhoh. 

:popcorn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Tjeu said:

op zijn minst geen middelmatige demping. 

De DS7 is dan ook 1 van die vele SUV's die absoluut willen rijden als een sportwagen en betaalbaar blijven voor Jan met de Pet. Kan je geen wonderen van verwachten.

Plus... het is de enige niet, he, Ik schreef elders ook al dat bvb de BMW X5 veel te hard rijdt, alzeker voor een grote luxe familiewagen.

Soit, ik las over de DS-9 in de Franse pers dat hij met luchtvering komt die de weg leest voor de wagen en de vering/demping van elk wiel aanpast voor je de oneffenheid tegenkomt. 

Prachtig dat ze daar mee doorgaan. Mercedes had dat ook een tijd op de S-klasse als optie, maar dat was enkel maar voor enkele modellen (niet 4-matic benzines) en tegenwoordig zie ik dat nergens meer in de optiecatalogus staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

BMW. (wegens de achterwielaandrijving) . 

 

En welke BMW zet jij in deze prijsklasse tegen een DS7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, The Swede zei:

De DS7 is dan ook 1 van die vele SUV's die absoluut willen rijden als een sportwagen en betaalbaar blijven voor Jan met de Pet. Kan je geen wonderen van verwachten.

Plus... het is de enige niet, he, Ik schreef elders ook al dat bvb de BMW X5 veel te hard rijdt, alzeker voor een grote luxe familiewagen.

Soit, ik las over de DS-9 in de Franse pers dat hij met luchtvering komt die de weg leest voor de wagen en de vering/demping van elk wiel aanpast voor je de oneffenheid tegenkomt. 

Prachtig dat ze daar mee doorgaan. Mercedes had dat ook een tijd op de S-klasse als optie, maar dat was enkel maar voor enkele modellen (niet 4-matic benzines) en tegenwoordig zie ik dat nergens meer in de optiecatalogus staan.

 

Geen luchtvering. Gewoon adaptieve demping zoals zoveel merken hebben. Citroën heeft zijn luchtvering na de laatste generatie C5 aan de haak gehangen.

Je voelt gewoon dat zo'n DS-9 vrij snel met de voorwielen begint weg te schuiven.

Daarnaast begint hij dan ook snel te rollen, hellen en duiken alsof het onderstel overvraagd wordt.

En moest dat dan een comfortabel weggedrag geven, dan zou ik het allemaal vergeven. Maar nee, dankzij die adaptieve dempers wordt het geheel dan ook nog eens steenhard, waardoor je elk putje in de weg voelt.

Ook rol en windgeluiden worden in mijn Volvo beter gedempt dan in zo'n DS. en de diesel klinkt harder door in het interieur dan bij mij.

Op zich. Allemaal niks mis mee. Maar dan moet je geen BMW-Volvo-Audi-Mercedes prijzen gaan vragen. Daar is de technische basis gewoon niet verfijnd genoeg voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Waarom heb ik een ICE nodig om de verwarming te verzetten? Gewoon op een knoppeke van de chauffage duwen? Eist die ik daarvoor ken, is de S-klasse. 1 keer de temperatuur j

probleem in de recentere Peugeots (en Citroens) is dat dat fysieke knoppeke er net niet meer is...  en je dan wel degelijk een systeem wil dat werkt zoals het zou moeten, en liefst zonder al te veel drag, zodat je je aandacht bij de weg kan houden

3 uren geleden, The Swede zei:

Dat bij mij is er 1 van U2. Maar 1 of ander onbekend. :lolz: 

Aaaah,  dat zijn er van dat album dat ze ooit gratis 'gepushed' hebben via iTunes.  Ik heb er ook een tijd over gedaan om die weg te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Parsifal zei:

Geen luchtvering. Gewoon adaptieve demping zoals zoveel merken hebben. Citroën heeft zijn luchtvering na de laatste generatie C5 aan de haak gehangen.

 

nou nou... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Parsifal zei:

Die kist kostte evenveel dan mijn Volvo XC60... en dat was qua rijden toch een serieus verschil.

Met een XC60 heb je alvast geen gevoel met een te zware Golf of Hyundai Tuscon rond te bollen.

Even veel als.

Meer dan. Minder dan.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Parsifal said:

Je voelt gewoon dat zo'n DS-9 vrij snel met de voorwielen begint weg te schuiven.

Daarnaast begint hij dan ook snel te rollen, hellen en duiken alsof het onderstel overvraagd wordt.

En moest dat dan een comfortabel weggedrag geven, dan zou ik het allemaal vergeven. Maar nee, dankzij die adaptieve dempers wordt het geheel dan ook nog eens steenhard, waardoor je elk putje in de weg voelt.

Ook rol en windgeluiden worden in mijn Volvo beter gedempt dan in zo'n DS. en de diesel klinkt harder door in het interieur dan bij mij.

Jij hebt al met die DS-9 gereden? 

:ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, ex-Mooseman said:

probleem in de recentere Peugeots (en Citroens) is dat dat fysieke knoppeke er net niet meer is...  en je dan wel degelijk een systeem wil dat werkt zoals het zou moeten, en liefst zonder al te veel drag, zodat je je aandacht bij de weg kan houden

Aaaah,  dat zijn er van dat album dat ze ooit gratis 'gepushed' hebben via iTunes.  Ik heb er ook een tijd over gedaan om die weg te krijgen.

 

Dat knoppeke zit ook in een BMW niet meer in, of een Mercedes. 

PS: WAAR zit dat rotlied ? Met dank ! 🍻

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Dat knoppeke zit ook in een BMW niet meer in, of een Mercedes. 

PS: WAAR zit dat rotlied ? Met dank ! 🍻

Het album is 'Songs of Innocence', van 2014.  

In de app 'muziek' kun je de zoek-functie gebruiken, en daar tik je 'U2' in, en vind je alles wat op je iPhone of je iCloud zit terug.  Daar ga je het ook kunnen wissen (rood bolletje met drie witte stippen aanklikken, en 'verwijder uit bibliotheek'.

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

on topic, of toch min of meer:  de C6 was een heel knappe auto toen die uitkwam, maar is te laat op de markt gekomen.  De onderliggende technologie (ook qua motorisatie) liep toen achter op die van de marktleiders.

Het model is op een mooie manier verouderd ook.  Er rijdt op de gemeente een gekoesterde donkergroene rond, en buiten dat, naar hedendaagse normen, de wielen te klein zijn, is dat nog altijd een speciale wagen.  En, er zitten nog gewone halogeenlampen op.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, ex-Mooseman said:

on topic, of toch min of meer:  de C6 was een heel knappe auto toen die uitkwam, maar is te laat op de markt gekomen.  De onderliggende technologie (ook qua motorisatie) liep toen achter op die van de marktleiders.

Het model is op een mooie manier verouderd ook.  Er rijdt op de gemeente een gekoesterde donkergroene rond, en buiten dat, naar hedendaagse normen, de wielen te klein zijn, is dat nog altijd een speciale wagen.  En, er zitten nog gewone halogeenlampen op.

 

De C6 kwam inderdaad wat te laat uit. Ik herinner me destijds nog dat de pers zich afvroeg waarom de C5 al zijn stuur had met vast naaf en de C6 niet.

Dat gezegd zijnde, blijf ik een groter fan van de XM. Nog veel meer persoonlijkheid dan de C6. En echt een enorm goede wagen om mee te rijden. Van 2001 tot 2003 heb ik er ene gehad voor mijn vrouw en dat was echt een zalig wagen. Was een 2.1td in VSX (topversie). Als ik zo nog es ene kan vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid