Ga naar inhoud

DS-9


The Swede

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, The Swede zei:

 

Waarom VAG, BMW, Mercedes en co ons al die futuristisch ogenende nieuwe modellen voorschotelen waarbij, eens je de deur opendoet, je plots weer in 1997 zit, begrijp ik niet. 

Wacht tot je de ICE gebruikt, wie zit er dan in 1997 denk je? En de ICE zal je gebruiken, want alle bedieningen zitten in dat touchscreen, ook temperatuur bijvoorbeeld. Ik heb zelf een Peugeot waar dat zo is, en het stoort me niet en die interface evolueert intussen allemaal wel, maar je kan enkel maar deemoedig toegeven dat het 2-3j blijft achterlopen, net op bovengenoemde constructeurs.

De auto zelf had van mij nog veel meer avant-garde mogen zijn, zie C6. Dat was ergens nog een toffe knipoog naar de DS, daar kan deze met z'n pinkertje nog een punt aan zuigen. Te veel 508.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Wacht tot je de ICE gebruikt, wie zit er dan in 1997 denk je? En de ICE zal je gebruiken, want alle bedieningen zitten in dat touchscreen, ook temperatuur bijvoorbeeld. Ik heb zelf een Peugeot waar dat zo is, en het stoort me niet en die interface evolueert intussen allemaal wel, maar je kan enkel maar deemoedig toegeven dat het 2-3j blijft achterlopen, net op bovengenoemde constructeurs.

De auto zelf had van mij nog veel meer avant-garde mogen zijn, zie C6. Dat was ergens nog een toffe knipoog naar de DS, daar kan deze met z'n pinkertje nog een punt aan zuigen. Te veel 508.

Uiterlijk vind ik dik in orde, maar het mag altijd gekker natuurlijk :) 

Spijtig genoeg heb je gelijk rondom het ICE stuk. Het voelt dan echt als een stap terug als je uit een premium merk komt. Echt spijtig soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exterieur en interieur design is prachtig. Maar voor de rest kan deze wagen op geen enkel vlak tippen aan een C6.

Dat was tenminste een echte limousine, met luchtvering, design dat verder ging dan "gewoon knap" (de concave achterruit blijft een heerlijk staaltje van franse eigenzinnigheid) en een technische basis die tenminste niet gedeeld wordt met een Peugeot 308 of C4 van 2013...

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, The Swede zei:

 

C357416F-B31E-4F80-AEC2-A5C6B3D4CFB9.jpeg

 

F7A98033-8BA9-4A5F-9399-749618A1DCFF.jpeg

BFD49088-285A-475E-945C-CCE75F6F6F9D.jpeg

 

Pinkers achter zijn niet geslaagd. 

De rest echt wel. Nu, doe aan de buitenzijde het DS teken weg, zet er een leeuwke op en je zou iedereen kunnen wijsmaken dat de nieuwe 607 aan is gekomen. Qua silhouet doet die me daar toch behoorlijk aan denken. 

Geen slechte zaak. zo een 607 is altijd een statige wagen geweest en blijft een aantrekkingskracht behouden, ook al is die ondertussen al 10 tot 20 jaar oud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, knight-rider said:

Het is niet alleen hetzelfde platform, het is gewoon dezelfde auto.
Alleen de details verschillen.

Tja, die 1.6 is zo slecht nog niet, vooral de sport engineered die normaal gezien 400 pk ging hebben, maar is ondertussen al gezakt naar 350 pk dacht ik?

Op zich geen straf dat het gelijk een 508 is. En ook niet iets dat een ongeziene praktijk is. Ga door de VAG groep en de wagens zijn tussen de merken ook allemaal hetzelfde, buiten het plaatwerk, interieur en logo erop.

Zoals hier elders ook vermeld, het is tenminste weer een volwaardige grote auto. En eindelijk weer eens wat nieuws in een categorie waar we de laatste jaren altijd hetzelfde zagen.

 

40 minutes ago, Lotuzzz said:

Wacht tot je de ICE gebruikt, wie zit er dan in 1997 denk je? En de ICE zal je gebruiken, want alle bedieningen zitten in dat touchscreen, ook temperatuur bijvoorbeeld. Ik heb zelf een Peugeot waar dat zo is, en het stoort me niet en die interface evolueert intussen allemaal wel, maar je kan enkel maar deemoedig toegeven dat het 2-3j blijft achterlopen, net op bovengenoemde constructeurs.

De auto zelf had van mij nog veel meer avant-garde mogen zijn, zie C6. Dat was ergens nog een toffe knipoog naar de DS, daar kan deze met z'n pinkertje nog een punt aan zuigen. Te veel 508.

Je maakt dezelfde opmerking als 1 van mijn beste vrienden die afzag van de aankoop van een Jaguar en van ene GLC Mercedes een tijd teruf want "het entertainmentsysteem was verouderd".

Waarop beoordeel jij een ICE? En hoe beinvloed het je beoordeling van een wagen en beleving in een wagen?

En nee, ik probeer u niet op de korrel te nemen, wel deze opmerking te begrijpen. 
Ikzelf gebruik van zo een "ICE" enke de radio en de GPS... en dat is het. 👴

Voor de radio, heb ik in de laatste 30 jaar eigenlijk geen vooruitgang gezien. Buiten het feit dat je tegenwoordig de lijst van beschikbare zenders kan visualiseren, maar dat de radio bedienen zelf, een stuk gecompliceerder is geworden. Voor de rest doet de radio in de X7 die ik vandaag rij hetzelfde als de Kenwood RDS radio die ik in mijn W124 300D had in 1990.

Voor de GPS. Dat ding stuurt me nog steeds naar mijn bestemming, net zoals de GPS in mijn S320 van 2003. De schermen zijn er wat beter op geworden en de lijst met bestemmingen is wat vollediger geworden, maar ik zie ik geen groot verschil tussen een GPS van 5 jaar terug en nu.
Wat ze wel allemaal hebben, is dat ze na 2 jaar al out of date zijn. Met elke auto van meer dan 2-3 jaar oud, ben je dus op je telefoon aagewezen. En voor de fileberichten zijn ze nooit akkoord met google-maps op mijn telefoon.    

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Tjeu said:

Pinkers achter zijn niet geslaagd. 

De rest echt wel. Nu, doe aan de buitenzijde het DS teken weg, zet er een leeuwke op en je zou iedereen kunnen wijsmaken dat de nieuwe 607 aan is gekomen. Qua silhouet doet die me daar toch behoorlijk aan denken. 

Geen slechte zaak. zo een 607 is altijd een statige wagen geweest en blijft een aantrekkingskracht behouden, ook al is die ondertussen al 10 tot 20 jaar oud. 

Qua silhouette en zich drie kwart achteraan, lijkt het helemaal een Mercedes, om eerlijk te zijn. Heeft veel weg van een CLS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Op zich geen straf dat het gelijk een 508 is. En ook niet iets dat een ongeziene praktijk is. Ga door de VAG groep en de wagens zijn tussen de merken ook allemaal hetzelfde, buiten het plaatwerk, interieur en logo erop.

Zoals hier elders ook vermeld, het is tenminste weer een volwaardige grote auto. En eindelijk weer eens wat nieuws in een categorie waar we de laatste jaren altijd hetzelfde zagen.

 

Je maakt dezelfde opmerking als 1 van mijn beste vrienden die afzag van de aankoop van een Jaguar en van ene GLC Mercedes een tijd teruf want "het entertainmentsysteem was verouderd".

Waarop beoordeel jij een ICE? En hoe beinvloed het je beoordeling van een wagen en beleving in een wagen?

En nee, ik probeer u niet op de korrel te nemen, wel deze opmerking te begrijpen. 
Ikzelf gebruik van zo een "ICE" enke de radio en de GPS... en dat is het. 👴

Voor de radio, heb ik in de laatste 30 jaar eigenlijk geen vooruitgang gezien. Buiten het feit dat je tegenwoordig de lijst van beschikbare zenders kan visualiseren, maar dat de radio bedienen zelf, een stuk gecompliceerder is geworden. Voor de rest doet de radio in de X7 die ik vandaag rij hetzelfde als de Kenwood RDS radio die ik in mijn W124 300D had in 1990.

Voor de GPS. Dat ding stuurt me nog steeds naar mijn bestemming, net zoals de GPS in mijn S320 van 2003. De schermen zijn er wat beter op geworden en de lijst met bestemmingen is wat vollediger geworden, maar ik zie ik geen groot verschil tussen een GPS van 5 jaar terug en nu.
Wat ze wel allemaal hebben, is dat ze na 2 jaar al out of date zijn. Met elke auto van meer dan 2-3 jaar oud, ben je dus op je telefoon aagewezen. En voor de fileberichten zijn ze nooit akkoord met google-maps op mijn telefoon.    

 

 

 

 

Zoals gezegd, bij PSA gaat ALLES via dat schermpje he. Dus graag een intuitieve interface die goed reageert en er goed uitziet.

Nu, als je zo weinig verwacht van een auto zou ik maar snel zorgen dat die W124 snel in orde staat: Dat rijdt goed, ziet er goed uit, onverwoestbaar, je hangt er je GSM in en klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor die discussies vaak. Hoe dikwijls op een rit verandert iemand de temperatuur?

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren wanneer t de laatste keer geweest is dat ik nog aan de knop van mijn verwarming gedraaid heb...
Die schermkes en heel die rataplan hebt ge niet nodig om met de auto te rijden. Ge moet op de weg letten, en met t verkeer bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Joske said:

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren wanneer t de laatste keer geweest is dat ik nog aan de knop van mijn verwarming gedraaid heb...

Jij hebt duidelijk geen BMW :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, The Swede said:

Voor de radio, heb ik in de laatste 30 jaar eigenlijk geen vooruitgang gezien. Buiten het feit dat je tegenwoordig de lijst van beschikbare zenders kan visualiseren, maar dat de radio bedienen zelf, een stuk gecompliceerder is geworden. Voor de rest doet de radio in de X7 die ik vandaag rij hetzelfde als de Kenwood RDS radio die ik in mijn W124 300D had in 1990.

Werkt dat een beetje deftig, Spotify op die Kenwood?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Joske zei:

Ik hoor die discussies vaak. Hoe dikwijls op een rit verandert iemand de temperatuur?

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren wanneer t de laatste keer geweest is dat ik nog aan de knop van mijn verwarming gedraaid heb...
Die schermkes en heel die rataplan hebt ge niet nodig om met de auto te rijden. Ge moet op de weg letten, en met t verkeer bezig zijn.

Klima werkt gelukkig wel heel goed, zelfs met groot glazen dak, dus ik kom er ook amper aan. Daarom dat ik zeg dat het me niet stoort, maar het is wel een feit dat ze tegelijk willen pionieren, maar eigenlijk achterlopen. Wel al terug meer fysieke snelknoppen intussen in vergelijking met de 308.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Joske said:

Ik hoor die discussies vaak. Hoe dikwijls op een rit verandert iemand de temperatuur?

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren wanneer t de laatste keer geweest is dat ik nog aan de knop van mijn verwarming gedraaid heb...
Die schermkes en heel die rataplan hebt ge niet nodig om met de auto te rijden. Ge moet op de weg letten, en met t verkeer bezig zijn.

Waarom heb ik een ICE nodig om de verwarming te verzetten? Gewoon op een knoppeke van de chauffage duwen? 

1 minute ago, ir_fuel said:

Jij hebt duidelijk geen BMW :lol: 

Een BMW? Dat is nog (redelijk) stabiel (al heb ik ook soms den indruk dat ze er u owel willen uitbakken ofwel u aan een verkoudheid willen helpen). Maar je moet es een Range Rover hebben... :fp: Daar krijgt ge dus uw chauffage of airco nooit "juist". Elke rit zit ge met die knoppen te prutsen.

Beste kist die ik daarvoor ken, is de S-klasse. 1 keer de temperatuur juist zetten en een gans autoleven niet meer aankomen. Eigenlijk, in de W124'en die ik had, was dat ook zo. Temperatuur op 22 gezet, en nooit meer aangeweest. Het meest voorkomend probleem met een 124 vandaag is trouwens dat de bediening van de verwarming "vast" zit met de jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

Een BMW? Dat is nog (redelijk) stabiel (al heb ik ook soms den indruk dat ze er u owel willen uitbakken ofwel u aan een verkoudheid willen helpen). Maar je moet es een Range Rover hebben... :fp: Daar krijgt ge dus uw chauffage of airco nooit "juist". Elke rit zit ge met die knoppen te prutsen.

Ik zit afhankelijk van de buitentemperatuur met een ingestelde temperatuur van 18 tot 21 graden. Als het warm is buiten moet ik die op 18 zetten of het blijft te warm in de auto. Is het koud buiten moet ik die op 21 zetten of het blijft te koud in de auto.

"Automatische klimaatregeling" noemen ze dat dan ... En mijn vorige BMW's hadden dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je eens  hybride rijden. Als je puur elektrisch aan het rijden bent, duurt dat een eeuwigheid vooraleer er warme lucht uitkomt.

 

 

 

Of wel is  er weer iets stuk dat kan ook. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

Werkt dat een beetje deftig, Spotify op die Kenwood?

De Becker in de W124 van mijne kleine kunt ge perfect aan uwe smartphone aansluiten en alles mee afspelen en als luidspreker voor de GPS zelfs gebruiken.

Zelf vind ik de huidige radios een achteruitgang. Qua radio, moet je vertrouwen dat die "lijst" juist is. En hoeveel autos ik al niet gereden heb die bepaalde bestaande radiostations er niet bijzetten... En dan moet je maar es proberen de frequentie manueel in te geven :fp: 

Daarnaast heeft geen enkele kist tegenwoordig nog een CD speler. En ik luister graag naar muziek van de jaren 60 en 70, en die staat op mijn CDs. 

Met oudere wagens kon ik van en en naar Zuid Frankrijk rijden en de ganse tijd mijn favoriete muziek of radio aan hebben. Tegenwoordig onmogelijk. En als je internetradio probeert of iets anders om je muziek via je GSM te spelen, zit je om de 5 botten met onvoldoende goeie onvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ir_fuel said:

Ik zit afhankelijk van de buitentemperatuur met een ingestelde temperatuur van 18 tot 21 graden. Als het warm is buiten moet ik die op 18 zetten of het blijft te warm in de auto. Is het koud buiten moet ik die op 21 zetten of het blijft te koud in de auto.

"Automatische klimaatregeling" noemen ze dat dan ... En mijn vorige BMW's hadden dat ook.

Dat klopt. Het is precies dat je het systeem een hint moet geven. 

En dit is 1 van de dingen die ik heden ten dage niet begrijp. Basisfuncties als klimaatregeling zijn al tientallen jaren gekend. Hoe komt het dat veel constructeurs dit onderwerp nog altijd niet deftig meester zijn? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

De Becker in de W124 van mijne kleine kunt ge perfect aan uwe smartphone aansluiten en alles mee afspelen en als luidspreker voor de GPS zelfs gebruiken.

Zelf vind ik de huidige radios een achteruitgang. Qua radio, moet je vertrouwen dat die "lijst" juist is. En hoeveel autos ik al niet gereden heb die bepaalde bestaande radiostations er niet bijzetten... En dan moet je maar es proberen de frequentie manueel in te geven :fp: 

Daarnaast heeft geen enkele kist tegenwoordig nog een CD speler. En ik luister graag naar muziek van de jaren 60 en 70, en die staat op mijn CDs. 

Met oudere wagens kon ik van en en naar Zuid Frankrijk rijden en de ganse tijd mijn favoriete muziek of radio aan hebben. Tegenwoordig onmogelijk. En als je internetradio probeert of iets anders om je muziek via je GSM te spelen, zit je om de 5 botten met onvoldoende goeie onvangst.

Zelf playlist maken he... 

En die cd's omzetten naar digitaal en op je harde schijf zetten. (van je gsm, of van je auto zelf of usb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Dat klopt. Het is precies dat je het systeem een hint moet geven. 

En dit is 1 van de dingen die ik heden ten dage niet begrijp. Basisfuncties als klimaatregeling zijn al tientallen jaren gekend. Hoe komt het dat veel constructeurs dit onderwerp nog altijd niet deftig meester zijn? 

Dat is nu één van de weinige dingen die bij mijn Renault Laguna's gewoon beter werkten dan in mijn BMW's.

Verder over ICE:
GPS: snelheid van berekenen, opties om zaken eenvoudig op te kunnen slaan, snel inzoomen/uitzoomen, mate van detail in aansturing, mogelijkheid om het systeem te overrulen, etc.
Overige: personaliseren, bijvoorbeeld stoelverwarming automatisch aan laten gaan bij een buitentemperatuur welke je zelf kan configureren, geweldig toch :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, The Swede said:

Tegenwoordig onmogelijk. En als je internetradio probeert of iets anders om je muziek via je GSM te spelen, zit je om de 5 botten met onvoldoende goeie onvangst.

Welkom in Frankrijk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, msxx said:

Zelf playlist maken he... 

En die cd's omzetten naar digitaal en op je harde schijf zetten. (van je gsm, of van je auto zelf of usb)

 

En dan zijn er autos waar geen USB in staat (jawel, onlangs nog gehad met die 750Li), of waar de bluetooth met je telefoon altijd maar iets anders speelt dan wat je wou spelen,... Zou echt graag weer eens een simpele oplossing daarvoor hebben die gewoon in elke auto waar ik instap direct werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

of waar de bluetooth met je telefoon altijd maar iets anders speelt dan wat je wou spelen

Man ....

mijn BMW. Telkens ik de auto start begint hij hetzelfde liedje van mijn telefoon af te spelen :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Man ....

mijn BMW. Telkens ik de auto start begint hij hetzelfde liedje van mijn telefoon af te spelen :fp: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, msxx said:

Dat is nu één van de weinige dingen die bij mijn Renault Laguna's gewoon beter werkten dan in mijn BMW's.

Verder over ICE:
GPS: snelheid van berekenen, opties om zaken eenvoudig op te kunnen slaan, snel inzoomen/uitzoomen, mate van detail in aansturing, mogelijkheid om het systeem te overrulen, etc.
Overige: personaliseren, bijvoorbeeld stoelverwarming automatisch aan laten gaan bij een buitentemperatuur welke je zelf kan configureren, geweldig toch :) 

Nog zo iets. Het probleem is niet hoe koud het buiten is, wel hoe koud IK het heb. Er is nl een verschil tussen in de auto kruipen met je dikke jas aan of enkel je hemd aan. En het ding moet rekening houden met de binnentemperatuur, niet die buiten. Als het binnen als 22C is, heb ik geen zetelverwarming nodig. Als het +3C is wel.

Die X7 heeft daarvoor weer zo een irritant systeem. Op een andere auto (zelfs een BMW 7) wil je zetel verwarming: je drukt op een knop. Je wil ook de zetelventilatie aan: je drukt op de knop voor de ventilatie. Simpel.
Hier druk je op de knop voor de stoelverwarming en d'r komt een pop-up scherm: Welke stoel wil ik verwarmen? Hoeveel? Wil ik ook ventilatie? ... resultaat: wat een snelle interventie had moeten zijn, wordt plots een 20" afleiding. Als ik dan net tussen Keulen en Frankfirt zit aan 220, is dat gewoon levensgevaarlijk. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, ir_fuel said:

Welkom in Frankrijk :D 

Ja, want in Belgie is de GSM ontvangst zoveel beter. :fp: 

De Duitsers doen er ook best het zwijgen toe op dat gebied. Iemand bellen als je op weg bent van Frankfurt naar Brussel, is gewoon een ramp. Je telefoon valt gewoon om de x kilometer uit. 

=> Dus nog zo een zever. Men wil alle soorten moderne tracking technologien etc, maar in Europa zijn er maar twee landen (Finland en Estland) waar ze er in slagen een GSM netwerk op te bouwen waar je daadwerkelijk ook ongestoord met iemand kan bellen van waar je ook bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid