Ga naar inhoud

2021 Ford Bronco


gTa

Aanbevolen berichten

Quasi zeker dat Ford daar zelf ook een V8 in gaat leggen. (Komt in de F-150 ook, bijna 3 jaar te laat maar bon.)

Je wil daar (inderdaad) een V8 in owv het motorkarakter, de sound en de toegenomen souplesse (evt koppel) tov de V6. (Nochtans geen slechte motor, integendeel.) En niet om de voorhanden cilinderinhoud maximaal uit te puren in termen van vermogen.

Al filmpjes gezien van Wranglers met S/C Hemi's of Hellcat motoren in? Dat is -definitief- véél te veel voor zo'n kot.
Tot 400 paarden met een 700ish Nm: ja. Maar 750 paarden en 1.200 Nm (of zelfs "maar" 1.000...) in zo'n kot is gewoon absurd, dat kan daar langs geen kanten mee overweg.

Een swb Wrangler met lift kit, een hele resem hop-ups, met een 6.4 S/C Hemi, dacht een 475ish pk en 850 Nm (een Hellcat gaat daar 150 tot 200 paarden en minstens even veel Nm over) kan je zeer goed vergelijken met die Bronco, denk ik. Wel, deze video toont al meteen hoe hairy dat ding is, on so many levels:

 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik geef toe: heb daar ook een zwak voor. :inlove:  :D  

Ik zou daar een atmo V8 in steken, mag een dikke zijn zelfs ... maar een s/c exemplaar lijkt me weggegooid geld. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Quasi zeker dat Ford daar zelf ook een V8 in gaat leggen. (Komt in de F-150 ook, bijna 3 jaar te laat maar bon.)

Je wil daar (inderdaad) een V8 in owv het motorkarakter, de sound en de toegenomen souplesse (evt koppel) tov de V6. (Nochtans geen slechte motor, integendeel.) En niet om de voorhanden cilinderinhoud maximaal uit te puren in termen van vermogen.

Al filmpjes gezien van Wranglers met S/C Hemi's of Hellcat motoren in? Dat is -definitief- véél te veel voor zo'n kot.
Tot 400 paarden met een 700ish Nm: ja. Maar 750 paarden en 1.200 Nm (of zelfs "maar" 1.000...) in zo'n kot is gewoon absurd, dat kan daar langs geen kanten mee overweg.

Een swb Wrangler met lift kit, een hele resem hop-ups, met een 6.4 S/C Hemi, dacht een 475ish pk en 850 Nm (een Hellcat gaat daar 150 tot 200 paarden en minstens even veel Nm over) kan je zeer goed vergelijken met die Bronco, denk ik. Wel, deze video toont al meteen hoe hairy dat ding is, on so many levels:

 

Da is de max :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

Een swb Wrangler met lift kit, een hele resem hop-ups, met een 6.4 S/C Hemi, dacht een 475ish pk en 850 Nm (een Hellcat gaat daar 150 tot 200 paarden en minstens even veel Nm over) kan je zeer goed vergelijken met die Bronco, denk ik. Wel, deze video toont al meteen hoe hairy dat ding is, on so many levels:

Dat insturen in die bocht, wtf.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal am-waardig. 🤣

Past helemaal in het toogpraatje van velen. 🤑

Maar rijdt voor gene meter. De asverschuivingen in ons vlaanderenland zouden nogal een slachtveld worden... Of juist eindelijk hun nut bewijzen met zo'n ding. Eerst kwaaie stil staan voor ge aan het stuur durft draaien. 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij ons nie meer. verkeersdrempels hielpen idd niet aan de snelheid waarmee de gemiddelde loonwerker met 45ton mais hier doort dorp knalde. :D

Asverschuivingen all iets meer, zeker nu t van die zware betonnen blokken geworden zijn. Heb ik al ettelijke carterpannen op zien sneuvelen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook. Drempels verdwijnen steeds meer en worden idd vervangen door asverschuivingen. Ik vind het allebei ondingen, maar drempels nog méér.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Joske said:

Hier bij ons nie meer. verkeersdrempels hielpen idd niet aan de snelheid waarmee de gemiddelde loonwerker met 45ton mais hier doort dorp knalde. :D

Inclusief GSM aan het oor een een 5-jarige achteraan tegen de cabine leunend? :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 3 weken later...

Bij Handiri in St Niklaas heb ik ze al zien staan. Maar wel enkel de lange versie, de korte versie lijkt me net cool

Maar zoals hier boven vermeld kan je bijna 2 kopen voor de prijs van 1 hier uiteindelijk denk...

+50 000 euro incl btw voor het 2 literke

https://www.handiricars.be/stock/2021-ford-bronco-sport-first-edition-sku-sco12632990/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een bronco sport... De kleine versie en dat moet je niet hebben...

Ik heb ook al zitten kijken... Voor in Spanje in de plaats van een wrangler, maar de prijzen zijn wel er ietwat over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Als die naar EU komt, dan zou dat ideaal zijn...

Binnen X jaar zou ik nog zoiets in occassie overwegen als opvolger van de wrangler in Spanje...

Vind het een prachtig ding eerlijk gezegd :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Als die naar EU komt, dan zou dat ideaal zijn...

Binnen X jaar zou ik nog zoiets in occassie overwegen als opvolger van de wrangler in Spanje...

Vind het een prachtig ding eerlijk gezegd :inlove: 

Ge hebt uw Wrangler nog maar net!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat deze naar Europa komt, maar de titel klopt wel niet. is geen 2021 maar een 2023 Ford Bronco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

Super dat deze naar Europa komt, maar de titel klopt wel niet. is geen 2021 maar een 2023 Ford Bronco

Dat stamt uit de tijd dat de eerste officiële info kwam, en toen was dat effectief modeljaar 2021. Eea heeft de golive vertraagd, dat wel.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, flupke73 zei:

hij komt dan toch naar EU :party:

hopelijk snel meer info 'wat' ze willen aanbieden

 

Hier al iets meer info.
Pas beschikbaar "late 2023" en beperkte aantallen. De vraag zal ook zijn of enkel de 2.3 Ecoboost gaat aangeboden worden of misschien ook de 2.7 V6 motor.

https://www.autofans.be/nieuws/officieel/50342-officieel-ford-bronco-volgend-jaar-te-koop-belgie
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid