Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, -Fred- zei:

Ik zag die best nog talrijk in de etalage van Fietsen Vanneste in Kortrijk staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Vandaag eens binnen gesprongen bij een fietswinkel in de streek die orbea verdeelt. Die fiets bleef toch in mijn gedachten spelen, maar ben toch ontnuchterd terug buiten gestapt.

Mooie fietsen, en zeer degelijk, maar de elektrische fietsen hebben ze niet in hun gamma. Blijkbaar zijn ze bij orbea nog altijd zoekende naar een vaste partner en verloopt dat niet erg goed, aangezien ze elk jaar veranderen van motor/ batterij.

De algemene conclusie van de verkoper, voor dat type fiets, moet je ofwel het risico erbij nemen dat er mogelijks geen 100% ondersteuning is bij defect of mankement. Ofwel moet je kijken naar het duurdere segment met frequent toegepaste componenten. Dus bosh of shimano motor met een uitneembare batterij. Zeker dat laatste heeft hij nog extra in de verf gezet, dat is ook iets waar ik in mijn zoektocht zeker niet mag van afstappen. Een geïntegreerde batterij is altijd miserie.

Bizar dat er zo weinig aanbod is in dat segment via een fietsmaker. Een lichte fiets, die natuurlijk aanvoelt, wat sportiever en sober vormgegeven. Ik snap het echt niet. Ik snap wel meer en meer dat fietsen zoals cowboy zoveel aftrek hebben. Er zijn gewoonweg bijna geen alternatieven

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, -Fred- zei:

Vandaag eens binnen gesprongen bij een fietswinkel in de streek die orbea verdeelt. Die fiets bleef toch in mijn gedachten spelen, maar ben toch ontnuchterd terug buiten gestapt.

Mooie fietsen, en zeer degelijk, maar de elektrische fietsen hebben ze niet in hun gamma. Blijkbaar zijn ze bij orbea nog altijd zoekende naar een vaste partner en verloopt dat niet erg goed, aangezien ze elk jaar veranderen van motor/ batterij.

De algemene conclusie van de verkoper, voor dat type fiets, moet je ofwel het risico erbij nemen dat er mogelijks geen 100% ondersteuning is bij defect of mankement. Ofwel moet je kijken naar het duurdere segment met frequent toegepaste componenten. Dus bosh of shimano motor met een uitneembare batterij. Zeker dat laatste heeft hij nog extra in de verf gezet, dat is ook iets waar ik in mijn zoektocht zeker niet mag van afstappen. Een geïntegreerde batterij is altijd miserie.

Bizar dat er zo weinig aanbod is in dat segment via een fietsmaker. Een lichte fiets, die natuurlijk aanvoelt, wat sportiever en sober vormgegeven. Ik snap het echt niet. Ik snap wel meer en meer dat fietsen zoals cowboy zoveel aftrek hebben. Er zijn gewoonweg bijna geen alternatieven

Is dat nieuwe merk van Ludo nog niet gelanceerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, -Fred- said:

Een lichte fiets, die natuurlijk aanvoelt, wat sportiever en sober vormgegeven. Ik snap het echt niet. Ik snap wel meer en meer dat fietsen zoals cowboy zoveel aftrek hebben. Er zijn gewoonweg bijna geen alternatieven

Dat is omdat die technologie nog in de kinderschoenen staat. Dat komt de komende jaren. Het probleem is dat veel van de huidige fietsen die daaraan voldoen technisch gewoon niet op punt staan. Zie de garantiegevallen bij Cowboy (en dat spel weegt dan ook nog steeds 19kg). 

Nu gaat dat beginnen opkomen met die TQ motoren enzo. Probleem zal vooral zijn dat dat met high end gaat beginnen, want ze willen dan de lichtheid van die ebike in de verf zetten en je zit daar dan direct met een carbon frame, met de nodige meerprijs ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen eens richting Brugge om Deze van Shindelhauer eens te bekijken. Mijn schoonouders hebben allebei eentje van dat merk en zijn er erg over te spreken. Brouwkwaliteit is top en qua vormgeving hebben ze ook heel knappe modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -Fred- zei:

Morgen eens richting Brugge om Deze van Shindelhauer eens te bekijken. Mijn schoonouders hebben allebei eentje van dat merk en zijn er erg over te spreken. Brouwkwaliteit is top en qua vormgeving hebben ze ook heel knappe modellen.

Ik had ooit een Trek Conduit +, super lichte fiets voor elektrisch te zijn. Rond de 20kg (incl. pedalen en steun)als ik me niet vergis, verlichting was geïntegreerd in het frame. Maar heb hem na een jaar weg gedaan omdat 25km/u te traag is met zo'n sportieve fiets. En het gezoem van de Shimano motor was ook irritant.

Conduit+ | Trek Bikes (BE)

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze morgen na een paar maanden onderbreking (operatie) terug op mijne veeeelooooooooo :inlove:

In het verhaal, elke dag met de fiets, gebeurt er wel iets. Deze morgen: Een border collie had duidelijk zin in een Schwalbe rubber band, of misschien wel een stukje rijp vlees van bijna 46 jaar oud. Vloog uit en bazinneke zei stilletjes: "Allez, niet doen". 

Voor de rest 2 keer mijne zak verloren. Dat was ook de eerste keer. Ik denk dat hij te zwaar is. Toch eens kijken om de bevestingsbeugel beetje te verplaatsen.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/23/2022 at 9:56 AM, binnenmuisarchitekt said:

Ondertussen nog altijd elke dag naar het werk met mijn speed dink. 3200 km momenteel op 3 maanden.

Dat zijn dus de mannen die op Strava de "KOM"s pakken 😬

312W "estimated average power" tijdens woon-werk verkeer, met zijn "Cube Reaction 29", aan 27 gemiddeld

https://www.strava.com/athletes/2764157

 

:ninja:

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Voor de rest 2 keer mijne zak verloren. Ik denk dat hij te zwaar is.

Stoefer

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zijn dus de mannen die op Strava de "KOM"s pakken 😬

312W "estimated average power" tijdens woon-werk verkeer, met zijn "Cube Reaction 29", aan 27 gemiddeld

https://www.strava.com/athletes/2764157

 

:ninja:

 

 

Zijn er echt die nog altijd hun elektrische woon/werk verplaatsingen op Strava zetten? 😅

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanwezig! Maar is eerder voor een registratie te hebben. Vergoeding via werk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega die gaat fietscommuten maar dichtbij woont had aan ons soc secretariaat gevraagd of fietsvergoeding bovenop regulier woonwerkforfait kwam, of ter vervanging. Blijkt ter vervanging te zijn, besefte ik helemaal niet. Gelukkig woon ik ver genoeg 😅

Is dat bij iedereen zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Collega die gaat fietscommuten maar dichtbij woont had aan ons soc secretariaat gevraagd of fietsvergoeding bovenop regulier woonwerkforfait kwam, of ter vervanging. Blijkt ter vervanging te zijn, besefte ik helemaal niet. Gelukkig woon ik ver genoeg 😅

Is dat bij iedereen zo?

Lijkt me redelijk logisch dat het ofwel het 1 of het ander is? 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Aanwezig! Maar is eerder voor een registratie te hebben. Vergoeding via werk. 

Ze vertrouwen het personeel ook goed blijkbaar 😁 Wij moesten ons traject eenmalig ingeven en na goedkeuring wordt dat elke keer weerhouden. Extra knopje bij het inbadgen selecteren en that’s it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Collega die gaat fietscommuten maar dichtbij woont had aan ons soc secretariaat gevraagd of fietsvergoeding bovenop regulier woonwerkforfait kwam, of ter vervanging. Blijkt ter vervanging te zijn, besefte ik helemaal niet. Gelukkig woon ik ver genoeg 😅

Is dat bij iedereen zo?

Is bij mij ook zo, geen idee wat de grens is. Ik kreeg vroeger voor 6km H/T ook een forfait. Die is weg gevallen uiteraard nu het 26km H/T is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, walter zei:

Fietsvergoeding wordt in mei opgetrokken naar €0,27/km als ik me niet vergis.

Hebben wij al sinds januari 2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, walter zei:

Fietsvergoeding wordt in mei opgetrokken naar €0,27/km als ik me niet vergis.

Bij ons is die al jaren 0,28€/km. Gaat naar 0,3 gaan dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Aanwezig! Maar is eerder voor een registratie te hebben. Vergoeding via werk. 

Je kan aanduiden dat het een elektrische rit is he 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tjeu zei:

Bij ons is die al jaren 0,28€/km. Gaat naar 0,3 gaan dacht ik. 

Boven €0,27 is dan wel niet meer belastingsvrij toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, walter zei:

Boven €0,27 is dan wel niet meer belastingsvrij toch?

Is dat niet afhankelijk van je type werkgever? Bij zowel mijn vrouw als mij is dat hetzelfde en beiden vallen onder overheid (zij in de zorgsector, ik bij een extern verzelfstandigd agentschap)

Ik zie dat toch netto binnenkomen.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid