Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe hebben ze dat vastgesteld?

Ik kan gelijk welke elektrische fiets 35 per uur laten rijden (nu geen 10km), alleen rijd ik dan zonder assistentie 🙂 

Op de rollen misschien? 
Typische woensdagnamiddag activiteit in de buurt van mijn middelbaar. Brommerkes op de rollen zetten.

Heeft een paar schoolgenoten toch serieus wat geld gekocht :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Polygoon zei:

Op de rollen misschien? 
Typische woensdagnamiddag activiteit in de buurt van mijn middelbaar. Brommerkes op de rollen zetten.

Heeft een paar schoolgenoten toch serieus wat geld gekocht :D 

Je zag dan verdacht veel opeens aan hun brommer sleutelen/knopje opzetten/ of te voet gaan met een platte band.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Challazer zei:

Zetten ze dan ook wielertoeristen aan de kant? 

haha nee, die komen met alles weg. of ze staven dat ze het niet weten want voor een fiets heb je geen rijbewijs nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

haha nee, die komen met alles weg. of ze staven dat ze het niet weten want voor een fiets heb je geen rijbewijs nodig.

Oei, beetje verzuurd?

Ik denk dat er een onderscheid gemaakt wordt in de wet, aangedreven/ondersteund tot een max van 25km/u of gewoon goed kunnen trappen :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Polygoon zei:

Oei, beetje verzuurd?

Ik denk dat er een onderscheid gemaakt wordt in de wet, aangedreven/ondersteund tot een max van 25km/u of gewoon goed kunnen trappen :D 

Sommige zwakke weggebruikers zijn precies liever een been kwijt dan even toe te geven.

maar haha nee, verre van ben ik niet verzuurd. Ik heb die uitspraak gewoon eens gehoord van ene die daar ne gaffel uithaalde. 🤪

Dus toen riep ik van, kent gij de wet niet en hij replikeerde: voor te fietsen hebt ge geen rijbewijs nodig he!

eigenlijk vond ik het wel grappig (maar dat kunt ge die manne ni zegge natuurlijk) maar nadien ben ik het ook beginnen gebruiken als ik eens een kuur uithaal 😄

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Polygoon said:

Op de rollen misschien? 

Die staken dan toevallig in de koffer?

 

Maar serieus nu, als je het echt uithangt (genre zo een step die 50 km/h gaat) dan valt dat direct op natuurlijk, en hoeveel te snel dat boeit niet als je duidelijk kan zien dat het meer dan 25 is. Maar iemand die aan 35 fietst? Hebben ze hem dan 2km gevolgd met een anonieme en dan de teller afgelezen? (veel succes aan 30-35 per uur in de gemiddelde auto ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik zou denken, in PZ’s met veel middelbare scholen wel standaard uitrusting. 

Standaard uitrusting? Niet dus 🙂 Nogal logisch ook.

Zolang je het niet afhangt en onder de 35 km/u blijft kun je er wel mee weg geraken momenteel. Maar ik zou het toch niet riskeren. Waarom zou je ook. Wil je sneller dan koop je maar een speedpedelec en hang je er een nummerplaatje aan. Zo is het momenteel nu eenmaal. De dag dat ze de regel aanpassen naar 32 km/u wil ik het heel misschien eens proberen maar vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:

Standaard uitrusting? Niet dus 🙂 Nogal logisch ook.

Ik kan me herinneren dat een maat uit het verkeer werd geplukt en ze de rollen bovenhaalden (dus geen staande controle zoals bij alcohol) en vandaar de veronderstelling 🙂 

Wat steekt er zo wel allemaal in een combi? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik kan me herinneren dat een maat uit het verkeer werd geplukt en ze de rollen bovenhaalden (dus geen staande controle zoals bij alcohol) en vandaar de veronderstelling 🙂 

Wat steekt er zo wel allemaal in een combi? 

Guns. Lots of guns.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Ik kan me herinneren dat een maat uit het verkeer werd geplukt en ze de rollen bovenhaalden (dus geen staande controle zoals bij alcohol) en vandaar de veronderstelling 🙂 

Wat steekt er zo wel allemaal in een combi? 

Meestal zitten daar 2 flikken in. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoe hebben ze dat vastgesteld?

Ik kan gelijk welke elektrische fiets 35 per uur laten rijden (nu geen 10km), alleen rijd ik dan zonder assistentie 🙂 

ze hadden er naast gereden met hun auto, zei hij.  

Op de rollen gaat niet lukken, vrees ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Redfive zei:

En het is niet omdat het mogelijk is dat ik het ook ga doen hé..

Oei pas op ze. Als je 1x het woord tuning hier laat vallen denken de meeste dat je 100 km/u gaat knallen met je fiets! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een manier om aan een parts manual te komen van een wat oudere fiets? Mijn madam rijdt dagelijks met een Cannondale EN14764 (meer info vind ik niet op de fiets) en ik zou dat ding graag onderhouden, remblokken, tandwielen en ketting vervangen. Aangezien ze daar letterlijk elke dag mee weg is kan ik ook niet even snel die fiets uit elkaar halen en dan rustig stukken analyseren en bestellen.

Buiten onderstaande vind ik niet echt iets.

Replacement Parts - Cannondale en 14764 Supplemental Owner's Manual [Page 26] | ManualsLib

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remblokken, tandwielen en ketting moet je toch makkelijk kunnen zien door naar de stukken zelf te kijken?

Die manual is voor de specifieke onderdelen die Cannondale zelf heeft gemaakt. Dus ik denk dat je dan wel alles hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Oei pas op ze. Als je 1x het woord tuning hier laat vallen denken de meeste dat je 100 km/u gaat knallen met je fiets! 

Doe je erom of snap je het gewoon niet. Door de pipo's die wat gaan foefelen aan hun gewone ebike omdat het te traag is worden de mensen die de moeite doen om het wel volgens de regels te doen met de bijhorende consequenties mee in het verkeerde daglicht gesteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen geklaag gehoord over mensen met een elektrische fiets, eerlijk gezegd. Over wielertoeristen wel.

Speed pedelec "piloten" echter .... en die zijn niet opgevoerd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, flupke73 zei:

Cameleonbikes in ‘t Gentse is van de langst C’dale verkopende winkels

mss kan Gert jou helpen

Gent is helaas wat ver, ik heb wel een LBS die evenzeer Cannondale verdeelt.

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Remblokken, tandwielen en ketting moet je toch makkelijk kunnen zien door naar de stukken zelf te kijken?

Die manual is voor de specifieke onderdelen die Cannondale zelf heeft gemaakt. Dus ik denk dat je dan wel alles hebt?

Klopt, ik gewoon schrik om dan alsnog met iets verkeerd te zitten en een partlist zou dan gewoon eenvoudiger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Hazen zei:

Is er eigenlijk een manier om aan een parts manual te komen van een wat oudere fiets? Mijn madam rijdt dagelijks met een Cannondale EN14764 (meer info vind ik niet op de fiets) en ik zou dat ding graag onderhouden, remblokken, tandwielen en ketting vervangen. Aangezien ze daar letterlijk elke dag mee weg is kan ik ook niet even snel die fiets uit elkaar halen en dan rustig stukken analyseren en bestellen.

Buiten onderstaande vind ik niet echt iets.

Replacement Parts - Cannondale en 14764 Supplemental Owner's Manual [Page 26] | ManualsLib

Post anders eens een foto. Maar compatibiliteit is waarschijnlijk geen probleem. Ik heb hier nog een Cannondale Killer-V uit 93 staan en daar is een recente Shimano 1X groep opgezwierd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Fred zei:

Doe je erom of snap je het gewoon niet. Door de pipo's die wat gaan foefelen aan hun gewone ebike omdat het te traag is worden de mensen die de moeite doen om het wel volgens de regels te doen met de bijhorende consequenties mee in het verkeerde daglicht gesteld. 

Het probleem is dat 25 te traag is en 45 voor velen ook niet hoeft. 30km/u is een snelheid die “natuurlijk” vlot aanvoelt voor een fiets.

ik snap perfect dat mensen hun fiets aanpassen naar die snelheid. Ze zijn er eigenlijk ook voor gemaakt……

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Fred zei:

Doe je erom of snap je het gewoon niet. Door de pipo's die wat gaan foefelen aan hun gewone ebike omdat het te traag is worden de mensen die de moeite doen om het wel volgens de regels te doen met de bijhorende consequenties mee in het verkeerde daglicht gesteld. 

Dat is niet anders voor uitlaten die te veel lawaai maken, filters die verwijderd worden, te snel rijden, driftje zetten, gebruik van sluiproutes, parkeren voor de schoolpoort,....... Alles. Iedereen rijdt er op het een of het andere vlak wel de kanten vanaf. Aanhalen dat je het niet fijn vindt dat iemand anders het doet op een vlak waar jij belang aan hecht is een ding, maar hier sla je wel wat door richting NIMBY. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid