Krikkie 7.152 Geplaatst: 17 augustus 2020 Delen Geplaatst: 17 augustus 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonass 1.214 Geplaatst: 17 augustus 2020 Delen Geplaatst: 17 augustus 2020 SLS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.663 Geplaatst: 18 augustus 2020 Delen Geplaatst: 18 augustus 2020 Zeer moeilijk... liefst allebei! Doe maar toch de SLS AMG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 18 augustus 2020 Delen Geplaatst: 18 augustus 2020 Z8. De SLS verkies ik als coupe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 18 augustus 2020 Delen Geplaatst: 18 augustus 2020 Alhoewel ik een zwak heb voor BMW ga ik hier toch voor de SLS. Ik heb nooit een klik gehad met de Z8. Design spreekt me niet echt aan. Z8 altijd overpriced gevonden, zelfs al bij de lancering. Zat toen aan 100.000-120.000euro vanafprijs? Rechtstreekse prijsconcurrent van de 360 Modena als ik me niet vergis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum. Geweldig veel geleerd over de Z8. Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk. Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW. Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden. http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2 https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/ Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap. Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.530 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 Ik heb inderdaad nog al van die problematiek gehoord, werden er daarom ook niet regelmatig veerpootbruggen gemonteerd vooraan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 42 minuten geleden, bt. zei: Ik heb inderdaad nog al van die problematiek gehoord, werden er daarom ook niet regelmatig veerpootbruggen gemonteerd vooraan? Klopt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 7 uren geleden, Milton1 zei: Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum. Geweldig veel geleerd over de Z8. Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk. Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW. Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden. http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2 https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/ Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap. Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn. Vandaar de "Performance Pack", een aantal maatregelen (met idd die veerpootbrug) die de verzwakking (alu) van de voorbouw tegen gaan. De auto's die er 't hard last van hebben/hadden, waren de steviger gereden exemplaren. Gek genoeg hadden de Alpina's er geen last van, deels o.w.v. beter afgestemde ophanging (veren & dempers) en de lichtere wielen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden. Te sterke motoren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 Ga je niet wat kort door de bocht? Bij de E46 zijn er achteraan laspunten te zwak, dacht ik, waardoor bij zeeer stevig (vnl drift-) gebruik de bevestiging vanhet achterste subframe kan scheuren. Wordt bij track cars ed vaak verstevigd met extra lassen. Normaal gereden M3 3n alle gewone ketels hebben daar geen last van. Zelfs heel wat bonkers gereden M3 blijven stevig (bv die van Porker). De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben, afaik. Dat is beter met het Competition Pack, blijkbaar, ja. Maar dat dan opnieuw door diens afstelling. Er zijn nog wel meer reeksen met problemen die, met wat kwaaie wil, aan slechte chassis' kunnen geweten worden. Of het daarom ook effectief zo is? Feit blijft: BMW is zeker niet bullet proof, zeker niet als er stevig mee gereden wordt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.216 Geplaatst: 19 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 1 minute ago, gTa said: De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
///NFSThunder 204 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 voor mij ook een no-brainer... z8. Blijft bij mij tot de verbeelding spreken. Onlangs had m'n overbuur wat kameraden uitgenodigd. 1 ervan was er met een z8 in james bond livrei. Heerlijke kar gewoon... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 19 augustus 2020 Delen Geplaatst: 19 augustus 2020 1 uur geleden, Timo zei: Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? Idem, ik kan er ook niet bij. Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 20 augustus 2020 Delen Geplaatst: 20 augustus 2020 5 hours ago, gTa said: Idem, ik kan er ook niet bij. Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? Ik denk het ook. Hoe ze de gasrespons en vermogensafgifte hebben gedefinieerd, draagt daar nog eens aan bij. Dus moeten ze wel bewust die wagen bruter, gevaarlijker hebben willen maken. Dichter naar AMG? Ik spreek me niet uit of dat goed is gelukt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Order66 291 Geplaatst: 20 augustus 2020 Delen Geplaatst: 20 augustus 2020 8 uren geleden, tuscani zei: blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden. Te sterke motoren? Bij de E46 M3 scheurt het subframe achteraan uit. Is een 1000€ en een verstevigingskit om te repareren. Daarna moet het goed zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.