Ga naar inhoud

BMW i5 non-M sportpakket vs M Sportpakket


BWS

Aanbevolen berichten

Het meest storende voor mij zijn die alu stukken in de bumper achteraan. De neus is nog ok.

Langs de andere kant, die gigantische zwarte blokken achteraan links en rechts op de hoeken zijn het eigenlijk ook niet:

 

image.png

  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms vraag je je toch af wat die designers daar denken ... Steek daar een gewone bumper op achteraan zonder M pack, zonder die contrast haken en dat is perfect. Maar nee ... we moeten "creatief" en "uniek" zijn zeker? :fp:

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -Fred- zei:

4 jaar "tegen je zin" met een auto rondrijden, die je nieuw samengesteld hebt. Ik heb nooit die twee kampen gesnapt. Waarom zou je wel geld kunnen uitgeven aan een auto die je privé bezit, maar de firmasleur die moet zo basic mogelijk zijn. Aja want da kost dan geld, en ie is niet van jou... Je rijdt er wel elke dag het meeste km's mee, wellicht ook tijdens het weekend.

Ik snap je bedenking en het is exact daarmee dat ik dus met het dilemma zit. Doordat het een flex systeem is, wordt alles een trade off. Neem ik iets “zotter” (pakweg Polestar 3, Q8 e-tron) en allemaal bakken die me niet interesseren kost het relatief gezien ook maar enkele tientallen euro’s nettoloon meer. Toen ik koos voor de V60 T8 PE tov standaard T8 was dat ook een meerprijs van +-40-50 netto per maand, die me absoluut wél de moeite waard was. Neem ik pakweg een Enyaq spaar ik óók en kan ik mss én een fiets én een laptop én een gsm én wat vakantiedagen in het pakket bijnemen, maar is al helemaal mijn ding niet. Dus het zijn allerhande afwegingen, waarvan ik het wel eens leuk vond om er één specifieke hier in de groep te smijten. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tommie zei:

Omdat je ten eerste al VAA betaalt op die firmakar - dus je legt al privé bij - en ten tweede ben je die opleg kwijt als je in tussentijd het bedrijf verlaat.

 

als de baas je wil laten gaan, dan zal een nieuwe firmawagen geen optie zijn, en je kan je ook de vraag stellen of je aan een nieuwe firmawagen moet denken als je toch niet van plan bent op te blijven.  En als je dan toch de firma verlaat dan stoppen die kosten ook. Maar je hebt er wel zolang het genot van gehad.

 

Opleg ben je altijd kwijt, of het nu privé is of niet. Waarom kan je een meerkost privé dan wel verantwoorden. Het kost jou in dat geval ook een laptop…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok VAA betalen… maar uiteindelijk steek je geen geld in die kar voor de aankoop, betaal je geen verzekering, tanken of laden incl., geen onderhoudskosten.

In die zin vind kan je beter uw goesting kiezen, ook al moet je daar een extraatje voor betalen. Zolang dat allemaal redelijk blijft… maar dat moet elk voor zich uitmaken natuurlijk.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dénk dat met privé geld een gelijkaardige afweging zou maken, natuurlijk: dan zou ik wellicht iets meer petrolhead-ish willen daily’en en niet per sé voor nieuw gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het nu, bij een voortijdig vertrek bij je werkgever, @BWS ?

 

Er zijn bedrijven waarbij je op kop je opleg bovenop je leasingbudget moet ophoesten, en waarbij je die dus kwijt bent, als je voortijdig vertrekt.
 

In onze carpolicy staat dat je, bij vrijwillig vertrek, de opleg bovenop je leasebudget, verrekend wordt, en je die dus dient te betalen.

Toen ik bij ING vertrok, en mijn leasecontract dus niet uit heb gedaan, is er daar niks van verrekening geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BWS zei:

Ik dénk dat met privé geld een gelijkaardige afweging zou maken, natuurlijk: dan zou ik wellicht iets meer petrolhead-ish willen daily’en en niet per sé voor nieuw gaan. 

EN zal het wel heel wat minder zijn dan een i5. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, JanC zei:

Da's op de 3 met M-pack ook een stuk lelijker geworden sinds de facelift, snap er ook niks van.

Alpina's oplossing is nog de beste, dan komt die auto wél tot zijn recht imo. Al blijft het een rare vorm die uitsnijding

alpina-b3-d3-facelift-2022-fahrbericht-0

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Hoe zit het nu, bij een voortijdig vertrek bij je werkgever, @BWS ?

 

Er zijn bedrijven waarbij je op kop je opleg bovenop je leasingbudget moet ophoesten, en waarbij je die dus kwijt bent, als je voortijdig vertrekt.
 

In onze carpolicy staat dat je, bij vrijwillig vertrek, de opleg bovenop je leasebudget, verrekend wordt, en je die dus dient te betalen.

Toen ik bij ING vertrok, en mijn leasecontract dus niet uit heb gedaan, is er daar niks van verrekening geweest. 

Normaal gezien geen enkele recourse 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BWS zei:

Normaal gezien geen enkele recourse 

't blijven toch schatjes :D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, strikt genomen geef ik minder uit dan mijn budget, dus zelfs indien ze dat ooit hard zouden willen maken geen eenvoudige 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Het meest storende voor mij zijn die alu stukken in de bumper achteraan. De neus is nog ok.

Langs de andere kant, die gigantische zwarte blokken achteraan links en rechts op de hoeken zijn het eigenlijk ook niet:

 

image.png

Die zijn t inderdaad ook niet, maar het is al wat acceptabeler … Pff dit toont eig gewoon aan wat een inherent bizarre auto die 5 reeks eigenlijk geworden is. Krijg je die eigenlijk echt nog knap? 

En wat opleg op een firmawagen betreft: ik zou dat dus wel doen, als het zo je wagen NET zou afmaken, en je er met je gewone budget niet geraakt. Ik heb ooit eens beslist het niet te doen en het heeft me 4 jaar ferm gespeten. 4 jaar met een zakelijke auto rondrijden, nein danke.  Ik zie t als een voorzet, die je werkgever geeft, aan jou om hem af te maken.  Maar goed elk moet dat uitmaken voor zichzelf. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

't blijven toch schatjes :D

 

Amai … mijn vrouw kan er ondertussen al een boek over schrijven.

Ben oprecht benieuwd waar het met dat bedrijf naartoe moet de komende jaren 😗

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Het meest storende voor mij zijn die alu stukken in de bumper achteraan. De neus is nog ok.

Langs de andere kant, die gigantische zwarte blokken achteraan links en rechts op de hoeken zijn het eigenlijk ook niet:

 

image.png

Als je dat zo ziet staan: dat is al eigenlijk ne CrossCountry van zichzelf. :noparty:

Ik vermoed dat ze dat in 't zwart moeten afboorden onderaan, omdat er anders VEEL te veel koetswerk in 't oog springt. Verticaal gezien: is het aandeel raampartij daar niet veel geringer geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Als je dat zo ziet staan: dat is al eigenlijk ne CrossCountry van zichzelf. :noparty:

Ik vermoed dat ze dat in 't zwart moeten afboorden onderaan, omdat er anders VEEL te veel koetswerk in 't oog springt. Verticaal gezien: is het aandeel raampartij daar niet veel geringer geworden?

Eigenlijk verhullen ze de bijkomende hoogte door de batterij-meuk he  

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Rabbit zei:

Die zijn t inderdaad ook niet, maar het is al wat acceptabeler … Pff dit toont eig gewoon aan wat een inherent bizarre auto die 5 reeks eigenlijk geworden is. Krijg je die eigenlijk echt nog knap? 

En wat opleg op een firmawagen betreft: ik zou dat dus wel doen, als het zo je wagen NET zou afmaken, en je er met je gewone budget niet geraakt. Ik heb ooit eens beslist het niet te doen en het heeft me 4 jaar ferm gespeten. 4 jaar met een zakelijke auto rondrijden, nein danke.  Ik zie t als een voorzet, die je werkgever geeft, aan jou om hem af te maken.  Maar goed elk moet dat uitmaken voor zichzelf. 

Ik leg nu ook wat op, vanuit mijn flex-budget.  Kost me 45 of 46 euro netto per maand.   

Maar dan had ik wel die uitrusting die ik graag had.   Ofwel ging ik moeten krimpen van auto-model (en dan ging die niet meer zo bruikbaar zijn als gezinswagen), ofwel me ergeren aan een aantal zaken, die ik ofwel miste in het dagelijks gebruik (verwarmde sportstoelen bv) , of die lelijk vond (de standaard dashboardinleg bv)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BWS zei:

Eigenlijk verhullen ze de bijkomende hoogte door de batterij-meuk he  

“Fuck da spel sta hoog … gow smijt er twee piranha hoektanden tegenaan”

Ik zie anders ook niet in war de drijfveer kan zijn om er dergelijke nonsens op te tekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gTa zei:

Ik vermoed dat ze dat in 't zwart moeten afboorden onderaan, omdat er anders VEEL te veel koetswerk in 't oog springt. Verticaal gezien: is het aandeel raampartij daar niet veel geringer geworden?

Snel eens een vergelijking gemaakt ... met korrel zout want zeer afhankelijk van hoek van de foto, vervorming, meetmethode (met meetlatje tegen 't scherm :Detc.

image.png.90c95800dc97a5638cb4567e26b3fa84.png

image.thumb.png.df384ff855bcb6fe566985b1c3a8cbd1.png

image.png.54b4e731a38b1f10d971533543b9025e.png

image.png.a9fe1a48616fa503fd692800f080277f.png

image.png.e104335a74768c488d9924d8202516ab.png

 

image.png.f6e23812f2b26ba6913e2b6821ecf49e.png

 

En mocht je dan hetzelfde doen op de hoek van de D-zuil, naar de bumper toe (blauwe pijl) zou het verschil nog extremer zijn, denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die e34 touring zie dan was daar eig ook best wel wat zwart aan... Zullen we het heritage noemen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, -Fred- zei:

Als ik die e34 touring zie dan was daar eig ook best wel wat zwart aan... Zullen we het heritage noemen dan?

Die had dezelfde bumpers en schorten als de '5 met M Sport Pakket, maar altijd in contrasterende kleur. Zilver kwam met zwarte lijsten. Zwart en donkerblauw met grijze lijsten, etc.

image.thumb.png.2602cf3f8d67e039724fcb9e6f516510.png

image.png.07c24bb0cf19db17c4ed3f523beea104.png

 

Dus: NEEN, we gaan die 2 niet linken aan mekaar, daardoor. De E34 M5 touring verdient dat niet, om met zo'n gedrocht vergeleken te worden. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De E34 blijft idd buiten categorie mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Het meest storende voor mij zijn die alu stukken in de bumper achteraan. De neus is nog ok.

Langs de andere kant, die gigantische zwarte blokken achteraan links en rechts op de hoeken zijn het eigenlijk ook niet:

 

image.png

precies van die hulpstukken die je bij oude mensen ziet op de randekes van de deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne heeft dat ook, maar bij donkere kleuren valt dat zo niet op.

Vandaar dat ik nooit een felle kleur zou willen op die kar, dat contrasteert veel te hard met alle zwarte stukken erop. Is hier een beetje van 't zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid