Ga naar inhoud

BMW i5 non-M sportpakket vs M Sportpakket


BWS

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Eind deze maand kan ik mijn volgende firmawagen bestellen en gezien de vereisten: ruim genoeg voor gezin met twee kinderen (4 en 6) én géén SUV is, zijn er weinig keuzes op de markt. Na een positieve ervaring bij testrit met de i5 bij @Asserti die ik nog niet neergeschreven heb, maar samen te vatten is als “van alle EV’s zal dit op vandaag het dichtste zitten bij de rijdynamiek die we graag hebben”; lijkt het de i5 Touring te gaan worden.

Het leasingplatform staat nog niet open, maar via een configuratie van de limousine door een collega kan ik al zien dat de wagen mooi binnen budget past, en zelfs met opties neer zal komen op minder dan de maandsom van de V60. Door het flex income systeem loont het echter nog altijd om niet te maximaliseren, met de overschot heb je dat netto-loon, budget voor fiets of laptop. 
Met wat ik nu kan zien zal het verschil tussen “heel veel opties” en “basisversie” een kleine 100 euro netto verschil opleveren waarvan non-M Sportpack VS M Sport Pack pro op zichzelf al ongeveer de helft van het verschil. Qua kleur willen we “eens iets anders” na twee keer donkerblauw en zwart en zouden we voor het “funky” Cape York Green gaan. En daar ligt het dilemma van dit topic: er van uitgaande dat deze kleur vast ligt, en los van sportstuur en M sportophanging (die je bij de touring niet apart aanvinken, F*cking pakketten) is de 45-100 euro netto het verschil in looks waard volgens jullie? Voor mij vloeken de alu details met het kleur, en werkt het M pakket met het zwart iets beter. Maar is het ook >2k nettoloon over de hele looptijd beter? Jullie feedback welkom 😁

image002.png

image005.png

image003.png

image006.png

image001.png

image004.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik het zelf zou durven nemen, maar ik vind het wel een leuk kleur, maar enkel icm zwarte accenten.

Op de G3x had je nog de "Sportline" uitvoering, geen Mpack, maar wel zwarte accenten. 😔

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het chroom achteraf wrappen geen optie? Eventueel zo overeenkomen via de dealer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Ik zou DE(!!) kleur toch gewoon aanpassen, imho. Bijleggen voor een firmakist, dat vind ik wat gek geld.

Ik deed het speciaal voor jou 😁
zoals gezegd is een ander kleur geen deel van het dilemma, al zie ik bv wel in dat Tansanit op een basic spec nog goed zou passen, maar is ook al een serieuze opleg en brengt ons zo Budgettair weer dichter bij M Sport 

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk geen fan van de optische opsmuk van een m pakket op een 5 touring. Bij mijn f11 was ik ook blij dat er geen m pakket op zat, en hier, afgaande van de foto's, heb ik dezelfde mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BWS zei:


zoals gezegd is een ander kleur geen deel van het dilemma,

Dat heb ik gelezen, maar ik vind Cape York niet goed matchen met alu (Cape York met alu met getinte ruiten al zeker niet trouwens), EN ik zou niet opleggen voor een M Pack.

DUS de kleur wijzigen... Sophisto is prachtig met alu. En dan kan je de ramen tinten.

Als je de kleur niet wilt wijzigen, is 't gewoon aftikken bruur! M Pack yolo.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, jan.van.gent zei:

persoonlijk geen fan van de optische opsmuk van een m pakket op een 5 touring. Bij mijn f11 was ik ook blij dat er geen m pakket op zat, en hier, afgaande van de foto's, heb ik dezelfde mening.

Idem, zou voor mij ook nieuw zijn: altijd gehouden van understated zoals mijn F21 125i zonder M pakket destijds maar wel individuele M opties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, -Fred- zei:

Is het chroom achteraf wrappen geen optie? Eventueel zo overeenkomen via de dealer? 

Op een leasing lijkt me niet ideaal, maar zelfs als het kan wellicht esthetisch nog niet mooi  

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die standaard kleuren zou ik dan ook voor Sophisto gaan; hoe saai ook. Wit kan ook leuk zijn maar vind ik op de i5 precies geen succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, wat een mottig kleur 😂,  zeepgroen, krijg je er dan een Arbre Maqique met dennengeur bij?

Als je dat toch wil doen, dan moet het met zwarte trim.  Dat netto-geld is je straf voor je keuze😜.

 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

5m06

 

3 minuten geleden, BWS zei:

Eerder een 7 dan een 5 

 

Laat dat nu net een cijfer zijn dat niet in de afmeting voorkomt. 😇

Een i5 voor mij altijd zonder M Pack en mét alu.  Kleur wijzigen dus, zoals Tommie voorstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Simoni zei:

In die standaard kleuren zou ik dan ook voor Sophisto gaan; hoe saai ook. Wit kan ook leuk zijn maar vind ik op de i5 precies geen succes. 

Wagen is te groot daarvoor, vind ik. En dan zeker niet zonder M Pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BWS zei:

Op een leasing lijkt me niet ideaal, maar zelfs als het kan wellicht esthetisch nog niet mooi  

Dan snap ik het probleem niet goed… Kies dan gewoon een veiligere kleur 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

Bah, wat een mottig kleur 😂,  zeepgroen, krijg je er dan een Arbre Maqique met dennengeur bij?

Als je dat toch wil doen, dan moet het met zwarte trim.  Dat netto-geld is je straf voor je keuze😜.

 

MottigE kleur.

En pas op, Cape York is écht een fijne kleur. Groot succes op de X1, maar je moet 't in 't echt zien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En met een nummerplaat, zeker?

Ik ben al blij dat je het ook een mottige kleur vindt

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid