Jump to content
Timo

BMW Z8 vs MB SLS cabrio

BMW Z8 vs MB SLS cabrio  

50 members have voted

  1. 1. BMW Z8 vs MB SLS cabrio



Recommended Posts

William Blake    1,506
William Blake

Zeer moeilijk... liefst allebei!

Doe maar toch de SLS AMG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Francis    34
Francis

Alhoewel ik een zwak heb voor BMW ga ik hier toch voor de SLS. Ik heb nooit een klik gehad met de Z8. Design spreekt me niet echt aan.

Z8 altijd overpriced gevonden, zelfs al bij de lancering. Zat toen aan 100.000-120.000euro vanafprijs? Rechtstreekse prijsconcurrent van de 360 Modena als ik me niet vergis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milton1    120
Milton1

Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum.  Geweldig veel geleerd over de Z8.  Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk.  Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW.  Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden.  

 

http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2

https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/

Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap.

attachment.php?attachmentid=536&stc=1&d=

Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    2,997
bt.

Ik heb inderdaad nog al van die problematiek gehoord, werden er daarom ook niet regelmatig veerpootbruggen gemonteerd vooraan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thebiemerke    3,613
Thebiemerke
42 minuten geleden, bt. zei:

Ik heb inderdaad nog al van die problematiek gehoord, werden er daarom ook niet regelmatig veerpootbruggen gemonteerd vooraan?

Klopt :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,275
gTa
7 uren geleden, Milton1 zei:

Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum.  Geweldig veel geleerd over de Z8.  Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk.  Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW.  Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden.  

 

http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2

https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/

Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap.

attachment.php?attachmentid=536&stc=1&d=

Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn.  

 

Vandaar de "Performance Pack", een aantal maatregelen (met idd die veerpootbrug) die de verzwakking (alu) van de voorbouw tegen gaan. De auto's die er 't hard last van hebben/hadden, waren de steviger gereden exemplaren. Gek genoeg hadden de Alpina's er geen last van, deels o.w.v. beter afgestemde ophanging (veren & dempers) en de lichtere wielen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,020
tuscani

blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden.  Te sterke motoren? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,275
gTa

Ga je niet wat kort door de bocht? 

Bij de E46 zijn er achteraan laspunten te zwak, dacht ik, waardoor bij zeeer stevig (vnl drift-) gebruik de bevestiging vanhet achterste subframe kan scheuren. Wordt bij track cars ed vaak verstevigd met extra lassen. Normaal gereden M3 3n alle gewone ketels hebben daar geen last van. Zelfs heel wat bonkers gereden M3 blijven stevig (bv die van Porker). 

De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben, afaik. Dat is beter met het Competition Pack, blijkbaar, ja. Maar dat dan opnieuw door diens afstelling. 

Er zijn nog wel meer reeksen met problemen die, met wat kwaaie wil, aan slechte chassis' kunnen geweten worden. Of het daarom ook effectief zo is? 

Feit blijft: BMW is zeker niet bullet proof, zeker niet als er stevig mee gereden wordt. 

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timo    12,453
Timo
1 minute ago, gTa said:

De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben

Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
///NFSThunder    178
///NFSThunder

voor mij ook een no-brainer... z8.

Blijft bij mij tot de verbeelding spreken. Onlangs had m'n overbuur wat kameraden uitgenodigd. 1 ervan was er met een z8 in james bond livrei.

Heerlijke kar gewoon...

z8-02.jpg.8d8c1ac31b291a62f05cbecd422103b9.jpgz8-01.jpg.bae2f51c3e088f9bbe49d3f46e1bc2d0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,275
gTa
1 uur geleden, Timo zei:

Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? 

Idem, ik kan er ook niet bij.

Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? ūüėē

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,872
ICM
5 hours ago, gTa said:

Idem, ik kan er ook niet bij.

Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? ūüėē

Ik denk het ook. Hoe ze de gasrespons en vermogensafgifte hebben gedefinieerd, draagt daar nog eens aan bij. Dus moeten ze wel bewust die wagen bruter, gevaarlijker hebben willen maken. Dichter naar AMG? Ik spreek me niet uit of dat goed is gelukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    137
Order66
8 uren geleden, tuscani zei:

blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden.  Te sterke motoren? 

Bij de E46 M3 scheurt het subframe achteraan uit. Is een 1000‚ā¨ en een verstevigingskit om te repareren. Daarna moet het goed zijn.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Zojuist heeft Mercedes-Benz op het hoofdkwartier in Sindelfingen de gloednieuwe S-klasse aan de wereld getoond. De zelfbenoemde beste auto ter wereld zit opnieuw boordevol technische innovaties en verfijnde luxe.
      Door je oogwimpers beschouwd lijkt er weinig veranderd aan de Mercedes-Benz S-klasse. Het silhouet lijkt veel op dat van het in 2013 ge√Įntroduceerde model, dat in 2017 een facelift kreeg. Maar kijk je beter, dan zie je wel degelijk verschillen. Zo zijn de twee scherpe vouwen over het midden van de flanken glad gestreken en de deurgrepen vervangen door exemplaren die automatisch verzinken, waardoor het geheel nog wat gladder wordt.
      De rolmaat onthult nog meer verschillen. De nieuwe S is 54 mm langer (34 mm voor de verlengde versie), 55 mm breder (met ingetrokken deurgrepen 22 mm breder), 10 mm hoger en de wielbasis is met 71 mm toegenomen.
         

      Aan de voorkant springen de rankere koplampen en meer rechte grille in het oog, de achtersteven toont een stuk ranker dankzij de meer horizontale lichtunits die samen met de verchroomde strip één lijn over de breedte vormen.
      Interieur
      In het interieur echter heeft zich een ware revolutie voltrokken. Dat enorm brede lcd-scherm, waar we juist gewend aan waren geraakt, is verdwenen. Het lijkt erop dat Mercedes vindt dat het, nu het helemaal is afgezakt tot de A-klasse, de S onwaardig is geworden. In plaats daarvan een rechthoekig scherm als klokkenwinkel, geassisteerd door een head-up display dat er in twee versies is. Het grootste projecteert ook in augmented reality. Het enorme centrale scherm toont 3D-beelden en zweeft als het ware boven een breed paneel. De combinatie hoogglans hout met aluminium strips is ge√Įnspireerd op luxe jachten. Het geheel oogt zo rijk dat Lodewijk de Veertiende er een acuut minderwaardigheidscomplex van zou hebben gekregen.
      Mercedes-Benz S-klasse interieur
      LCD
      De alu-houten balk komt ook terug achterin, waar het allemaal zo mogelijk nog luxueuzer is. LCD-schermen, led-sfeerverlichting en artisanaal gestikt leer zijn alom aanwezig. De zachte kussens (door Mercedes ‚ÄėKuschelkissen‚Äô, ofwel knuffelkussen genoemd) zijn er voortaan ook voor de inzittenden voor, terwijl ze achter zelfs verwarmd zijn. Ook verwarmd zijn de deurpanelen rondom de armsteunen. Energizing Air Control is een filtersysteem dat fijnstof, pollen, geurtjes en schadelijke stoffen uit de lucht verwijdert met behulp van een actief koolstoffilter. Mercedes-Benz gaat daarnaast prat op de geluidsisolatie, waarmee het opmerkelijk stil moet blijven onderweg.
      Mercedes-Benz S-klasse achterin
      MBUX
      Het in 2018 ge√Įntroduceerde MBUX (Mercedes-Benz User Experience) is toe aan zijn tweede generatie en dat debuteert in stijl in deze nieuwe S-klasse. De mogelijkheden tot personificatie zijn uitgebreid en het is volgens Mercedes-Benz intu√Įtiever gemaakt. De spraakassistent (‚ÄėHey Mercedes‚Äô) heeft een groter zelflerend vermogen en kan voortaan ook vanuit achterin worden gebruikt.
      Daarnaast kan het ook communiceren met je woning. Verlichting, gordijnen, verwarming, alarm, apparaten: mits natuurlijk aangesloten op het internet of things, neemt MBUX er de controle over en zorgt de S-klasse ervoor dat je favoriete muziek en de geur van wildgebraad door je huis kringelen tegen de tijd dat je garagedeur zich automatisch opent. Inmiddels is je rug dan heerlijk los gekneed door de stoelen met tien verschillende massageprogramma’s.
      Lekker intensief van muziek genieten zonder een aanklacht voor geluidsoverlast te riskeren kan dankzij een systeem dat de bassen in de stoelen laat resoneren, zodat je ze in je lijf voelt alsof je op Pinkpop pal voor de speakerzuil staat.
      Mercedes-Benz S-klasse achterkant
      Achterasbesturing
      De optionele achterasbesturing heeft een grotere mate van wieluitslag (10 graden). Het bekende Pre Safe-systeem heeft nu ook een functie die het actieve onderstel de hele carrosserie bij dreigende botsing een stuk (80 mm) doet stijgen. Daardoor gaat een groter deel van de impact naar de dorpel, die meer kracht kan absorberen dan de portieren. De rijassistentie-systemen zijn verder verfijnd, waarmee de S-klasse een stapje dichter bij volledige autonomie komt. Parkeren kan van buitenaf met behulp van de smartphone.
      Motoren
      In de eerste instantie komt de nieuwe Mercedes-Benz S-klasse er met zes-in-lijn drieliter benzine- en dieselmotoren. De S 450 4Matic heeft 367 pk (270 kW) en 500 Nm, de S 500 4Matic 435 pk (320 kW) en 520 Nm. De S 350 d is er met achterwielaandrijving en als 4Matic en levert 286 pk (210 kW) en 600 Nm. De sterkste diesel is de S 400 d 4Matic met 330 pk (243 kW) en 700 Nm. Alle S-klasses hebben een 9-traps 9G-Tronic automaat en zijn afgeregeld op een top van 250 km/h. Acceleraties vari√ęren van 4,9 s van 0-100 voor de S 500 4Matic tot 6,4 s voor de instapdiesel.

      In een later stadium volgt een V8 met ISG (ge√Įntegreerde startgenerator) en 48V boordsysteem. Volgend jaar komt er een plug-in hybride die zo‚Äôn 100 km volledig elektrisch kan rijden.
      De nieuwe S-klasse staat in december in de showrooms.
    • Twan1980
      By Twan1980
      Via operationele leasing ( heb geen andere mogelijkheid in ons bedrijf) ga ik een X5 45e leasen met gereduceerd vermogen.
      Welke invloed gaat het gereduceerd  vermogen hebben op de prestaties van de X5 45e? 
      Heeft dit enkel invloed op de topsnelheid van de wagen of is er een duidelijke daling van de trekkracht? Heeft deze wagen nog steeds 600nm koppel?
      Als de batterij leeg is valt de wagen volledig terug op zijn verbrandingsmotor. Is de 211pk dan nog voldoende om zijn gewicht sportief te laten versnellen? 
      Zijn er mensen dewelke real life ervaring hebben met dit gereduceerde vermogen? 
      Er wordt online veel over gespeculeerd, maar vind nergens echte ervaringen terug...
       
      alvast bedankt!
       
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • Porker
      By Porker
      Afscheid van de brulaap, niet met volle goesting, maar lichte vracht als enige dagelijks inzetbaar voertuig begint wat op de zenuwen te werken. 
      Belangrijkste opties:
      Crème nappa-lederke Open dak Performance pack HK-audio Enkele voordelen:
      Zwaar/stevig onderhouden (bundelke facturen op aanvraag) OS Giken LSD geplaatst vorig jaar 140k km LV ombouw (achterbank etc meegeleverd) 4x vers PS4S 4x vers remblok Onderhoud 'B2' op 140k km >520pk Enkele nadelen:
      Een bluts hier en een deuk daar (zie foto's) Achterbumper geschuurd door hondenpoten Mistlampen verwijderd (dat barst steeds door steenslag) VP: EUR26.000, gekeurd voor verkoop
      Foto's schade:

       

      Foto normaal:



      Foto potentieel:

       
       
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

√ó
√ó
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions