Ga naar inhoud

2021 Lucid Air


Wutputt

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
1 uur geleden, d_s zei:

Wat is de bedoeling/nut van donkere voorstoelen en lichte achterbank?

Was bij de xm prototype ook. Weet niet of het nu ook zo is. Beetje cocoonsfeer creëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://www.lucidmotors.com/media-room/lucid-q4-2022-financial-results

 

Quote

Lucid Announces Fourth Quarter and Full Year 2022 Financial Results, Exceeds Annual Production Guidance With 3,493 Vehicles in Q4 and 7,180 in the Full Year 2022

Lucid Air Touring
  • 3,493 vehicles produced in Q4, up 53 percent sequentially
  • 7,180 vehicles produced in 2022, exceeding annual production guidance of 6,000 to 7,000 vehicles
  • Q4 revenue of over $257M and annual revenue of over $608M
  • Ended the quarter with approximately $4.9B total liquidity
  • 2023 production guidance of 10,000 to 14,000 vehicles

NEWARK, CA — February 22, 2023  Lucid Group, Inc. (NASDAQ: LCID), setting new standards with the longest-range, fastest-charging electric car on the market, today announced financial results for its fourth quarter and full year ended December 31, 2022.  The Company produced 3,493 vehicles during Q4 at its manufacturing facility in Arizona and delivered 1,932 vehicles during the same period. On a full-year basis, the Company produced 7,180 vehicles, exceeding the 2022 annual production guidance of 6,000 to 7,000 vehicles, and delivered 4,369 vehicles in 2022. Lucid today also announced its 2023 annual production guidance of 10,000 to 14,000 vehicles.

Lucid reported fourth quarter revenue of $257.7 million and annual revenue of $608.2 million, ending the quarter with approximately $4.9 billion total liquidity, which is expected to fund the Company at least into the first quarter of 2024. The Company reported reservations of over 28,000, as of February 21, 2023, representing potential sales of over $2.7 billion. This reservation number does not include the up to 100,000 vehicles under the agreement with the government of Saudi Arabia.

“Last year was a challenging year for everyone, yet despite the extraordinary supply chain and logistics challenges, the team persevered with an unrelenting focus on delivering what we believe is the best luxury sedan on the market,” said Peter Rawlinson, Lucid’s CEO and CTO.

“Lucid Air has it all — industry-leading range, exceptional driving dynamics, and superior performance all wrapped up in a truly elegant design with a spacious interior cabin. But more importantly, the technological advances of Lucid Air are developed entirely in-house with the singular goal to advance the adoption of EVs around the world for future generations to come. Lucid Air is the quintessential luxury sedan, and our goal in 2023 is to amplify our sales and marketing efforts to get this amazing product into the hands of even more customers around the world,” Rawlinson added.

“In 2022, we scaled every part of our business while keeping a sharp focus on execution. In our first full year of production, we manufactured 7,180 vehicles and delivered 4,369 vehicles, generating revenue of just over $608 million,” said Sherry House, Lucid’s CFO. “As we look ahead to 2023, we’ll continue to focus on strong capital discipline, leaving no stone unturned for every cost optimization. We are proud of our technology and product achievements. We’re gearing for growth, while simultaneously taking a comprehensive look at reducing costs, and I’m very excited about the opportunities that lie ahead of us.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2023 om 18:59, Rabbit zei:

Ik heb een hoog Fisker gevoel bij dit merk tbh

Met het verschil dat er hier nog wel diepe zaken van de Saudi's achter zitten om de boel te ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Afgelopen zaterdag naar Hilversum getrokken voor een testrit. Even wat meer achtergrond; ik heb samen met mijn neef een bedrijf in 2dehandswagens. In oktober 2020 reserveerde ik als 1 van de eerste in België een Lucid Air Pure (de goedkoopste versie). Na een call met iemand van Lucid vorig jaar, had ik op YouTube enkele testvideo's gezien van autobloggers. Ik had aan mijn contactpersoon bij Lucid gevraagd om mij op de hoogte te houden wanneer ik kon testrijden. Maar na die video's gezien te hebben zelf gevraagd wat de opties waren en zo dan een afspraak kunnen maken.

 

Bon toegekomen in Hilversum (2 uurtjes enkel rijden voor ons). Viel mij meteen de mooie & cleane showroom op. Mijn neef vond 't allemaal wat te leeg en steriel, maarja 't is natuurlijk een nieuw merk. Wat wil je... De showroom was vroeger een BMW-dealer trouwens. Fijn ontvangen geweest met iets te drinken en nadien een babbeltje met de verkoper kunnen slaan en de wagen ruimschoots kunnen besnuffelen. Wat mij opviel was hoe laag en lang uitgerokken de wagen is. Ik kom door mijn job natuurlijk veel verschillende merken tegen en dit was toch opmerkelijk. De achterdeuren draaien 90° open, wat het instappen een stuk makkelijker maakt op de achterbank. Terwijl de verkoper bezig was om een contractje op te stellen (lukte maar niet digitaal, dus moest hij 't afdrukken) konden we nog wat verder "knopjes" verkennen. Heel leuke gimmick is het openen van trunk & frunk. Openen met een druk op het touchscreen is niet zo speciaal, maar sluiten ben ik nog nooit tegengekomen bij andere merken. Tesla doet dit misschien ook? Qua build quality kon ik niets opmerken. Mijn neef is mechanieker en die vroeg zich geregeld af hoe bepaalde onderdelen vervangen kunnen worden (neem nu de LED-stoplichten of de gigantische voorruit). 't Is duidelijk dat je voor quasi alles best bij Lucid zelf langsgaat...

 

De testwagen stond vertrekkensklaar, instappen dus! Mijn neef had nog maar 1x met iets elektrisch gereden en liet mij de eer om te starten. Ruime testrit (30 km). We gingen vrij snel de autostrade op en de verkoper had zijn "flitsmeister" al open staan. Even gevraagd of ik boven de 100 km/u mocht en dat was geen probleem. 2x plankgas gegeven in "smooth - 620PK" modus. Toen raadde de verkoper mij vanop de achterbank "sprint - 1100PK" aan. Welja, dat was sneller, maar om nu te zeggen een hemelsbreed verschil, neen dat ook weer niet. Qua snelheidsbeleving is dit natuurlijk amper met iets te vergelijken, dat weet je op voorhand. Daarvoor kwamen we eigenlijk niet. Wat voor mij de grootste plus was, is het comfort. Dat is van een erg hoog niveau, vergelijk het gerust met S-klasse / Audi A8 / BMW 7. De wagen laat zich heel erg makkelijk rustig rijden (hetgeen mijn neef in wat drukker verkeer mocht testen 😆). Gaspedaal is zeer goed te doseren. Scherm & functies zijn goed over nagedacht en een mooie mix tussen touchscreen & fysieke knoppen. De dodehoek camera's zijn ook een leuke plus. Maar 't viel ons beiden op dat de wagen zelf een heel goed zicht rondom de wagen heeft. Terug in de showroom nog gevraagd of Apple Carplay kon (online had ik gelezen van niet). Dat was ondertussen in beta en de verkoper toonde dit bij een toonzaal model. We kregen zelfs een kleine tour in de werkruimte, daar mochten uiteraard geen foto's genomen worden. De Pure-versie hadden ze trouwens nog niet staan, de zwarte op de foto's is een "Dream Edition". Eerste leveringen zouden in NL beginnen eind mei, zeer snel dus. Dat zullen ook de duurdere modellen zijn en niet de Pure die ik in orde heb staan. Ik ga mijn reservatie niet omzetten in een bestelling. Over de wagen kan ik weinig slechts vertellen, maar mijn idee is nooit geweest om dat ding privé te kopen. Wel op de zaak, zelf kort mee rondsnorren en dan verpatsen met een klein beetje winst. Maar na even door te vragen werd 't ons snel duidelijk dat we dat idee best laten varen. NL-prijzen voor de Pure starten trouwens aan €97k voor RWD. Voor AWD komt daar €10k bij. Alles samengeteld vind ik dat heel veel auto voor een betrekkelijk scherpe prijs.

IMG_1837.JPG

IMG_1843.JPG

IMG_1846.JPG

IMG_1855.JPG

IMG_1859.JPG

IMG_1860.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

openen en sluiten van de trunk kan bij Tesla idd ook met de touchscreen (en met je smartphone). De frunk enkel openen, sluiten is manueel. (omdat deze niet elektrisch is. wat aan de eene kant zonde is, want dan zou je hem meer gebruiken volgens mij)

Kunnen de meeste wagens met elektrische kofferklep dit niet? (openen en sluiten op dezelfde wijze) De Q7 kon ik ook openen en sluiten met het knopje in de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat een muil, die open koffer :D

 

Waarom heb je het plan laten varen? Schrik er niet vanaf te geraken?

Ja die foto heb ik bewust genomen net daarom. Op veel trekt 't niet. En eerlijk gezegd makkelijk in / uit laden of overzicht wat er in de koffer ligt, krijg je er ook niet door.

 

Goh, er vanaf raken zal wel lukken vermoed ik. Maar wij wilden die wagen aankopen met financiëring en aan deze budgetten wil je natuurlijk boter bij de vis. Dat lijkt mij vooral 't probleem. Verkocht zal 'ie wel raken. Vraag is alleen of de winstmarge in verhouding zal staan met de tijdsinvestering en het gedoe errond. Lucid NL gaf aan dat zij de wagen aan ons verkopen en invoeren en dergelijk in België volledig aan ons is. Aangezien ze tamelijk wat homologatieproblemen hebben (in hun showroom hadden ze bv. geen oplaadmogelijkheden), zijn dat allemaal bijkomende obstakels waar we niet meteen zin in hebben. In Zaventem is een pand gewrapped door Lucid, dus een BE-dealer komt er op termijn. Niemand weet alleen wanneer...

 

1 minuut geleden, tuscani zei:

openen en sluiten van de trunk kan bij Tesla idd ook met de touchscreen (en met je smartphone). De frunk enkel openen, sluiten is manueel. (omdat deze niet elektrisch is. wat aan de eene kant zonde is, want dan zou je hem meer gebruiken volgens mij)

Kunnen de meeste wagens met elektrische kofferklep dit niet? (openen en sluiten op dezelfde wijze) De Q7 kon ik ook openen en sluiten met het knopje in de deur.

Bij Volvo bv. is sluiten via een druk op de knop vanop de bestuurdersstoel niet mogelijk. Heeft natuurlijk ook allemaal met veiligheid te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Kartfreak zei:

Ja die foto heb ik bewust genomen net daarom. Op veel trekt 't niet. En eerlijk gezegd makkelijk in / uit laden of overzicht wat er in de koffer ligt, krijg je er ook niet door.

 

Goh, er vanaf raken zal wel lukken vermoed ik. Maar wij wilden die wagen aankopen met financiëring en aan deze budgetten wil je natuurlijk boter bij de vis. Dat lijkt mij vooral 't probleem. Verkocht zal 'ie wel raken. Vraag is alleen of de winstmarge in verhouding zal staan met de tijdsinvestering en het gedoe errond. Lucid NL gaf aan dat zij de wagen aan ons verkopen en invoeren en dergelijk in België volledig aan ons is. Aangezien ze tamelijk wat homologatieproblemen hebben (in hun showroom hadden ze bv. geen oplaadmogelijkheden), zijn dat allemaal bijkomende obstakels waar we niet meteen zin in hebben. In Zaventem is een pand gewrapped door Lucid, dus een BE-dealer komt er op termijn. Niemand weet alleen wanneer...

 

Bij Volvo bv. is sluiten via een druk op de knop vanop de bestuurdersstoel niet mogelijk. Heeft natuurlijk ook allemaal met veiligheid te maken.

zeker van? ik ken iemand met een xc90 die dat wel kan dacht ik? (moet al denken of het niet met zijn gle is, maar ik dacht het niet)

normaal kort trekken openen, en lang trekken (blijven vasthouden dus) sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat het handschoenenkastje ook met het scherm is. hopelijk zit het niet te ver weg in wat andere menu's. :D dat was vervelend bij Tesla, maar sinds een update vorige week, kan je het scrollwieltje op je stuur wat functies geven. lang duwen is bij mij nu het kastje openen. handiger dan 3schermen te moeten aanklikken.

Daaraan zie je toch wat een computer het tegenwoordig is, wat updates en je kan opeens andere dingen. de snelheidsmeter bv is ook vetter van druk geworden. Zo valt hij meer op nu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2022 om 12:35, abtler zei:

IMG-20221220-WA0000.jpg

Kreeg deze net via WhatsApp en kon het niet laten hem ergens te plaatsen.

Dat gevoel had ik ook bij de Tesla , zonder vroaap, vroaap zegt het mij niets dat snel optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Kartfreak zei:

Bij Volvo bv. is sluiten via een druk op de knop vanop de bestuurdersstoel niet mogelijk. Heeft natuurlijk ook allemaal met veiligheid te maken.

Denk 't wel hoor. Kan op alle BMW's eveneens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Krikkie zei:

Dat gevoel had ik ook bij de Tesla , zonder vroaap, vroaap zegt het mij niets dat snel optrekken.

mja, het is dan ook geen sportwagen he. Op straat moet die van mij geen lawaai maken, maar 't is wel leuk dat je zoveel kracht voorhanden hebt.

Op circuit zou ik ook vroaap vroaap willen hebben. Maar daar mag het ook niet ook niet teveel meer zijn, of je krijgt een rode vlag

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tommie zei:

Denk 't wel hoor. Kan op alle BMW's eveneens.

Hmm, je doet me twijfelen. Ik had onlangs 2 stuks V90 (bouwjaar 2017 & 2018) en die konden 't niet. Idem met XC40 (bouwjaar 2019 of 2020).

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, tuscani zei:

mja, het is dan ook geen sportwagen he. Op straat moet die van mij geen lawaai maken, maar 't is wel leuk dat je zoveel kracht voorhanden hebt.

Op circuit zou ik ook vroaap vroaap willen hebben. Maar daar mag het ook niet ook niet teveel meer zijn, of je krijgt een rode vlag

Ok... Vergeet je inlegkruisje niet tijdig te verversen hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, TCT zei:

Ok... Vergeet je inlegkruisje niet tijdig te verversen hé...

Rare opmerking?   Ik moet niet perse kunstmatige scheten en ploffen op mijn dagelijkse familiewagen hebben, ( tenzij het een rs6 is) voor elke dag 12km te rijden in zone 30.

Op een weekendwagen of ander speelgoed ( een motor bv) is dat iets anders. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Kartfreak said:

Hmm, je doet me twijfelen. Ik had onlangs 2 stuks V90 (bouwjaar 2017 & 2018) en die konden 't niet. Idem met XC40 (bouwjaar 2019 of 2020).

In mijn 3 kon ik in elk geval de koffer dicht doen van achter het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Kartfreak said:

Goh, er vanaf raken zal wel lukken vermoed ik. Maar wij wilden die wagen aankopen met financiëring en aan deze budgetten wil je natuurlijk boter bij de vis. Dat lijkt mij vooral 't probleem. Verkocht zal 'ie wel raken. Vraag is alleen of de winstmarge in verhouding zal staan met de tijdsinvestering en het gedoe errond. Lucid NL gaf aan dat zij de wagen aan ons verkopen en invoeren en dergelijk in België volledig aan ons is. Aangezien ze tamelijk wat homologatieproblemen hebben (in hun showroom hadden ze bv. geen oplaadmogelijkheden), zijn dat allemaal bijkomende obstakels waar we niet meteen zin in hebben. In Zaventem is een pand gewrapped door Lucid, dus een BE-dealer komt er op termijn. Niemand weet alleen wanneer...

Ik snap niet veel van je uitleg. Je zegt dat je er wel vanaf zal geraken maar je wil boter bij de vis?

Invoeren mag toch geen probleem zijn? Dat spel zal toch wel met een Europees gelijkvormigheidsattest komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, tuscani zei:

Rare opmerking?   Ik moet niet perse kunstmatige scheten en ploffen op mijn dagelijkse familiewagen hebben, ( tenzij het een rs6 is) voor elke dag 12km te rijden in zone 30.

Op een weekendwagen of ander speelgoed ( een motor bv) is dat iets anders. 

 

Is voor iedereen anders natuurlijk, moest ik hetzelfde traject als u doen begrijp ik het, is dat echt helemaal zone 30 :sick: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid