Ga naar inhoud

2021 Lucid Air


Wutputt

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, tuscani zei:

Niet omdat ik een tesla heb, maar tis soms mooi om te lezen hoe meningen veranderen.  Vroeger was het allemaal 0.100 dat de klok sloeg.  "De mijne is zo snel" " de mijne doet het 0.2sec sneller " 

En nu met al die elektrische raketten..... "dat boeit niet, wacht tot er bocht komt. " " 10sec is snel genoeg"

 

 

Is het ook niet omdat vroeger die tijden in combinatie met versnellingen garant stonden voor brute sensaties? Hoe sneller de tijden hoe harder de rush door elke versnelling?

Nu is dat met een ev gewoon effe plezant  bij de start, maar eens vertrokken is de fun er toch snel af. 

Ik vind je opmerking wat onterecht: Een ICE met 5s is vergeleken met een 7s ICE een zot verschil qua sensatie (meestal toch). Anderzijds vind een Model 3 LR maar matig sneller aanvoelen dan mijn i3.

En dan hebben we t nog niet gehad over geluid , ook iets wat normaliter beter werd naarmate de acceleratietijd beter werd … 

Een beetje scheef geredeneerd, maar je snapt t punt wel. Nu is het met die EV’s allemaa beetje eendimensionaal. Ik vind mijn i3 echt een vlot ding dat zeker tot 120-130 vlot genoeg is. Het boeit me oprecht weinig dat al de rest sneller is. Ik vind hem aangenaam vlot.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week vrijdag was er in Hilversum een launch event. Maar ik kon helaas niet. Ik heb eentje in order staan van 15 oktober 2020, maar nog niet in 't echt mogen aanschouwen. Europese launch is gestart op 14/10 en ik heb 15/10 ingetekend. Is zo'n Tesla-model qua aankoop met een beperkte inleg (€300 in mijn geval) om een reservatie vast te leggen.

Ik wil wel eens naar NL rijden, maar dan liefst niet alleen om de wagen te zien. Ik zou er dan ook meteen een testrit mee willen doen en dat is momenteel nog niet mogelijk. Op AF zei er iemand dat ze op de Leuvensesteenweg bezig zouden zijn met een Lucid-showroom. Ik reken dat ik ten vroegste Q4 2023 nieuws krijg dat 't model dat ik gekozen heb (de Pure) klaar zou zijn. Maar waarschijnlijk zal 't wel 2024 worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Rabbit said:

De moeiteloosheid van zo’n plaid valt toch echt niet te vergelijken met een superbike ? 

Hangt van je referentiekader af.

10-15 jaar geleden had je gelijk. Launch zo een ding maar eens vanuit stilstand zonder ongecontroleerd of achterover te vliegen, of zwabberend op je achterwiel ergens de kant in te knallen.

Tegenwoordig zit dat ook bomvol elektronica en kan je dat ook keihard launchen en de computer doet de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, tuscani said:

Niet omdat ik een tesla heb, maar tis soms mooi om te lezen hoe meningen veranderen.  Vroeger was het allemaal 0.100 dat de klok sloeg.  "De mijne is zo snel" " de mijne doet het 0.2sec sneller " 

En nu met al die elektrische raketten..... "dat boeit niet, wacht tot er bocht komt. " " 10sec is snel genoeg"

Dat is gewoon omdat de grens verlegd is tot een absurd punt voor familiewagens.

0 - 100 in 6 seconden tov 0 - 100 in 4 seconden. Dat verschil is gigantisch, en welke daily kon 10 jaar geleden in 4 seconden van 0 naar 100? Maar eens je in (sub)-3-seconden territorium komt ... wanneer gebruik je dat nog?

Zoiets in een EV sportwagen, ja, dat is van tel, maar ik wacht nog altijd op de eerste serie EV sportwagen van een grote constructeur.

Waar zit Tesla met hun Roadster bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

en welke daily kon 10 jaar geleden in 4 seconden van 0 naar 100?

CLK DTM cabriolet! :lolz:

Maar serieus, een Jaguar XKR-S?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Een 911 Turbo ook, maar ik bedoel een gezinswagen 🙂 

Een turbo uit die periode was al veel sneller dan 4.0 seconden hé.

Een XKR is toch een volwaardige vierzitter. Of moet het een break zijn voor een handelsvertegenwoordiger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, tuscani zei:

Niet omdat ik een tesla heb, maar tis soms mooi om te lezen hoe meningen veranderen.  Vroeger was het allemaal 0.100 dat de klok sloeg.  "De mijne is zo snel" " de mijne doet het 0.2sec sneller " 

En nu met al die elektrische raketten..... "dat boeit niet, wacht tot er bocht komt. " " 10sec is snel genoeg"

 

 

dat snap je nu zelf toch ook wel...... of niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Rabbit zei:

 Ik vind mijn i3 echt een vlot ding dat zeker tot 120-130 vlot genoeg is. Het boeit me oprecht weinig dat al de rest sneller is. Ik vind hem aangenaam vlot.

Punt is zelfs dat de rest meestal niet sneller is, toch zeker als dat een ICE is. Dat vind ik juist ook een verademing dat je met de i3 heel vlot de slakke rijders voorbij kunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ICM zei:

Een XKR is toch een volwaardige vierzitter. 

Allerminst, daar is echt geen beenruimte in. Enige in zijn genre mét beenruimte is denk ik een GranCabrio. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, PieterA zei:

Allerminst, daar is echt geen beenruimte in. Enige in zijn genre mét beenruimte is denk ik een GranCabrio. 

Jij hebt benen of wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tjeu zei:

Uiteindelijk niet zoveel sneller dan een doorsnee superbike van rond de 14.000euro ofte 1/10 van de prijs. 

Die dingen zijn al sinds jaar en dag voor iedereen te koop. Voor 5k heb je zelf als een occasie met relatief gelijkaardige prestaties. Iedere keer de grens verlegt wordt krijg je zo commentaar en vijf jaar later is de norm weer verlegt .

Da's de meeste kromme vergelijking ooit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Da's de meeste kromme vergelijking ooit.

Het is geen vergelijking. Het gaat over de opmerking dat dingen te snel worden voor wat een doorsnee persoon mee om kan. Dat is al altijd zo geweest. En die opmerking komt iedere keer terug, terwijl er blijkbaar toch een normalisering komt, want we zijn nog steeds niet allemaal dood. 

Denk maar terug aan de Lotus Omega, die ze wouden verbieden na zijn lancering, wegens te snel, te zot, ongehoord. 
Dat was toen 380 pk voor 1.700 kilo. 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

Het is geen vergelijking. Het gaat over de opmerking dat dingen te snel worden voor wat een doorsnee persoon mee om kan. Dat is al altijd zo geweest.

Mja, nee.

De motor heeft een drempel omdat je daar nog eens een specifiek rijbewijs voor moet halen en dat dus niet aan iedereen besteed is.

Bij een auto werd die filter geregeld door het feit dat snelle auto's handenvol geld kostten, niet alleen in aanschaf maar in running cost (en als je de crash video's ziet met supercars bestuurd door meer geld dan talent dan zegt dat al genoeg). Die drempel verlaagt nu enorm door ev's, omdat je voor de TCO prijs van je destijds-op-de-firma-gekochte-3-liter-dieselstoof nu een auto onder je kont krijgt met 911 prestaties qua accelereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Mja, nee.

De motor heeft een drempel omdat je daar nog eens een specifiek rijbewijs voor moet halen en dat dus niet aan iedereen besteed is.

Bij een auto werd die filter geregeld door het feit dat snelle auto's handenvol geld kostten, niet alleen in aanschaf maar in running cost (en als je de crash video's ziet met supercars bestuurd door meer geld dan talent dan zegt dat al genoeg). Die drempel verlaagt nu enorm door ev's, omdat je voor de TCO prijs van je destijds-op-de-firma-gekochte-3-liter-dieselstoof nu een auto onder je kont krijgt met 911 prestaties qua accelereren.

Die bedenking heb ik me ook gemaakt.

Ik ga nu de switch maken van een SUV die in 10,2 sec. naar 100 gaat naar een SUV die dat in 3,7 sec. doet... Eigenlijk gewoon waanzin als je dat zo bekijkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Parsifal zei:

Eigenlijk gewoon waanzin als je dat zo bekijkt...

Inderdaad. Nogmaals voor een SUV kiezen :sick:

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is het in mijn hoofd weer eens zeer eenvoudig. Als een auto nu 100 of 1000pk heeft, je kiest zelf hoeveel ervan je gebruikt. Als je dat niet deftig kunt doseren, dan zou je eigenlijk niet met een auto mogen rijden.

Grote verschil met vroeger is dat de TC/ESP jan modaal nog kan redden als hij teveel gas geeft in een bocht met zijn achtertrekker in de regen, maar als jan modaal niet doorheeft wat zijn stopafstand gaat worden na 3 sec WOT met zo'n EV spel is er inderdaad een probleem die niet meer op te lossen valt met safety features en dat probleem wordt alleen maar groter als uwen bak plots 2.6 ton weegt. Maar is dat de schuld van de wagen? Imo niet nee.

't zelfde met die argumenten dat een EV dramatisch is voor als je je van pedaal vergist. Als je je van pedaal vergist, misschien moet je dan met de trein gaan? Da's ook een EV en dan zit je tussen je eigen soort. Je moet daarom de auto niet de schuld geven é zeg :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Parsifal zei:

Die bedenking heb ik me ook gemaakt.

Ik ga nu de switch maken van een SUV die in 10,2 sec. naar 100 gaat naar een SUV die dat in 3,7 sec. doet... Eigenlijk gewoon waanzin als je dat zo bekijkt...

De Y een suv?

Dan moet ik er dringend eens mee in het veld gaan crossen achter hooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is omdat de eigenaars te beschaamd zijn om het een monovolume te noemen. Net zoals de Model X.

Tmag zelfs een busje zijn van mij.  Maar een suv toch niet.  Daarvoor staat hij te laag en zijn de banden veel te dun qua profiel.  Ik zie er mij niet mee doen wat ik met de q7 gedaan heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch wat bang van al die nieuwe merken, bv ook Lotus met de Eletre...... allemaal organisaties die NIET klaar zijn om de nodige service te bieden imo. Blijkbaar ligt men hier daar niet wakker van? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid