Ga naar inhoud

Porsche 911 ( 991 )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Heb je de nieuwe al irl gezien?

yep, deze namiddag

vooral 't contrast tussen het volledig vernieuwde interieur en dan het pcm-menu die identiek is aan de oude:roll:

Geplaatst:

Met een 997 GTS van 408 pk heb je de beste Carrera uit de 997 reeks en het meeste "value for money"; bovendien geloof ik in het tijdloze karakter en de eeuwig bekorende lijn van deze 911...Uiteraard is de prachtige 991 zeer vernieuwend (zeker qua interieur) en oogt hij luxueus en fris maar ik persoonlijk hou meer van de speelsheid en de sportiviteit van een 997 GTS. Als ik daarenboven de prijzen bekijk van een 991 Carrera S van 400 pk....stel ik vast dat er een serieuze schep bij is terug.... en het sprintje van 0 naar 100 zal de GTS (met PDK en in SportPlus) zonder twijfel winnen...;)

Geplaatst:

991 steekt toch echt wel met kop en schouders boven een 997 uit, op alle vlak.

²²²

Enige versie waar ik een 991 *eventueel* voor zou laten staan is een jonge 997.2 Turbo PDK

Geplaatst:
Met een 997 GTS van 408 pk heb je de beste Carrera uit de 997 reeks en het meeste "value for money"; bovendien geloof ik in het tijdloze karakter en de eeuwig bekorende lijn van deze 911...Uiteraard is de prachtige 991 zeer vernieuwend (zeker qua interieur) en oogt hij luxueus en fris maar ik persoonlijk hou meer van de speelsheid en de sportiviteit van een 997 GTS. Als ik daarenboven de prijzen bekijk van een 991 Carrera S van 400 pk....stel ik vast dat er een serieuze schep bij is terug.... en het sprintje van 0 naar 100 zal de GTS (met PDK en in SportPlus) zonder twijfel winnen...;)

Je hebt gelijk wat value for money betreft maar dit komt net omdat de GTS het (bijna) laatste model van de 997 serie was.

Duitse config. gaf me juist de indruk dat de basis 991 Carrera niet echt duurder geworden was dan de 997 (gezien de extra uitrusting)?

Geplaatst: (aangepast)
Ik vind zo'n GTS écht zo speciaal niet. :lol:

991 steekt toch echt wel met kop en schouders boven een 997 uit, op alle vlak.

Daar ben ik het niet mee eens. :D

De 991 is alweer een mooie evolutie in design, is vooral binnen 'chiquer' geworden. Maar, zoals tegenwoordig bij elke generatiewissel is 'm ook comfortabeler geworden. De nieuwe 991 is meer GT en minder sportwagen, minder puur dan de 997. Als je echt veel kilometers wil afmalen is zo'n 991 echt een droom van een machien, en al zeker met de PDK. Ik laat er onmiddellijk mijn 530d voor staan voor mijn 40k km per jaar te doen.

De 997 zal een mooie wagen blijven. Zo'n GTS is inderdaad de beste mix van alle versies die ze als 997 gemaakt hebben.

Prijstechnisch is het allemaal wel wat anders. Er is verschil of je deze wagen privé aankoopt of op de firma. Privé koop je zo'n GTS nu aan interessante prijzen waarbij het grootste waardeverlies al verteerd is. Koop je echter op de firma, dan zit je met de VAA. Wat dat betreft is zo'n nieuwe 991 een stuk interessanter dan een 997.2.

Het meest interessante zal zijn om nog een paar jaren te wachten en dan een tweedehands 991 te kopen.

aangepast door BMWMB
Geplaatst:
Zitten gedurfde kleuren tussen!

Dat fluo geel vind ik er wel over ...

6595739669_ef5e71dcb2_o.jpg

6595750661_4efa95aa08_b.jpg

6595748943_06d8e567f3_b.jpg

6595749781_3d81911e44_o.jpg

Beter?

aangepast door GinoV
Geplaatst:

Teamspeed.com

The world's premier luxury lifestyle community

Can't see this image?

Visit Teamspeed.com to view

this image and more!

Knappe foto's! Nummerplaten zijn wel lelijk wegge-PS't.

Wintervelgen vermoedelijk (standaard C2 19 inch op een C2S).

aangepast door Phil
Geplaatst:

Staat momenteel ook op het autosalon als cab in donkergrijs ;)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Damn, ben geen fan (meer) van wit maar 't staat toch verdorie knap op zo'n 991!

Geplaatst:
Damn, ben geen fan (meer) van wit maar 't staat toch verdorie knap op zo'n 991!

op elke 911

op de Franklin Roosevelt laan in Brussel staat al jaren een witte 996

basic uitvoering: zelfs die is gewoon mooi

basic 911 heeft toch echt wel iets

Geplaatst:
op elke 911

op de Franklin Roosevelt laan in Brussel staat al jaren een witte 996

basic uitvoering: zelfs die is gewoon mooi

basic 911 heeft toch echt wel iets

Ja die zie ik ook heel vaak staan. Ik vroeg me altijd al af of die nu gewrapped was eigenlijk.

• 2 weken later...

Ik mis mijne cabrioooooo!

Wie zoekt een R8????:cool:

aangepast door beltar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in