Ga naar inhoud

Audi RS5 versus BMW M3


tuscani

Aanbevolen berichten

elke keer (allez toch bijna elke keer) als ik onze jitse naar men schoonouders breng, kom ik een RS5 en een M3 tegen.

welke zouden jullie kiezen?

De RS5 is in het zwart, de M3 wit met zwarte velgen.

Door de witte kleur van de M zie je direct dat het iets speciaals is dat afkomt.

de spiegels vallen meer op, net zoals de luchtinlaten van de motorkap. en dat mag wel. anders blijft hij nogal redelijk incognito.

De RS5 valt eigenlijk op door zijn massieve bumper en grijze spiegels en oogt in mijn ogen best agressief.

qua prijs en pk's

RS5 : ong. een 83.000€

M3 : rond de 74.000€

dus toch een 10K verschil.

Audi RS5 black-2.jpg

versus

BMW m3 wit (18).jpg

aangepast door tuscani
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fun van het rijden (alhoewel ik er nog niet mee reed, dus ga ik uit van de testverslagen...) en de uitstraling de M3. Maar het interieur (en al de rest van de binnenkant (MMI ed) ) van de RS5 krijgt dan wel weer mijn voorkeur. Met het toch wel aanzienlijk prijsverschil is de keuze voor de M3 dan snel gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U foto is een S5:D

Maar ik zou voor de M3 gaan. Audi zegt mij niets behalve de A7 en Q7

En als hij erbij stond de C63AMG dan.

oei effe aanpassen dan. maar de meeste foto's zijn spypics precies

Duurder is beter???

neen hé, hij neemt de M die een 10K goedkoper is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij geen...

In dat segment en voor dergelijke prijzen is de enige optie voor mij een Porsche...

die zitten nog een prijsklasse hoger hoor.

een basis 911 kost al een 70K. dan heb je nog niets van uitrusting of iets speciaals gedaan.

ik vermoed dat je voor een mooie 911 gemakkelijk rond de 100.000 zit. toch een 20 tot 30K meer.

tenzij dat je in de tweedehandsmarkt gaat snuiteren natuurlijk, maar dat kan je met de M3 ook al. dus die stelling gaat niet op

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zitten nog een prijsklasse hoger hoor.

een basis 911 kost al een 70K. dan heb je nog niets van uitrusting of iets speciaals gedaan.

ik vermoed dat je voor een mooie 911 gemakkelijk rond de 100.000 zit. toch een 20 tot 30K meer.

tenzij dat je in de tweedehandsmarkt gaat snuiteren natuurlijk, maar dat kan je met de M3 ook al. dus die stelling gaat niet op

Dat klopt, maar ik zou nooit 70 of 80k kunnen uitgeven als ik weet dat ik voor 20k meer heb wat ik wil...

Dan idd liever occassie (of zoiets) wat je dan idd voor de andere ook kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen een 911 en een M3 kan je toch niet echt vergelijken vind ik. Een M3 en een RS5 zijn toch nog iets "minder" dan pakweg een 911S..

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zitten nog een prijsklasse hoger hoor.

een basis 911 kost al een 70K. dan heb je nog niets van uitrusting of iets speciaals gedaan.

ik vermoed dat je voor een mooie 911 gemakkelijk rond de 100.000 zit. toch een 20 tot 30K meer.

tenzij dat je in de tweedehandsmarkt gaat snuiteren natuurlijk, maar dat kan je met de M3 ook al. dus die stelling gaat niet op

Basisprijs 911: 88k :D

Voor 70k heeft Naish een Cayman S met wat opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basisprijs 911: 88k :D

Voor 70k heeft Naish een Cayman S met wat opties.

Op basis daarvan kan ik je vertellen dat ik voor 80K (excl btw) een nieuwe 991 met de nodige opties heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis daarvan kan ik je vertellen dat ik voor 80K (excl btw) een nieuwe 991 met de nodige opties heb.

Wel handig, die excl. btw 8)

Ik bestel alvast een ritje voor binnen een jaar of 2 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker en vast de M3.

De laatste tijd nogal wat testverslagen gelezen, en de RS5 kan nergens echt overtuigen laat staan beter uit de test komen dan de M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel handig, die excl. btw 8)

Ik bestel alvast een ritje voor binnen een jaar of 2 :D

Na die statement nog eens uitgerekend...

Standaard 991 S komt op 70K excl btw...

Om hem te maken dat hij goed is voor mij kom ik met 80K excl btw toe en met 85 zet ik hem perfect...

Alleen twijfel ik dan over de pdk en zou eigenlijk een S cabrio willen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er één AUDI RS is die ik zowel uiterlijk als technisch ok vind dan is het wel de RS5. De keuze is dan ook snel gemaakt ! En ik ben voor de rest geen RS fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na die statement nog eens uitgerekend...

Standaard 991 S komt op 70K excl btw...

Om hem te maken dat hij goed is voor mij kom ik met 80K excl btw toe en met 85 zet ik hem perfect...

Alleen twijfel ik dan over de pdk en zou eigenlijk een S cabrio willen...

Nooit content e :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid