Ga naar inhoud

Audi RS5 versus BMW M3


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik had er eerst achter geschreven "Geen idee waarom", beter laten staan dus :lolz:

Ja, iemand die een luxueuze, krachtige GT wil, kun je toch net zo goed een granturismo kopen als dit? Of zit ik volledig verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er eerst achter geschreven "Geen idee waarom", beter laten staan dus :lolz:

Ja, iemand die een luxueuze, krachtige GT wil, kun je toch net zo goed een granturismo kopen als dit? Of zit ik volledig verkeerd?

Makes sense, in vele tests wordt de RS5 als te perfect ttz te homogeen en niet genoeg bruut gezien, de M3 is een echte sportwagen en geeft je kicks, idem met de C63, de RS5 komt er altijd uit als minst "leuke".

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met niet genoeg power?

ze hebben beiden een 430pk

Ik heb er zelf niet mee gereden, maar het gros v/d autojournalisten lijkt me toch op z'n honger te blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er eerst achter geschreven "Geen idee waarom", beter laten staan dus :lolz:

Ja, iemand die een luxueuze, krachtige GT wil, kun je toch net zo goed een granturismo kopen als dit? Of zit ik volledig verkeerd?

Ik vind een rs5 net een van de sportievere rssen. Hij heeft idd wat weinig power voor een rs, normale concept is: een berg turbopower en dan quattro om het op de weg te krijgen. Deze heeft een hoogtoeriger bok en wat meer aandrijving achteraan, volgens mij net om het sportiever te maken als concurrent van de M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch blijken ze in hun opzet niet volledig geslaagd te zijn mag ik al de tests in m'n automagazine's geloven. Een TTRS of RS3, dat vind ik nog eens waardige hedendaagse RS'en, niet te log en zwaar, 5-cylinder turbo-power. M'n goede kameraad die zelf chiptuned vindt zelfs een getunede new RS6 niet enorm sensatievol (natuurlijk wel geschift snel).

Technische specificaties op papier zijn één iets, maar de thrills en kicks achter 't stuur dat kan je niet in cijfertjes op papier omvormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb persoonlijk met de rs5 gereden, de sound is ok ,maar het vermogen en acceleratie vallen ronduit tegen :(

ik had er persoonlijk veel meer van verwacht, de s badge zou hem beter staan

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er eerst achter geschreven "Geen idee waarom", beter laten staan dus :lolz:

Ja, iemand die een luxueuze, krachtige GT wil, kun je toch net zo goed een granturismo kopen als dit? Of zit ik volledig verkeerd?

Helemaal niet zo een vreemde vergelijking, ikz ie hem ook meer als een GT.

Het "veiligere" en minder hardcore alternatief voor degene die het tricky kantje van een M3 wat ontgroeid is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen vinden de RS5 dus te soft.

laat het nu wel net een mannelijke chauffeur zijn met de RS en een vrouwelijke met de M. :D

maar dan stel ik me de vraag, wat dan met de S. die is compleet belachelijk dan en dan kan je beter dieselen ofzo? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen vinden de RS5 dus te soft.

laat het nu wel net een mannelijke chauffeur zijn met de RS en een vrouwelijke met de M. :D

maar dan stel ik me de vraag, wat dan met de S. die is compleet belachelijk dan en dan kan je beter dieselen ofzo? :D

Je moet 's lezen in 't topic van die BARTxxx(xxx=paar nummers), die mist zijn gechipte A5 3.0 TDI tov zijn S5 (ja, al die nieuwe 2.7 met turbo) die hij nu heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn ogen toe een: M3.

Deze maand staat er in de EVO een grouptest: M3, C63 QP, RS5, Mustang BOSS.

De RS5 eindigt als laatste ...

De M3 is een bijna racekar, die erg snedig rijdt, en de sportiefste van het viertal is. Iets dat je tot op de millimeter kunt plaatsen, en waarvan alles gewoon "puur racemachien" uitademt.

De RS5 is loaded met allerhande elektronische setups, maar geen één van die setups lijkt effectief te werken op de normale baan. Het is zo erg dat je je dempers in de modus " comfort " moet laten staan, of dat er gewoon geen doen aan is. Op circuit bewijst hij wel serieus mee te kunnen met een M3, al is hij minder geestig om te rijden dan.

Het liefst van al eigenlijk een C63 AMG QP :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het liefst van al eigenlijk een C63 AMG QP :D

BMW M liefhebber in hart en nieren, maar ik zou toch ook eens met die C63 QP gaan testrijden, moest ik zo'n ketels kunnen betalen. Die ziet er gewoonweg schitterend uit:inlove:

En dat blok is ook meer dan prachtig. Alleen een pak meer taks/verbruik dan een M3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

RS5 vind ik maar een teleurstellend tussenmodel, imo niet genoeg power and imo meer een kar voor diegenen die een alternatief voor een Maser zoeken.

Vriend van mij heeft een S5 en een GranTurismo S staan.

Was gaan kijken om beide te vervangen door een RS5, maar hij vond de RS5 daar niet goed voor.

Qua snelheid wel, maar qua sensatie niet, te steriel. Was wel pakken beter dan de S5, maar ook weer niet zoveel beter om de S5 door de RS5 te vervangen en naast de Maser te houden.

In deze weet ik het niet, de RS5 ben ik zeer benieuwd naar hoe die rijdt ivm de M3, maar de S5 is zo een saaie kar tov die M3 dat ik volgens mij liefst die M3 neem, en die 10k in mijn zak hou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen vinden de RS5 dus te soft.

laat het nu wel net een mannelijke chauffeur zijn met de RS en een vrouwelijke met de M. :D

maar dan stel ik me de vraag, wat dan met de S. die is compleet belachelijk dan en dan kan je beter dieselen ofzo? :D

Beter dieselen niet.

Maar ze hadden hem beter gewoon A5 4.2 genoemd ipv S5. Zo fucking saaie kar :sick:

Het verschil A3-S3 is pàkken groter imho

Das gelijk Mercedes de E 500 Coupe ineens onder AMG-badge gaat verkopen.

Nu heeft Audi wel het voordeel om S én RS badge te hebben ipv enkel AMG en M, dus kunnen ze het zwaarste normale model wel S noemen in principe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen vernoemen de C63 coupé.

maar die staat niet in mijn poll aangezien ik die niet tegenkom.

waarschijnlijk omdat op een landelijke gemeente er minder tankstations zijn en je zou kunnen droogvallen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

No brainer voor mij, de RS5. Ik rijd niet op circuit, ik wil gewoon een snelle, geile coupé. Vind het de mooiste, zowel exterieur als interieur. En dat rijdt meer dan leuk genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No brainer voor mij, de RS5. Ik rijd niet op circuit, ik wil gewoon een snelle, geile coupé. Vind het de mooiste, zowel exterieur als interieur. En dat rijdt meer dan leuk genoeg.

Verrassend :D

Zou je de M3 dan zelfs niet aan de tand willen voelen om te weten hoe goed die dan wel niet rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Verrassend :D

Zou je de M3 dan zelfs niet aan de tand willen voelen om te weten hoe goed die dan wel niet rijdt?

Ik zou eerst wat jaren met een RWD moeten rijden daarvoor. Maar de ervaring die ik er tot nu toe mee heb (met RWD) zegt het mij niet veel, rijdt voor mij niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RS5 is een dik hok en fantastisch als daily.

Maar de M3 en zeker met competition pack doet me gewoon meer, ik vind hem mooier, eleganter, puurder, is ook de betere rijdersauto als ik de reviews lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid