Ga naar inhoud

Audi RS5 versus BMW M3


tuscani

Aanbevolen berichten

Twee prachtkarren om bij een ander te zien. Maar zelf? Nooit. Behalve keer een testritje zou ik er verder nooit mee willen rijden.

Ik zou nooit een kar willen die me zo een ecologische footprint geeft. Doe mij maar een Fisker!

Meen je dit nu? Of jij nu met een Fisker rijdt maakt qua ecologische footprint geen hol uit. Enkel om jouw gemoed wat te sussen... Neem 2 keer per jaar het vliegtuig en je footprint wordt maat 60.;) In België willen ze je laten geloven dat het belangrijk is, ipv eerst al die kankerverwekkende diesels te vernietigen. E92M3 koop je niet om te zien of te laten zien maar gewoon om zelf mee te rijden en genieten.

Tot daar mijn HLN post. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken terug in NL zo'n fisker gezien en vond dat wel een lekker ding...

Maar als alternatief voor een M3 of een RS5 :lolz:

Wel leuk om als gezins-daily te gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen je dit nu? Of jij nu met een Fisker rijdt maakt qua ecologische footprint geen hol uit. Enkel om jouw gemoed wat te sussen... Neem 2 keer per jaar het vliegtuig en je footprint wordt maat 60. ;) In België willen ze je laten geloven dat het belangrijk is, ipv eerst al die kankerverwekkende diesels te vernietigen. E92M3 koop je niet om te zien of te laten zien maar gewoon om zelf mee te rijden en genieten.

Tot daar mijn HLN post. :D

Ik ben in gans mijn leven nog maar 2 keer op stap geweest met de vlieger ;)

En ja, ergens meen ik het wel. Er komt bij mij geen kar meer in huis die meer dan 10liter verbruikt. Met de MR2 zit ik nu aan 7.5 l/100km. Zuinig en ook massa's rijplezier. Zo heb ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in gans mijn leven nog maar 2 keer op stap geweest met de vlieger ;)

En ja, ergens meen ik het wel. Er komt bij mij geen kar meer in huis die meer dan 10liter verbruikt. Met de MR2 zit ik nu aan 7.5 l/100km. Zuinig en ook massa's rijplezier. Zo heb ik het graag.

Het is je gegund, maar begin niet te vergelijken met ecologische prul, is gewoon politieke nonsens. Gewoon genieten van je auto, zo hard je kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is je gegund, maar begin niet te vergelijken met ecologische prul, is gewoon politieke nonsens. Gewoon genieten van je auto, zo hard je kan!

CO2 is absoluut politieke prul. Dat de aardkloot per jaar maar een bepaalde hoeveelheid energie aan kan maken en afgeven is dat niet (denk aan de boer die 3 jaar zijn akker gebruikt en hem dan 1 jaar moet laten rusten). Dat we niet meer mogen verbruiken dan dat de aarde opwekt is ook geen politieke nonsens. Doen we dat wel, dan putten we de aarde uit. Het gaat mij dus niet over de uitstoot enzo, maar over de energie verspilling. Ik geniet ook zeker nog en ik doe ook nog wel eens een ritje voor het plezier, dat zeker. Maar met niets dat nog meer dan 10 liter verbruikt.

En als daily zo iets verbruiken zou ik niet kunnen. Das gewoon energie verspillen. Das gelijk thuis uw ramen open zetten en de CV volle knots.

Ik doe daar niet meer aan mee. En ja, mijn inspanningen zijn een druppel op een hete plaat. En ja, mijn footprint is nog steeds groter dan dat hij zou mogen zijn, maar hij is alvast PAKKEN kleiner dan dat hij zou kunnen zijn en das toch al een stap in de goede richting.

Maar bon, daar gaat het hier niet over. Sorry voor de off-topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CO2 is absoluut politieke prul. Dat de aardkloot per jaar maar een bepaalde hoeveelheid energie aan kan maken en afgeven is dat niet (denk aan de boer die 3 jaar zijn akker gebruikt en hem dan 1 jaar moet laten rusten). Dat we niet meer mogen verbruiken dan dat de aarde opwekt is ook geen politieke nonsens. Doen we dat wel, dan putten we de aarde uit. Het gaat mij dus niet over de uitstoot enzo, maar over de energie verspilling. Ik geniet ook zeker nog en ik doe ook nog wel eens een ritje voor het plezier, dat zeker. Maar met niets dat nog meer dan 10 liter verbruikt.

En als daily zo iets verbruiken zou ik niet kunnen. Das gewoon energie verspillen. Das gelijk thuis uw ramen open zetten en de CV volle knots.

Ik doe daar niet meer aan mee. En ja, mijn inspanningen zijn een druppel op een hete plaat. En ja, mijn footprint is nog steeds groter dan dat hij zou mogen zijn, maar hij is alvast PAKKEN kleiner dan dat hij zou kunnen zijn en das toch al een stap in de goede richting.

Maar bon, daar gaat het hier niet over. Sorry voor de off-topic!

Ik vind uw standpunt zeer aimabel in de zin van "begin bij jezelf". Ik vrees dat ik door redelijk wat te reizen in minder populaire landen wel een iets realistischer wereldbeeld heb.

Maw, het siert u, maar getuigt van enige wereldvreemdheid - als zal jij over mij (dat laatste dan) net hetzelfde denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dit?

Omwille van het feit dat hij bruter is dan de RS5, zoals anderen hier al hebben aangehaald.

Ik heb zelf nog met geen van beide gereden, dus kan enkel afgaan op ervaringsdeskundigen vertellen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind uw standpunt zeer aimabel in de zin van "begin bij jezelf". Ik vrees dat ik door redelijk wat te reizen in minder populaire landen wel een iets realistischer wereldbeeld heb.

Maw, het siert u, maar getuigt van enige wereldvreemdheid - als zal jij over mij (dat laatste dan) net hetzelfde denken.

Ik ben volledig akkoord met Tjeu. Ook met u, wat betreft dat wereldbeeld.

Maar je kan iemand toch niet wereldvreemd noemen omdat hij van principes vertrekt waar de meerderheid geen boodschap aan heeft?

Hoe langer hoe meer raak ik ervan overtuigd dat we met z'n allen de wereld in een rap tempo naar de kloten aan het helpen zijn (de grotere bewustwording de laatste paar jaren weegt spijtig genoeg niet op tegen de economische belangen van een paar miljard 'nieuwe' mensen), en steeds vaker drukt die gedachte een stempel op mijn alledaagse beslissingen. Maar ik beschouw mezelf daarom allesbehalve als wereldvreemd, ik doe waar ik me goed bij voel...

't Is een discussie die ik graag voer, maar best niet in dit topic, daarom: http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/1063-milieukwesties/page__hl__milieu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omwille van het feit dat hij bruter is dan de RS5, zoals anderen hier al hebben aangehaald.

Ik heb zelf nog met geen van beide gereden, dus kan enkel afgaan op ervaringsdeskundigen vertellen :).

Zoveel bruter zal die wel niet zijn zeker?

Heb wel nog met geen RS5 gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind uw standpunt zeer aimabel in de zin van "begin bij jezelf". Ik vrees dat ik door redelijk wat te reizen in minder populaire landen wel een iets realistischer wereldbeeld heb.

Maw, het siert u, maar getuigt van enige wereldvreemdheid - als zal jij over mij (dat laatste dan) net hetzelfde denken.

Ik heb een hele tijd heel nauw samengewerkt met Chinezen (zat in de import). Regelmatig eens samen gezeten met die mensen. Ik ben er mij meer dan bewust van hoe over gans de wereld nog steeds onvoorstelbaar met energie gemorst wordt en dat mijn inspanningen ronduit hilarisch zijn vanuit dat standpunt. Maar wanneer de groep van de kleine mensjes groot genoeg wordt, dan krijgen die ook een stem, een stootkracht en wekken ze om den duur een populisme op waarnaar de industrie volgt.

Europa was 1 van de industriële centra van de wereld, heel erg lang geleden. Samen met Amerika. Nu is het terug aan ons om ook het goede voorbeeld te geven in de andere richting. En dat komt ook. Ik werk nu in de bouw sector. Steeds meer krijgen we klanten/bedrijven over de vloer die iets milieu bewust willen doen, die een groen imago aan willen meten, want ook onder de klanten zijn steeds meer geitenwollensokken dragers. Kijk maar naar het succes van Oxfam. De laatste jaren gaat dat aan een rotvaart, ondanks de moeilijke financiële sector.

Daarbij komen er ook weer nieuwe trends opzetten. De maatschappij, hier bij ons, gaat volledig terug in de richting van het altruïsme. Alles delen. Het begint met ons privé. Kijk maar naar dit fora. We hebben nood om alles met elkaar te delen. We delen muziek, we delen kennis, we delen ons privé (het succes van facebook), maar het gaat nog verder. De laatste jaren is huisdelen weer een succes, gaan er weer meer en meer studenten op kot (procentueel gezien), we beginnen met autodelen, de steden bieden fietsen aan voor iedereen,... Alles gaat meer naar dat. Zelf ben ik wonende te Gent, wat op zich al een behoorlijk alternatieve stad is, maar ik zit ook nog eens deeltijds in een vrij alternatief milieu. En daar zie je dat nog veel meer. Allerlei goederen worden gedeeld. En dat is niet alleen financieel interessant, het is ook een verzet tegen de hoogte dagen van de consumptie maatschappij, het is een verzet tegen de overconsumptie, het is een verzet tegen verspilling. Verspilling van middelen, van energie en meer van dat.

Waar men vroeger aan de toog hing en zat op te scheppen tegen elkaar over wie de beste grasmachine heeft, zegt men nu hoe goed de grasmachine is, hoe weinig ze wel niet verbruikt, direct aangevuld door:ey, als ge ze eens nodig hebt, ge moet maar bellen é. Het gaat zelf verder. Mensen kopen gewoon samen een grasmachine. Want als ze dat doen, kunnen ze voor weinig geld eentje hebben dat erg goed is en vooral een lage gebruikskost heeft (de sleutel naar het succes van delen, de gebruikskost moet laag zijn om problemen te vermijden). En dat werkt!

Ook bij kledij. Mensen willen nog steeds exclusief zijn. Ze willen geen 10feesten in hetzelfde kleedje doen. Maar ze willen dat ook allemaal niet weggooien. Dus wat doen ze? Ze ruilen het. Overlaatst nog een kledij ruil markt gezien. Onvoorstelbaar! Wat een massa volk! Wat een geruil! MAar als je iets wilt ruilen, dan moet het ook iets zijn dat iets is. Dingen die uniek zijn, liefst hand gemaakt, van een plaatselijke ontwerpster of een gemoderniseerd kledingstuk uit grootmoederskast, dat zijn de dingen die scoren. Sla je er de cijfers van de CVO's op na (centrum volwassen onderwijs), dan zie je ook daar die trend. Alle ambachtelijke opleidingen boomen dat het geen naam heeft. Mensen willen zelf weer kunnen naaien, zelf hun oude fiets blijven herstellen, zelf terug groenten kweken,... En al wat ze zelf kunnen en produceren delen ze met iedereen rond hen. Ze willen alleskunnen om verspilling tegen te gaan en naar een ruilmarkt te kunnen trekken met producten die nog steeds goed zijn. Het geeft hen een vrijheid die weinig geld kost. K

Ik weet niet of je het 2wiel gedeelte volgt op AF. Maar de 125cc scooter schieten daar uit de grond dat het niet normaal is. Waarom? Die dingen geven een vrijheid tegen een erg lage prijs. De running cost van zo dingen is erg klein. En daar kan je mee uitpakken. Het is in en hip om je tekunnen zeggen dat je 100km af kan leggen met maar 2 liter nafte, dat je amper nog onderhoud nodig hebt, dat je iets duurzaam hebt. Dito met huizen. Warmtepompen beginnen te boeien, want je gebruikt minder aard energie en meer natuurlijke energie. Je ziet het overal.

Ook het opkomen van veggie dit en bio dat zit in dezelfde lijn. Terug naar het ambachtelijke, het groene. Geen verspilling meer.

Een M3of RS5 is ook pure verspilling. Van geld, van energie, van alles. Kijk naar ICM zijn topic. Hij wordt door de maatschappij steeds meer en meer scheef bekeken. Mensen willen zo geen dikke karren meer zien. Dat past niet meer. Dat is passé. Dat zijn egoïstische wagens en dat past niet in het huidige altruïsme.

Ik kan nog een hele poos verder gaan. Maar het punt is dat de maatschappij in die richting aan het evolueren is. En dat is goed! Want de industrie zal daarop in moeten spelen. Binnen de 10jaar gaan we labels krijgen op alles wat geproduceerd wordt. Op alles zal staan hoeveel energie er nodig was van productie tot in de winkel. En hoe energie efficiënter, hoe beter het zal verkopen. En ja, China en anderen zullen beginnen met te liegen. Maar ook zij zullen vroeg of laar door de and vallen en zich aan moeten passen. En dat zullen ze ook doen. De nieuwe industriele grootmarkten zijn uit de grond geschoten tegen een tempo iets onvoorstelbaar. Hoe vaak wordt het niet gezegd dat China doet in 10 jaar wat Japan in 50 jaar gedaan heeft? Klopt ook. Maar ze zullen ook sneller doorevolueren naar waar we heen moeten. Maar ze zullen dat niet uit zichzelf doen. Ze zullen eens goed aangepord moeten worden. En die por zal vanuit de westerse wereld moeten komen. Het moment dat wij hun middelen niet meer willen, zullen ze wel mee evolueren.

Het is nog een lange weg, maar kleine inspanningen en de bewustmaking ervan in je directe omgeving, dat werkt om de bal aan het rollen te krijgen. En hij is aan het rollen en hij wordt groter en groter, iedere dag meer en meer. En dat in eerste instantie niet vanuit politieke overweging, maar omdat de mensen het zelf willen.

Bekijk mijn bovenstaande tekst als een geheel. Niet als losstaande zinnen. Het is vrij snel geschreven wegens niet veel tijd en ook niet voldoende uitgeschreven om men punt helemaal duidelijk te maken, maar met wat goede wil versta je zeker en vast de grond gedachte.

Anyhow, ik vertrek morgen op reis, dus ik ga beginnen pakken. Tot binnen 9 dagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het opkomen van veggie dit en bio dat zit in dezelfde lijn. Terug naar het ambachtelijke, het groene. Geen verspilling meer.

Kijk naar ICM zijn topic. Hij wordt door de maatschappij steeds meer en meer scheef bekeken. Mensen willen zo geen dikke karren meer zien. Dat past niet meer. Dat is passé. Dat zijn egoïstische wagens en dat past niet in het huidige altruïsme.

Gelukkig ben ik vegetariër.

Goeie reis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier vanavond, als ik zin heb, een reply op typen in het desbetreffende milieutopic. Veel plezier op vakantie alvast!

Gelukkig ben ik vegetariër.

Goeie reis!

Amai, gunder leest da allemaal. Goe zot :D

Alvast bedankt heren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een M3of RS5 is ook pure verspilling. Van geld, van energie, van alles. Kijk naar ICM zijn topic. Hij wordt door de maatschappij steeds meer en meer scheef bekeken. Mensen willen zo geen dikke karren meer zien. Dat past niet meer. Dat is passé. Dat zijn egoïstische wagens en dat past niet in het huidige altruïsme.

Jij noemt dat altruïsme, ik noem dat verzuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij noemt dat altruïsme, ik noem dat verzuring.

Dus mensen die alles meer delen, meer samen doen, meer als groep functioneren ipv als een bende individuen in afgesloten tuinen zonder iets met elkaar te willen maken hebben is verzuring?

Zoals ik schreef, je moet er geen zinnen uit beginnen halen maar de volledige tekst als 1 gedachte aanzien, anders gade

a) over veel kunnen neuten

b )naast de boodschap praten, zoals je nu doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid