Ga naar inhoud

2022 Mercedes C klasse (W206)


Luv4DLM

Aanbevolen berichten

Op 15/2/2021 om 20:22, -krikke- zei:

In een 40ft HC gaan +-144 fietsen in.

Een 40ft HC lossen bij 25° zon sucks mega balls want als je daar in zit en je smijt een ei tegen de wand, dan blijft het als omelet plakken.

Een 40ft HC lossen met vier man duurt ongeveer +-2,5 uur.

Een 40ft HC is vrij hoog als je er uitvalt

Een 40ft HC is groter dan je denkt want telkens je hoopt dat je er bijna bent, zit er steeds nog een volle rij dozen in achter de rij waar je mee bezig bent. Om depri van te worden.

Tot zover mijn kennis over de 40ft HC, al de rest interesseert me dan ook niet. :)

Op 1 of andere manier vind ik dat weinig. Lijkt me toch dat er daar een pak meer in gaan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, d_s zei:

Op 1 of andere manier vind ik dat weinig. Lijkt me toch dat er daar een pak meer in gaan

Hangt af van het percentage afwerkingsgraad.  Maw hoe rijklaar zit de fiets in de doos.  Hoe minder je nog moet monteren achteraf, hoe groter de doos wordt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje jammer dat Mercedes de Tesla toer op gaat met dat centrale scherm.

Qua exterieur weinig verrassingen. De achterkant lijkt wel heel erg op de nieuwe S, maar dan zonder chrome strip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, josenjef said:

Ik beeld mij daar al een groot stuk zwart plastic zitten naast dat scherm in een standaardversie ...

optionele inleg voor slechts 900 euro :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

optionele inleg voor slechts 900 euro [emoji3] 
Bij mij wordt dat mooi mat door een laagje stof, net zoals de plekken op het scherm waar ik met mijn vettige vingers niet kom [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Beetje jammer dat Mercedes de Tesla toer op gaat met dat centrale scherm.

Waarom?

Ik ben dat WideScreen display (uit de E b.v.) nu al wat gewoon en zoveel screen real estate is echt wijs.
Maar zuiver qua vormgeving vind ik de oplossing van de nieuwe S mooier dan dat van de vorige.
Hier heb je 'n high res scherm voor je "klokken" en dan een duidelijk apart scherm voor al de rest, centraal.

'k Vind die oplossing zeker OK. Temeer omdat het een mooiere layout toelaat van het interieur, door o.m. betere verdeling van de elementen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, gTa zei:

Waarom?

Ik ben dat WideScreen display (uit de E b.v.) nu al wat gewoon en zoveel screen real estate is echt wijs.
Maar zuiver qua vormgeving vind ik de oplossing van de nieuwe S mooier dan dat van de vorige.
Hier heb je 'n high res scherm voor je "klokken" en dan een duidelijk apart scherm voor al de rest, centraal.

'k Vind die oplossing zeker OK. Temeer omdat het een mooiere layout toelaat van het interieur, door o.m. betere verdeling van de elementen.

Lelijk zal ik het niet noemen, maar ik vond de wide screen setup een elegantere oplossing om eerlijk te zijn. Daar had je ook nog wat knopjes eronder en een analoge klok. Veel stijlvoller. Dit is wel meer high tech, maar het ziet er net zoals bij Tesla eerder "bovenop geplakt" uit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die ventilatie dingen verlicht zijn is vooral een ramp in mijn ogen en dat mijn gsm houder van de action daar niet op past ook [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom moet je GSM-houder daar nog op passen ? 

Je mirrort je scherm van je smartphone volledig naar het display in het midden (Android Auto/Carplay, whatever), je telefoon vliegt in het bakje om draadloos op te laden.  Voila.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom moet je GSM-houder daar nog op passen ? 
Je mirrort je scherm van je smartphone volledig naar het display in het midden (Android Auto/Carplay, whatever), je telefoon vliegt in het bakje om draadloos op te laden.  Voila.
 
Yep, zal ook wel hopelijk zo zijn in de praktijk. Alleen tot nu toe geen auto/smartphone gehad waarbij dat dat vlekkeloos ging.

Dat is ook de reden dat ik voor de eerste keer eens voor een "premium" merk zou willen gaan voor mijn leasewagen. In een Peugeot bijvoorbeeld maal ik daar niet om dat het niet allemaal perfect werkt, die hebben andere kwaliteiten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, en dan koop je een iPhone 12 en dan wil dat ding niet laden met die generieke draadloze laders in je auto :lolz: 

(zoals dus momenteel in de Polestar 2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, josenjef said:

Dat is ook de reden dat ik voor de eerste keer eens voor een "premium" merk zou willen gaan voor mijn leasewagen.

Maak je geen illusies. In mijn BMW is de multimedia integratie ook huilen met de pet op. Dat ding heeft zijn eigen willetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen illusies. In mijn BMW is de multimedia integratie ook huilen met de pet op. Dat ding heeft zijn eigen willetje.
Ja multimedia is misschien zelfs een slecht voorbeeld, zeker over een looptijd van 5 jaar gekeken, maar er zijn nog wel kleine puntjes waar ik van denk ach ja voor dat geld ... Als ik dan in mijn Vito stap van 13 jaar oud dan zijn daar zaken die ergonomisch beter voorzien zijn dan in de recente Peugeot.

De multimedia synchronisatie ligt ook niet alleen aan de wagen hoor, want mijn vrouw haar telefoon heeft dan weer andere issues met hetzelfde systeem. In de 5008 werkt bij mij alles op Android auto behalve Waze en dat is nu net mijn favoriete navigatie app... Ik vind het ook helemaal niet erg om mijn telefoon op te hangen, maar wanneer het scherm zo dominant is als in dit interieur is dat raar. Maar ik vermoed dat er zelfs geen versies zullen zijn met minder scherm?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Lelijk zal ik het niet noemen, maar ik vond de wide screen setup een elegantere oplossing om eerlijk te zijn. Daar had je ook nog wat knopjes eronder en een analoge klok. Veel stijlvoller. Dit is wel meer high tech, maar het ziet er net zoals bij Tesla eerder "bovenop geplakt" uit.

Ah, that way. Ja, ik kan wel volgen.

In vergelijking met Tesla is dit wel 100 of 1.000 keer zo mooi geïntegreerd. Bij de Model S is het dashboard precies met een heat gun opgewarmd om toch maar een gat groot genoeg te kunnen maken om er die XXXL tablet in te krijgen, dat maakt er het interieur helemaal niet mooier op. En bij de Model 3, mjah, daar heb je gewoon géén interieur, een frigo is aangenamer om in te zitten.

Blijkbaar vraagt de markt echt wel naar touch screen, mogelijks ook wel naar dynamische weergave van instellingen (zoals een zeteltje waar warmtegolfjes uit opstijgen als je de zetelverwarming inschakelt, of waar een bolletje in de rugleuning pulseert als je de zetelmassage aan zet) waardoor je bijna "veroordeeld" wordt tot zo'n dingen.

Bij de S vind ik het eigenlijk best knap in 't interieur ingewerkt.

 

De WideScreen Display vind ik zeker OK, maar het blijft mij nog altijd overkomen als een "oplossing om 2 X-wide tablets in een klassiek auto-interieur te krijgen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Blijkbaar vraagt de markt echt wel naar touch screen

I doubt it.

Men verkoopt het als "het is modern", maar het is vooral VEEL gemakkelijker om een scherm te plakken in een auto en dan alles in software te regelen (zeker qua fixes achteraf) dan overal knoppen voor te gaan voorzien in een interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

I doubt it.

Men verkoopt het als "het is modern", maar het is vooral VEEL gemakkelijker om een scherm te plakken in een auto en dan alles in software te regelen (zeker qua fixes achteraf) dan overal knoppen voor te gaan voorzien in een interieur.

Juste, dat laatste zeker. Bakken goedkoper. En zo veel makkelijker om te upgraden en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid