Polygoon 15.036 Geplaatst: 29 april 2024 Auteur Geplaatst: 29 april 2024 Much ado about nothing. Gewoon een advertorial van Stroohm. Werkt hier allemaal perfect zonder veel moeite Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 3 minuten geleden, Polygoon zei: Much ado about nothing. Gewoon een advertorial van Stroohm. Werkt hier allemaal perfect zonder veel moeite Ik begrijp wat je zegt, maar zonder controle mag alles e 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 29 april 2024 Auteur Geplaatst: 29 april 2024 8 minuten geleden, Challazer zei: Ik begrijp wat je zegt, maar zonder controle mag alles e Je kan als particulier aan een bedrijf "verkopen" via debetnota's. Nu bon, zal nog wel even duren voor daar een duidelijk kader voor komt. Ondertussen proberen WG's hun eigen palen te pushen waardoor er koppels zijn met twee laadpalen aan 1 huis e.d. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 31 minuten geleden, Challazer zei: Ik begrijp wat je zegt, maar zonder controle mag alles e Quote
Goesting 431 Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 Hier is het toch E-Flux geworden ipv Mobiflow voor de backoffice van de Alfen laadpaal op mijn zijgevel. Doorslaggevend was het feit dat je bij Mobiflow de laadpaal niet op de kaart kan verbergen als je toch vreemde laadpassen wil toelaten, wat bij E-Flux wel gaat via een vinkje op de website. Volgens de Mobiflow vertegenwoordiger is dat een probleem dat ze nog aan het bekijken zijn hoe ze het gaan oplossen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 20 mei 2024 Auteur Geplaatst: 20 mei 2024 2 uren geleden, Goesting zei: Hier is het toch E-Flux geworden ipv Mobiflow voor de backoffice van de Alfen laadpaal op mijn zijgevel. Doorslaggevend was het feit dat je bij Mobiflow de laadpaal niet op de kaart kan verbergen als je toch vreemde laadpassen wil toelaten, wat bij E-Flux wel gaat via een vinkje op de website. Volgens de Mobiflow vertegenwoordiger is dat een probleem dat ze nog aan het bekijken zijn hoe ze het gaan oplossen. Je kan het wel aanduiden bij Mobiflow’s portaal, maar het doet niet veel Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 On 4/29/2024 at 10:57 AM, Polygoon said: Much ado about nothing. Gewoon een advertorial van Stroohm. Werkt hier allemaal perfect zonder veel moeite Het probleem is dat de fiscus zou bij u kunnen aankloppen en eisen dat je belastingen betaalt op de inkomsten van je laadpaal, aka de elektriciteit die je verkocht hebt aan je werkgever ... En dan is de cirkel rond. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 Trouwens, "STROOHM", hoe Dansaert Vlamingen is die naam Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Mijn volgende bedrijfswagen zal hybride of volledig elektrisch worden. Ik heb nu onderstaande aansluiting thuis. Rekening houden met ander verbruik thuis, aan welke snelheid zou ik kunnen laden? Als het een EV wordt, dan bekijk ik best om naar 400V te laten upgraden indien mogelijk? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 3 minuten geleden, kwiekie zei: Mijn volgende bedrijfswagen zal hybride of volledig elektrisch worden. Ik heb nu onderstaande aansluiting thuis. Rekening houden met ander verbruik thuis, aan welke snelheid zou ik kunnen laden? Als het een EV wordt, dan bekijk ik best om naar 400V te laten upgraden indien mogelijk? Dit is wat ik online vind maar ben niet onderlegd in elektriciteit. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 7.4 kW = 7400 Watt 7400 Watt / 230 Volt = 32 Ampère Dat betekent dus dat je 32 Ampère van de maximale 40 A die beschikbaar is zou gebruiken om te laden. Dan heb je nog 1800 Watt over voor andere machines thuis, da's wel niet veel. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 1 minuut geleden, kwiekie zei: 7.4 kW = 7400 Watt 7400 Watt / 230 Volt = 32 Ampère Dat betekent dus dat je 32 Ampère van de maximale 40 A die beschikbaar is zou gebruiken om te laden. Dan heb je nog 1800 Watt over voor andere machines thuis, da's wel niet veel. Het is natuurlijk niet omdat je een 7.4 kW installeert dat je die ook allemaal moet gebruiken. Ik heb een 22kW paal staan, omdat het kan, maar laad ook maar aan 11 kW (max van mijn wagen). Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 41 minuten geleden, kwiekie zei: 7.4 kW = 7400 Watt 7400 Watt / 230 Volt = 32 Ampère Dat betekent dus dat je 32 Ampère van de maximale 40 A die beschikbaar is zou gebruiken om te laden. Dan heb je nog 1800 Watt over voor andere machines thuis, da's wel niet veel. Je hebt zo goed als altijd 8u om te laden tussen toekomen en weer vertrekken. 8u laden aan 5kw is 40kwh of 200km rijbereik er bij (266km in mijn geval). Lijkt mij toch meer dan voldoende? Eventueel wel al paal die meer kan afhankelijk van afschrijving. En nu dan al 5G6 of 5G10 voorzien afhankelijk van afstand/vermogen. Met mijn 3x400V hier gewoon ook 22kw paal gezet. Is uiteindelijk zelfde als een 11, maar ze vragen dan iets meer (dacht 50euro) Zoals Polygoon, omdat het kan. En ook naar toekomst gericht toe. Tot nu toe nog niet zwaarder dan 12kw geladen en die 12 was eigenlijk een foutje dat ik gemaakt had tijdens instelling. Anders zet ik limiet altijd op 4.8kw. Als het niet met de zon gaat laat ik dat ding gewoon tijdens de nacht op. Dus op zich moet je niet direct gaan verzwaren. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 49 minuten geleden, kwiekie zei: Mijn volgende bedrijfswagen zal hybride of volledig elektrisch worden. Ik heb nu onderstaande aansluiting thuis. Rekening houden met ander verbruik thuis, aan welke snelheid zou ik kunnen laden? Als het een EV wordt, dan bekijk ik best om naar 400V te laten upgraden indien mogelijk? In mijn ogen is die upgrade niet nodig. En zeker niet om mee te beginnen, je kan nadien nog altijd upgraden, gewoon je installatie voorzien dat die dat aankan. Load balancing gaat zorgen dat je geen last hebt van het laden van de wagen en gebruik van andere zware verbruikers tegelijkertijd. Stel dat je EV een gemiddeld verbruik heeft van 14kWh dan kan je op 2 uur op je huidige aansluiting 100 km bijladen. Heb je een stevige verbruiker (gemiddeld 21kWh) ga je 3 uur nodig hebben om 100 km te laden. Wij hebben nu al bijna een half jaar 2 EV's en 1 laadpaal die max 32A geeft. In de praktijk is het gewoon thuiskomen en je afvragen of je de volgende dag een lange rit moet doen met 1 van de ev's, zo ja inpluggen, anders gewoon blijven bollen met wat in de batterij zit. Bij een hybride is het soms een ander verhaal omdat die trager laden, een kleinere batterij hebben en minder aangenaam rijden wanneer je enkel op ICE moet rijden. Mijn schoonbroer is met zijn Octavia hybride meer bezig met laden dan wij met onze EV's. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Merci mannen Het is ook maar 23 km enkele rit naar mijn werk, dus inderdaad vooraf nadenken dat als ik verder moet rijden dat ik 'm zou inpluggen. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Nog iets anders: Mijn garage zit onder mijn huis. Wie zou zijn wallbox in de garage durven steken, wetende dat je erboven slaapt? Ik heb precies toch nog wat bezorgdheid over brandgevaar.. Het alternatief is op de oprit, maar dan kan mijn vrouw niet passeren richting de garage (inrit achteraan) als de mijne aan het laden zou zijn. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Bij mijn ouders is de Wallbox geïnstalleerd in de garage. 1 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 ik zou meer bezorgd zijn over een e-step of elektrische fiets die staat te laden, dan over een auto die aan een professioneel geinstalleerde laadpaal hangt. 1 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 20 uren geleden, Ritsuke zei: Bij mijn ouders is de Wallbox geïnstalleerd in de garage. Idem, Smappee wallbox in de garage. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 21 hours ago, kwiekie said: Nog iets anders: Mijn garage zit onder mijn huis. Wie zou zijn wallbox in de garage durven steken, wetende dat je erboven slaapt? Ik heb precies toch nog wat bezorgdheid over brandgevaar.. Het alternatief is op de oprit, maar dan kan mijn vrouw niet passeren richting de garage (inrit achteraan) als de mijne aan het laden zou zijn. Er vliegen 1000 keer meer ICE's in de fik dan EV's. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 20 hours ago, ex-Mooseman said: ik zou meer bezorgd zijn over een e-step of elektrische fiets die staat te laden, dan over een auto die aan een professioneel geinstalleerde laadpaal hangt. En dit ook ja. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 20 uren geleden, ex-Mooseman zei: ik zou meer bezorgd zijn over een e-step of elektrische fiets die staat te laden, dan over een auto die aan een professioneel geinstalleerde laadpaal hangt. en toch. Veel palen die door leasingsmaatschappijen gezet worden. En die staat nu niet direct gekend om kwaliteit na te streven. Eerder goedkoop-goedkoper-goedkooptst. @Ken zijn kabel zit tegen zijn limit aan omdat hij er het max doorduwd. Maar als een goedkopere elektrieker en keurder dat doet, is er kans dat bijvoorbeeld de kabelconnecties niet correct zijn aangesloten. (kabels te ver gestript, kabelschoenen slecht gekrimpt, schroefconnector niet voldoende aangedraaid, ...) en is er een hoger risico op elekrische brand. Al genoeg professionele installaties gezien waarbij de zekering donkerbeige is en de aansluitingen zwartig zijn. En dat zijn dan installaties waarbij de kast toch elke 3 jaar open gedaan wordt en geïnspecteerd wordt. Maar dat probleem zit sowieso in je huis en is niet alleen het probleem van auto's opladen, maar gewoon hoge stromen. Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 Thermografie is in de industrie dan ook een ingeburgerde check Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 4 juli 2024 Geplaatst: 4 juli 2024 36 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Thermografie is in de industrie dan ook een ingeburgerde check Idd, gelukkig. Bij schepen echter nog niet. Gelukkig herkennen mijn ogen al snel de donkerbeige spots en verkleurde kabelisolatie. Maar dan is het al vervangen natuurlijk. Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 Als je de richtlijnen van de brandweer zou volgen zou je nooit jouw elektrische auto mogen opladen in de nacht. Dat is niet doenbaar in de praktijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.