Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 uur geleden zei Tom Bentley:

Wat een zalige race. Kan mij niet herinneren dat ik al ooit zoveel inhaalacties gezien heb. 

Waarvan 95% op dezelfde plaats...

Deze race was helemaal niets...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vond de race ook niks waard...

De setting was wel fantastisch!

Alhoewel een beetje té gemaakt? Hoe fake was die 'stadsomwalling' wel niet met zijn halve torens en beton aan de binnenzijde??

Geplaatst:

Jamaar jamaar,

Eerst zeggen dat de race gaat verkloot worden door yellow flags en crashes, terwijl dit 1 van de 2 races van het seizoen was zonder ook maar 1 yellow flag en er opvallend weinig zijn uitgevallen. 

En dan zeggen dat iedereen op dezelfde plaats is geëindigd, terwijl de enige die op zelfde plaats is geëindigd de pole-sitter zelf was. (Zoals in bijna elke race)

Vond het echt nog wel een interessante race, zeker om iedereen op een nieuw circuit te zien en niemand precies echt voordeel had. Ook was het lang niet duidelijk wie nu juist de snelste auto had. Bijzonder veel interessante duels die we nog niet gezien hadden in de vorige races, met continu overtakes tussen 2-3 coureurs. 

Pure chaos & frustratie. kon het persoonlijk wel smaken.

ClPULilXEAYHLl-.jpg

ClUkhkhUkAEBV8C.jpg

Geplaatst:

Prima dat je weerwoord biedt :D

Geen gele vlaggen? Meerdere... Bovenin het beeld verschijnt dan zelfs in welke sector zich dat voordeed. Het werd niet altijd in beeld gebracht, helaas. Maar onder andere Wehrlein welke zonder remmen kwam te zitten en eraf schoot, Sainz met zijn achterwielophanging.

Voor de rest heb je een punt.

Maar ik had er meer van verwacht :)

Het was precies Monaco zonder het optochtgehalte. Maar ik miste wel een safetycar om het geheel weer bij elkaar te krijgen..

Geplaatst:

Ja bedoelde dus (Virtual) Safety Cars.

Denk eigenlijk meer dat deze race het slachtoffer was van de naam die omgedoopt werd tot "European Grand Prix", met verwachtingen die moeilijk in te lossen zijn, zeker als je de geschiedenis van die titel erbij gaat halen.

Radio-communicaties waren ook echt vreemd btw, echt wel veel passief-agressief gedrag, zowel naar het team als hun teammaat. Vooral bij Ferrari is de emmer serieus aan het overlopen heb ik zo het gevoel.

Geplaatst:

Ze leken ook bewust de "saaiheid" van die 2,1 km rechte lijn niet in beeld te brengen.

Geplaatst:

Vond die nochtans niet storen! Vette remzone ook :)

Geplaatst:

Dat is wat ik bedoel, een belangrijk kenmerk van het circuit, maar toch niet in beeld gebracht?

Geplaatst:

Net uitgekeken. De eerste helft vanaf middernacht, de tweede helft deze morgen vroeg. Ik vond 't best vermakelijk! Misschien weinig echte verrassingen, maar toch amusant om te zien.

Geplaatst:
2 uur geleden zei ICM:

Dat is wat ik bedoel, een belangrijk kenmerk van het circuit, maar toch niet in beeld gebracht?

Die volgas bochtjes aan het begin horen ook al bij die 2.2km he, die waren toch vet en vaak in beeld vond ik.

Geplaatst:

En de straight zelf toch ook? Al die slipstream-acties: veel daarvan werden in beeld gebracht. Vanuit verschillende hoeken, zelfs (heli, frontaal vanuit bocht 1, vaste camera's langs links met zicht op pitlane entry, onboard cams, ...). Ik vond 't echt wel OK. Voor 'n nieuw circuit valt dit toch reuze mee? Beter toch - vind ik - dan nog maar eens een typisch high end ultrabreed Tilke-circuit. (Dit is ook Tilke, I know.)

Geplaatst:
21 minuten geleden zei dragonfly:

Maar die stewards zijn toch wel het noorden kwijt hoor. Die 5sec straf was er al over want Raikkonen volgde gewoon Ric en wist niet dat die ging pitten.

Daarvoor is het dan ook de pit-entry lijn he :P

Geplaatst:
11 minuten geleden zei Lotuzzz:

Daarvoor is het dan ook de pit-entry lijn he :P

tjah ze ligt daar veel te vroeg. Zet dan kegels ofzo ipv je circuit 758m breed te maken

Geplaatst:
4 minuten geleden zei dragonfly:

tjah ze ligt daar veel te vroeg. Zet dan kegels ofzo ipv je circuit 758m breed te maken

http://www.motorsport.com/f1/news/fia-makes-changes-to-baku-kerbs-and-pit-entry-789237/

Drivers confirmed that, because of undulations on the main straight, they found it hard to see the pit entry white line.

As such, the line is to be extended further back and moved to the left, while its beginning will also be marked with a new pit entry sign.

It is understood that, for safety reasons, drivers will not be allowed to cross the white line, in either direction, so they can't make a late change of mind about whether to pit or not.

In addition, they can't cross the white line while racing, so, in effect, the far left of that section of the straight will be reserved solely for cars entering the pits.

Geplaatst:

I know maar bekijk de online beelden eens, kerel kon daar echt niets aan doen hoor. Wie legt er ook een pit-entry op een recht stuk waar ze +300 rijden

Geplaatst:

F1 is toch echt voor homo's geworden.

Ze willen racen, maar ze moeten brandstof sparen
Ze willen rap rijden, maar de banden zijn dan te snel op en die moeten ze sparen
Ze willen een vraag stellen, maar de man aan de radio mag niks zeggen
Ze willen over een circuit rijden, maar er staat een wit streepje op dus daar mag het niet
Je wil je overwinning vieren met een burnout? Diskwalified...
En o wee als je zegt dat je een lawaaierige zinnenprikkelende auto wil...daar ga ik zelfs nog niet over beginnen :D

Wat een janettengedoe. Pit entry of exit lijnen staan er om je te verhinderen dat je invoegt in sneller verkeer, niet om sneller verkeer om te plooien. En als één van de rijders liter brandstof wil opstoken om zijn banden aan gort te driften in een poging iemand in te halen terwijl hij vakkundig de witte streep weghaalt door er zwarte strepen over te schilderen, dan mag die man dat doen van mij.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 uur geleden zei dragonfly:

I know maar bekijk de online beelden eens, kerel kon daar echt niets aan doen hoor. Wie legt er ook een pit-entry op een recht stuk waar ze +300 rijden

Nogal logisch dat je richting pit entry niet moet zitten slipstreamen tot net voor 'ie (onverwachts) moet beginnen remmen he, zo gebeuren ongevallen. En op zo'n snel stuk is goed, da's een beetje terug naar de oude tijd. 

Geplaatst:
1 uur geleden zei PJH:

Ze willen rap rijden, maar de banden zijn dan te snel op en die moeten ze sparen
Ze willen over een circuit rijden, maar er staat een wit streepje op dus daar mag het niet
En o wee als je zegt dat je een lawaaierige zinnenprikkelende auto wil...daar ga ik zelfs nog niet over beginnen :D

Wat een janettengedoe. Pit entry of exit lijnen staan er om je te verhinderen dat je invoegt in sneller verkeer, niet om sneller verkeer om te plooien. En als één van de rijders liter brandstof wil opstoken om zijn banden aan gort te driften in een poging iemand in te halen terwijl hij vakkundig de witte streep weghaalt door er zwarte strepen over te schilderen, dan mag die man dat doen van mij.

Jij moet dringend naar rally beginnen kijken.

Driften, burnouts, donuts, over lijnen rijden, banden oproken... het mag allemaal. :D 

Geplaatst:
1 uur geleden zei PJH:

Ik was zelf een grote auto en motorsport liefhebber. Dat is begonnen met Formule 1. Voor mij was het vroeger het van het, en de rest van autosport was eerder tijdverdrijf.

Het is begonnen met Tilke circuits met 10km landingsbaan waar enkele lijnen op het asfalt een circuit tekenen en de woestijnraces.

Die lijn werd ook doorgetrokken naar de traditionele circuits die omwille van de F1 verkracht mochten worden.

Nu worden rijders belet met ballen te racen! Door de strenge regels en dwaze straffen die met de jaren gekker worden bedacht.

De technologie maakt de F1 gewoon saai en eenvoudig te rijden ipv racen. Kers, ERS, banden sparen, benzine, en de miljoenen andere dingen die F1 niet meer aantrekkelijk maakt. Er zit geen beleving meer in de F1. Ik ben in 2006 naar de F1 gaan kijken toen nog met de F1, en ik was echt verbaasd door de snelheid dat die machines hadden. Ongelooflijk was het. Je zag en hoorde de snelheid. De Formule 1 was hardcore racen, en toen toch al technologisch op een hoogtepunt.

2 jaar geleden ben ik terug gaan zien, en dat was om te huilen. Ik was echt teleurgesteld. En dat was het laatste jaar met de V8. De auto's waren zo eenvoudig volgas te rijden, Blanchimont of de Radillon was easy flat zonder dat de auto's nog een krimp geven. In mid jaren 2000 kosten de motoren enkele miljoenen euros voor een heel seizoen. Die waren op de limiet uitgeperst. Nu  "powerunits" kost 15 a 20 miljoen voor een seizoen, en dat zijn dan maar enkele motoren... De F1 op zijn kop in 10 jaar tijd

Geplaatst:

Die asfaltstroken als uitloopzone zijn het mooiste voorbeeld.

Afgelopen weekend op Le Mans stonden ze geblokkeerd in het grind als ze van de baan gingen, wel zo moet dat zijn want anders wordt het veel te simpel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb mij een breuk gelachen met die val van Stoffel Vandoorne op La Deux, "nondepip, Stoffel est tombé par terre" met dat geluid van die brekende stoel op de achtergrond. :lolz:

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Geef die mannen een atmo V12, manuele bak, en een design genre jaren 50 racewagens maar dan wel veilig. dus geen aero, brede banden en 1000pk.

Geen gezeik, geen gezever. Gewoon racen met bananen die veel vermogen hebben, en zonder electronics. Regen? Pech... controleer en doseer, beheers de versnellingsbak en probeer andere lijnen. Het zijn de hoogst betaalde rijders, let 'em work for their money. Als ze de besten der aarde zijn, bewijs het dan :)

Ik ben er alleen nog niet uit of het een single constructor championship zou moeten zijn of niet, zodat de auto overal hetzelfde is. Ergens wil ik de strijd met gelijke wagens, maar een auto kunnen bouwen en ontwerpen hoort er imo ook bij.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je klinkt een beetje alsof je tegen intiem trimmen, anticonceptie, satijn of kant ondergoed, alsook elk ander standje behalve de missionarishouding bent.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik vind het niet zo'n interessant seizoen eigenlijk. Races brengen nog steeds niet de nodige suspens voorin. Ik kijk toch al meer uit naar het silly season.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid