Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe vet :inlove:

Geplaatst:

Jammer dat het niet meer mag. Zoveel sigarettenmerken-liveries zijn zo beestig schoon... JPS, Marlboro, Davidoff, Rothmans, ...

Geplaatst:

Nostalgie ja. Maar inderdaad vroeger droeg een sigarettenmerk ongeveer de complete sponsoring, nu is het een warboel van sponsors. Maar de livery van Red Bull vind ik nog wel wat, alsook die van Lotus. Rood van Ferrari zou nog iets donkerder mogen.

Geplaatst:

Het rood van 2007 was wel knap.

Geplaatst:

Nostalgie ja. Maar inderdaad vroeger droeg een sigarettenmerk ongeveer de complete sponsoring, nu is het een warboel van sponsors. Maar de livery van Red Bull vind ik nog wel wat, alsook die van Lotus. Rood van Ferrari zou nog iets donkerder mogen.

Ik vind de Saubers knap, vooral door hun eenvoud. Maar ook dat middengrijs metallic, mmmm. Zo'n mooie schakeringen, die kleur.

2013_sauber_c32_f1_race_car_05-0204-m:61

De RedBulls vind ik minder, vooral omdat 't me veel te druk is (maar dan zou ik dat ook moeten zeggen van heel wat Martini- of Rothmans-liveries en die vind ik toch knap ... dus ik ben niet consequent hierin).

Wat ik bij de Ferrari's beestig vind is de witte binnenkant van de achtervleugel: heerlijk.

Geplaatst:

Ik vind het ontwerp van de wagen van de Saubers heerlijk, niet de livery.

Geplaatst:

Ik vind het ontwerp van de wagen van de Saubers heerlijk, niet de livery.

Idem. Heerlijk clean en sober

Geplaatst:

Brawn na afloop seizoen weg bij Mercedes'

Brawn.jpg.630x420_q85.jpg
Teambaas Ross Brawn verdwijnt na afloop van het huidige seizoen van het toneel bij Mercedes. Dat bericht de BBC op basis van bronnen 'van dichtbij' het Duits-Engelse team.

In het mede door oud-teambaas en huidig analist Eddie Jordan geschreven artikel op de BBC-site wordt gesteld dat Brawn, wiens aanblijven bij Mercedes al sinds de entree van Toto Wolff, Niki Lauda en (later) Paddy Lowe ter discussie staat, het team gaat verlaten.

Hoewel Brawn en Mercedes geen reactie willen geven op de claim, zegt de BBC van bronnen 'van dichtbij Mercedes' te hebben vernomen dat gesprekken over het vinden van een gepaste (leidinggevende) rol voor Brawn binnen de nieuwe structuur op niets zijn uitgelopen.

Wat een struikelblok in de onderhandelingen schijnt te zijn geweest, is dat Mercedes niet gelooft in een organisatie waarin slechts één persoon als teambaas de totale leiding heeft, terwijl Brawn juist nog altijd een rol als eindverantwoordelijke ambieerde.

Volgens de in het artikel opgevoerde bronnen was het behouden van een dergelijke functie 'nooit een optie' aangezien Mercedes de taken wilde verdelen tussen Brawn, het technische kopstuk Lowe en executive director (business) Wolff, en dus vertrekt Brawn.

Toekomst

De toekomst van Brawn is volgens de BBC onduidelijk, aangezien een overstap naar Williams, McLaren of McLarens motorleverancier Honda - in tegenstelling tot wat in sommige media wordt gesuggereerd - niet waarschijnlijk zou zijn.

Brawn zelf toonde zich twee weken geleden in ieder geval nog niet gereed voor zijn pensioen: "Stoppen bij Mercedes betekent niet per se het einde van mijn tijd in de sport", verklaarde hij tegenover Sky Sports F1.

www.formule1.nl

Geplaatst:

'Räikkönen sluit staking niet uit'

Raikkonen.jpg.630x420_q85.jpg
Kimi Räikkönen sluit niet uit dat hij na dit weekend 'in staking' gaat en de laatste twee races overslaat. Dit omdat zijn team Lotus hem naar verluidt zo'n elf miljoen euro schuldig is.

Autosport, dat eerder in de aanloop naar het raceweekend in Abu Dhabi al berichtte dat Räikkönens termijn bij Lotus wel eens tot een voortijdig einde kan komen aangezien het team haar financiële verplichtingen niet nakomt, heeft door de coureur zelf bevestigd gekregen dat hij heeft overwogen de race te laten schieten: "Absoluut. Ik hou van racen, maar er zit ook een grote zakelijke kant aan het verhaal."

"Ik ben hier nu aanwezig omdat we gelukkig tot overeenkomst zijn gekomen over een aantal van onze problemen, maar er speelt nog meer", vervolgt de Fin ten overstaan van de Britse publicatie.

"Ik hoop dat deze nog uitstaande problemen op tijd opgelost kunnen worden, want ik wil het seizoen graag gewoon afmaken. Voorwaarde is dan wel dat alle zaken netjes geregeld worden voordat er lastige situaties ontstaan", waarschuwt Räikkönen, die aangeeft dat hij 'toch echt ergens een lijn moet trekken'. "En als die eenmaal wordt overschreden, heb ik het verder niet in de hand."

Hoewel Räikkönen geen bedragen noemt, zegt Autosport te weten dat er nog zo'n elf miljoen euro aan salaris overgemaakt dient te worden aan de coureur die rond de Grand Prix van België al openlijk aangaf dat Lotus hem niet (genoeg) heeft betaald.

Radio

Een ander punt van frictie tussen Räikkönen en Lotus zijn de gepeperde uitspraken die het team en de coureur in India over en weer over de boordradio naar elkaar deden.

Räikkönen vertelt nu dat dit meespeelt, maar op zich niet het belangrijkste issue is. "Het was niet fijn om te horen dat ze zeiden dat ik niet aan het teambelang dacht, terwijl ik het hele jaar zonder betaling heb geracet, maar er is niet éen specifieke reden. Het is een optelsom die voor deze vervelende situatie heeft gezorgd. Ik hoop echter dat we eruit komen en dit jaar alsnog sterk kunnen afsluiten."

www.formule1.nl

Geplaatst:

Iemand enig idee waar de race van deze middag te bekijken? Op Vier is die onderbroken door veldrijden? ..

Geplaatst:

Fuck, wat een zever.

La Une/Deux HD volgens mij maar die zit hier thuis ook niet in de decoder. :(

Geplaatst:

De uitzending van VIER wordt uitgezonden op Sporting 8, dat is kanaal 207 bij Telenet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Benieuwd om Kimi door het veld te zien stomen. :lol:

Geplaatst:

De uitzending van VIER wordt uitgezonden op Sporting 8, dat is kanaal 207 bij Telenet.

:inlove:

Geplaatst:

"Er is geen signaal op deze zender" :-/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid