Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Di Resta Degelijke coureur Moppert teveel op eigen team Tweede seizoenshelft vaak een probleem Scoort vooral punten met alternatieve strategie Stressbestendigheid een issue Omgaan met teleurstellingen ook Heeft een beetje het Heidfeld syndroom. Hoog aangeschreven, maar zal het nooit helemaal gaan maken en dat is niet door 'omstandigheden' maar door gebrek aan klasse Krijg zo ook een dubbel gevoel bij di Resta: ergens gun ik het hem maar minder bezig zijn met de toekomst en meer met het nu. Ik heb meer vertrouwen in Hulkenberg voor de toekomst dan voor di Resta. Quote
Lotuzzz 17.077 Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Is geen straf maar reprimade. Was de 3de voor Webber en dat houdt de gridpenalty in. Terecht voor de reprimade, spijtig van de gridpenalty. Klopt. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Terechte straf. Niet voor het liften (want dat was geweldig), maar voor dit: http://www.youtube.com/watch?v=hOYWS06NvsM Wordt bijna overreden door beide Mercedessen. Stomme plaats om tijdens de uitloopronde te stoppen. Achterlijke zet, ik vind het ferm dat hij een lift van Alonso krijgt maar daar heen lopen en Alonso die in het midden van de baan na een bocht stilstaat is gewoon om problemen vragen. Blij dat er niks gebeurd is want dan was het erger dan 10 plaatsen achteruit... Quote
walter 4.429 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Horner weerlegt beschuldigingen tractiecontrole Vettel 03-10-2013 | Door: Bouke van den Berg | Foto: Racepictures Red Bull-teambaas Christian Horner weerlegt de speculaties dat Sebastian Vettels dominante zege in Singapore mede mogelijk was door het gebruik van tractiecontrole.De Duitser won met groot machtsvertoon de nachtrace in Singapore. In de nasleep gingen er in de paddock geruchten dat Red Bull een bepaald voordeel heeft weten te bemachtigen. Voormalig teambaas Giancarlo Minardi deed daar een schepje bovenop nadat hij de wagens in Singapore aan het werk had gezien. Lewis Hamilton ging er in Zuid-Korea vandaag ook op in. Ondertussen reageerde een duidelijk geïrriteerde Vettel volgens Formule 1-medewerker Adam Cooper er met een grapje op dat er inderdaad iets speciaals in zijn wagen zit. “Het elektrische systeem in de wagen wordt enorm streng gecontroleerd”, vertelt Horner. “We rijden met een standaard-ECU (een soort besturingssysteem voor systemen in de wagen, red.). Beide wagens reden met precies dezelfde instellingen en voldeden beide aan FIA-reglementen. De FIA zal dat kunnen beamen. Het gaat om een standaardsysteem dat door elk team gebruikt wordt. De suggestie van anderen dat wij tractiecontrole is dan wel ondeugend of wishful thinking.” “Het probleem zit ‘m in het feit dat Sebastian enorm dominant was in Singapore. Dan reist onvermijdelijk de vraag hoe dat mogelijk is. Andere teams gaan dan bij zichzelf te rade en dan is het makkelijkste antwoord dat wij vals spelen. Nogmaals: de controle hierop is zo streng dat het onmogelijk is”, zegt Horner over het gebruik van tractiecontrole. “Feit is dat Sebastian in Singapore een ongelooflijk goede race reed. Hij was ongelooflijk snel, haalde het uiterste uit de wagen en is in topvorm. Leidt dit af? Nee. Slapen we er een minuut minder om? Uitgesloten”, vervolgt hij over de beschuldigingen.” Renault Horner ontkent dat Renault een doorbraak heeft bereikt op het gebied van de motorafstelling, wat weer gunstig is voor Red Bull. “Ook hier geldt: de mogelijkheden om instellingen te wijzigen aan de koppeling zijn miniem. Alle motorleveranciers werken binnen het gebied wat toegestaan is. De motoren presteren optimaal: ze worden al zo lang gebruikt. Alle leveranciers zitten qua prestaties dicht bij elkaar. Ik denk niet dat de ene motor veel sneller is dan de andere.” Horner gooit de beschuldigingen over een andere boeg. “Je kunt hetzelfde zeggen van de starts van de Ferrari’s. Alleen is het zo dat ze telkens hun zaakjes goed voor elkaar hebben en dan hoor je geen enkele beschuldiging van tractiecontrole. Dat zal je mij ook niet horen zeggen. Je moet nogal dom zijn als je besluit tractiecontrole in je wagen in te bouwen wanneer de controle op een standaard-ECU zó streng is. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar één team dit zal overwegen.”(formule1.nl) Als ik eerlijk moet zijn, heb ik er toch ook al aan gedacht dat ze bij Red Bull iets gevonden hebben dat niet helemaal koosjer is. Quote
Polygoon 15.044 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Vettel bijna wereldkampioen? bron: http://www.intocars.be Is het binnen voor Vettel?6 October 2013 Het antwoord op deze vraag wordt met de race zekerder: ja. Vettel staat op het punt zijn maar liefst vierde wereldtitel in de Formule 1 op rij te bemachtigen. Hij reed namelijk vanmorgen van start tot finish aan de leiding in het verre Zuid-Korea. Zijn dichtste achtervolger in de WK-tussenstand, Fernando Alonso, volgt al op maar liefst 77 punten, iets wat met nog maar 5 races in het verschiet al moeilijk te overbruggen valt. En niet enkel de cijfertjes zien er niet goed uit voor de Spanjaard, maar ook de kwaliteit van de wagen. Kwalificeren als zevende, maar dankzij Webber’s penalty van twee weken geleden mogen starten als zesde, en finishen als zesde, is Ferrari-onwaardig, en dat liet Fernando ook merken in interviews na de race. Massa overigens finishte als negende. “Dit is duidelijk geen verrassing meer, Het is geen verrassing meer op zondag en het is ook niet frustrerend meer. De plaats waar Webber me inhaalde bij bocht nummer 6, daar moeten we een andere categorie van wagen hebben want anders is het onmogelijk om in bochten 4 en 5 met twee wagens achter elkaar te rijden en vervolgens naast elkaar. Ze hebben een fantastische performance en ze verdienen het ook. Ze zijn de besten op het moment, ze winnen alles en wij moeten proberen om beter te doen. We beschikten niet over de goede snelheid. Hopelijk gaat het in Suzuka opnieuw beter en kunnen we daar opnieuw voor een podiumplaats strijden.” Zij die het wel goed doen, zijn de Lotus-jongetjes. De Fin en de Fransman finishten respectievelijk als tweede en als derde. Ook Hulkenberg wist in zijn Sauber maar liefst als vierde te finishen en een drietal ex-wereldkampioenen achter zich te laten, Hamilton (P5), Alonso (P6) en Button (P8). Voor Hulkenberg een erg goede zaak, alweer, met oog op een zitje in de Formule 1 voor volgend seizoen. Hamilton’s teamgenoot Nico Rosberg strandde op een zevende plaats. Zowel Mercedes als Ferrari lijken even het noorden kwijt, terwijl Lotus bijna bij Red Bull lijkt te kunnen aansluiten. De race kende ook twee safety car-periodes, de eerste dankzij een klapband die McLaren-rijder Sergio Perez opliep na zijn rechtervoorwiel te blokkeren en zijn band zo hevig beschadigde dat hij het begaf. Hij kon, op onverantwoorde wijze zoals we Perez kennen, doorrijden tot in de pits. Een tweede door een brandje, net als vorige week bij Mark Webber, hij mocht zijn wagen alweer langs de kant parkeren. De wagen brandde hevig en door de stevige rookontwikkeling van de brand en het bluspoeder, werd de safety car even uitgehaald. Volgens hem alweer een probleem met KERS, iets wat we bij Vettel nooit zullen zien… “Ik denk dat KERS redelijk snel in brand vloog omdat de impact erg groot was. Ik denk dan ook dat het een brand was die onmiddellijk veroorzaakt werd door KERS.” De tweede pechvogel was niemand minder dan Paul di Resta, hij haalde zijn vijfde non-finish op rij. Enkele ronden voor het einde moesten ook Ricciardo, Vergne en Sutil opgeven met mechanische problemen. Hieronder de volledige uitslag van de Grote Prijs Formule 1 in Zuid-Korea. F1 GP Zuid-Korea 2013 nr rijder team tijd 1 Sebastian Vettel Red Bull 1:43:13.701 2 Kimi Räikkönennen Lotus +4.224 3 Romain Grosjean Lotus +4.927 4 Nico Hulkenberg Sauber +24.114 5 Lewis Hamilton Mercedes +25.255 6 Fernando Alonso Ferrari +26.189 7 Nico Rosberg Mercedes +26.698 8 Jenson Button McLaren +32.262 9 Felipe Massa Ferrari +34.390 10 Sergio Perez McLaren +35.155 11 Esteban Gutiérrez Sauber +35.990 12 Valtteri Bottas Williams +47.049 13 Pastor Maldonado Williams +50.013 14 Charles Pic Caterham +1:03.578 15 Giedo van der Garde Caterham +1:04.501 16 Jules Bianchi Marussia +1:07.970 17 Max Chilton Marussia +1:12.898 18 Jean-Eric Vergne Toro Rosso +2 Ronden 19 Daniel Ricciardo Toro Rosso +3 Ronden 20 Adrian Sutil Force India +5 Ronden 21 Mark Webber Red Bull +19 Ronden (opgave) 22 Paul di Resta Force India +31 Ronden (opgave) - See more at: http://intocars.be/algemeen/sport/is-het-binnen-voor-vettel/#sthash.PI7HYPVn.dpuf Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Dat ze zich een jaartal vergissen kan ik me nog inbeelden, maar nog niet bevestigde deals naar buiten brengen... dat is nog straffer :lol: 6 rijders, 3 Finnen... 5 miljoen man van de meer dan 7 miljard die er op deze aardkloot rondlopen... Wij moeten iets verkeerd doen. 2 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Rosberg is duitser he, de vader was fins Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Awel, kijk maar. Als Niko Rosberg ooit een zoon gaat hebben zal hij waarschijnlijk niet in de F1 terecht komen omdat hij geen Fins zaad heeft. Zijn vader wel. 1 Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Knap van Hulkenberg, 'k vrees wel, voor zover dit voor de race in ZK nog n iet geval was, dat Vettel opnieuw WK zal worden. Quote
msxx 7.845 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Knap van Hulkenberg, 'k vrees wel, voor zover dit voor de race in ZK nog n iet geval was, dat Vettel opnieuw WK zal worden. Dat is al lang een feit. Zijn 4e... knap. Maar het mocht wat spannender geweest zijn... Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Dat is al lang een feit. Zijn 4e... knap. Maar het mocht wat spannender geweest zijn...Tuurlijk, maar ik er onnozel van dat Webber zijn kar al alle mogelijke problemen gekend heeft, ik voorspel dat hij de volgende race zal gestolen zijn, en Vettel nooit een probleem kent. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Rosberg is duitser he, de vader was fins En mijne kleinen is dus ook geen Belg. Enkel zijn vader is Belg... Rosberg Jr. heeft er simpelweg voor gekozen (in samenspraak met zijn pa) om de "Duitse" kant uit te spelen omdat hij zo een veel grotere markt achter zich heeft en meer potentiele sponsors kan aantrekken. Verder is die kerel wel evenveel Fins als ik Vlaming ben. Quote
msxx 7.845 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Tuurlijk, maar ik er onnozel van dat Webber zijn kar al alle mogelijke problemen gekend heeft, ik voorspel dat hij de volgende race zal gestolen zijn, en Vettel nooit een probleem kent. Ook niet overdrijven :-) Uitvallijstje Webber: China, Webber valt uit door een los wiel Singapore, Webber valt uit door een probleem met de motor Korea, Webber wordt van de baan gereden (brand is gevolg, niet oorzaak van uitvallen) Uitvallijstje Vettel: Engeland, alternator begeeft het Zelfs als Webber tijdens die 2 extra uitvalsbeurten gewonnen zou hebben dan had hij nog altijd maar 3e gestaan in het WK Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Zelfs als Webber tijdens die 2 extra uitvalsbeurten gewonnen zou hebben dan had hij nog altijd maar 3e gestaan in het WK Trek je dan de eigenlijke puntenscoorders van die GP's ook de punten af die ze dan niet zouden scoren? Quote
msxx 7.845 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Trek je dan de eigenlijke puntenscoorders van die GP's ook de punten af die ze dan niet zouden scoren? Yep, in dit geval zou Alonso dan in China niet gewonnen hebben maar 2e geworden zijn (-7p) en in Singapore zou hij 3e ipv 2e geworden zijn (-3p). Daarmee komt hij op 185punten uit en Webber op 180punten En dan ga je er nog vanuit dat Webber überhaupt die twee Grand Prix's de maximale score behaald zou hebben. As if. Dus hij is in dit rekenvoorbeeld rijkelijk bediend Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Het begint al. http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/301485/alonso-raikkonen-is-niet-sneller-dan-massa/ Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Is toch wel zuurpruim eerste klas aan het worden. Als je echter de jaaroverzichten 2007 tot en met 2009 terug bekijkt, ik zou Alonso gelijk geven. Zelfs eerste helft 2007 viel Massa meer op dan Raikonnen. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 En toen is er ergens een veer gesprongen. 3 Quote
ICM 24.926 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 http://www.standaard.be/cnt/dmf20131011_00785548 Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Moet ook geen verdere uitleg bij waarschijnlijk... Quote
msxx 7.845 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Is toch wel zuurpruim eerste klas aan het worden. Als je echter de jaaroverzichten 2007 tot en met 2009 terug bekijkt, ik zou Alonso gelijk geven. Zelfs eerste helft 2007 viel Massa meer op dan Raikonnen. Dit artikel zegt eigenlijk alles, dit werd geschreven toen hij net getekend had bij Lotus: http://www.bbc.co.uk/blogs/andrewbenson/2011/11/is_raikkonen_worth_the_risk.html Daarnaast spelen er nog een aantal zaken sterk mee, met name de rol van de banden. Dat zie je overigens bij meer rijders, maar de huidige generatie banden moet je kunnen behandelen/bespelen op de juiste manier. Massa heeft daar veel meer moeite mee dan Kimi of Alonso. In outright pace is Massa snel genoeg om een match te zijn voor anyone. Maar als het gaat om consistentie door de jaren heen en race intelligentie in het bijzonder dan lukt hem dat niet. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Zeer goed artikel. Want de Raikonnen bij McLaren was totaal anders dan de Raikonnen bij Ferrai. In 2005 kon Raikonnen Schumache in het kampioenschap volgen door consistentie, net zoals hij vorig jaar deed en ook dit jaar aan het doen is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.