Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

42 minutes ago, TCT said:

Je hebt de communicaties toch gehoord? Wedstrijdleiding heeft gwn geëvalueerd op veiligheid en visibiliteit. Rijders hebben daar niks mee vandoen.

En aanpassen aan omstandigheden is gwn onmogelijk. Die ketels kunnen gwn niet traag rijden, want dan wordt het onbestuurbaar. Ge moet ze maar eens horen kreften als ze achter een SC zitten.

Ik kan echt moeilijk geloven dat ze elke vorm van communicatie (van rijders, van team bazen) gewoon laten horen voor Jan en alleman. Is dat zo? 
 

Ik ben het met je eens, veiligheid is belangrijk. Ik heb zelf verschillende jaren op circuit gewerkt als dokter. Ik heb accidenten genoeg gezien. Maar ik wil daar toch een kanttekening bij maken. Is  een gemotoriseerde sport op zich al niet risicovol? Je haalt bepaalde snelheden, waarmee risico’s verbonden zijn. Je zegt zelf, die dingen gaan alleen maar rap. 
 

Ik vrees ervoor dat er bij hoge snelheden ALTIJD risico’s zullen zijn. Eigen aan de stiel. Kan je ze verminderen? Natuurlijk! Maar dan kan je toch even goed zeggen, de hoge snelheden zijn een risicofactor, we gaan die beperken tot max 150 km/h. Dan zal er zeker niemand dood gaan. 
 

Ergens vind ik het paradoxaal. Het regent en onze gaspedaal gaat sowieso tot de bodem. Dus dat gaat niet. En nogmaals, ik kan me inbeelden dat 0 visibiliteit door de spray het te moeilijk maakt. Maar wie herinnert er zich niet Michael Schumi of Jean Alesi als de mannen die in de regen pas ECHT toonden wat rijden was? Ik zie die mannen niet meer in de F1. Hamilton is een ongelooflijke chauffeur, dat staat buiten kwestie, maar de heroïek of de status van een Senna of Schumacher, zelfs een Lauda of Ickx, heeft hij voor mij niet. 
 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahja zijn salonrijders geworden hé.

In plaats van hun snelheid aan te passen vlammen ze volgas de curbs op en dan de muur in. Sorry maar Norris is evenveel in fout om daar van de baan te gaan. Als je je snelheid niet aanpast aan de omstandigheden ga je altijd crashen.

https://f1i.com/news/416056-sainz-obvious-that-eau-rouge-has-fundamental-issue.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze vooral ook zo'n situatie van in Suzuka met Jules Bianchi wilden vermijden.

Zowel FIA als een paar teams zeiden dat er bij de laatste poging wel degelijk een gat was qua weer maar het verergerde..
Het was het proberen waard, ze hebben geprobeerd..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de Spray is een probleem, maar goed dan moeten ze maar spatborden voorzien voor slecht weer of zo.

Maar nu krijg je echt een soort jeanetten autosport.

Zoals hier reeeds aangehaald, het is niet verplicht om vol op de curbs te gaan met het pedaal vol ingedrukt he. Het is nog altijd auto beheersing.......

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Vooral de Spray is een probleem, maar goed dan moeten ze maar spatborden voorzien voor slecht weer of zo.

Helpen spatborden bij auto's met zoveel downforce en vooral grondeffect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die spray is het op zich wel onmogelijk racen. Als je wat te dicht komt zie je geen fluit en kan je dus niet inhalen. En om nu een uur naar auto’s te kijken die gewoon op bepaalde afstand achter elkaar rijden .. Ik heb gelezen dat de hedendaagse F1’s ook gewoon veel meer spray veroorzaken vergeleken met vroeger. Ideaal om een natte piste snel droog te krijgen. Maar als het blijft regenen is er een probleem.

Nu, los van dit alles hadden ze dit ook wel beter kunnen afhandelen. Geen race. Mensen hun geld terug. Kost wat, maar nu maak je wel een hele slechte beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde Kees vd Grint zeggen, laat ze geneutraliseerd beginnen maar niét achter de SC. Rijden ze de baan droog, prima, lukt dat niet dan is er tenminste op een fatsoenlijke wijze geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor nu ook piloten roepen dat mensen hun geld terug moeten krijgen...
Dan kan dat ook een deel van die mannen hun loon zijn, want ze hebben maar half gepresteerd.🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Tegen de spray. Dat is het grote probleem bij regen he

Ja evident. Maar daar helpen spatborden toch veel te weinig tegen, bij auto's met zoveel downforce en (vooral) grondeffect? 

Ofwel moet ge bijna heel 't wiel inkapselen en dan nog trekt de onderdruk in de kanalen in de bodemplaat en diffuser het water gewoon van de grond en smijt dat de lucht in ... dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Ja evident. Maar daar helpen spatborden toch veel te weinig tegen, bij auto's met zoveel downforce en (vooral) grondeffect? 

Toch wel he (hangt ook van lengte af), maar al wat je tegen het asalt "duwt" valt sneller neer.

Verder ben ik het eens dat er moet geraced worden verdomme. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Joske said:

Ik hoor nu ook piloten roepen dat mensen hun geld terug moeten krijgen...
Dan kan dat ook een deel van die mannen hun loon zijn, want ze hebben maar half gepresteerd.🙂

Hamilton zei dat al in het interview na de race.

Niet zo eenvoudig natuurlijk, veel onafhankelijke partijen.

De organisator van de race huurt een circuit af, en huurt het circus (F1) voor dat event. Beiden moeten worden betaald met de inkomsten van de kaartenverkoop.

Dat F1 circus betaalt teams om mee te doen, die met dat geld (en andere inbreng) de piloten betaalt.

Dus ja, voor piloten is dat makkelijk gezegd, die staan daar erg ver van af.

Wie moet terugbetalen?

De organisator? Die heeft het evenement effectief laten plaatsvinden.

Het circuit? Die heeft de faciliteiten effectief ter beschikking gesteld.

Het bedrijf F1? Die hebben hun contract vervuld door een race te houden (want >2 ronden).

De constructeurs? Die zijn ook maar gehuurd om in het circus op te treden en volgen hun baas (wedstrijdleiding).

De piloten? Die volgen ook maar hun werkgever.

Wie gaat nu uit eigen initiatief plooien en zeggen, ja, eigenlijk is het niet aan mij, maar ik zal een centje toestoppen?

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Wie gaat nu uit eigen initiatief plooien en zeggen, ja, eigenlijk is het niet aan mij, maar ik zal een centje toestoppen?

Hamilton zou dat moeten doen eigenlijk.....hij is toch altijd zo heilig.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Toch wel he (hangt ook van lengte af), maar al wat je tegen het asalt "duwt" valt sneller neer.

Verder ben ik het eens dat er moet geraced worden verdomme. 

Dat laatste: helemaal. Maar niet als het té onveilig wordt. Zondag leek dat toch wel het geval, lijkt me.

Dat eerste: als ge ziet wat bv LMP1's nog in de lucht gooien, ondanks "wielkassen" ... geen idee of dat in de omstandigheden van zondag een oplossing zou zijn geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Dat laatste: helemaal. Maar niet als het té onveilig wordt. Zondag leek dat toch wel het geval, lijkt me.

Dat eerste: als ge ziet wat bv LMP1's nog in de lucht gooien, ondanks "wielkassen" ... geen idee of dat in de omstandigheden van zondag een oplossing zou zijn geweest...

Dan moeten ze maar veiligere auto's bouwen he. Maar als je al niet meer kan racen in de regen, tja dan moeten ze maar gaan sjotten of golfen he. 

Een auto dient toch niet om alleen bij zon en droge piste ultra snelle rondjes te draaien waarbij (dikwijls) de beste auto ipv de beste piloot wint (op dat niveau)

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Dan moeten ze maar veiligere auto's bouwen he. Maar als je al niet meer kan racen in de regen, tja dan moeten ze maar gaan sjotten of golfen he. 

Een auto dient toch niet om alleen bij zon en droge piste ultra snelle rondjes te draaien waarbij (dikwijls) de beste auto ipv de beste piloot wint (op dat niveau)

 

 

 

 

Jules Bianchi's family finally seeks compensation for his tragic death -  The Versed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik geen kloten van verstond is van de bandenkeuzes bij de qualif.

De baan ligt zeiknat, spray dat het gene naam heeft. "Nee jong, t is niet nat genoeg voor wets, we zijn sneller op inters".

Wanneer steken ze dan de wets? Om een paar rondjes achter de SC te draaien op een te gevaarlijke piste? :lolz: 

Over het al dan niet laten doorgaan spreek ik me niet uit. Altijd gemakkelijk van achter de computer. Ik vermoed dat de mannen in de Medical Car het wel beter konden inschatten, op de piste, dan wij, en dat dat hele epistel op Speedactiontv een hoop kort door de bocht geschreven zever is wat mij betreft. 

Misschien moeten ze bij de FIA eens onderzoeken hoe ze de spray kunnen beperken op die auto's.

 

Was de baan trouwens zoveel beter tijdens de F3 race?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Raidillon betreft: ze zouden idd iets moeten verzinnen op het terugbots probleem. Hoeveel bochten ken je op een FIA gekeurd circuit waar je na een crash midden op de piste wordt gegooid + waar niemand u ziet staan als ze de bocht insturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat Raidillon betreft: ze zouden idd iets moeten verzinnen op het terugbots probleem. Hoeveel bochten ken je op een FIA gekeurd circuit waar je na een crash midden op de piste wordt gegooid + waar niemand u ziet staan als ze de bocht insturen?

en daarnaast er meer "bocht" in leggen zodat het geen flat out meer is voor een heel pak wagens (tegenwoordig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid