Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden, Polygoon zei:

Jules Bianchi's family finally seeks compensation for his tragic death -  The Versed

Niet mooi om te zeggen maar die reed ook te snel en die is vooral gestorven omdat er toen zo'n grote kraan op de baan was.

we kunnen er lessen uit leren, maar wat ze er nu mengen ze heel veel lessen door elkaar. Alsof een mama tegen haar kind zegt "het regent buiten, doe je regenjas aan en blijf binnen"

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

IMO is gewoon de ziekte van de Westerse maatschappij tegenwoordig. Ik kan mij dan ook perfect vinden met het artikel op SpeedactionTV. Mensen gaan nu eenmaal dood, soms op banale wijze. Schaf dan liever wielrennen af als het regent, dat is veel gevaarlijker. Pamper maatschappij.  

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat Raidillon betreft: ze zouden idd iets moeten verzinnen op het terugbots probleem. Hoeveel bochten ken je op een FIA gekeurd circuit waar je na een crash midden op de piste wordt gegooid + waar niemand u ziet staan als ze de bocht insturen?

Op zich kunt ge daar de run off toch groter maken? Of is die berg omleggen zoveel werk? Misschien moet dat huis daar boven dan weg, ma als da moet voor de veiligheid?

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

en daarnaast er meer "bocht" in leggen zodat het geen flat out meer is voor een heel pak wagens (tegenwoordig)

Tracklimits op die plaats strenger maken, 4 wielen binnen de witte lijnen blijven, ipv 2 wielen nog juist op de "track". Dan is dat terug meer een bocht. 
Piloten lijken mij daar teveel te vertrouwen op de "off-piste". Dat was vroeger met de zandbak daar nie waar.

 

Of de hairpin terug onder aan Eau Rouge. Ipv rechts de raidillon op terug links via de hairpin naar boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Roger zei:

Met die spray is het op zich wel onmogelijk racen. Als je wat te dicht komt zie je geen fluit en kan je dus niet inhalen. En om nu een uur naar auto’s te kijken die gewoon op bepaalde afstand achter elkaar rijden .. Ik heb gelezen dat de hedendaagse F1’s ook gewoon veel meer spray veroorzaken vergeleken met vroeger. Ideaal om een natte piste snel droog te krijgen. Maar als het blijft regenen is er een probleem.

Nu, los van dit alles hadden ze dit ook wel beter kunnen afhandelen. Geen race. Mensen hun geld terug. Kost wat, maar nu maak je wel een hele slechte beurt.

In de 2-takt karting zie je in de regen ook geen fluit hoor. Dat is rijden en hopen dat degene voor je niet te vroeg remt.

In een Fun Cup zie je ook geen steek op Kemmel, dat is één muur van spray met ruitenwissers die niets doen.

De snelheden liggen inderdaad lager maar het gaat erom dat je je moet aanpassen. Volgas rijden zoals het droog is kan inderdaad niet. Vandaar dat het nu salonrijders zijn want de F3 met "kindjes" van 16 jaar kon daar wel in rijden. Die zagen bij momenten ook niets.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vermoed dat de mannen in de Medical Car het wel beter konden inschatten

Alan van der Merwe ging er wel voor 😍

Bernd Mayländer mogen ze van mij op pensioen sturen, die rijdt altijd alsof zijn grootmoeder nog mee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Dan moeten ze maar veiligere auto's bouwen he. Maar als je al niet meer kan racen in de regen, tja dan moeten ze maar gaan sjotten of golfen he. 

Een auto dient toch niet om alleen bij zon en droge piste ultra snelle rondjes te draaien waarbij (dikwijls) de beste auto ipv de beste piloot wint (op dat niveau)

Helemaal akkoord, maar reageer je nu niet een beetje erg zwart-wit?
F1 rijdt in de regen, hé. En de auto's zijn zoals ze zijn, effe snel aanpassen omdat het extreem regent, da's onnozel.
Alleen was 't nu zondag wel héél erg nat en als 't dan niet veilig meer is, is 't niet veilig.
In diezelfde omstandigheden hadden andere raceklasses misschien ook niet gereden, wie weet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, dragonfly zei:

De snelheden liggen inderdaad lager maar het gaat erom dat je je moet aanpassen. Volgas rijden zoals het droog is kan inderdaad niet. Vandaar dat het nu salonrijders zijn want de F3 met "kindjes" van 16 jaar kon daar wel in rijden. Die zagen bij momenten ook niets.

Dit wist ik niet. If so, dan volg ik. Waarom F1 niet en F3 wel > daar is dan geen zinnige reden voor, lijkt 't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Omdat een F1 nog een pak sneller gaat?

Je zou dat denken, maar de F3 fastest lap was 2.24 terwijl dat in de F1 3.30 ofzo was :o

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Je zou dat denken, maar de F3 fastest lap was 2.24 terwijl dat in de F1 3.30 ofzo was :o

Ehm ...

Dan rijden ze met de Fun Cup in het nat sneller dan de F1? :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ehm ...

Dan rijden ze met de Fun Cup in het nat sneller dan de F1? :lol: 

 

't is een mopje é. Mazepin's fastest lap of the race vs F3 fastest lap of the race.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joske zei:

Op zich kunt ge daar de run off toch groter maken? Of is die berg omleggen zoveel werk? Misschien moet dat huis daar boven dan weg, ma als da moet voor de veiligheid?

Tracklimits op die plaats strenger maken, 4 wielen binnen de witte lijnen blijven, ipv 2 wielen nog juist op de "track". Dan is dat terug meer een bocht. 
Piloten lijken mij daar teveel te vertrouwen op de "off-piste". Dat was vroeger met de zandbak daar nie waar.

 

 

Blijft voor te veel wagens nog altijd flat out dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als spray het probleem was, waarom kunnen ze dan niet bvb zaterdag Q laten tellen voor halve punten en op zondag 2u lange Q doen voor halve punten. Iedereen blij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, dragonfly zei:

Was toch ook 1 spray. F3 op zondag

 

Dit is niks qua spray hé, in vergelijking... Ge ziet nog een paar auto's ver...

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Frekkel zei:

Als spray het probleem was, waarom kunnen ze dan niet bvb zaterdag Q laten tellen voor halve punten en op zondag 2u lange Q doen voor halve punten. Iedereen blij.

Of ieder een F3 geven als 'regenwagen'

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Omdat dat niet voorzien is in het reglement :D 

Dat is een aanpassing van een kwartier in tegenstelling tot gaan discussiëren over technische zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid