The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 6 uren geleden, bud wijzer zei: Ik weet niet hoe lang jij al F1 kijkt, maar in zijn eerste jaren bij Ferrari is er bij Schumacher ook best veel misgegaan op dat vlak, bij La Scuderia hoor. Maar Hamilton zal zo lang de tijd niet krijgen om het allemaal naar zijn hand te zetten, vrees ik. Ik keek al naar F1 voor gij geboren waart Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Kalm Nigel.. Het is volkomen normaal dat iemand die zolangs racet zijn team publiekelijk te kakken zet, alsook vorige jaren zijn ongenoegen heeft geuit voor he toenmalige team. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Ik zeg niet dat hij ongelijk heeft, maar als je als team iets wil bereiken hou je de vuile was binnenkamers... Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 5 mei 2025 Auteur Geplaatst: 5 mei 2025 Als ze direct hadden geluisterd konden ze mogelijks allebei voor Antonelli eindigen. Lewis kon met zijn M's Charles beter towen met zijn H's dan andersom. Dat noemt men inzicht, teamwork. 2 Quote
Redfive 242 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 1 uur geleden, Riskitalltowin zei: Kalm Nigel.. Scherp.. 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 17 uren geleden, ir_fuel zei: maar zo een F1 is een heel stuk fragieler. Exact dat, ik schrok er toch van. Bij de start van de GP ergens een "licht" contact tussen twee auto's, meteen de band van de velg (of naar binnen) geklapt, velgranden aan diggelen, ... Het helpt natuurlijk niet dat de auto's zo immens gegroeid zijn. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 17 uren geleden, ir_fuel zei: Ja Senna was zo een brave Echt hé... er lopen er hier toch een paar rond die alles wat 'vroeger' is op een piedestal zetten zonder ook maar een beetje te relativeren. Volgens mij, maar ik ben net te jong om het actief te herinneren, was Senna een even grote 'eikel' als Verstappen. Hij reed ook liever zijn tegenstander van de baan dan hem voor te laten. Hij maakte ook ruzie met de FIA bazen en vond hun regels belachelijk. En hij was bij momenten ook heel scherp voor zijn team en/of teamgenoten. Voelt toch allemaal heel vertrouwd aan...!? Tijden zijn gewoon anders nu: alles wordt met een vergrootlens bekeken, iedereen heeft en geeft zijn ongefilterde mening en de media aandacht is zoveel duizenden keren groter... 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Dan ben je inderdaad niet enkel te jong, maar heb je ook alle documentaires over zijn leven met oogkleppen op bekeken. Dat Senna het hard speelde op circuit: helemaal mee akkoord. Maar hij maakte terecht ambras met de FIA bazen omdat ze er een handje van weg hadden die andere arrogante kwakkel (in dit geval een Fransoos) serieus te bevoordelen. En nadien is het genoegzaam bewezen dat hij gelijk had. In Suzuka 1989 mocht je plots niet door de chicane in de escape route terug het circuit op "want dat had je de volle race afstand niet aflegd". Terwijl er genoeg beelden waren van vorige Grand prix waar dat wel mocht. Het jaar daarna mocht het plots wel weer van Mr Balestre. Die kerel werd gewoon vierkant bestolen door de FIA vriendjes. Idem in Monaco in 1984 waar Senna Prost zuiver ging kloppen in de regen. Dus hebben ze de race maar vroegtijdig afgevlagd toen ze zagen dat hij prost in de volgende ronde ging voorbijrijden. Want ineens hadden ze na 31 doorweekte rondes gemerkt dat het regende ... goh seg. En zo kunnen we nog een tijd doorgaan. Senna was ook belange geen arrogante dikke nek. En hij gaf ettelijke miljoenen uit aan goede doelen. Wat geeft onze Hollander weg? 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 32 minuten geleden, Maxime S zei: Echt hé... er lopen er hier toch een paar rond die alles wat 'vroeger' is op een piedestal zetten zonder ook maar een beetje te relativeren. Volgens mij, maar ik ben net te jong om het actief te herinneren, was Senna een even grote 'eikel' als Verstappen. Hij reed ook liever zijn tegenstander van de baan dan hem voor te laten. Hij maakte ook ruzie met de FIA bazen en vond hun regels belachelijk. En hij was bij momenten ook heel scherp voor zijn team en/of teamgenoten. Voelt toch allemaal heel vertrouwd aan...!? Tijden zijn gewoon anders nu: alles wordt met een vergrootlens bekeken, iedereen heeft en geeft zijn ongefilterde mening en de media aandacht is zoveel duizenden keren groter... Bonjour Alain 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 16 minuten geleden, The Swede zei: Wat geeft onze Hollander weg? Gooi gewoon Google eens open en je weet het. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 41 minuten geleden, Lotuzzz zei: Gooi gewoon Google eens open en je weet het. 33000 euro plus een sidepod van zijn auto 8wat RB dus weggeeft, niet hijzelf). Blijft een Hollander, he. Daar ga je geen vrijgevigheid van verwachten 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Normaal reageer ik er niet op, maar (offtopic) wordt je het afgeven op Nederland/Nederlanders zelf niet een keer moe @The Swede ? Groet, Belgisch inwoner .... met NL nationaliteit (zodat je iets op te merken hebt) Terug ontopic 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Van een Nederlander begrijp ik dat hij fan is. Van een Vlaming minder. Was hij wat slimmer geweest, dan had hij beide kaarten gespeeld in de pers en had hij een pak meer fans over de grens. Soit. On topic: kerel komt qua persoon aan Senna zijn enkels niet. Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 17 uren geleden, The Swede zei: Ik keek al naar F1 voor gij geboren waart I doubt it Bouwjaar 1965 hier. Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 (aangepast) 2 uren geleden, ICM zei: Bonjour Alain Helemaal juist. Zelfs met de nuance van onze Zweedse vriend erbij. Al was/ben ik ook nog altijd een grote Senna fan. En daardoor kon je ook nooit een Prost fan zijn Om echt een topper te zijn, moet je toch killer instinct in je hebben, anders is het vaak van nét niet hé? 6 mei 2025 aangepast door bud wijzer 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 11 minuten geleden, bud wijzer zei: Helemaal juist. Zelfs met de nuance van onze Zweedse vriend erbij. Al was/ben ik ook nog altijd een grote Senna fan. En daardoor kon je ook nooit een Prost fan zijn Om echt een topper te zijn, moet je toch killer instinct in je hebben, anders is het vaak van nét niet hé? Die situatie met Prost in Suzuka was toch echt een schande in het kwadraat. Om eerlijk te zijn, ik was geen echt Senna fan destijds. Was eerder fan van Mansell. Maar die kerel is echt wel door de Franse mafia in de zak gezet. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 14 minuten geleden, bud wijzer zei: I doubt it Bouwjaar 1965 hier. Djeez ! Dan ben je op een jaar of 10 bijna even oud als BMWMB Ge ziet er op uwe foto wel jonger uit. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Ik ben al lang blij dat er hier eindelijk eens een onderwerp is met 'discussie'. 1 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 2 uren geleden, The Swede zei: Soit. On topic: kerel komt qua persoon aan Senna zijn enkels niet. Dat is niet on topic Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 mei 2025 Geplaatst: 7 mei 2025 21 uren geleden, The Swede zei: Dan ben je inderdaad niet enkel te jong, maar heb je ook alle documentaires over zijn leven met oogkleppen op bekeken. Dat Senna het hard speelde op circuit: helemaal mee akkoord. Maar hij maakte terecht ambras met de FIA bazen omdat ze er een handje van weg hadden die andere arrogante kwakkel (in dit geval een Fransoos) serieus te bevoordelen. En nadien is het genoegzaam bewezen dat hij gelijk had. In Suzuka 1989 mocht je plots niet door de chicane in de escape route terug het circuit op "want dat had je de volle race afstand niet aflegd". Terwijl er genoeg beelden waren van vorige Grand prix waar dat wel mocht. Het jaar daarna mocht het plots wel weer van Mr Balestre. Die kerel werd gewoon vierkant bestolen door de FIA vriendjes. Idem in Monaco in 1984 waar Senna Prost zuiver ging kloppen in de regen. Dus hebben ze de race maar vroegtijdig afgevlagd toen ze zagen dat hij prost in de volgende ronde ging voorbijrijden. Want ineens hadden ze na 31 doorweekte rondes gemerkt dat het regende ... goh seg. En zo kunnen we nog een tijd doorgaan. Senna was ook belange geen arrogante dikke nek. En hij gaf ettelijke miljoenen uit aan goede doelen. Wat geeft onze Hollander weg? Oogkleppen? Het is niet omdat ik die tijd niet actief heb meegemaakt, dat ik niet weet wat er toen is gebeurd Ik zeg toch nergens dat Senna onterecht ambras maakte met de FIA bazen? Idemdito voor Max: boetes krijgen omdat je een scheldwoord gebruikt over de boordradio in het heetst van de strijd, vind ik evenzeer een achterlijke regel. Kritiek daarop is even terecht. Denk je niet dat, mocht Senna in het nu rijden, dat hij evenveel ambras zou maken bij de FIA over hun belachelijke regels...? Max komt over als arrogant in de pers, omdat hij 0,0 belang geeft aan media aandacht, officiële persmomenten, verplichte commerciële activiteiten etc etc. 2 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 7 mei 2025 Geplaatst: 7 mei 2025 1 uur terug, Maxime S zei: Oogkleppen? Het is niet omdat ik die tijd niet actief heb meegemaakt, dat ik niet weet wat er toen is gebeurd Ik zeg toch nergens dat Senna onterecht ambras maakte met de FIA bazen? Idemdito voor Max: boetes krijgen omdat je een scheldwoord gebruikt over de boordradio in het heetst van de strijd, vind ik evenzeer een achterlijke regel. Kritiek daarop is even terecht. Denk je niet dat, mocht Senna in het nu rijden, dat hij evenveel ambras zou maken bij de FIA over hun belachelijke regels...? Max komt over als arrogant in de pers, omdat hij 0,0 belang geeft aan media aandacht, officiële persmomenten, verplichte commerciële activiteiten etc etc. Ik snap de frustraties zeker omtrent al die zever over scheldwoorden en de manier waarop hij soms reageert in de Media. Ik ben pas beginnen volgen midden jaren '90 vanaf Schumacher. Dus buiten de films en documentatie heb ik die tijd niet live mee gemaakt. Had Max nu een Belg, Fransman of eender welke andere nationaliteit hebben gehad dan had ik hem nog altijd een eikel gevonden. Maakt mij geen hol uit van waar iemand komt. Wat mij vooral stoort aan hem is dat het nooit aan hem ligt. Als het slecht gaat zijn het de remmen die op niets trekken, of de banden, of de wagen schakelt niet goed. En kakt hij ook nog eens op zijn team. Hij moet precies altijd een excuus doorgeven via de radio dat het niet aan hem ligt telkens dat het niet goed gaat. Zelfde voor de duels. Het ligt altijd aan de andere. En ja dat zorgt ervoor dat hij zoveel ego kweekt dat die wereldkampioen materiaal is en 1 van de beste piloten aller tijde is. Maar door die ego zie ik heel graag iemand anders dan Max winnen. Alle respect ook voor de mensen die 100% achter hem staan, dat is nu sport en dit hoort er bij. Quote
Roger 310 Geplaatst: 8 mei 2025 Geplaatst: 8 mei 2025 Op 7/5/2025 om 09:26, Bjorno zei: Wat mij vooral stoort aan hem is dat het nooit aan hem ligt. Als het slecht gaat zijn het de remmen die op niets trekken, of de banden, of de wagen schakelt niet goed. En kakt hij ook nog eens op zijn team. Hij moet precies altijd een excuus doorgeven via de radio dat het niet aan hem ligt telkens dat het niet goed gaat. Zelfde voor de duels. Het ligt altijd aan de andere. Je hebt net 95% van de piloten op de grid omschreven. 3 1 Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 8 mei 2025 Geplaatst: 8 mei 2025 14 minutes ago, Roger said: Je hebt net 95% van de piloten op de grid omschreven. Ik heb Tsunoda nog nooit horen klagen, of Albon, of ... Verhaal zo oud als de straat. Winnen we is het de piloot, verliezen we is het de auto. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.