Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 minuten geleden, ICM zei:

Is die auto niet naar Max zijn "wensen" geconfigureerd? Waardoor de andere rijder altijd gekloot was met een auto die hem werd opgedrongen?

Nee, in een interview een jaar ofzo geleden heeft Alex Albon dat ook ontkracht. De wagen is gewoon zo en Max kan er mee overweg. Dat er meer naar Max geluisterd wordt, dat is correct, maar Max zijn talent haalt de bovenhand bij de moeilijke auto. Als team heeft RB niets te winnen bij een auto die enkel door 1 piloot te sturen is. Het probleem is dat ze geen auto kunnen maken die niet bijt zonder veel performance te verliezen. 

Dat Perez zo zijn eigen graf gegraven heeft, zoals het artikel hierboven stelt, dat wist ik niet. Maar het valt wel in een duidelijke trend. De basis deugt niet en een ‘niet-godenkind’ krijgt het niet in orde om die laatste procenten uit de auto te halen. 

Geplaatst:
35 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Dat heeft eigenlijk niets met Max te maken hè. Max zijn talent compenseert ruimschoots de slechte auto. Om de een of andere reden blijft RB daar blind voor. Zelfs Verstappen zelf geeft dat aan, de auto en het platform is zo scherp dat zelfs hij het soms niet meer trekt. De 2025 is daar de slechtste van de laatste jaren. 

Lawson nu buiten, Honda wat extra geld uit de zakken slaan, en dan hopen dat Yuki er iets van bakt. Dat is de oplossing van RB, maar ik hoop dat ze voor 26 werken aan de rijdbaarheid van de auto. 25 is nu al verloren. Met wat geluk is het vanaf Spanje beter zonder flexi-wings, maar tegen dan is de achterstand al stevig op McLaren. 

Ergens krijgt Yuki nu de kans die hij eigenlijk verdient, maar het is een vergiftigd geschenk. Ofwel bakt hij er niets van, wat de grootste kans heeft, en dan is zijn carrière voorbij. Of hij haalt wel resultaat, en dat hoop ik, maar dan ben ik benieuwd wat RB gaat doen. 

Laat ons eerlijk zijn, de Racing Bulls wagen lijkt beter dan de RBR wagen.

Als Lawson nu de prestaties van Yuki evenaart in de Racing Bulls wagen (zonder de taktische fouten van het team), zal hij een prachtig seizoen hebben. Eind dit seizoen is iedereen dit voorval vergeten en is Liam zijn carriere niet verbrand.

Yuki gaat nu naar RBR, waar ze idd extra geld van Honda kunnen krijgen. Als Yuki wel overweg met de wagen kan, is dit super. Als Yuki niet met de wagen overweg kan, is dit een opoffering die RBR misschien wel wil maken. Dit is het laatste jaar samen met Honda en wie weet was het het plan al om van Yuki afscheid te nemen.

RBR weet al lang dat er een probleem met de wagen is. Alle journalisten schreeuwden vorig jaar dat ze Checo al lang moesten vervangen, maar dat is niet gebeurd. 

Geplaatst:
5 uren geleden, Monterey Jack zei:

Nee, in een interview een jaar ofzo geleden heeft Alex Albon dat ook ontkracht. De wagen is gewoon zo en Max kan er mee overweg. Dat er meer naar Max geluisterd wordt, dat is correct, maar Max zijn talent haalt de bovenhand bij de moeilijke auto. Als team heeft RB niets te winnen bij een auto die enkel door 1 piloot te sturen is. Het probleem is dat ze geen auto kunnen maken die niet bijt zonder veel performance te verliezen. 

Dat Perez zo zijn eigen graf gegraven heeft, zoals het artikel hierboven stelt, dat wist ik niet. Maar het valt wel in een duidelijke trend. De basis deugt niet en een ‘niet-godenkind’ krijgt het niet in orde om die laatste procenten uit de auto te halen. 

5 uren geleden, dragonfly zei:

De wagen is niet driver centric, maar we hebben hem wel volledig aangepast op basis van feedback en prestaties van de nummer 1 rijder. Ondanks de moeilijkheden voor de 2de rijder blijven we hetzelfde pad bewandelen, maar de wagen is zeker niet driver centric. Ok dan...

Je zou kunnen zeggen dat ze een wagen met een scherpe front end, stabiliteit achteraan en die kan meedraaien met de top niet ontwikkeld krijgen. Vraag is of dit überhaupt wel mogelijk is.

Geplaatst:

Ondertussen is de swap bevestigd.

Ik duim alvast voor goeie prestaties Lawson in de racing bull, benieuwd ook naar duel met Hadjar, want dat lijkt ook geen pannenkoek.

Geplaatst:

Ik vind het een goeie zaak. Misschien niet voor iedereen die er bij betrokken is, maar voor ons als buitenstaander gaat het wel direct het juiste beeld geven. Als Yuki volgende race P20 is en Lawson rijdt P8, tja .... 🙂 

Geplaatst:

Ik vind het ook een goeie zaak. 't Lijkt in eerste instantie bikkelhard voor Lawson, maar als de feiten echt liggen zoals ze zijn doet RBR hem hiermee zelfs een cadeau(tje), denk ik. Strategisch gezien is deze beslissing een compleet logische. Volgend jaar is Honda uit de deur, Tsunoda is in dat opzicht op LT beter te missen dan een talent als Lawson.
En die laatste krijgt het met RBR niet snel genoeg klaar (er is geen tijd, zoals hij zegt, om de auto aan te leren) waardoor een volledig seizoen sukkelen mogelijks schakelijker is voor zijn imago/carrière, dan wanneer hij vanaf venue 3 al in de Racing Bulls (een auto die een krachtig totaalpakket met heel wat troeven lijkt te zijn) goeie dingen kan doen.

Geplaatst:

Ze zijn er allemaal wel niet beter van geworden he bij dat 2de zitje van Red Bull. Gasly bij Alpine, Albon bij Williams, Daniel Kvyat out, Perez out, Ricciardo out. 

Bij Schumacher hadden ze een 2de piloot nodig die goede feedback kon geven. Daar gingen ze dan ook eerder naar ervaren rijden. Terwijl ze bij Red Bull altijd eentje van hun Juniors nemen. Op Perez na maar die is blijkbaar ook niet goed in feedback...of Red Bull slaagt er maar niet in het op te lossen. 

Ik vind het hard voor Lawson want ik zie er wel een pak talent in maar het kan idd ook wel goed uitdraaien voor hem. Anderzijds ook wel blij voor Yuki dat hij in Japan met de echte bull mag rijden. Laat de laatste tijd toch ook wel wat zien. Al denk ik dat hij beter in de Junior Bull had gebleven.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Bjorno zei:

Ze zijn er allemaal wel niet beter van geworden he bij dat 2de zitje van Red Bull. Gasly bij Alpine, Albon bij Williams, Daniel Kvyat out, Perez out, Ricciardo out. 

Bij Schumacher hadden ze een 2de piloot nodig die goede feedback kon geven. Daar gingen ze dan ook eerder naar ervaren rijden. Terwijl ze bij Red Bull altijd eentje van hun Juniors nemen. Op Perez na maar die is blijkbaar ook niet goed in feedback...of Red Bull slaagt er maar niet in het op te lossen. 

Ik vind het hard voor Lawson want ik zie er wel een pak talent in maar het kan idd ook wel goed uitdraaien voor hem. Anderzijds ook wel blij voor Yuki dat hij in Japan met de echte bull mag rijden. Laat de laatste tijd toch ook wel wat zien. Al denk ik dat hij beter in de Junior Bull had gebleven.

Ricciardo eerste periode in dat 2e zitje ging hem heel goed af. Heeft dan jammergenoeg 2 keer op een verkeerd paard gegokt.

Geplaatst:

Heeft idd 2keer verkeerd gegokt. Maar had hij bij Red Bull gebleven had het mogelijks op hetzelfde neer gekomen? 

Geplaatst:

Schijnt dat de wissel ook zo vroeg komt omdat Max zijn contract kosteloos mag lichten indien RB onder een bepaald aantal punten eindigt...

Geplaatst:
1 uur geleden, TCT zei:

Schijnt dat de wissel ook zo vroeg komt omdat Max zijn contract kosteloos mag lichten indien RB onder een bepaald aantal punten eindigt...

Als ze hem geen WK winnende auto kunnen geven. 

Geplaatst:

Kan nog een mooie race worden, tijden zijn toch redelijk dichtbij. 

Bearman in de top 10 en ook weer Albon, knap!

Lawson maakt statement door net voor Tsunoda te eindigen. Nu vind ik persoonlijk wel dat Tsunoda het niet zo slecht heeft gedaan.

Geplaatst:

inderdaad; goed voor Lawson, maar minder 'sprekend' voor Tsunoda

hij zal zich nu in de race nog wel eens moeten bewijzen

#prayforrain

Geplaatst:

Tsunoda moet gewoon punten pakken morgen. 

Geplaatst:

Al 3 comments en geen woord over Verstappen 🥹

Wat een rondje!!! Puur op feeling, klasse en foutloosheid

Geplaatst:

Vooral hopen dat al het brandbare gras opgebrand is. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Cyrano.ak zei:

Vooral hopen dat al het brandbare gras opgebrand is. 

Het gaat normaal regenen morgen dus dat zou geen probleem mogen zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jammer geen regen, geen inhaal acties....saai zeer saai. Wel mooi voor dat Max hier nog een overwinning geeft aan Honda. En voila ineens de naam ook gezegd 😂.

Geen topper voor de andere Red Bull. 

Geplaatst:

Dan staat een mens eens vroeg op om de GP te kijken, krijgt ie zoiets te zien.
Los van het het zeer knappe werk van Max, gebeurde er hoegenaamd niks.

Ik vond wel dat ze bij McLaren Piastri een kans hadden kunnen geven om Max te halen... die blijven toch knoeien met strategieën door (onnodig) geen first driver te willen kiezen. Ze hadden Oscar kunnen laten proberen met de voorwaarde P2 terug te geven aan Lando indien het niet zou lukken. 

En dan was er Stroll... WTF hoe slecht was die :lolz:
We moeten eerlijk zijn: zijn twee eerste GP's waren eigenlijk heel degelijk. Maar nu wordt ie kansloos laatste, op meer dan 20 seconden van de voorlaatste. 
Was die gewoon zo slecht of scheelde er iets aan de auto? 

Geplaatst:

Geen goesting denk ik, die schijnt daar nooit iets deftigs te presteren 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid