Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 minuten geleden, -Fred- zei:

Is een manuele in herverkoop ook niet altijd een pluspunt?

Bij een GT3 alleszins niet. 

Geplaatst:
23 minuten geleden, BMWMB zei:

En dat is gebaseerd op wat?

De meeste gaan idd een pdk zoeken, maar in manueel ga je minder concurrentie hebben. Als ik nu een pdk 992 gt3 zoek dan heb ik massa keuze en ga ik selecteren op basis van prijs vs km... Als ik manueel heb dan heb ik minder keuze...

Geplaatst:

Er is minder keuze, omdat er gewoon ook minder nieuw verkocht zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom tweedehands duurder verkocht kunnen worden. 

En los daarvan, ik ga mijn keuze niet laten bepalen door een 'misschien' iets hogere restwaarde. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik heb net eens op Mobile.de gekeken, en gezocht naar de 992 GT3, en dan zie je inderdaad dat maar 20% manueel is, en dat van die 20% zelfs 80% touring is. Een 992 GT3 Clubsport met manuele bak is inderdaad tweedehands niet veel te vinden. 👍

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wel niet te vergelijken natuurlijk😁 maar toen ik mijn F82 M4 verkocht stond er in Belgie geen enkele manuele te koop en in Duitsland slechts een paar. 

Geplaatst:

Wie veel op circuit heeft gereden kent de verhalen (en prijzen) van de motor revisies na een miss-shift

No brainer 

Geplaatst:

Maar met een Touring ga je toch niet meteen veel het circuit op? Plus ze beschikken over een revmatchingfunctie. Dan moet je toch al je best doen. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, PieterA zei:

Maar met een Touring ga je toch niet meteen veel het circuit op? Plus ze beschikken over een revmatchingfunctie. Dan moet je toch al je best doen. 

Een revmatchingfunctie doet toch niets aan een misshift? Als je een of meerdere vitessen te laag terugschakeld, gaat een revmatchfunctie je niet helpen lijkt me.

Een revmatch is gewoon om bij terugschakelen geen blokkerende wielen te hebben, of te veel stress op je koppeling/aandrijflijn te zetten bij grote toerenverschillen tussen motor en andrijflijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Er is minder keuze, omdat er gewoon ook minder nieuw verkocht zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom tweedehands duurder verkocht kunnen worden. 

En los daarvan, ik ga mijn keuze niet laten bepalen door een 'misschien' iets hogere restwaarde. 

Groot gelijk, je koopt die kar voor jezelf, iet voor de opvolger.

Maar ik zeg ook niet dat een manuele veel duurder gaat zijn dan een pdk. Maar als er veel PDK zijn en er zit 1 tussen die hem snel kwijt wil en dus weinig vraagt, dan gaat die voor jou komen en dat heb je minder snel met een minder common config. Maar aan de andere kant gaan er wel minder zijn die een manuele zoeken...

27 minuten geleden, flupke73 zei:

Wie veel op circuit heeft gereden kent de verhalen (en prijzen) van de motor revisies na een miss-shift

No brainer 

Klopt, maar gaat BMWMB op circuit rijden met dat ding? 

En dan heb ik het over meer dan 2 of 3 keer per jaar hé...

Geplaatst:
8 uren geleden, BMWMB zei:

Why not? Na de 991.1 R kwam er ook een manuele 991.2 GT3 touring. 

Dat is mijn punt net. Een GT3 alle goodies meegeven van een S/T, dan is er geen bestaansreden voor een S/T meer. 

5 uren geleden, flupke73 zei:

No brainer 

En hoeveel rijden met een GT3 Touring op circuit? (en dan bedoel ik deftig rijden, niet Knokke stijl gaan rondploeteren om dan fotos op AM te kunnen zetten)

Geplaatst:
8 uren geleden, BMWMB zei:

Zou ik niet durven zeggen, en al zeker op langere termijn zie ik een manuele sneller stijgen in waarde.

Ongeacht de waarde, moest ik morgen opnieuw een GT3 kopen zou ik zonder twijfel terug manueel gaan. De beleving valt totaal niet te vergelijken, ook als is die auto veel trager het is zo hard genieten en zweten.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Ik volg Maverick volledig en hij haalt nog een goed punt aan...

Binnen 10 jaar (of iets gelijkaardig) zal de automaat van een 992 GT3 mogelijks gedateerd aanvoelen tegenover de automaten die we dan hebben. Hoewel ik de evolutie daarin wel minder groot verwacht dan de laatste 10 jaar. 

Als ik terugdenk aan die automaat in mijn madam haar C200 :fp: 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Naish zei:

Ik volg Maverick volledig en hij haalt nog een goed punt aan...

Binnen 10 jaar (of iets gelijkaardig) zal de automaat van een 992 GT3 mogelijks gedateerd aanvoelen tegenover de automaten die we dan hebben. Hoewel ik de evolutie daarin wel minder groot verwacht dan de laatste 10 jaar. 

Als ik terugdenk aan die automaat in mijn madam haar C200 :fp: 

Nu noem je wel een draak van een automaat ook. Ik denk dat iedereen die ZF8 rijdt heel content is en da’s uiteindelijk ook een bak die al bijna 15 jaar meegaat.

Ik zou in mijn hypothetische GT3 altijd de PDK nemen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Alles wat manueel is zal volgens mij een gi-gantische hype worden binnen X jaar.
Zelfde met een M2 enzovoort. En het feit dat niemand het pakt zal het alleen maar meer gewild maken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, Geertt zei:

Alles wat manueel is zal volgens mij een gi-gantische hype worden binnen X jaar.
Zelfde met een M2 enzovoort. En het feit dat niemand het pakt zal het alleen maar meer gewild maken.

De mannen sub 25 jaar in mijn omgeving verklaren me compleet gek van zodra ik weer een gepassioneerd betoog houd over manueel schakelen. Die begrijpen in de verste verte niet waarom je in godsnaam een manuele bak zou verkiezen over een automatische. Ik denk niet dat dat een hype gaat worden. Dat wordt misschien zoals oldtimers, heel cool om naar te kijken, minder cool om mee te rijden en in 90% van de gevallen ronduit teleurstellend. 

Geplaatst:
20 minuten geleden, brjefs zei:

Nu noem je wel een draak van een automaat ook. Ik denk dat iedereen die ZF8 rijdt heel content is en da’s uiteindelijk ook een bak die al bijna 15 jaar meegaat.

Ik zou in mijn hypothetische GT3 altijd de PDK nemen.

ZF8 en Getrag 7DCT300 zijn meesterwerken imo. Kan je weinig op tegen hebben. 

Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

De mannen sub 25 jaar in mijn omgeving verklaren me compleet gek van zodra ik weer een gepassioneerd betoog houd over manueel schakelen. Die begrijpen in de verste verte niet waarom je in godsnaam een manuele bak zou verkiezen over een automatische. 

Schrijf het u maar op. 😙

Al snap ik dat de gemiddelde 25 jarige Golf- of 140i-rijder dat vindt. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Jules_W zei:

De mannen sub 25 jaar in mijn omgeving verklaren me compleet gek van zodra ik weer een gepassioneerd betoog houd over manueel schakelen. Die begrijpen in de verste verte niet waarom je in godsnaam een manuele bak zou verkiezen over een automatische.

Er ging iets mis, ergens in hun opvoeding.

Hoewel ze een automaat gemakkelijk vinden, houden onze 2 sub 25-jarigen meer van het manuele rijden

Geplaatst:
10 uren geleden, The Swede zei:

Dat is mijn punt net. Een GT3 alle goodies meegeven van een S/T, dan is er geen bestaansreden voor een S/T meer. 

Als je het laatste filmpje van Chris Harris over de S/T bekijkt zijn dat (zelf met manuele bak) 2 heel verschillende auto’s. 

Geplaatst:
9 uren geleden, Jules_W zei:

ZF8 en Getrag 7DCT300 zijn meesterwerken imo. Kan je weinig op tegen hebben. 

Ik kan het!

• Grappig 5
Geplaatst:

Kopen “voor wat het binnen 20 jaar gaat opbrengen” … heel moeilijk in te schatten wat de markt gaat geven over zoveel jaar in de huidige snel veranderende wereld…

tevens af te wachten hoeveel procent van de jeugd nog gaat kunnen/mogen schakelen 😎

vooral kopen voor waar jezelf naar op zoek bent.

Geplaatst:
17 uren geleden, jan.van.gent zei:

Een revmatchingfunctie doet toch niets aan een misshift? Als je een of meerdere vitessen te laag terugschakeld, gaat een revmatchfunctie je niet helpen lijkt me.

Een revmatch is gewoon om bij terugschakelen geen blokkerende wielen te hebben, of te veel stress op je koppeling/aandrijflijn te zetten bij grote toerenverschillen tussen motor en andrijflijn.

Spreekt voor zich maar ik doelde eerder op de extra stress op de aandrijflijn voor zij die het tip-hielen niet erg machtig zijn. 

Zeker op een Touring zou ik altijd een handbak nemen. Eén omdat hij echt goed is en twee vanwege de extra interactie. Zéker voor een weekendauto. Maar bon, uiteindelijk is betalen bepalen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Geertt zei:

Schrijf het u maar op. 😙

Al snap ik dat de gemiddelde 25 jarige Golf- of 140i-rijder dat vindt. 

Ik rijd geen 25 jarige Golf maar wel een 140i. Wa zegde gaaij over maaij? :D 

Geplaatst:
3 uren geleden, Challazer zei:

Als je het laatste filmpje van Chris Harris over de S/T bekijkt zijn dat (zelf met manuele bak) 2 heel verschillende auto’s. 

Ik schrok er ook wel van, dat die S/T toch zó anders blijkt.

Then again: niet vergeten dat hij (Harris) om te beginnen zeer goed kan vergelijken en bovendien eerder kleine/minimale verschillen vermoedelijk zeer sterk zal uitvergroten. Niet dat een modale autoliefhebber géén verschil zou voelen tussen een 992.1 GT3 touring en een 992.1 S/T (mocht hij die blind back to back rijden), maar ik durf te denken dat dat nu ook geen 2 totaal andere auto's zijn.

Plus: de premium voor een S/T is dermate hoog dat "het probleem" zich eigenlijk niet echt stelt. Toch?

• Thanks Friendly 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid