Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, tuscani zei:

Al een paar keer zien passeren. 

Wat bedoelen jullie met markup? 

Een bedrag dat een dealer méér vraagt dan de officiële prijs, dus een toeslag erbovenop, omdat de auto enorm gewild is.

In de V.S. is dat altijd al normaal geweest. B.v. de RAM TRX is daar zo gewild dat, als je er eentje wil, nieuw van bij de dealer, je niet de MSRP (manufacturer's suggested retail price) betaalt van (bijvoorbeeld) 95.000 USD, maar wel 125.000 USD omdat de dealer een mark-up rekent van 30.000 USD.
Voor zover ik weet mocht dat in Europa niet ... maar ik weet niet exact waaruit de beperking voort kwam: Europese richtlijn, nationale wetgeving, conventioneel (m.a.w. bedongen in de overeenkomst tussen fabrikant en dealer. Maar blijkbaar mag het sinds kort wél.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal een logisch vervolg zijn zeker qua prijszetting in Europa?

Wij hebben bv al een paar jaar een adviesprijsboek ipv een echt prijsboek.  Blijkbaar mogen fabrikanten niet meer verplichte prijzen opleggen, enkel dus adviesprijzen.  Misschien dat het zo zal doorgetrokken worden naar andere sectoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toere zei:

Beetje zoals mijn vlees. Delhaize heeft ook richtprijzen maar we doen daarmee wat we willen😁

Dat is nieuw, dat gij met uw vlees doet wat ge wilt

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Dus dat klopt niet? Ik hoorde dat nu al een paar keer passeren in video's waarin de GT3 (touring) wordt getest.

Ik ben geen verkoper maar koper. En je ziet gewoon dat gedoe met die slots een verkoopsspel geworden is. 

En ja voor de verkoper in de garage is dat dan dikwijls zo, die kan je geen auto "verkopen" alles zit in "slots". Ga je op zoek dan smijten ze je er mee naar je kop.

Je kent mijn verhaal van de aankoop van een 911TurboS? Ik heb dat hier maar tussen de lijnen gepost omdat ik niemand tegen de schenen wil sjotten, wil het je altijd privé vertellen. 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Een bedrag dat een dealer méér vraagt dan de officiële prijs, dus een toeslag erbovenop, omdat de auto enorm gewild is.

In de V.S. is dat altijd al normaal geweest. B.v. de RAM TRX is daar zo gewild dat, als je er eentje wil, nieuw van bij de dealer, je niet de MSRP (manufacturer's suggested retail price) betaalt van (bijvoorbeeld) 95.000 USD, maar wel 125.000 USD omdat de dealer een mark-up rekent van 30.000 USD.
Voor zover ik weet mocht dat in Europa niet ... maar ik weet niet exact waaruit de beperking voort kwam: Europese richtlijn, nationale wetgeving, conventioneel (m.a.w. bedongen in de overeenkomst tussen fabrikant en dealer. Maar blijkbaar mag het sinds kort wél.

17E688F6-DA11-4180-8A3C-351106FDC922.thumb.png.52e23d2fd3175ed38f1ca98f3ec74c9d.png
:lolz:

  • Grappig 5
  • Whut?! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GT3 heeft niet veel markup meer. Je moet anders eentje verkopen tweedehands welke je nieuw gekocht hebt :)

Waardeverlies blijft zeer groot. Welke mark up? :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexx zei:

17E688F6-DA11-4180-8A3C-351106FDC922.thumb.png.52e23d2fd3175ed38f1ca98f3ec74c9d.png
:lolz:

willen dealers gewoon meeprofiteren van wat kopers anders doen?  (eentje kopen en direct verkopen met winst)

erg voor degene die gewoon de wagen willen kopen EN houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Dus dat klopt niet? Ik hoorde dat nu al een paar keer passeren in video's waarin de GT3 (touring) wordt getest.

Ik ben bij een 4 dealers geweest voor de GT3. Allemaal beetje zelfde verhaal, moeilijk om slot te krijgen, ... Maar als het puntje bij paaltje kwam was het geen probleem om eentje te bestellen. Korting was overal wel dikke vette 0% :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, William Blake zei:

link naar bron?

Heb dat hier gewoon in dit topic (of een ander, dunno van buiten) gevraagd. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2022 om 23:10, tuscani zei:

Zal een logisch vervolg zijn zeker qua prijszetting in Europa?

Wij hebben bv al een paar jaar een adviesprijsboek ipv een echt prijsboek.  Blijkbaar mogen fabrikanten niet meer verplichte prijzen opleggen, enkel dus adviesprijzen.  Misschien dat het zo zal doorgetrokken worden naar andere sectoren?

 

Op 13/1/2022 om 06:36, toere zei:

Beetje zoals mijn vlees. Delhaize heeft ook richtprijzen maar we doen daarmee wat we willen😁

In beide gevallen dus +20% :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gTa zei:

Megawijs yep. Opvallend hoeveel blauw er in zit, op die foto's; da's op andere foto's niet altijd het geval.

https://www.colors.rs/colorsearch?tag=VjBCli8Cjg&searchtype=rs

Dat violapurple metallic van de kar er achter is wat anders... :D 

Zo blauw dat het zelf geen Fjord Green lijkt te zijn; of de tint moet veranderd zijn tov die van vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid