Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 minuten geleden, Goesting zei:

En waarom zou dat een probleem zijn? De deurklinken staan op 1 meter uit elkaar. Dus 1 deurklink met Comfort Access aan elke zijkant van de wagen is voldoende naar mijn mening. Mij stoort het alvast niet om eerst de bestuurdersklink even vast te nemen alvorens ik het achterportier open om mijn jas in te leggen.

Ik kan het goed vergelijken want onze andere wagen heeft 4 deurklinken met Comfort Access, en een gemis is het alvast niet als er maar 2 zijn.

Het stoort mij GIGANTISCH op mijn i5. Da's echt waanzin.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mij zou dat ook storen imo.
Mijn F11 had dat (4 deuren), en in het weekend met de kinderen er bij, 9 van de 10 keren doe je eerste de achterste deuren open om de kleine kinderen op de achterbank/kinderstoel te zetten, voordat je de voordeur open doet om zelf in te stappen. Dus dan zou je eerst de voordeur moeten openen (evt met maxi cosi in de hand), dan de achterste deur openen. Zelfs als ik alleen ben, leg ik dikwijls eerst mijn jas/muts/sjaal op de achterbank, voordat ik instap.
Toch een stap achteruit imo. Idem met het kofferruitje dat ze blijkbaar mee gestopt zijn op de touring modellen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Goesting zei:

En waarom zou dat een probleem zijn? De deurklinken staan op 1 meter uit elkaar. Dus 1 deurklink met Comfort Access aan elke zijkant van de wagen is voldoende naar mijn mening. Mij stoort het alvast niet om eerst de bestuurdersklink even vast te nemen alvorens ik het achterportier open om mijn jas in te leggen.

Ik kan het goed vergelijken want onze andere wagen heeft 4 deurklinken met Comfort Access, en een gemis is het alvast niet als er maar 2 zijn.

Nee, dat is gigantisch vervelend…

Geplaatst:
2 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Dus dan zou je eerst de voordeur moeten openen

Geen idee hoe het bij de F11 werkt, maar bij mijn X5 moet ik gewoon mijn handpalm eens over de achterkant van de klink wrijven om de wagen te ontgrendelen. Een fysieke beweging aan de klink/deur zou er inderdaad teveel aan zijn als je eerst achteraan iets wilt doen.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Goesting zei:

Geen idee hoe het bij de F11 werkt, maar bij mijn X5 moet ik gewoon mijn handpalm eens over de achterkant van de klink wrijven om de wagen te ontgrendelen. Een fysieke beweging aan de klink/deur zou er inderdaad teveel aan zijn als je eerst achteraan iets wilt doen.

Klopt, gewoon eens met je hand "in" de greep gaan is voldoende. Maar dan nog een extra onnozele handeling imo. Dan duw ik liever gewoon op het knoppeke van mijn afstandsbediening, en zou comfortaccess mij gestolen kunnen worden.

Geplaatst:
15 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Mij zou dat ook storen imo.
Mijn F11 had dat (4 deuren), en in het weekend met de kinderen er bij, 9 van de 10 keren doe je eerste de achterste deuren open om de kleine kinderen op de achterbank/kinderstoel te zetten, voordat je de voordeur open doet om zelf in te stappen. Dus dan zou je eerst de voordeur moeten openen (evt met maxi cosi in de hand), dan de achterste deur openen. Zelfs als ik alleen ben, leg ik dikwijls eerst mijn jas/muts/sjaal op de achterbank, voordat ik instap.
Toch een stap achteruit imo. Idem met het kofferruitje dat ze blijkbaar mee gestopt zijn op de touring modellen

same here. Heb ik bij mijn Ram ook...je komt aan de auto, wilt uw jas op de achterbank gooien en deur is op slot, terwijl je de sleutel op zak hebt. enkel de bestuurdersdeur gaat open. Wil je dat de achterdeur open gaat, moet je toch nog op de unlock knop op de afstandsbediening drukken.

snap het dus ook niet, Als je met de sleutel rondom de auto loopt, zou elke deur toch moeten open gaan. 

Maar bv geen zetelventilatie...dat is toch gewoon absurd. In elke Hyundai of weet ik veel wat heb je die optie. En je gebruikt dat veel meer dan die verwarming dat direct te heet is.

Geplaatst:
14 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Dan duw ik liever gewoon op het knoppeke van mijn afstandsbediening, en zou comfortaccess mij gestolen kunnen worden.

Met maxi cosi in de hand vind ik het stuntelig zoeken naar de autosleutel in mijn broekzak nog altijd vervelender dan even over de klink wrijven, maar goed ik begrijp je punt wel.

Het gaat er hem om dat ze zich bij dergelijke beslissingen te weinig inbeelden dat ze mensen hun routine gaan verstoren. Voor diegene die de routine nog moeten leren is het laagdrempeliger.

In dat opzicht vind ik de knop om de tankklep te openen in hybrides nog erger: heb er al een paar keer gestaan met een "geladen" tankpistool dat je dan terug in de pomp moet klikken omdat je die knop vergeten indrukken bent in de auto. Dus opnieuw betalen, tankpistool nemen, enz.

Bij de XC40 was ik er zo mee gefrustreerd dat ik alle knopjes op de sleutel eens afging, in de hoop die tankklep open te krijgen. Blijkt dat die knop met triangel een soort van paniekknop is die het alarmsysteem in gang zet en de wagen vergrendelt. Ik stond daar mooi met het tankpistool en een mond vol tanden.

Geplaatst:
40 minutes ago, Goesting said:

omdat ik van achteraan kom en ik niet naar mijn voorste klink wil om de auto te ontgrendelen als ik de laadkabel wil los trekken.

Geplaatst:
2 uren geleden, Tommie zei:

Tjien

2 uren geleden, Goesting zei:

Met maxi cosi in de hand vind ik het stuntelig zoeken naar de autosleutel in mijn broekzak nog altijd vervelender dan even over de klink wrijven, maar goed ik begrijp je punt wel.

Het gaat er hem om dat ze zich bij dergelijke beslissingen te weinig inbeelden dat ze mensen hun routine gaan verstoren. Voor diegene die de routine nog moeten leren is het laagdrempeliger.

In dat opzicht vind ik de knop om de tankklep te openen in hybrides nog erger: heb er al een paar keer gestaan met een "geladen" tankpistool dat je dan terug in de pomp moet klikken omdat je die knop vergeten indrukken bent in de auto. Dus opnieuw betalen, tankpistool nemen, enz.

Bij de XC40 was ik er zo mee gefrustreerd dat ik alle knopjes op de sleutel eens afging, in de hoop die tankklep open te krijgen. Blijkt dat die knop met triangel een soort van paniekknop is die het alarmsysteem in gang zet en de wagen vergrendelt. Ik stond daar mooi met het tankpistool en een mond vol tanden.

Die gewoonte had ik toch vrij snel. Bij het uitstappen aan het tankstation op dat knopje duwen en hup

Geplaatst:
4 uren geleden, Goesting zei:

Ik heb ze ook op allebei en bij de '1 zijn 't enkel de voorste klinken. Stoort me gigantisch. Wat een krankzinnige besparingsregel is me dat, zeg. Godmiljaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En 'k ga 't geen 2 keer zeggen! :D

Geplaatst:

Zou me ook gigantisch storen tbh. Ik doe in 75% van de gevallen de achterste deuren als eerste open. 

Geplaatst:
Op 15/5/2024 om 16:52, Stancke zei:

P90546601_highRes.thumb.jpg.5265d0e5949f1177dae8e7d3a4d96ebf.jpg

P90546598_highRes.jpg

Hier heeft de M50 geen zonnewerend glas. Is er dan nog hoop dat hij toch zonder gaat besteld kunnen worden?

Geplaatst:

Nein. Altijd aanwezig, niet weg te laten.

Geplaatst:

Is dat een folie of effectief getint glas?

Jammer

Geplaatst:
17 minutes ago, Monterey Jack said:

Is dat een folie of effectief getint glas?

Jammer

Dat ga je er niet af kunnen pellen nee :D 

Geplaatst:
17 minutes ago, Monterey Jack said:

Jammer

Ik vermoed dat ze bij de pre-fl 95% ermee verkochten en het dus goedkoper is van het er altijd op te steken.

Geplaatst:
Op 30/5/2024 om 15:35, Tommie zei:

Bij mijn  G81 gaan de deuren open als ik dichterbij kom zonder aan de klinken te komen...

Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, Tommie zei:

Nein. Altijd aanwezig, niet weg te laten.

En wat kost het om er achteraf gewone ruiten in te steken? 

aangepast door Roger
Geplaatst:
5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vermoed dat ze bij de pre-fl 95% ermee verkochten en het dus goedkoper is van het er altijd op te steken.

Maar de niet-M50 kan wel nog zonder. Dan is het toch jammer dat de M50 daar dan van moet afwijken.

Geplaatst:
1 uur terug, davy zei:

Bij mijn  G81 gaan de deuren open als ik dichterbij kom zonder aan de klinken te komen...

De meesten schakelen die functie uit omdat die nog het meest van al stoort.

Geplaatst:
Op 1/6/2024 om 17:03, davy zei:

Uiteraard, bij mij ook als ik dat wil. Maar ik vind dat niet veilig, dus dat staat af.

Geplaatst:
Op 1/6/2024 om 18:07, Roger zei:

Al eens voor een forummer gedaan, vorig jaar.

Niet goedkoop pakt.

Geplaatst:
On 6/1/2024 at 6:07 PM, Roger said:

Ik weet wel wat plaatsen waar je dat verzekeringstechnisch kan regelen als je hem een nachtje op straat parkeert.

• Grappig 1
Geplaatst:
55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik weet wel wat plaatsen waar je dat verzekeringstechnisch kan regelen als je hem een nachtje op straat parkeert.

Mogen ze er dan niet-geblindeerde insteken of moeten het er dan toch opnieuw zijn zoals voor het incident?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid