Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, toere zei:

Dan heb ik een veel goedkopere/ jongere Hyundai i20 te koop staan met 120.000km op de teller van 2014๐Ÿ˜€

Zijt ge daar weeral met uwen i20ย ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜‰

Intussen al naar die rode Macan GTS gaan zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Krikkie zei:

En een sper op de 'sport', te herkennen aan het bi-color dashboard ๐Ÿ˜™

Ik heb graag gereden met mijn is300... tot de precats gesmolten zijn op de ring.

Ja een 300 is natuurlijk nog beter, alleen is dieย in Europa enkel als automaat geleverd

In de VS kon je die vreemd genoeg wel als manueel krijgen en ook als berline. Hier en daar duikt er eens een import op in NL of DE maar ze zijn heel zeldzaam.ย 

Heb je die laten maken dan? Was ook een kostelijke grap wss?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was de motor uit de GS300. Met een IS300 heb ik nooit gereden maar denk dat die automaat toch met wat paarden wegliep.

Trouwens wie ooit een IS200 moest overwegen die automaten zeker laten staan want dan is dat spel al helemaal niet meer vooruit te branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Dimitri zei:

IS300 is met de 2JZ motor zeker? Moet wel een bangelijke wagen zijn geweest dan.

Geluid van de 6 cilinder was hemels,maar relatief traag inderdaad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Fr79 zei:

Heb je die laten maken dan? Was ook een kostelijke grap wss?

Nee, was 3000โ‚ฌ toen, was teveel voor mij in die tijd, had net een huis gebouwd, geld op en gewoon verkocht nadat ik de katalisatoren leeg gemaakt heb, ging nog perfect door de keuring zo... (2009)ย 

Moet vier jaar geleden zijn dat ik plots telefoon kreeg van iemand die hem net gekocht had en niet door de keuring geraakte, nog steeds geen idee hoe hij aan mijn telefoon nummer geraakt is, was de tweede nieuwe eigenaar na mij... :D

ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Fr79 zei:

Zijt ge daar weeral met uwen i20ย ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜‰

Intussen al naar die rode Macan GTS gaan zien?

Wil hem verkopen he aja๐Ÿ˜ƒ

Het was moeilijk af te spreken met die kerel( zegt hij zelf ook) en gisteren toch opnieuw mail gehad:

Screenshot_20240217_091512_Email.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, toere zei:

Wil hem verkopen he aja๐Ÿ˜ƒ

Het was moeilijk af te spreken met die kerel( zegt hij zelf ook) en gisteren toch opnieuw mail gehad:

Screenshot_20240217_091512_Email.jpg

Pfff wat een flauwe is dat zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/2/2024 om 11:00, Fr79 zei:

Ik zou dan zoiets kopen, leren ze ineens deftig mee rijden.

Manueel, RWD, (relatief) weinig vermogen, betrouwbaar, kost niet zoveel, kun je achteraf makkelijk verpatsen (als je die nog gaat kwijt willen!)...

https://www.2dehands.be/v/auto-s/lexus/m2081278720-lexus-is200

Is intussen al verkocht...ย Ik wist dat die direct weg ging zijn tegen die prijs, de manuele beginnen zeldzaam te worden.ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 11/2/2024 om 21:48, Mich zei:


met 20uur les slaag je niet voor een examen. Je hebt een auto nodig om te oefenen na je lespakket tot je examen. Dit is de reden waarom wij nu ene aangekocht hebben.ย 
ย 

Bovendien wat ben je met een rijbewijs voor manueel als je daarna meteen in een automaat kruipt? Ik ben van plan hem zeker 1 jaar puur manueel te laten rijden zodat het een gewoonte is. Dat het er permanent inzit.ย 

Goed argument. Hier ook 2x automaat (buiten de M3 maar daar ga ik 'em niet mee laten starten) en we dachten hem 20u (manueel) ย rijles te laten doen en ondertussen thuis nog extra oefenen met automaat. Voorlopig dan even de situatie met school afwachten voor we iets extra aankopen maar uiteindelijk is 20u manueel rijden gewoon veel te weinig om het blijvend goed onder de knie te hebben. Zelfs al slaag je voor dat examen. Minimaal een jaar manueel is zeker geen slecht idee.

Wat doen de meeste hier ? Sowieso X aantal uur rijlessen of enkel zelf begeleiden ?

ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel zelf begeleiden.

Bij de oudste dochter hebben we 2 uurtjes met een zelfstandig rijinstructeur op baan geweest. ย In die tijd heeft hij ze leren fileparkeren, en zijn we een aantal hotspots gepasseerd.

Nu gaan we dit niet doen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Enkel zelf begeleid. Zag weinig meerwaarde in een instructeur maar dat is persoonlijk. Sommigen zou ik het verbieden hun kinderen zelf te leren rijden :D

Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, .... is de regel. Want ook als je zelf begeleidt, moet je er tijd voor vrijmaken, regelmaat in steken. En of dat nu voorafgaat door een instructeur of niet, zorg dat ze zo veel mogelijk situaties tegengekomen zijn. Niet de zever van "welke routes zijn de examenroutes?" enz. Je moet overal kunnen rijden.

Veel wisselen van auto ook. Ze hebben geoefend met zowel automaat als manueel. Doorlooptijd: toch wel enkele maanden, een zestal denk ik. En bijna elk weekend op baan.

En nu wisselen ze zonder nadenken.

(en waren ze er allebei door van den eerste keer, zowel theorie als praktijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is er eigenlijk te weinig tijd om zelf te begeleiden. Ik ga eens kijken voor wat rijschool. Sowieso wil de dochter manueel leren rijden, want ziet het volledig zitten om met de Saab cabrio te rijden ๐Ÿ˜€.ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Bompa zei:

Veel wisselen van auto ook. Ze hebben geoefend met zowel automaat als manueel.

ย 

Dat is nog niet bij mij opgekomen.ย  Ik zou denken om alles tot het examen manueel te doen en nadien met automaat 'leren' rijden.ย 
Wat zijn - volgens jou - de voordelen om af te wisselen bij het leren rijden?ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het ook automaat en handgeschakeld door elkaar, van dag 1.

Voordelen:

- dat ze het alle twee kunnen, en switchen zonder nadenken

- als ze met de automaat rijden, kunnen ze zich meer op het verkeer focussen: ver vooruit kijken, plaats op de weg, afstand laten,โ€ฆ. Anders zijn ze, vooral in het begin, gestresst omdat ze bang zijn stil te vallen aan de lichten of op een kruispunt, waardoor ze het verkeer rondom hen niet meer ten volle zien. ย ย 
Ze kunnen met andere woorden veel vlugger het verkeer in. ย Als je puur handgeschakeld gaat, dan zijn de eerste keren op een parking puur dat vertrekken. ย  En dan een keer naar tweede. ย En als dat eens een paar keer misloopt, dan zakt de motivatie ook snelW

ย 

ย 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk. Misschien ook eens doen. Vraag is alleen of ze met de pkโ€™s kunnen omgaan. Ik ben met 75 pk begonnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier voorlopig enkel manueel. Ben wel van plan om nog een aantal uren instructeur te boeken ook eens ze wat vlotter is. Momenteel is het veel om aan te denken - aanzetten (en proberen niet stil vallen), ontkoppelen, knipperlichten, verkeersborden, voetgangers en fietsers, tegenliggers, spiegels kijken,โ€ฆ Ik probeer haar nu elk weekend in de auto te krijgen, als de blok er binnen enkele maanden aan komt zal het weer gedaan zijn met rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Framfy zei:

ย 

Dat is nog niet bij mij opgekomen.ย  Ik zou denken om alles tot het examen manueel te doen en nadien met automaat 'leren' rijden.ย 
Wat zijn - volgens jou - de voordelen om af te wisselen bij het leren rijden?ย 

Ik haat bepamperen :D

Vooruit met de geit. Nie trunten.

ย 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Hier is het ook automaat en handgeschakeld door elkaar, van dag 1.

Voordelen:

- dat ze het alle twee kunnen, en switchen zonder nadenken

- als ze met de automaat rijden, kunnen ze zich meer op het verkeer focussen: ver vooruit kijken, plaats op de weg, afstand laten,โ€ฆ. Anders zijn ze, vooral in het begin, gestresst omdat ze bang zijn stil te vallen aan de lichten of op een kruispunt, waardoor ze het verkeer rondom hen niet meer ten volle zien. ย ย 
Ze kunnen met andere woorden veel vlugger het verkeer in. ย Als je puur handgeschakeld gaat, dan zijn de eerste keren op een parking puur dat vertrekken. ย  En dan een keer naar tweede. ย En als dat eens een paar keer misloopt, dan zakt de motivatie ook snelW

Idem.

De jongste dochter vooral manueel om mechaniek te kennen en te gebruiken, automaat om te focussen op rijtechniek. Zij had daar echt baat bij. Maar echt wel afwisselend. Niet eerst manueel en dan automaat. Alles door elkaar: routine kweken, gewoontes aanleren.

De oudste dochter vooral uit interesse: zij wil alles geprobeerd hebben als het op auto's aankomt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk. Misschien ook eens doen. Vraag is alleen of ze met de pkโ€™s kunnen omgaan. Ik ben met 75 pk begonnen..

Moh ja.

Die kleine vindt het heerlijk om met de Z4 te rijden. ย Het romige van die motor, en dan ook eens โ€˜doorduwenโ€™ in tweede en derde. ย Niks zot, gewoon pure liefhebberij.

โ€™r Moeten geen seutjes achter het stuur worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten dat idd niet overdrijven.

Straffer nog, ik heb net zoals mooseman een mix van FWD en RWD, als het sneeuwde moesten ze met me mee, eerst de ene, dan de andere. En zelf rijden op een parking vol met sneeuw en in slip gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seutjes wil ik er niet van maken. Dan zou ik ze niet leren rijden met een FWD met 225 pk. Alleen hebben de automaten hier nog een pak meer pk en gewicht, wat misschien ย wat veel is om te beginnen.

ย Van de andere manuele autoโ€™s hier blijven ze voorlopig beter af denk ik๐Ÿ˜€

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 u rijles en handgeschakelde wagen bijgekocht. De oudste rijdt van dag 1 geschakeld en manueel. De middelste rijdt voorlopig enkel manueel (maar die heeft minder behoefte om te rijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, saabi zei:

Seutjes wil ik er niet van maken. Dan zou ik ze niet leren rijden met een FWD met 225 pk. Alleen hebben de automaten hier nog een pak meer pk en gewicht, wat misschien ย wat veel is om te beginnen.

ย Van de andere manuele autoโ€™s hier blijven ze voorlopig beter af denk ik๐Ÿ˜€

De andere manuele is misschien wel wat te; maar dan nog, 't is niet omdat ze die pk's hebben dat ze meteen dom gaan doen. Je zit er tenslotte naast en ze zijn onzeker.

't Is de dag dat ze er zelfstandig mee weg zijn dat ge schrik moet hebben :D

5 uren geleden, d_s zei:

20 u rijles en handgeschakelde wagen bijgekocht. De oudste rijdt van dag 1 geschakeld en manueel. De middelste rijdt voorlopig enkel manueel (maar die heeft minder behoefte om te rijden).

We kunnen ze een luxe aanbieden die vele anderen niet hebben. En het past binnen onze hobby dus why not.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
ร—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid