Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

Situatie. We rijden beide met automaat en de zoon is nu aan het leren rijden handgeschakeld dus we zouden een auto willen bijkopen. Ik ben niet geneigd om hem in een koekendoos te steken genre Ford fiesta, VW Polo, Corsa en consoorten waar je dan nog relatief veel geld voor betaald. 

Budget had ik iets van max 5.000 euro, max 2.0 liter (diesel mag en is precies wel interessant naar aankoopprijs toe) en ik was zo wat aan het kijken naar wagens en voor dat geld vind je wel wat vanaf 2de helft jaren 2000.  

Daarnaast vind je echter ook nog nette cabrio's voor dat geld en dan twijfel ik ook wel voor zo iets te kopen. Daar hebben we zelf ook nog iets aan.

Wat zouden jullie voorstellen?

Vereisten

-max 5.000 euro

-max. 2.0 motor

-Diesel mag

-Verzekerbaar 

-Zoon is ong 1,90 m groot dus hij moet er in kunnen:D

-betrouwbaarheid 

- cabrio of niet  

- Passend bij een jongere

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Situatie. We rijden beide met automaat en de zoon is nu aan het leren rijden handgeschakeld dus we zouden een auto willen bijkopen. Ik ben niet geneigd om hem in een koekendoos te steken genre Ford fiesta, VW Polo, Corsa en consoorten waar je dan nog relatief veel geld voor betaald. 
Budget had ik iets van max 5.000 euro, max 2.0 liter (diesel mag en is precies wel interessant naar aankoopprijs toe) en ik was zo wat aan het kijken naar wagens en voor dat geld vind je wel wat vanaf 2de helft jaren 2000.  
Daarnaast vind je echter ook nog nette cabrio's voor dat geld en dan twijfel ik ook wel voor zo iets te kopen. Daar hebben we zelf ook nog iets aan.
Wat zouden jullie voorstellen?
Vereisten
-max 5.000 euro
-max. 2.0 motor
-Diesel mag
-Verzekerbaar 
-Zoon is ong 1,90 m groot dus hij moet er in kunnen[emoji3]
-betrouwbaarheid 
- cabrio of niet  
- Passend bij een jongere
 
 
Ik denk dan aan C70, maar die 2.0 zal een probleem zijn. Saab 9-3 gaat iets te oud zijn misschien.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg ook even, dat zit er ook aan te komen hier...  De 2 dailies hier zijn automaat en laat ons de oldies niet als ideaal beschouwen voor een leerling rijder...

Hebben er hier ook al even over gesproken en een koekendoos gaat er niet komen.

Op dit moment zit ik zo 90% van mijn gedachten bij een Z4 E89 want dat vind ik wel een leuke auto (de eerste generatie vind ik minder) en die zitten wel iets boven het budget wat jij stelt, maar kan je toch voor een kleine 10k vinden.

RWD, vind ik een veilige auto, is een tof ding, cabrio is ook wel tof als ik er eens mee wil rijden,... Maar een grote reden voor mij is 2-zit... Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een manuele golf 6 ofzo.

Betrouwbaar, goed om mee te leren, niet meer duur, wel al veilig, niet al te veel verbruik, enz enz.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Naish zei:

Ik volg ook even, dat zit er ook aan te komen hier...  De 2 dailies hier zijn automaat en laat ons de oldies niet als ideaal beschouwen voor een leerling rijder...

Hebben er hier ook al even over gesproken en een koekendoos gaat er niet komen.

Op dit moment zit ik zo 90% van mijn gedachten bij een Z4 E89 want dat vind ik wel een leuke auto (de eerste generatie vind ik minder) en die zitten wel iets boven het budget wat jij stelt, maar kan je toch voor een kleine 10k vinden.

RWD, vind ik een veilige auto, is een tof ding, cabrio is ook wel tof als ik er eens mee wil rijden,... Maar een grote reden voor mij is 2-zit... Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

Ja ideale starterswagen :lolz:

 

Ik heb hier thuis hetzelfde voorgehad. 2 automaten voor de deur en dochterlief die ik wou laten leren rijden met een handgeschakelde. Ik heb tijdelijk 1 van die automaten buitengegooid en geen 3e wagen gekocht. Financieel zeker het meest interessant (kind had hier ook geen eigen wagen nodig gezien ze op kot ging). Het gezaag van mijn madam dat die auto "niet schakelde" moest ik er wel bijnemen. Dat schakelen lag uiteraard niet aan de auto, wel aan 't feit dat zij 't grotendeels verleerd was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Naish said:

 

Op dit moment zit ik zo 90% van mijn gedachten bij een Z4 E89 want dat vind ik wel een leuke auto (de eerste generatie vind ik minder) en die zitten wel iets boven het budget wat jij stelt, maar kan je toch voor een kleine 10k vinden.

RWD, vind ik een veilige auto, is een tof ding, cabrio is ook wel tof als ik er eens mee wil rijden,... Maar een grote reden voor mij is 2-zit... Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

Dit vind ik ook wel een rare keuze.

Voor mij zou een AWD ideaal ijn, en dan wel in lichte vracht dus idd geen achterbank.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, PJH zei:

Een manuele golf 6 ofzo.

Betrouwbaar, goed om mee te leren, niet meer duur, wel al veilig, niet al te veel verbruik, enz enz.

ik mis ergens SAAI

19 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ja ideale starterswagen :lolz:

 

Ik heb hier thuis hetzelfde voorgehad. 2 automaten voor de deur en dochterlief die ik wou laten leren rijden met een handgeschakelde. Ik heb tijdelijk 1 van die automaten buitengegooid en geen 3e wagen gekocht. Financieel zeker het meest interessant (kind had hier ook geen eigen wagen nodig gezien ze op kot ging). Het gezaag van mijn madam dat die auto "niet schakelde" moest ik er wel bijnemen. Dat schakelen lag uiteraard niet aan de auto, wel aan 't feit dat zij 't grotendeels verleerd was.

Tja, het is wel iets tof en met een 2.0 erin is dat nu ook geen moordwapen hé. 

En het idee om 1 van de automaten weg te doen en te vervangen zou ook wel mooi perspectief zijn... 992 buiten en 992 GT3 touring manueel in de plaats...

Ow wacht... :lolz: 

2 minuten geleden, DDke zei:

Dit vind ik ook wel een rare keuze.

Voor mij zou een AWD ideaal ijn, en dan wel in lichte vracht dus idd geen achterbank.

 

Een C63 dan of zo in LV?

:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Naish said:

ik mis ergens SAAI

Tja, het is wel iets tof en met een 2.0 erin is dat nu ook geen moordwapen hé. 

En het idee om 1 van de automaten weg te doen en te vervangen zou ook wel mooi perspectief zijn... 992 buiten en 992 GT3 touring manueel in de plaats...

Ow wacht... :lolz: 

Een C63 dan of zo in LV?

:D

 

RS6 meer klinisch dan dat is er niet denk ik

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Z4 is wel lachen. Ja meneer de examinator, helaas geen plaats voor u...

Daarnaast zijn er zat mogelijkheden van ruimere wagens met een dieselmotor, maar die zullen doorgaans ook gewoon saai zijn.
Toch als je gaat vergelijken met de wagens die jullie nu in het bezit hebben.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erbij om te volgen :) 

.. dochter gaat vanmiddag voor haar theoretisch en dan vanaf begin September de baan op 😱

Heeft nogal een eigen mening die varieert van de 'opiederlijstjevandedochtersvoorkomende' Mini tot aan mijn Amarok of mijn oude Range Rover :)  Neigt over het algemeen naar een flink formaat auto (My Girl 😍) .

Lichte twijfel of het wel een manueel (lessen gaat ze wel manueel) moet zijn aangezien het 9 op 10 toch steeds meer naar automaat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

... Maar een grote reden voor mij is 2-zit... Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

Net voor veiligheid zou ik eerder voor een 4-zits kiezen. Ik heb meer vertrouwen in mijn dochter en zou dus graag zien dat zij de chauffeur voor de bende speelt / BOB is straks dan dat ze (aangezien Pa ze een 2-zits kocht) bij anderen in de auto kruipt om samen naar een fuif etc. te gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, d_s said:

een koekendoos te steken genre Ford fiesta, VW Polo, Corsa en consoorten

Die "koekendozen" zijn vandaag veiliger dan de "veilige keuze" VW Golf van 15 jaar geleden.

Ik snap niet wat het probleem is. Precies of een kleine auto is per definitie onveilig. Het is geen Fiat Seicento he.

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

. Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

Ik denk dat de meeste accidenten gebeuren omdat ze op Snapchat bezig zijn achter het stuur, eerder dan omdat er volk in de auto zit, de laatste jaren. Vraag maar eens aan uwe makelaar hoe het zit met de toename aan kop-staart botsingen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ST TDCi said:

Die Z4 is wel lachen. Ja meneer de examinator, helaas geen plaats voor u...

Daarnaast zijn er zat mogelijkheden van ruimere wagens met een dieselmotor, maar die zullen doorgaans ook gewoon saai zijn.
Toch als je gaat vergelijken met de wagens die jullie nu in het bezit hebben.

een vriend van mij vroeger had op zijn 18j een gele 348TS, en ging daarmee ook zijn examen afleggen, dikke fail natuurlijk. @flupke73 bergiers vd mazout uit overijse

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Ik denk dat de meeste accidenten gebeuren omdat ze op Snapchat bezig zijn achter het stuur, eerder dan omdat er volk in de auto zit, de laatste jaren. Vraag maar eens aan uwe makelaar hoe het zit met de toename aan kop-staart botsingen.

Dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, abtler zei:

Ben erbij om te volgen :) 

.. dochter gaat vanmiddag voor haar theoretisch en dan vanaf begin September de baan op 😱

Heeft nogal een eigen mening die varieert van de 'opiederlijstjevandedochtersvoorkomende' Mini tot aan mijn Amarok of mijn oude Range Rover :)  Neigt over het algemeen naar een flink formaat auto (My Girl 😍) .

Lichte twijfel of het wel een manueel (lessen gaat ze wel manueel) moet zijn aangezien het 9 op 10 toch steeds meer naar automaat gaat.

Ai ai, extra opletten dan hier in de buurt :D

 

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die "koekendozen" zijn vandaag veiliger dan de "veilige keuze" VW Golf van 15 jaar geleden.

Ik snap niet wat het probleem is. Precies of een kleine auto is per definitie onveilig. Het is geen Fiat Seicento he.

Is ook mijn gedacht. Tenzij hij echt een ruime en grote auto wil natuurlijk. Een gast van 1,90 steek je niet in een Lupo maar een Polo/Fiesta, Ceed, i30, ... zijn geen koekendozen meer.

Met dat budget en eisen kom je al snel bij de Franse middenklassers (of erger, Opels!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

i20. Zelf ook 1m88, pas er perfect in.

Zuinig, vlot genoeg, toch ruim. Is iets anders dan een golf (meer geld over voor benzine/diesel maw).

Lamge afstanden is er kak mee, maar goed je bent jong. Ik ben ook nog met een polo sdi naar wales geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

Dat ze al content zijn dat ze iets onder hun gat krijgen :lolz: 

Idd, als ze willen autorijden moeten ze maar zelf ene kopen. :D 

Alle, zo was het bij mij toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat de meeste accidenten gebeuren omdat ze op Snapchat bezig zijn achter het stuur, eerder dan omdat er volk in de auto zit, de laatste jaren. Vraag maar eens aan uwe makelaar hoe het zit met de toename aan kop-staart botsingen.

De meeste ongevallen gebeuren omdat ze denken neen omdat ze zeker zijn dat ze al een goede chauffeur zijn.

Mvg

Pa van zo een lieve zoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid