Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Bjorno zei:

Let wel op met die koppelingen van die tijd. Met die 2 massa vliegwielen veel miserie gehad met oude mensen en beginnende rijders. 
Dan was een auto van de jaren 80 of 90 toch ideaal om koppeling te leren rijden, die koppelingen kon je serieus laten afzien. 

Je moet ze het wel correct aanleren, natuurlijk 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, toere zei:

Dilemma ten huize dochter van mijn zus: 

Hun zoon heeft zijn theoretisch examen succesvol afgelegd dus willen ze die nu zelf leren rijden. Echter hebben ze in het gezin enkel 2 automaten en geen manuele auto meer. 

Dus enkel automaat leren of toch een manuele auto komen? 

Is het dan niet eenvoudiger en misschien wel goedkoper, om die naar de rijschool te sturen i.p.v. een auto te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, #166 zei:

Is het dan niet eenvoudiger en misschien wel goedkoper, om die naar de rijschool te sturen i.p.v. een auto te kopen?


met 20uur les slaag je niet voor een examen. Je hebt een auto nodig om te oefenen na je lespakket tot je examen. Dit is de reden waarom wij nu ene aangekocht hebben. 
 

Bovendien wat ben je met een rijbewijs voor manueel als je daarna meteen in een automaat kruipt? Ik ben van plan hem zeker 1 jaar puur manueel te laten rijden zodat het een gewoonte is. Dat het er permanent inzit. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Van zodra het weer het een beetje toelaat, hang ik de L op de Z4.   Voor een beginnend bestuurder heeft die een best wel listige koppeling, waar je echt wel 'het gevoel' moet in leggen bij het vertrekken. 

Soms is er wat gemor, van 'dat is een veel te moeilijke auto', maar als het goed gaat, dan is de smile kamerbreed. 

Vrijdagavond, (bijna) droge wegen, 13 graden:  ze komt thuis van school tegen 16:30,  spullen aan de kant, 'papa gaan we auto-rijden ?'.     En dan rijden we op een bredere, landelijke weg, ergens tussen Roeselare en hier, 'zeg, 'k ga eens door duwen wi' .  In derde efkes doortrekken, en dan die grijns: priceless.  Als we bijna thuis waren, steken,  we één van haar leerkrachten (op de fiets) voorbij.   Eventjes erachter blijven, tot we goed kunnen kruisen, vitesseke lager, en 'rooooaaar',  en dan weer die grijns.  OK,  ze is ook een keer of twee stil gevallen, in het begin, toen de motor nog koud stond, en dat is dan op dat moment wel eventjes frustratie.   

Als we dan 'gewoon' doen, en ze  bv. met de Mini rijdt, dan gaat het heel vlot en valt ze eigenlijk nooit meer stil, is er geen gebok bij het schakelen...  en rijdt ze eigenlijk vlotter dan veel mensen die al jaren hun rijbewijs hebben (als ik mee rij met mensen, verschiet ik soms hoe slecht die wel rijden - zowel verkeersinzicht , als technisch (wanneer schakelen, en zonder schokken), veel te laat (en dus te bruusk) remmen...

Ik voel het aankomen, volgende ARD zie ik die Z4 in de spiegel met je dochter aan het stuur jij op de passagiersstoel 😁.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Ik voel het aankomen, volgende ARD zie ik die Z4 in de spiegel met je dochter aan het stuur jij op de passagiersstoel 😁.

De kans is groot.  Of dat we met txee auto’s komen, want de oudste was twee keer stikjaloers dat ze niet mee kon naar de Ardennen.  En de ZLC en polderrit passen ook niet in haar blokschema.

@PJH: ardennen ‘24: gelieve nà de examens te plannen. Dank ‘

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

De kans is groot.  Of dat we met txee auto’s komen, want de oudste was twee keer stikjaloers dat ze niet mee kon naar de Ardennen.  En de ZLC en polderrit passen ook niet in haar blokschema.

@PJH: ardennen ‘24: gelieve nà de examens te plannen. Dank ‘

Laatste weekend juni lukt allicht?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal wel, proclamatie van de kleine is dan al voorblj.   Univ is dan gewoonlijk ook al wel klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Normaal wel, proclamatie van de kleine is dan al voorblj.   Univ is dan gewoonlijk ook al wel klaar.

Ok. En waar wilt ze naartoe? :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, #166 zei:

Is het dan niet eenvoudiger en misschien wel goedkoper, om die naar de rijschool te sturen i.p.v. een auto te kopen?

Dat was ook mijn opmerking naar hen toe. En dan hebben ze niet de "rompslomp" voor hem te leren rijden want ze hebben een druk leven😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mich zei:

Ja dat is een “Francorchamps Edition”. Heeft bumperkit, velgen en ander stoelen. 

Knappe kar en die wegligging is dik in orde.

aangepast door Capitol
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mich zei:

Ja dat is een “Francorchamps Edition”. Heeft bumperkit, velgen en ander stoelen. 

Zo heb ik ook nog eentje gehad, een 1,8 TDCi, uiteraard ook manueel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Mich said:


met 20uur les slaag je niet voor een examen. Je hebt een auto nodig om te oefenen na je lespakket tot je examen. Dit is de reden waarom wij nu ene aangekocht hebben. 
 

Bovendien wat ben je met een rijbewijs voor manueel als je daarna meteen in een automaat kruipt? Ik ben van plan hem zeker 1 jaar puur manueel te laten rijden zodat het een gewoonte is. Dat het er permanent inzit. 

Dit.

Eens je dat een jaar gedaan hebt en genoeg kms zit je goed. Maar enkel met de rijschool, no way dat dat genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/2/2024 om 20:38, toere zei:

Dilemma ten huize dochter van mijn zus: 

Hun zoon heeft zijn theoretisch examen succesvol afgelegd dus willen ze die nu zelf leren rijden. Echter hebben ze in het gezin enkel 2 automaten en geen manuele auto meer. 

Dus enkel automaat leren of toch een manuele auto komen? 

Ik zou hun altijd manueel leren rijden. Dus, ofwel rijschool, ofwel een manuele auto zoeken. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2024 om 12:25, BMWMB zei:

Ik zou hun altijd manueel leren rijden. Dus, ofwel rijschool, ofwel een manuele auto zoeken. 

Ook met de rijschool moet je voorzien in een manuele auto. Hoe gaan ze anders rijden als ze hun tijdelijk rijbewijs hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is natuurlijk de vraag: welke auto?

Moeten er pokebowls in kunnen? Als dat zo is wordt het wel een moeilijke bevalling om te kiezen 't schijnt.

 

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fr79 zei:

Ik zou dan zoiets kopen, leren ze ineens deftig mee rijden.

Manueel, RWD, (relatief) weinig vermogen, betrouwbaar, kost niet zoveel, kun je achteraf makkelijk verpatsen (als je die nog gaat kwijt willen!)...

https://www.2dehands.be/v/auto-s/lexus/m2081278720-lexus-is200

Man naar m'n hart, jij.

Alleen jammer dat een Lexus in 90% van de gevallen een ongespoten exemplaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fr79 zei:

Ik zou dan zoiets kopen, leren ze ineens deftig mee rijden.

Manueel, RWD, (relatief) weinig vermogen, betrouwbaar, kost niet zoveel, kun je achteraf makkelijk verpatsen (als je die nog gaat kwijt willen!)...

https://www.2dehands.be/v/auto-s/lexus/m2081278720-lexus-is200

De belastingen op dat ding zijn wel hoog als ik het me goed herinner, en die zijn ook alles behalve zuinig.

1 van de leukere opties, maar op rationele basis is dat toch een moeilijke voor iemand van 18.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Dimitri zei:

De belastingen op dat ding zijn wel hoog als ik het me goed herinner, en die zijn ook alles behalve zuinig.

1 van de leukere opties, maar op rationele basis is dat toch een moeilijke voor iemand van 18.

Je hebt zeker een punt Dimitri. Echter zo'n leerwagen gaat normaal niet al teveel km doen denk ik. Ik heb zelf ooit nog een klein jaar zo'n IS200 gereden en dat ging van 8l (rustig cruisen) tot 12l (het zotteke uithangen). 

Rationeel is het niet neen, maar dat hoeft ook niet altijd hé😉

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Fr79 zei:

Ik zou dan zoiets kopen, leren ze ineens deftig mee rijden.

Manueel, RWD, (relatief) weinig vermogen, betrouwbaar, kost niet zoveel, kun je achteraf makkelijk verpatsen (als je die nog gaat kwijt willen!)...

https://www.2dehands.be/v/auto-s/lexus/m2081278720-lexus-is200

Dan heb ik een veel goedkopere/ jongere Hyundai i20 te koop staan met 120.000km op de teller van 2014😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Fr79 zei:

Ik zou dan zoiets kopen, leren ze ineens deftig mee rijden.

Manueel, RWD, (relatief) weinig vermogen, betrouwbaar, kost niet zoveel, kun je achteraf makkelijk verpatsen (als je die nog gaat kwijt willen!)...

https://www.2dehands.be/v/auto-s/lexus/m2081278720-lexus-is200

En een sper op de 'sport', te herkennen aan het bi-color dashboard 😙

Ik heb graag gereden met mijn is300... tot de precats gesmolten zijn op de ring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid