Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

Hangt er vanaf of ze een beetje into auto's is of als ze het gewoon als een vervoermiddel ziet, gaat ze zelf benzine moeten betalen of niet, is het voor langere of korte afstanden, etc.

Ik zou voor een deftige C-segmenter gaan en geen brol als 500 of Mini. Denk aan Golf, Focus, Octavia, 308,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een up! GTI echt wel iets voor de jeugd. Voelt vlot aan, maar is niet mega snel. En met een beetje geluk zorgt dat rijplezier voor een nieuwe petrolhead in de familie.

 

(Ik ben 39 en heb er pas eentje gekocht, mij spreekt zo een licht gooi en smijt bakje ook nog aan als niet meer zo jeugdig 😊 )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, HIM-250 zei:

Ik vind een up! GTI echt wel iets voor de jeugd. Voelt vlot aan, maar is niet mega snel. En met een beetje geluk zorgt dat rijplezier voor een nieuwe petrolhead in de familie.

 

(Ik ben 39 en heb er pas eentje gekocht, mij spreekt zo een licht gooi en smijt bakje ook nog aan als niet meer zo jeugdig 😊 )

Ik zou mijn dochter liever in iets nog kleiner en onveiliger steken.

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, HIM-250 zei:

Ik vind een up! GTI echt wel iets voor de jeugd. Voelt vlot aan, maar is niet mega snel. En met een beetje geluk zorgt dat rijplezier voor een nieuwe petrolhead in de familie.

 

(Ik ben 39 en heb er pas eentje gekocht, mij spreekt zo een licht gooi en smijt bakje ook nog aan als niet meer zo jeugdig 😊 )

Twingo RS is ook cool 😎 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Captur mag binnenkort weg wegens te klein, is misschien iets voor u?

Zo'n drie jaar oud en 72k op de teller waarvan 90% snelweg, degelijke en vlotte 1.3 automaat en mooi in de opties (camera, sensoren, ...). Staat nog nergens online omdat we zelf nog op zoek zijn naar een vervanger, we dachten aan een verkoopprijs van 17k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze toch met een handgeschakelde auto leren rijden en rijbewijs laten afleggen.

Je weet maar nooit dat ze ooit een camionette, met de wagen van iemand anders of, godbetert, met een oldtimer dient te rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zou ze toch met een handgeschakelde auto leren rijden en rijbewijs laten afleggen.

Je weet maar nooit dat ze ooit een camionette, met de wagen van iemand anders of, godbetert, met een oldtimer dient te rijden

Ze wil zelf met een handbak zodat ze occasioneel ook eens met mijn speelgoed kan rijden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/11/2023 om 12:59, Naish zei:

Ah ja, ik ben wel voorstander van niet zo'n 500 of zo te pakken want dat is echt blik en een auto voor te pakken met beetje body en ook niet de kleinste... Betere voorbereiding om dan met andere auto's erna te rijden.

En 1.5 naft ook iets beter want dat is toch iets minder zindelijk kwa versnellingskeuze en valt niet zo snel stil imo.

Wat naar Golfjes aan het kijken. Zeer veel 1.0’tjes. Schrik dat dit nogal astmatisch zal rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

Enigste keer en laatste keer dat ik met zo’n ding gereden heb. Ik hoopte dat het water ver genoeg ging komen en dat hij verzwolgen werd door de zee, helaas.

IMG_3204.jpeg

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, amai

image.png

 

Veel sportiever idd.

Jij bent echt een kampioen in het verdraaien he. 🙂 neem je een duffe standaard 500x. zo kan je van elke wagen een saaie maken. zeker van een mini of zelfs een i4. 😉

 

voor mij oogt een 500x sport, sportief ja. is voor mij mooier/sportiever dan een mini.

fiat-500x-sport-5.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/11/2023 om 05:38, ICM zei:

Ik zou mijn dochter liever in iets nog kleiner en onveiliger steken.

Je dochter??? Is het al van dat daar? Is dat niet een beetje vroeg :ninja: 

12 uren geleden, Salokin zei:

Wat naar Golfjes aan het kijken. Zeer veel 1.0’tjes. Schrik dat dit nogal astmatisch zal rijden.

 

Eens mee rijden, maar ik vind dat persoonlijk wat mager. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Salokin zei:

Enigste keer en laatste keer dat ik met zo’n ding gereden heb. Ik hoopte dat het water ver genoeg ging komen en dat hij verzwolgen werd door de zee, helaas.

IMG_3204.jpeg

 

A.jpg

  • Grappig 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Salokin zei:

Wat naar Golfjes aan het kijken. Zeer veel 1.0’tjes. Schrik dat dit nogal astmatisch zal rijden.

 

Dat valt heel goed mee, je hebt die 1.0 in verschillende vermogensversies en een 115pk is in een Golf zeker niet traag, rijdt ongeveer hetzelfde als de oudere 1.2 TSI.

Het wordt maar astmatisch als je wil hernemen in de hoogste versnellingen maar dan schakel je gewoon terug naar 4de of 3de, ze moet dat ook leren 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Salokin zei:

Wat naar Golfjes aan het kijken. Zeer veel 1.0’tjes. Schrik dat dit nogal astmatisch zal rijden.

 

@Jonass

Voor 10-15k moet jij voor die mens toch een top-golf kunnen vinden?

https://desplenter.eu/wagens/?carproducer=1346&carmodels=1355&car_year_from=any&car_year_to=any

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, tuscani zei:

Jij bent echt een kampioen in het verdraaien he. 🙂 neem je een duffe standaard 500x. zo kan je van elke wagen een saaie maken. zeker van een mini of zelfs een i4. 😉

 

voor mij oogt een 500x sport, sportief ja. is voor mij mooier/sportiever dan een mini.

fiat-500x-sport-5.jpg

 

Alé gast, die versie van Fuel is een simpele mooi ontworpen auto (die ik persoonlijk wel nog ok vond rijden met de zwaarste motor), die rode hier is zo lelijk en doet alles teniet. SpOrTs UtILiTY VeHiCLe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, tuscani said:

Jij bent echt een kampioen in het verdraaien he. 🙂 neem je een duffe standaard 500x. zo kan je van elke wagen een saaie maken. zeker van een mini of zelfs een i4. 😉

Ok, de plastiek boven de wielen is mee gespoten en er steekt een andere velg op.

Een gewone 500 is dan toch "sportiever" dan dit gedrocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Salokin zei:

Wat naar Golfjes aan het kijken. Zeer veel 1.0’tjes. Schrik dat dit nogal astmatisch zal rijden.

 

Het is te zien wat je er van verwacht, maar dat valt heel goed mee. Zou dit any time kiezen boven iets italiaans met gelijke cilinderinhoud. 

Ik heb nog een mooie A200 te koop, maar is wel automaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid