Ga naar inhoud

Varia oldtimers


tuscani

Aanbevolen berichten

Een oude relatie gaat stilaan richting assistentiewoning en wil zijn Jaguar XJ '93 aan mij schenken, op voorwaarde dat ik hem terug volledig opknap (en niet verder verkoop).

Hoeveel kan het kosten om zoiets volledig op te knappen? Auto staat al 9 jaar volledig stil, enkel de accu is er uit gehaald. Er is ook een flinke deuk aan de zijflank achteraan (waarschijnlijk ergens tegen gereden).

Kom ik er met volgende budgetten:

nieuw lakwerk (roest wegwerken + complete respray, zelfde kleur): € 6.000
motor  + versnellingsbak, banden, remmen: € 10.000
interieur (opnieuw lakken van skai zetelbekleding, hemel, houtwerk): € 1.500

Iemand ervaring?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, HCO zei:

Een oude relatie gaat stilaan richting assistentiewoning en wil zijn Jaguar XJ '93 aan mij schenken, op voorwaarde dat ik hem terug volledig opknap (en niet verder verkoop).

Hoeveel kan het kosten om zoiets volledig op te knappen? Auto staat al 9 jaar volledig stil, enkel de accu is er uit gehaald. Er is ook een flinke deuk aan de zijflank achteraan (waarschijnlijk ergens tegen gereden).

Kom ik er met volgende budgetten:

nieuw lakwerk (roest wegwerken + complete respray, zelfde kleur): € 6.000
motor  + versnellingsbak, banden, remmen: € 10.000
interieur (opnieuw lakken van skai zetelbekleding, hemel, houtwerk): € 1.500

Iemand ervaring?
 

Afhankelijk van hoeveel je zelf kan en de mate van roest is dat inderdaad doenbaar voor dat budget.

17.500 euro is dat wel nooit waard zo een auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel. Ik heb een kameraad die er eentje gekocht had jaren geleden aan 15K. Die staat daar maar te staan in een hangar. Af en toe vraag hij mij eens  hoe het met de waarde zit 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke week terug de 1e video van de detail door Ammo NYC van de Bizzarini in die huge 300+ car "collectie" gepost, vind 't niet meer terug, maar bon, hier is een overzicht van wat er in 1 van de 3 gebouwen staat.

Het zou de Steve Cohen collectie zijn?
Al meer info via andere wegen @bt. of @Carlito of @Simoni of @TCT of anderen?

 

't Is eigenlijk wel een zootje, toch. Voelt bijzonder ongeliefd, misschien ook verzameld vanuit een passie maar nu is die toch weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ‘t eerste filmpje nog open staan op m’n werk-pc, om eens helemaal te bekijken.

Voor de rest ben ik er niet van de op de hoogte, ziet er waanzinnig uit maar zoals je zegt, behoorlijk verwaarloosd.

Da’s evenwel geen alleenstaand geval he... Als de bezieler heen gaat, kan het snel gaan helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schrijnende aan een collectioneur hé. Ik zou als ik schijterijk was ook auto's bij de vleet kopen. Maar eens je ze hebt en ze dan allemaal moet rijdende houden.... Diene sjeik zijn collectie ziet er ook zo uit. Ik zie op het filmpje veel rommel, auto's die me matig interesseren, paar (slechte) replica's. Hier en daar wel een unicorn... Ik zou nogal snel heel de nest verkopen en de unicorns behouden en onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoarding. Typisch de verzamelaar die bezig is met de jacht naar boeiende stukken en met het bezitten ervan en er dan niks mee kunnen aanvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, TCT zei:

Het schrijnende aan een collectioneur hé. Ik zou als ik schijterijk was ook auto's bij de vleet kopen. Maar eens je ze hebt en ze dan allemaal moet rijdende houden.... Diene sjeik zijn collectie ziet er ook zo uit. Ik zie op het filmpje veel rommel, auto's die me matig interesseren, paar (slechte) replica's. Hier en daar wel een unicorn... Ik zou nogal snel heel de nest verkopen en de unicorns behouden en onderhouden.

Als je dan toch schijterijk bent, dan heb je ook een garage met materiaal om er aan te werken en ook volk in dienst om eraan te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Soul zei:

Als je dan toch schijterijk bent, dan heb je ook een garage met materiaal om er aan te werken en ook volk in dienst om eraan te werken...

Dan moet je het echt uit liefhebberij doen.

 

Als je een nieuwe auto koopt, die jarenlang de juiste zorg geeft die hij nodig heeft, heb je na 30 jaar meer uitgegeven dan dat hij waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Soul zei:

Als je dan toch schijterijk bent, dan heb je ook een garage met materiaal om er aan te werken en ook volk in dienst om eraan te werken...

Er zal een tijd geweest zijn dat dat wel zo was. Maar een paar tegenslagen en het personeel is het eerste dat mag vertrekken. Je gaat toch geen auto's wegdoen zeker... 😉

Bovenstaande collectie is al 30 jaar onaangeroerd, ik vind dat ze er nog ok uitzien voor 30 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Steven  Cohen is precies wel bezig met autos. Niet gelijk de sultan van Brunei of zo. Gewoon, hij doet dingen zoals racen met een fractie van wat hij verzameld heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat met trouwens opvalt is dat die auro's op moderne bruggen staan. Dus onaangeroerd is veel gezegd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid