Ga naar inhoud

Varia oldtimers


tuscani

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Simoni zei:

Dan zou ik dunlop blueresponse of continental ecocontact nemen. Betaalbaar; goeie grip; ronde wang; geen te druk design. 

Merci voor je response.

Heb momenteel offertes voor Hankook Ventus Prime3 en Goodyear Efficientgrip performance, gezien ook niet al te druk design en goeie condities nat,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Simoni zei:

Dan zou ik dunlop blueresponse of continental ecocontact nemen. Betaalbaar; goeie grip; ronde wang; geen te druk design. 

Bestaan blijkbaar niet in 225/50/16...

Heb nog Vredestein Ultrac Satin TL als voorstel gekregen. Ga sebiet eens zien wat ik ga nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, B3noît said:

205/55/16 voor en 225/50/16 achteraan

Zou er niet mee inzitten om wat af te wijken; voor die achterste. 215/55 bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/7/2019 om 12:44, gTa zei:

Zelf ook wel al ervaren en je hoort/leest dat ook overal: een echte oldie rijdt eigenlijk gewoon beter op classic banden dan op hedendaags rubber. Hedendaagse (sportieve) banden zijn gewoon te grippy en te stijf voor classic cars.

Of je moet een deftig merk eco-band leggen, of zo. :D  Maar dat staat toch ook wat gek.

Daarom heb ik voor de 6.3 van @Porker de Dunlop sport classic gekozen.

Kost wat meer, maar een eco-band op dat krel is ook maar kut 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/7/2019 om 12:55, Simoni zei:

Zou er niet mee inzitten om wat af te wijken; voor die achterste. 215/55 bvb.

Zou vooral zeker willen zijn vooraan. Liggen nu dus 225/55/16 op vooraan, maar gezien ie de CSL veren heeft ligt ie iets lager. Bij het nemen van bepaalde verzinkingen in de weg en al zeker bij te snel nemen van verhogingen, putten,... komt er een heerlijke rubbergeur binnen.

Ik denk dat ik dus max 205/55 mag leggen vooraan:

https://www.automobile-catalog.com/tire/1973/78200/bmw_3_0_cs.html

Of leg ik dan beter van de eerste keer nog wat fijner?

Anderzijds wat betreft de keuring van oldtimers; wat mag je daar eigenlijk opleggen, ook qua bandenmaten, aangezien gelijkvormigheidsattest ontbreekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik moet kiezen : de Merc please.

Zou ik in dit geval ook wel doen. Al kan je ze niet echt vergelijken denk ik? Is de Benz niet meer 'S-klasse' en die BMW 'E-klasse'? De opvolger van de BMW (Neue Klasse sedan) was namelijk de 5-reeks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid