Ga naar inhoud

Alfa Romeo Tonale


Parsifal

Aanbevolen berichten

Als compacte SUV, vind ik het ook wel erg mooi.

Nu nog een lekker rasperige motor erin dat hij als en typische Alfa klinkt :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vooral eens benieuwd of ze dat Renegadeplatform plezant hebben kunnen maken. Nooit gedacht dat ik het ging zeggen, maar eigenlijk spijtig dat hij niet op het platform van de Peugeot 2008 gezet is, dan hadden ze meteen ook een elektrische variant kunnen maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Zaterdag een testrit gepland, 't zou een optie zijn voor mijn madam. De Edizione Speciale was zeer binnenkort waarschijnlijk uitverkocht. Want leder was er geen optie meer op, terwijl dat op andere versies geen probleem was. Leveringstermijn viel ook nog mee; januari...

tonale.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, toere zei:

Prijs ? 

Makkelijk samen te stellen. Er is in die versie maar 1 motorisatie en een paar optiepakketten. 

43500 euro inclusief Harman Kardon Beautiful Sound Pack (geventileerde voorzetels, leder, Harman Kardon sound system, elektrisch regelbare zetels vooraan)

https://www.alfaromeo.be/nl/configurator/

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Testrit(je) gedaan afgelopen zaterdag met de 130PK versie. Begonnen op 't passagierszitje aangezien mijn vrouw vooral met deze zou gaan rijden. Ik had al een paar tests op Youtube gekeken, dus wist wel waarop te letten. Interieur / exterieur vind ik top! Zeer mooi en hoge afwerkingsgraad, die groene buitenkleur staat 'm geweldig. Even moeten zoeken hoe ik de radio uit kreeg, dat had ik niet meteen verwacht langs de pook. Bij hogere snelheden viel mij wel tamelijk wat rol/rijgeluiden op. De flippers staan wat ongelukkig, als je de richtingaanwijzers wil bedienen staan ze in de weg. Na 20min zelf 't stuur genomen... Ergens geparkeerd en bij dat manoeuvre weigerde de achterruitrijcamera dienst, vreemd. Enkele keren terug in drive en achteruit gezet, maar camera had er geen zin (meer) in. Dan maar rijden, tja, op zich rijdt dat zeker niet slecht, maar geweldig zou ik 't ook niet omschrijven. Die rij/rolgeluiden vielen mij nog feller op achter het stuur. Auto was ondertussen goed warm, dus eens gas gegeven vanuit stilstand. En daar viel de automaat mij stevig tegen. Opschakelen van 1 naar 2 was houterig en daar mispakte hij zich aan. Ik wist genoeg, na 10min mij aan de kant gezet en mijn vrouw opnieuw naar de garage laten rijden.

Dit gaat 'm niet worden voor ons. Wat ik jammer vind, want qua looks vind ik 'm geweldig...

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei best een tegenvaller dan, wel erg als je een wagen test dat er dingen niet werken zoals die achteruitrijcamera, geeft meteen een slechte indruk. 

De 160 pk versie zou beter zijn en in zijn segment als je hem in de meest sportieve stand zet zou het de meest sportief rijdende moeten zijn.

Het is natuurlijk een fwd en anders dan de Stelvio en Giulia die veel sportiever rijden en meer een echte Alfa zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Eentje als huurwagen gehad in Spanje. Lang geleden dat ik zoveel kritiek had over een auto.

Was een Tonale Sprint 1.5 mild hybrid met 130pk (de instapper)

+ looks en interieurdesign (mooi stuurtje, de dubbele Alfa kokkers, digitaal dash)

+ bank achterin breed genoeg, geschikt voor 3 pers.

Als je heel traag vertrekt doet ie enkele (100n) meters volledig elektrisch en dan nu de min punten.

- automaat hakerig zeker in D stand van DNA rijmodi

- 130pk versie was echt wel licht qua vermogen om met 5 personen vlot mee te kunnen in het verkeer

- zicht rondom dikke A en C stijl geen achterruitrijcamera (uitrustingshiaat) en onoverzichtelijke neus

- hoge passagiersdeuren met kleine ruiten

- kofferruimte wat krap, afgesneden door de coupe style achterruit

- navigatie positie en touchscreen soms haperen of zo net dat tikkeltje te traag reageren

- harde vering was storend zeker voor de achterste passagiers

- gevoel in rem- en gaspedaal, moeilijk doseerbaar

- gevoelloos rijgedrag, licht stuur, in de verste verten geen bochtenpikker wat toch wel ietwat mag verwacht worden van een Alfa. 

- harde cheap plastics in middentunnel en achterkant dashboard

Had een RAV4 besteld nu en vorig jaar was het een 5008 die was beter op elk vlak uiteraard een andere categorie.

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12/7/2022 om 20:38, berengun zei:

Ik vrees dat dit een doodgeboren baby wordt 

Zit ook nog een motor in de naam Alfa waardig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren meegereden met de phev 280 pk, vlotte wagen, hybride techniek werkt goed samen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Speedhunter zei:

Eergisteren meegereden met de phev 280 pk, vlotte wagen, hybride techniek werkt goed samen. 

Meest verschrikkelijke auto waar ik ooit mee reed. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Denniske zei:

Meest verschrikkelijke auto waar ik ooit mee reed. 

Als passagier viel het nog mee :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid