Ga naar inhoud

Lotus Eletre


Dimitri

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Speedhunter zei:

Beetje een mix van een Urus en een EV6. 

doet me ook denken aan een Urus, en is al even lelijk ook. Maar bij Lamborghini verwacht je zo een auto nog een beetje, omdat ze in de VAG stal zitten en omdat het een V8 heeft. Maar een Lotus SUV en dan nog elektrisch dus zwaar, is allesbehalve wat Lotus was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat vooral relatief veel kosten en niemand wil dat uitgeven voor een daily Lotus monovolume, waar weinig fun aan is.

Voorkant is best knap. De rest not so much.

En jenson button die weer zijn best moest doen om enthousiasme uit te stralen 😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks vind ik hem wel ok, maar de doelgroep voor dit soort auto, zal wel behoorlijk klein zijn.

Totale overkill aan pk's ook alweer. 

Ik begrijp dat soort filosofie toch steeds minder, in de wereld waarin we momenteel leven.

Geef dat ding 300PK en de helft meer range, en hij heeft voor mij meteen veel meer waarde.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

doet me ook denken aan een Urus, en is al even lelijk ook. Maar bij Lamborghini verwacht je zo een auto nog een beetje, omdat ze in de VAG stal zitten en omdat het een V8 heeft. Maar een Lotus SUV en dan nog elektrisch dus zwaar, is allesbehalve wat Lotus was.

 

3 uren geleden, Rabbit zei:

Dat gaat vooral relatief veel kosten en niemand wil dat uitgeven voor een daily Lotus monovolume, waar weinig fun aan is.

Voorkant is best knap. De rest not so much.

En jenson button die weer zijn best moest doen om enthousiasme uit te stralen 😂

 

Wat moet Lotus dan doen? Heel dat EV gebeuren is het perfecte moment om jezelf heruit te vinden als merk. Als je het nu niet doet dan denk dat het sowieso moeilijker wordt om straks aan te haken en kun je Lotus als merk vergeten. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de enige reden is, dat ze hiermee kunnen blijven overleven en mooie sportwagens maken, dan kan ik er mee leven.

Anders...AFGRIJSELIJK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Als de enige reden is, dat ze hiermee kunnen blijven overleven en mooie sportwagens maken, dan kan ik er mee leven.

Ze hebben al genoeg Emira's verkocht om de komende 2 jaar te produceren. Kan je dan spreken van een product nodig voor het overleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, PJH zei:

Dit of een iX? :D

Of een Tesla Model X

iX is nog wel zoals een Multipla. Er zit een duidelijk idee achter, dus dat is niet lelijk maar 'design'

Misschien omdat ik ook EV6 fan ben, vind ik die Eletre echt nog easy on the eye.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, PJH zei:

Dit of een iX? :D

* Springt van een brug *

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Of een Tesla Model X

iX is nog wel zoals een Multipla. Er zit een duidelijk idee achter, dus dat is niet lelijk maar 'design'

Misschien omdat ik ook EV6 fan ben, vind ik die Eletre echt nog easy on the eye.

 

De EV6 is wel nog wijs vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ze hebben al genoeg Emira's verkocht om de komende 2 jaar te produceren. Kan je dan spreken van een product nodig voor het overleven?

Goeie vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, heel die EV bullshit dat de overheden overal proberen door te duwen is een ideaal excuus om uzelf als merk opnieuw uit te vinden. Da's dan ook de enige reden waarom deze janettenbak bestaat.

Uiteindelijk is het een triestig gegeven, want men doet afbreuk aan het merk. Beetje zoals Porsche ook al lang geen sportwagenmerk meer is, maar een luxewagenmerk (cayenne, macan, taycan, 911) die toevallig ook sportwagens verkoopt (cockster, gayman, GT3/4 enz). Het was dus een kwestie van tijd voor ze mee moesten.

Emira alleen gaat hun niet in leven houden, dus er moeten auto's naast staan. Van alle Lotus klanten kan deze vermoedelijk niemand een hol schelen, want "for the drivers" is redelijk idioot als je bezig bent over een 2+ ton SUV.

Ze mikken dus duidelijk op een nieuw publiek, wat logisch is want "the drivers" kunnen weldra wss nergens nog onbezorgd rondrijden met al die kutsystemen zoals ISA en TC's enz.

Qua designlanguage kan de nieuwe Lotus generatie me alvast wel bekoren. Alvast benieuwd dus naar hun EV sportwagen al zie ik daar nog altijd geen use case voor, dus ik ben zeer benieuwd naar hoe haalbaar het allemaal is + welke technische vooruitgang nodig zal zijn om dat tot een realiteit te kunnen maken. Spannende tijden alvast.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tevreden ex- Lotus Evora (daily) rijder kan ik toch beamen dat een uitgebreider gamma een goed idee is (zodat ze klanten iets kunnen bieden voor elke levensfase). Als jonge gast is een 2-zits coupé prima. Maar nu met twee kinderen was er niks binnen hun gamma dat kon dienen. Ik had m'n euro's graag gespendeerd bij Lotus i.p.v. aan een Jaguar ipace (wat desalniettemin zeker ook een prima auto is).

Met enkel auto's verkopen die gekocht worden als weekend wagens gaan ze het (jammer genoeg) niet redden imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat de uiteindelijke look is........Dan had dat beter de am dbx geworden.

Veel mooier dit, en past qua stijl beter bij am dan lotus. Lagonda 3.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt af van de plannen van Lotus. Is de emira een uitloopmodel om de sportiviteit van het EV merk te legitimeren. Of gaan de EV-revenues nog verdere sportieve R&D subsidiëren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid