Ga naar inhoud

Lotus Eletre


Dimitri

Aanbevolen berichten

Op 31/10/2022 om 15:43, ir_fuel zei:

De vraag die ik me dan stel: moet je echt in zo een bakbeest actieve anti-roll en rear-wheel steering hebben? Precies of je gaat daarmee Ardennenbaantjes gaan doen aan vlot tempo.

Op zo'n bakbeest zorgen die opties er net voor dat hij niet aanvoelt als bakbeest. En het is eigenlijk vooral bij gewoon rondrijden dat je dat het meeste merkt. Het gewicht kan je nooit weg steken, en dat komt het meest naar voor als je vlot aan het rijden bent. Geen enkel hulpsysteem kan dat wegfilteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...
1 uur geleden, Monterey Jack zei:

De voorbije dagen al een paar zien rijden. In Antwerpen staan er redelijk wat klaar bij de dealer ook.

Staat vaak mooi te blinken vooraan voor z'n vitrine.
Zou eens moeten stoppen, is hier achter de hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Polygoon zei:

Staat vaak mooi te blinken vooraan voor z'n vitrine.
Zou eens moeten stoppen, is hier achter de hoek.

5 stuks verkocht bij FKM afgelopen week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Milton1 zei:

5 stuks verkocht bij FKM afgelopen week.

Cool! Wil al lang eens binnen springen maar wil die mensen hun tijd ook niet verdoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ondertussen paar keer eentje gezien. Ik vind de "instapversie" qua prijs/kwaliteit precies wel heel goed zitten. Het is een beetje een eigenzinnig design, maar ik vind hem zeker niet lelijk.

Maar ik blijf twijfelen of Lotus nu een following gaat krijgen in de EV-markt. Iedereen die een elektrische Lotus wou, gaat de Eletre gekocht hebben, dus wie gaat die Emaya dan nog kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, anders zei:

Maar ik blijf twijfelen of Lotus nu een following gaat krijgen in de EV-markt. Iedereen die een elektrische Lotus wou, gaat de Eletre gekocht hebben, dus wie gaat die Emaya dan nog kopen?

Wie wou er eigenlijk een elektrische Lotus? (allee, de eerste Tesla roadster was in feite een elektrische Lotus. 😀😉 )
Ik denk eerder dat het product op zichzelf genoeg aantrekkelijk is, zijnde goed afgewerkt, fraaie vertoning, goeie EV prestaties in 't algemeen, met vooral ook een -in verhouding- scherp prijskaartje. Ipv een onbekende Chinees is 'ie gedrapeerd in een bekende naam wat minder afschrikt, dat zal 't succes in de eerste plaats bepalen denk ik.  

Die Emaya kan je rechtstreeks vergelijken met de Taycan. Hoewel de Taycan binnenkort een update krijgt en van de Emaya nog niet alles geweten is, kan je al wel veronderstellen dat de Lotus onder de prijs van de Porsche duikt (als je daar iets gelijkaardigs zoekt qua specificaties en uitrusting tenminste). En die Taycan is vlot verkocht geweest. Daar zitten denk ik wel wat mensen tussen die uit de Porsche willen overstappen naar de iets exclusievere Lotus, die niet alleen exclusiever is, maar misschien ook de betere EV is (ja, snel evoluerende markt, wat dat betreft komt die update van de Taycan net op tijd).

Ik denk eerder dat de timing wat slecht valt met de economische malaise waarin we nu een beetje zitten, wat de remmende factor gaat zijn.

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verschillend is het platform van de Eletre eigenlijk tov de andere Geely producten van t zelfde formaat? (Volvo EX90 - Polestar 3)

De Lotus was er precies "sneller" dan de Polestar 3 dus ik vermoed toch wel ergens iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik ook wel eens willen weten wat hun strategie is ...

Ik had over de Polestar 5 iets gelezen wat ik toch wel frappant vond, die zou namelijk een door epoxy gebonden aluminium chassis krijgen. 😮
Dat is nu toch iets typisch Lotus, maar nee, de Lotus 
Emaya is dan gebaseerd op de Eletre?! 
Naar analogie met de Taycan en E-Tron GT, lijken me dat toch 2 modellen te zijn die technisch identiek hadden kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Logic zei:

Dat zou ik ook wel eens willen weten wat hun strategie is ...

Ik had over de Polestar 5 iets gelezen wat ik toch wel frappant vond, die zou namelijk een door epoxy gebonden aluminium chassis krijgen. 😮
Dat is nu toch iets typisch Lotus, maar nee, de Lotus 
Emaya is dan gebaseerd op de Eletre?! 
Naar analogie met de Taycan en E-Tron GT, lijken me dat toch 2 modellen te zijn die technisch identiek hadden kunnen zijn.

Alu lassers vinden is te lastig en revetten is ouderwets.

Dus lijmen maar.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik weet de nummerplaat niet meer, ( ook een gepersonaliseerde) maar de kleur was spuuglelijk.  

Een parelmoertint in het wit roze. Kotslelijke wagen zo. Dat belooft voor de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27/10/2023 om 12:11, Joske zei:

Hoe verschillend is het platform van de Eletre eigenlijk tov de andere Geely producten van t zelfde formaat? (Volvo EX90 - Polestar 3)

De Lotus was er precies "sneller" dan de Polestar 3 dus ik vermoed toch wel ergens iets.

Binnen de Geely groep zijn er 3 platformen

- CMA platform (van de XC40, polestar 2 etc...) is oorspronkelijk een ICE platform dat aangepast is voor EV wagen. Worden geen nieuwe wagens meer op ontwikkeld. Batterij kan niet volgens het principe van het skatebordplatform geïntegreerd worden.

- SPA2 platform (Volvo EX90 en Polestar 3) is de doorontwikkeling van het SPA platform van Volvo waarbij het middelste deel  ofwel een EV  skatebordplatform is, ofwel eventueel ook een ICE platform.

- SEA platform is een volledig EV platform dat super modulair is. Zit zowel onder de Volvo XC30, de Smart #1 als de Lotus Eletre en Polestar 4. Is onderverdeeld in verschillende versies. De belangrijkste zijn SEA-E (entry models zoals Volvo EX30 en Smart #1), SEA1 (E-segment wagens zoals Polestar 4, Polestar 5 en Zeekr001), SEA-S (voor sportieve wagens zoals de Eletre en Emeya en SEA-C (voor commercial vans en pick-ups)

 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2023 om 16:22, tuscani zei:

Ik weet de nummerplaat niet meer, ( ook een gepersonaliseerde) maar de kleur was spuuglelijk.  

Een parelmoertint in het wit roze. Kotslelijke wagen zo. Dat belooft voor de rest.

Ik heb die vandaag gezien in Lede. Nummerplaat is LEUSKE. Verschrikkelijke verschijning, inderdaad.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Goesting zei:

Ik heb die vandaag gezien in Lede. Nummerplaat is LEUSKE. Verschrikkelijke verschijning, inderdaad.

Ik had hem gespot in Mere,  zal dus van deze kanten zijn. Kleurschakeringen zijn toch verschrikkelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vanmorgen reed er voor mij in de parking zo'n zwarte, ik vind hem fantastisch mooi.

Dan beginnen dromen, eens geconfigureerd zonder zot te doen en kom ik aan 122 k EUR 🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is wel EV he, dus 100% aftrekbaar en amper VAA! Met wat je uitspaart moet je dus een perso-plaat pakken.

Allez hop! 't is verniet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

't is wel EV he, dus 100% aftrekbaar en amper VAA! Met wat je uitspaart moet je dus een perso-plaat pakken.

Allez hop! 't is verniet!

en ook die is dan volledig aftrekbaar (in tegenstelling tot op een auto met verbrandingsmotor)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Highwayman zei:

Vanmorgen reed er voor mij in de parking zo'n zwarte, ik vind hem fantastisch mooi.

Dan beginnen dromen, eens geconfigureerd zonder zot te doen en kom ik aan 122 k EUR 🤣

 

Gisteren stond bij ons in de straat ook een zwarte, knap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid